Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako tradenomiksi opiskelu?

Vierailija
18.10.2018 |

Ja pärjääkö jos ei ole maailman itsevarmin tyyppi? :D Sellaisia tradenomit tuntuu olevan ainakin haastatteluissa aina.

Olen hoitoalalla, mutta alanvaihto mielessä. Kiinnostaisi työskentely esim. vakuutusyhtiössä tai pankissa. Esim. vakuutusmyyjä tms suorittavan tason homma. Päivätyö. Palkka minimissään 2000e/kk. Luksusta olisi jos työssä olisi jonkinlainen etätyön mahdollisuus, hoitoalallahan sellaista ei ole eikä tule ja sellainen joustamattomuus ei oikein sovi itselleni. Olen kuitenkin hyvin itseohjautuva ja tulosta aikaansaava tyyppi.

Juu, todella kunnianhimoista, tiedän. Mutta siis etsin vain siistiä sisätyötä millä elättää pieni perheeni :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tullu sellaseen käsitykseen et ei.. niin paljon menijöitä ja valmistuneita jo muutenkin, ei välttämättä helppo löytää työpaikkaa(?). Aika paska palkka myös kaikesta tosta vaivasta.

Vierailija
2/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos löydät mieleisen työpaikan, vaan kuten edellinen jo mainitsi, näitä nykyajan merkonomeja on paljon työttöminä ja uutta alaa etsivinä itsekin.

Menestystä alanvaihdollesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Noihin hommiin on niin paljon tunkua, että voivat ottaa maistereitakin

Vierailija
4/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mahdollisuuksia avaa skeptikoista huolimatta. Tietenkin se on hiukan sidonnainen koulutushaaraan ja tietenkin omaan persoonaasi. Tuo työttömyysasia on nimittäin niin, että vässykkä ei saa töitä, oli sitten mikä tahansa koulutus.

Vierailija
5/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tradenomi enkä todellakaan ole se itsevarmin tyyppi. Hyvin olen silti pärjännyt. Olen töissä pankissa ja tienaan n. 3000 bruttona. Etätyömahdollisuutta ei tällä hetkellä ole, mutta liukuva työaika on. Työ pankissa on aika kovaa, haaveilen työstä jossa hieman pehmeämmät arvot. Toisaalta palkkatasoni on suht hyvä eikä tarvitse tehdä iltaa/viikonloppuja harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. En pidä itsekään päällepäsmäreistä ja kivoimmat työkaverit on juuri niitä maanläheisimpiä tyyppejä. Myös asiakkaiden mielestä.

Minusta tradenomin tutkinto on hyvä perustutkinto. Rohkeasti vaan kokeilemaan opintoja, jos talous antaa myöden.

Vierailija
6/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehdä myyntityötä, ei siihen tarvita tradenomin koulutusta.

Vierailija
7/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa! Kiva toimistotyö ja palkka 2900 euroa, lounasetu ja urheilua tuetaan.

Vierailija
8/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallintopuolella on ainakin töitä. Itse pääsin töihin jo ennen kuin olin edes valmistunut. Nyt siitä on vähän reilu 10 vuotta aikaa ja palkka 3400€

Vierailija
9/13 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, kunhan rakentaa opintosuunnitelman jonkin itseä kiinnostavan erikoistumisalan ympärille ja valitsee myös harjoittelupaikat sen mukaan. Jos itsellä ei ole kunnollista käsitystä mitä haluaa tehdä työkseen, ja valinnaiset kurssit ovat pelkkää sillisalaattia, työllistyminen voi olla vaikeaa. Palvelumuotoilu on kovaa valuuttaa työelämässä, vaikka monet opiskelijat pitävät sitä hölynpölynä. 

Vierailija
10/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomiksi opiskelu kannattaa. Lisäksi mainittava, että ainakin näin vuonna 2023, opinnoissa oikeasti opiskellaan. Aiemmin ollut luulo (ehkä vieläkin?), että trade opinnot ovat helppoja, eikä vaadi vaivaa. Todellisuudessa kuitenkin vaativat opinnot ainakin Laureassa. Uskon, että nykyään tradetutkinnolla pääsee 4000€/kk palkkoihin suht helposti. Jos ihan amispohjallakin saa sen 3300€/kk tekemällä arkisin 8-16 töitä. Mutta tradenomeja myös on paljon. Itse olisin helpommin päässyt Helsingin Yliopistoon, kuin Laureaan. Tai ainakin statistiikan puolesta. Hain AMK koska halusin AMK. Ei kiinnosta tehdä itsestä pientä tutkijaa, kun voi keskittyä käytäntöön. Suosittelen!

Vierailija
11/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomiksi opiskelu kannattaa. Lisäksi mainittava, että ainakin näin vuonna 2023, opinnoissa oikeasti opiskellaan. Aiemmin ollut luulo (ehkä vieläkin?), että trade opinnot ovat helppoja, eikä vaadi vaivaa. Todellisuudessa kuitenkin vaativat opinnot ainakin Laureassa. Uskon, että nykyään tradetutkinnolla pääsee 4000€/kk palkkoihin suht helposti. Jos ihan amispohjallakin saa sen 3300€/kk tekemällä arkisin 8-16 töitä. Mutta tradenomeja myös on paljon. Itse olisin helpommin päässyt Helsingin Yliopistoon, kuin Laureaan. Tai ainakin statistiikan puolesta. Hain AMK koska halusin AMK. Ei kiinnosta tehdä itsestä pientä tutkijaa, kun voi keskittyä käytäntöön. Suosittelen!

Jos vastaa kysymykseen vuodelta 2018, niin en välttämättä suosittelijan kykyihin luota.

Vierailija
12/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannattaa! Valitse kurssit oman kiinnostuksen mukaan ja hyödynnä yhteistyöoppilaitoksia kurssivalinnoissa. Rakenna oma polkusi omien kiinnostuksen kohteiden mukaan. Ei kaikkien tarvitse mennä pankkiin töihin :)

Vierailija
13/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat elättää perheesi niin sitten kannattaa jotain opiskella millä saa varmasti hyvän palkan.

T tradenomi joka ei palkallaan pysty perhettään elättämään.