Miksi Recci-kirppiksellä myynnissä vaan huonoa rytkyä?
Ihmetyttää. Pidän heidän (nettisivuillaan) esittämästään konseptista: hyväkuntoiset vaatteet myydään liikkeissä ja huonokuntoiset kierrätetään esimerkiksi erilaisiksi uusiomateriaaleiksi. Tästä syystä olen siirtynyt laittamaan omat vaatteeni nimenomaan Reccin kierrätyslaatikoihin ja täällä päin heidän laatikkonsa ovat yleensä tosi täynnä.
Itse olen laittanut heille mm. parit käyttämättömät tyylikkäät nahkakengät ja paljon hyväkuntoisia design- ja merkkivaatteita, joita en omaa laiskuuttani jaksanut myydä esimerkiksi netissä.
Kuitenkin heidän liikkeissään vaatteiden laatu on ihan hirveä huonoa! Huonompaa kuin Uffissa, huonompaa kuin katukirppiksillä tai kirppistapahtumissa. En ole kertaakaan ostanut heiltä mitään, kun myytävä vaate tuollaista. Voi tietysti olla, että olen ainoa laatuani ja muut laittavat heille vain tosi huonokuntoista vaatetta.
Ovatko muut havainneet samaa?
Kommentit (6)
Mikä Recci? Mun mielestä on ollut ihan samantasoista kamaa kuin Uffilla. Pari kertaa tehnyt löytöjäkin.
Minä olen käynyt Krunikan ja Kallion Recceissä. Itäkeskuksessa en ole käynyt, en tiedä onko heidän kauppojaan vielä muuallakin? Lähinnä tuntuu, että myynnissä on 2000-luvun puolivälin huonokuntoisia H&M-vaatteita ja halpaketjujen uudehkoja mutta selkeästi hyvin käytettyjä vaatteita. Yhtään löytöä en ole tehnyt, vaikka pidän itseäni melko laatutietoisena kirpputorihiirenä. Esimerkiksi Fidan kirppiksiltä on hirvittävän paljon parempaa tavaraa ja esim hyvää vintagea.
Lähinnä ihmetyttää, että jos tuo on sitä HYVÄÄ vaatetta, niin mitä se huono kierrätysmateriaaleihin menevä vaate sitten on?
ap
Kierrätettäväksi menee käyttökelvoton vaate, tuskin ne tyylin perusteella karsii eihän se oikein sovi kierrätyksen henkeen.
Oudoksuttaa vaan, miten heille tulisi niin paljon huonokuntoisempaa vaatetta kuin muihin hyväntekeväisyysjärjestöihin (tai Reccihän ei ole hyväntekeväisyysjärjestö, vaan yritys.) Myös Pelastusarmeijalla ja Kierrätyskeskuksella tuntuu olevan parempaa ja laadukkaampaa tavaraa kuin Reccissä.
Miten sattuikin, että teit just nyt tämän aloituksen. Kävin juuri alkuviikosta Kallio Recci-myymälässä. En ollut edes kuullut moisesta kaupasta ennen, mutta se osui matkan varrelle. Minusta siellä oli kivan näköistä vaatetta. En tosin osaa arvioida, oliko se jotenkin parempaa tai huonompaa kuin muissa kirppisliikkeissä. Ainakin myymälä oli paljon pienempi kuin ne UFFit, joissa olen käynyt, joten valinnanvaraakin samalla vähemmän. Mitä vähemmän tavaraa, sitä vähemmän (ainakin teoriassa) sellaista, mistä itse pitää. Ehkä tästä syntyy se vaikutelma, että vaatteet huonompia. Jos UFFit olisivat pienempiä, ehkä et löytäisi silloin mieleistäsi ostettavaa niin usein.
Samaa ihmetellyt. Uffilla on paljon parempia.