Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella facebook ehdottaa "ihmisiä joita saatat tuntea"?

Vierailija
18.10.2018 |

Tietääkö joku onko tuohon joku kaava?
Mulla mun (entinen) ihastus tulla tupsahtaa ihan jatkuvasti siihen "ihmisiä joita saatat tuntea". Ei olla facebook kavereita. Mutta mietin stalkkaako hän mua /onko yhteisen tutun kanssa paljon tekemisissä tms.
Muutenkin aina mietityttää kun siihen tulee ihmisiä jostain menneisyydestä, että mistä siihen tulevat ehdolle.
Kiinnostaa vaan...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Mua rupes kerran kylmäämään, kun deittikaveri 10 vuoden takaa tupsahti listalle. Olen nyttemmin mennyt naimisiinkin ja vaihtanut nimeä, eikä ko. tyypillä pitäisi olla mitään käsitystä uudesta nimestäni, eikä meillä ole yhteisiä kavereita.

Ainoa looginen selitys oli, että mulla on käyttäjätunnuksena puhelinnumero...että jos tällä miekkosella on jäänyt mun numero oman puhelimensa muistiin ja sitä kautta FB yhdisti meidät?

Vierailija
2/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin jos joku sulle läheinen on paljon yhteyksissä jonkun ihmisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se ehdottaa ihmisiä jotka ovat samassa tilassa ja joilla on kännykässä facebook päällä ja paikannus. Olen huomannut tämän ravintolassa ja työpaikalla muunmuassa 😊

Vierailija
5/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin sijaintien perusteella olen huomannut. Lapseni joukkuekaverien vanhemmat keikkuu ehdotusten kärjessä. Ollaan aina samoissa paikoissa, niin täytyyhän meidän tuntea. :D Sitten myös puhelinnumeroiden perusteella ehdottelee. Ei aina tarkoita että olisi käynyt ko. henkilön profiilissa. Esim. tallensin uuden juuri uuden hierojani numeron, niin heti kohta oli kyseinen henkilö kaveriehdotuksissa.

Vierailija
6/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:n algoritmi yhdistelee eri asioita. Ei sen kummempaa. Ei kenenkään tarvitse stalkata.

Vierailija
7/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pistää merkille profiilistalkkaukset ja sen mukaan suosittelee.

Vierailija
8/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä facea ollenkaan puhelimessa, enkä kyllä muutenkaan, koskaan. En ole kuitenkaan jaksanut/viitsinyt poistaa tiliä. (Tein tilin aikanaan yhden suljetun ryhmän yhteydenpidon vuoksi, mutta nykyään käytämme whatsappia.) En ole laittanut faceen mitään ylimääräisiä tietoja itsestäni tai edes koskaan kirjoittanut yhtään päivitystä. Aina silloin tällöin tulee sähköpostia, että näitä henkilöitä saatat tuntea. Ja kas kummaa, siellä on joukossa entisiä työkavereita ja ihmisiä, joiden kanssa ei ole enää mitään yhteistä ollut vuosikymmeneen. Aikamoista sattumaa, jos nämä vain "sattumalta" valikoituisi ehdotuksiksi. Aivan taatusti ovat käyneet stalkaamassa. Mutta toisaalta, sitä vartenhan se koko Facebook on, etsitään tuttuja, udellaan mitä ne puuhaa jne. Toisaalta mun kohdalla vetää vesiperän, kun mulla ei ole edes profiilikuvaa :DD

Vierailija
9/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä facea ollenkaan puhelimessa, enkä kyllä muutenkaan, koskaan. En ole kuitenkaan jaksanut/viitsinyt poistaa tiliä. (Tein tilin aikanaan yhden suljetun ryhmän yhteydenpidon vuoksi, mutta nykyään käytämme whatsappia.) En ole laittanut faceen mitään ylimääräisiä tietoja itsestäni tai edes koskaan kirjoittanut yhtään päivitystä. Aina silloin tällöin tulee sähköpostia, että näitä henkilöitä saatat tuntea. Ja kas kummaa, siellä on joukossa entisiä työkavereita ja ihmisiä, joiden kanssa ei ole enää mitään yhteistä ollut vuosikymmeneen. Aikamoista sattumaa, jos nämä vain "sattumalta" valikoituisi ehdotuksiksi. Aivan taatusti ovat käyneet stalkaamassa. Mutta toisaalta, sitä vartenhan se koko Facebook on, etsitään tuttuja, udellaan mitä ne puuhaa jne. Toisaalta mun kohdalla vetää vesiperän, kun mulla ei ole edes profiilikuvaa :DD

Niin tai sitten teillä on samoja kavereita. Tai sun sähköpostissa on heidän osoitteensa. Ainankin s-postin perusteella ehdottaa. Samoin sijainnin.

