Vanha nainen alkoi herjaamaan minua kylpylähotellin buffetpöydässä kun käärin leipää ja kakkupalan paperiin
Viedäkseni ne huoneeseen autistiselle pojalleni, jonka ruokailuista olen siis etukäteen maksanut. Poika ei pysty syömään isossa salissa aistiyliherkkyyksien vuoksi.
Sanoin sille vanhalle lepakolle että: Kuulkaa rouva, pitäkää te huoli vain omista asioistanne, kun ette selvästikkään voi muiden asioita tietää.
Akka jankkasi vaan että: varas, varas. Kyllä minä näin että paperiin käärit!
Miten vaikeaa on pitää huolta vain omista asioistaan?
Kommentit (69)
Taitaa ap:kuin kärsiä autismista kun pitää tällaista asiaa jankata koko päivän.
Täällä selvästi joku itse hieman sairas yksilö kommentoi näitä juttuja. Ihan sama mihin se ap niitä laittoi vaikka olisi housuihin tunkenut ei se kuulu muille.
Sairas akka. Olisit sanonut että sinulla on sairas lapsi huoneessa, mutta mikä hänen tekosyynsä on.
Voihan,sitä nyt pari hedelmää,ja,muita kun kerran bufferin,on,maksanutkin.
Tämähän oli sovittu ravintolan kanssa, joten mitä se eukko siihen sekaantui?
Kuinka elämäänsä kyllästynyt kaakka pitää ylipäätäänsä olla että puuttuu tuollaiseen asiaan? Itse vain kohauttaisin olkiani ja nauttisin hyvästä aamupalasta.
Ap näköjään vastailee itselleen. Pn se muksu hupnot geenit saanut. Sääliksi käy!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole tietoa autismista, ei ymmärretä että autisti ei ole vain hemmoteltu omahyväinen ja huonosti kasvatettu ja että sen autistinen raahaaminen ravintolaan saamaan melttarin ei ole kenenkään etu.
Äh.
On kaksi eri asiaa...
1. Käärii buffetin ruokaa servettiin...se ei ole suotavaa.
2. Autismi on sairaus...ei se liity mitenkään siihen,,miten ap hoiti sottapytty käärimisensä
Ap fiksuna ensi kerrLla pyytää astian, jolla vie huoneeseen ruuan. On asiallista silloin ja avointa.
Ihan asiaan se sinänsä mummeli puuttui...
Olisin mäkin kyseenalaistanut tuon vorotyylin.
Toivottavasti ap on nyt päässyt yli tästä.
Kun liikkuu ihmisten ilmoilla, vastaan voi tulla kaikenlaista. Joskus nämä muut hotellivieraat ovat mukavia, joskus eivät. Joskus jollain vippaa päästä syystä tai toisesta, mutta elämä jatkuu.
Hotelleissa ja niiden palveluissa on myös eroja.
Jos kuitti tosiaan oli tallella ja asiasta sovittu, reippaasti vaan lautaselle mitä lapsi tarvitsee ja huoneeseen. Et ole tällaisista asioista tilivelvollinen muille kuin hotellin henkilökunnalle.
Toivottavasti imatralainen kylpylähotelli hoiti osuutensa tyylikkäästi ja päiväsi jatkui onnistuneena. Sille eivät tietysti mitään voi, jos jollakin asiakkaalla alkaa viirata. Kunhan ei käy käsiksi tai hauku julkisesti, varsinkaan syyttä. Siinä kohtaa häiriönteosta on sopivaa kertoa henkilökunnalle.
Aina kannattaa säilyttää oma malttinsa.
Suomessa hotellihenkilökunta vähän pääkaupunkiseutua kauempana saattaa olla arkaa ja epävarmaa itsekin, jolloin pitää jatkossa vain valita ja ennakoida huolellisemmin. Viet rahasi muualle, jollei palvelu tunnu pelaavan.
Toisen varkaaksi syyttäminen on rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Viedäkseni ne huoneeseen autistiselle pojalleni, jonka ruokailuista olen siis etukäteen maksanut. Poika ei pysty syömään isossa salissa aistiyliherkkyyksien vuoksi.
Sanoin sille vanhalle lepakolle että: Kuulkaa rouva, pitäkää te huoli vain omista asioistanne, kun ette selvästikkään voi muiden asioita tietää.
