Hermosto ylikierroksilla, mitä saan itseni rauhoitettua?
Olen pitkän aikaa ollut stressaantunut ja ahdistunut ja joutunut käyttämään ketipinoria ahdistukseen ja nukahtamiseen. Käyn oikeastaan kokoajan ylikierroksilla enkä saa itseäni juuri rennoksi. Johtunut suurelta osin työstä, olisi pitänyt lopettaa se aikaisemmin mutta tarvi rahaa, no nyt oli pakko lopettaa. Työn loppuminen auttoi ettei enää sitä työtä tarvi stressata ja se ahdista ja jonkin verran ahdistus ja stressi väheni mutta kroppa käy silti kierroksilla. Millä saisi itsensä rauhoitettua, mitään ssri:tä tai vastaavia en halua enää popsia, niistä tuli oireita ja niitä oireita en enää halua takaisin. Tarvis kyllä saada tämä loppumaan tai loppuu kohta into elämään :(
Kommentit (49)
Ainut asia joka minut koskaan on saanut rauhoittumaan sisäsisesti, että päältä päin = nainen
Tottakai se voi olla mieskin, mutta mulle tuo ensimmäinen.
Nainen tulee hennon varmalla otteellaan nappaan sinua henkisesti niskasta kiinni + 4,5,6 tunnin sportfuck sessioilla, joka sisältää mitä intohimoisinta hidasta rakastelua voi myös pelata oman osansa asiaan 😊
Joka ilta lämmin kylpy tai sauna.
Pitkittyneessä stressissä magnesiumista alkaa olee puutetta, joten jotta keho voi rentoutua ja puutostila saadaan korjattua, pitää ottaa iltaisin magnesiumia 400 mg. Nimenomaan iltaisin, jotta sen rauhoittava vaikutus pääsisi vaikuttamaan yöhön.
Kannattaa kokeilla illalla uniteetä, niitä myydään vaikka mitä, usein niissä on valeriaanaa ja kamomillaa ja jotain muuta rentouttavaa.
Liikunta ei saa olla hikirääkkiä, elimistö stressaantuu siitä vielä enemmän.
Ruusunjuuriuute on ihan joidenkin lääkäreidenkin suosittelema stressin hoitoon. Googleta se.
Lisäksi kannattaa tarkistaa raudanpuute, kilpirauhasarvot ja vitamiinipuutokset.
Mä suosittelen myös magnesiumia. Ota isolla annoksella sitraatti -muodossa. Tri tolonen suosittelee hoitoannoksena 600mg per päivä. Kannattaa myös syödä magnesiumpitoisia ruokia ainakin paljon.
Laita kylpyveteen mineraalipitoista suolaa kuten kuolleen meren suolaa jos otat kylpyjä.
Otat rauhoittavia esim. Diapamia pari päivää. Hassua ystäväni sanoi, ettei hänellä ole lääkekaapissa mitään rauhoittavia ei edes opamoxia!? Miten aikuisella ihmisellä lääkekaapissaan ei ole peruslääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Laita kylpyveteen mineraalipitoista suolaa kuten kuolleen meren suolaa jos otat kylpyjä.
Ja jos ei ammetta, osta pieni muovivati, voit tehdä jalkakylpyjä.
En tiedä onko huuhaata, mutta jostain olen lukenut että pahasti stressantuneena kropan happamuus lisääntyy (jolloin esim saa helpommin närästystä, syyliä ja muita ihoongelmia). Olen ottanut stressivaiheessa emäs-kylpyjä, liottamalla kylpyveteen emäksistä suolaa (käytännössä Samarinia mutta apteekista saa isoissa purkeissa MeineBase-merkkistä) ja lillumalla siinä. Voin olla täysin väärässä mutta takaa-ajatuksenani on neutralisoida kropan tila stressaantuneesta normaaliin. Olen myös tarkempi vitamiinien saannistani ja syön mm. maitohappobakteereja stressivaiheissa.
Pyydä lääkäriltä Propral resepti. Jos sen käytölle ei ole esteitä kuten liian matala pulssi, niin hyvin tasaa olotilaa n 40mg annos. Eikä tule riippuvuutta kuten diapamiin. Itselle auttaa jo 20mg annos.
Kiitos kaikille vastauksista, jospa sitä saisi itsensä rauhoitettua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä Propral resepti. Jos sen käytölle ei ole esteitä kuten liian matala pulssi, niin hyvin tasaa olotilaa n 40mg annos. Eikä tule riippuvuutta kuten diapamiin. Itselle auttaa jo 20mg annos.