Vierailija
10/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FB:n algoritmi yhdistelee eri asioita. Ei sen kummempaa. Ei kenenkään tarvitse stalkata.

Niin, kaikki on aina ihan täpinöissään, että "se varmaan stalkkaa mua". Kuule, tuskinpa stalkkaa, ehdotuksiin on lukuisia muitakin syitä.

Vierailija
11/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihminen ilmestyi juuri ehdotuksiin, kun lisäsin hänen numeronsa kännykkään. Eli yhteystiedoistakin löytyviä ehdottelee.

Vierailija
12/21 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti pistää merkille profiilistalkkaukset ja sen mukaan suosittelee.

Kyllä, nimittäin niitä joita olet ITSE stalkannut. En usko, että vastapuolelle ehdotetaan sinua.

Vierailija
13/21 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi silleen, että olin taloyhtiön hallituksen kokouksessa.

Siellä isännöitsijä lähetti minulle sähköpostin ekaa kertaa. Muutenkin hän oli minulle täysi tuntemattomuus, tapasimme siis ekan kerran.

Kun menin kotiin ja avasin facen, isännöitsijän naama oli ehdotuksissa ekana.

Face skannaa puhelimen ja tietokoneen, se on fakta.

Vierailija
14/21 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ihminen ilmestyi juuri ehdotuksiin, kun lisäsin hänen numeronsa kännykkään. Eli yhteystiedoistakin löytyviä ehdottelee.

Miksi Facebook pääsisi käsiksi puhelimen yhteystietoihin? Tuo onnistuu vain Androidilla, jossa Google myy kaiken saamansa tiedon.

Vierailija
15/21 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin paikantaa sinut vaikka lähi Saleen ja vastaavasti jonkun Jorman  ja näin teillä on yhdistävä tekijä.

Googeletat hevotarvikkeita, Jorma googlettaa hevostarvikkeita ja näin teillä on yhdistävä tekijä.

Vierailija
16/21 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Facebook pääsisi käsiksi puhelimen yhteystietoihin? Tuo onnistuu vain Androidilla, jossa Google myy kaiken saamansa tiedon.

Huutonaurua.

Vierailija
17/21 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olet ollut samassa sijainnissa

- teillä on yhteisiä kavereita, nämä eivät välttämättä näy jos joku yhteisistä kavereista on piilottanut kaverilistansa, siksi voin aloittaa siltä että ei olisi yhteisiä kavereita

- yhteisiä ryhmiä

- paikkakunta, oppilaitos

- yhteystiedot puhelimesta ja sähköpostista

- todennäköisesti myös sen perusteella mitä olet etsinyt netistä

Stalkkausteoriaan en usko koska ainakin itselle tulee sellaisia ehdotuksia ihmisistä, jotka ihan takuulla eivät ole käyneet katsomassa profiiliani. Toki voitte imarrella itseänne uskomalla, että joku on teistä niin kiinnostunut, että käy kyylämässä tylsää profiilianne, mutta sitä tuo FB:n kaveriehdotus ei tarkoita.

Vierailija
18/21 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- olet ollut samassa sijainnissa

- teillä on yhteisiä kavereita, nämä eivät välttämättä näy jos joku yhteisistä kavereista on piilottanut kaverilistansa, siksi voin aloittaa siltä että ei olisi yhteisiä kavereita

- yhteisiä ryhmiä

- paikkakunta, oppilaitos

- yhteystiedot puhelimesta ja sähköpostista

- todennäköisesti myös sen perusteella mitä olet etsinyt netistä

Stalkkausteoriaan en usko koska ainakin itselle tulee sellaisia ehdotuksia ihmisistä, jotka ihan takuulla eivät ole käyneet katsomassa profiiliani. Toki voitte imarrella itseänne uskomalla, että joku on teistä niin kiinnostunut, että käy kyylämässä tylsää profiilianne, mutta sitä tuo FB:n kaveriehdotus ei tarkoita.

^ ”voi vaikuttaa siltä että...”

Vierailija
19/21 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki on aina ihan täpinöissään, että "se varmaan stalkkaa mua". Kuule, tuskinpa stalkkaa, ehdotuksiin on lukuisia muitakin syitä.

Yleisin syy näinhin on varmasti stalkkaus puolin tai toisin. Muitakin syitä on, kuten yhteinen sijainti tai lukevat samaa Facebook ryhmää.

Vierailija
20/21 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sillä listalla paljon tuttuja 30 vuoden takaa ja missään tekemisissä ei ole tuon jälkeen oltu. Eikä ole mitään yhteisiä ystäviä jne jne.