Itsellä oli stressin aiheuttamiin rytmihäiriöihin annos Propralia, mutta itse en tykännyt. Propral toki tasasi sydämen rytmin, mutta itsellä rytmistä tuli "keinotekoinen" eli erilainen kuin minulla normaalisti. Tunne oli todella ahdistava ehkä ole käyttänyt tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna aikaa. Jos tila on jatkunut pitkään niin ei ylikierroksilta rauhoittuminen tapahdu viikossa eikä edes parissa. Tee kehoa rauhoittavia aktiviteetteja; luonnossa oleilua, meditaatiota, saunomista, kynttilänvaloa, joogaa jne. Syö terveellisesti. Vältä tietokoneen käyttöä 2h ennen nukkumaanmenoa, lue kirjaa ym ym
No tavallaan tuota ajan kanssa rauhoittumista mietin sillä että en mitään työhommaa mitä pariin viikkoon vaan olisin ihan rauhassa, metsässä kyllä tykkään kävellä, en oo vähään aikaan käynnyt kun se ei ole pahimmassa vaiheessa auttanut ollenkaan.
ap
ajattele asiaa jarrutusmatkana: Löit jarrut pohjaan kun lopetit työt. Mutta pysähdys ja uudelleen rauhallisesti liikkeelle lähteminen ei tapahdu saman tien. Olet nyt siinä jarrutusmatkalla. Tosi paljon tässä ketjussa on ollut hyviä vinkkejä. Parasta on jos pystyt nyt ensin olemaan rauhassa riittävän pitkään, tehden asioita, joista sinulle tulee levollinen ja hyvä olo. Jossain vaiheessa huomaat että ylikierrokset ovat loppuneet. Pari viikkoa saattaa riittää tai sitten ei. Ja ainakaan ei kannata palata samanlaiseen työntekoon takaisin, kannattaa miettiä mitä voisit muuttaa, jotta töihin palaaminen onnistuu siten, että samalla pystyt pitämään huolta omasta voinnistasi ja jaksamisestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli stressin aiheuttamiin rytmihäiriöihin annos Propralia, mutta itse en tykännyt. Propral toki tasasi sydämen rytmin, mutta itsellä rytmistä tuli "keinotekoinen" eli erilainen kuin minulla normaalisti. Tunne oli todella ahdistava ehkä ole käyttänyt tämän jälkeen.
Se on yksilöllistä mikä kullekin sopii. Lääkärit ovat alkaneet määrätä mieluummin betasalpaajaa
yleensä Propralia ahdistuneisuus ym tiloihin ja monelle sopii. Minulla toimii hyvin. Tasaa mielialaa eikä tarvitse rankempia pillereitä.
Miksi helvetissä kysyt apua täältä, missä valtaosa ei osaa kuin syyttää muita ja valittaa?
Moi ap, mulla oli pitkään sama, johtui mun tapauksessa post-traumaattisesta stressistä. Se taas johtui väkivaltalapsuuden jatkuvista pahoinpitelyistä ja ptsd puhkesi takaumina kun itse sain lapsen.
Tätä nykyä olen seesteinen, onnellinen, vastoinkäymisissäkin tyyni ja luottavainen. Salaisuus tähän oli henkinen kasvu ja rentouttavin harrastus ever, kundaliinijooga. Siellä oppi ensin rakastamaan itseään, sitten muita ihmisiä, sitten jopa niitä pahantekijöitä jotka vahingoittivat, ja lopuksi koko maailmaa.
Kundaliinijoogassa on paljon miehiä, olen harrastanut sitä kolmessa kaupungissa ja kaikissa väh 1/3 oli miehiä.
Se on mielen joogaa, meditaatiota, tunnelukkojen purkua turvallisesti, luottamuksen opettelua, rakastamisen opettelua. Siellä ei ole pakko käydä edes pitkään, mutta stressioireiston laantuminen vie 2-3kk kuitenkin.
Lisäksi se auttaa että ymmärrät kuka ja mikä olet, ja mitä on maailmankaikkeus. Suosittelen erityisesti miehille Gary Renard: maailmankaikkeus katoaa -kirjasarjaa (3 eri kirjaa, saa kirjastosta). Silmiä avaavaa ja jollain oudolla tavalla ensin hämmentävää, sitten rentouttavaa.
Ap toivon sinulle kaikkea hyvää ja lähetän rakastavia ajatuksia täältä. Ansaitset kokea sen upeuden, suuruuden ja kauneuden mitä olet, eli oppia tuntemasn sielusi. Matka itseen on hienoin matka ikinä!
Kokeile jonpaakumpaa näistä, saatat yllättyä, ja takaan ettet pety!
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä kysyt apua täältä, missä valtaosa ei osaa kuin syyttää muita ja valittaa?
Mutta täällä on myös se pieni osa, jokavälittää ja rakastaa, lempeästi tukee ja kannustaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta täällä on myös se pieni osa, jokavälittää ja rakastaa, lempeästi tukee ja kannustaa! <3
Tässä ketjussa toi lainaamasi oli eka. joka vain syytti ja valitti. Yleistys, tuo...
Älkää sotkeko lääkkeillä aivokemiaa ja elimistöä, rentoutuminen lähtee oikeasta ajattelusta ja harrastuksista.
Käytätkö kofeiinipitoisia juomia, kahvia, coca colaa tms? Jätä ne ensin pois, jos käytät. Samoin valkoinen sokeri pois. Tee päivittäin jotain rentoutusharjoituksia.