Akka jankkasi vaan että: varas, varas. Kyllä minä näin että paperiin käärit!
Miten vaikeaa on pitää huolta vain omista asioistaan?
Helpoimmalla olisit päässyt, kun olisit sanonut mummolle, että lapsesi ei voi syödä ruokasalissa vammansa vuoksi ja ruoka on maksettu. Mummo oli siinä mielessä oikeilla jäljillä, että aamupala- ja lounaspöydistä nyysitään eväitä, jotka eivät kuulu aamupalan tai lounaan hintaan. Vaikeaa uskoa, että kaikilla olisi aistiyliherkkä lapsi odottamassa, vaikka sinulla olikin.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolan noutopöydästä ei oteta mitään mukaan. Kyllä nuoret naiset ovat niin egonsa vankeja, että siitä iäkkäämmän rouvan sanomissa jotkut olisivat valmiit tekemään kunnianloukkausilmoituksen. Sivistynyt ihminen pyytää pojalle aamiaisen huoneeseen eikä ala tunkea ruokaa selvietin nurkkaan. Kieltämättä tämä rouva olisi toiminut tyylikkäästi, että olisi hakenut henkilökuntaa paikalle. Asia ei kuitenkaan kuulunut hänelle. Kun sanoit, että viet lapsellesi ruokaa, olisi rouvan pitänyt pyytää anteeksi moukkamaisuuttaan. Tämä ei kuitenkaan tee kaikista iäkkäämmistä yksinkertaisia eukkoja.
Tää on provo, kyllä hotelli kuin hotelli toimittaa aamupalan huoneeseen pyynnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolan noutopöydästä ei oteta mitään mukaan. Kyllä nuoret naiset ovat niin egonsa vankeja, että siitä iäkkäämmän rouvan sanomissa jotkut olisivat valmiit tekemään kunnianloukkausilmoituksen. Sivistynyt ihminen pyytää pojalle aamiaisen huoneeseen eikä ala tunkea ruokaa selvietin nurkkaan. Kieltämättä tämä rouva olisi toiminut tyylikkäästi, että olisi hakenut henkilökuntaa paikalle. Asia ei kuitenkaan kuulunut hänelle. Kun sanoit, että viet lapsellesi ruokaa, olisi rouvan pitänyt pyytää anteeksi moukkamaisuuttaan. Tämä ei kuitenkaan tee kaikista iäkkäämmistä yksinkertaisia eukkoja.
Erikoinen väite. Kyllä noutopöydästä voi viedä ruokaa mukanaan, jos se on maksettu, tietenkin! Ei mikään pakota syömään ateriaa ko ravintolassa, tietenkään.
ei ole hänen tehtäväsä... ja itse syyllistyt aivan samaan. huomaatko paradoksin .
Vierailija kirjoitti:
Olin itse paikan päällä kun tuo apn kuvailema hyökkäys tapahtui. Karjumisen ja kirkumisen jälkeen tuo eläkeläisrouva kaiveli takapuoltaan käsi housuissa ja sitten kosketteli samalla kädellä linjaston aterimia.
Tuo rouva oli maksanut linjaston aterimista ja saa tehdä niille mitä haluaa! Toivottavasti tähän ei tarvitse palata enää toista kertaa!
Mitä se sen mummon persettä kaivoi?!
Vierailija kirjoitti:
Ulkopuolisen puuttuminen asioihin on epämiellyttävää, mutta on paljon epäystävällisiä ilkeitä ihmisiä. Sellaiset pitää vain jättää omaan arvoonsa. Ap:n tapauksessa olisi voinut pyytää henkilökuntaa paikalla. Varkaaksi nimittäminen on kunnianloukkaus ja rikosilmoituskin olisi ollut mahdollinen.
Mielenkiintoinen geissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiton seli seli seli! En usko sua pätkääkään. Sitä paitsi, tollaisessa tapauksessa aamiaisen varmasti saa tilattua myös huoneeseen. Hiton pullallako sä lastas elätät?
Usko tai ole uskomatta, sama se. Autistinen lapseni syö tiettyjä ruokia, eikä koske pitkällä tikullakaan omasta mielestään epäilyttäviin ruokiin. Ruuan koostumus on tärkeää hänelle. En todellakaan voi antaa hotellihenkilökunnan koota valmista lautasta hänelle, ruoka-aineet on tarkoin valittava. Ja kokeiltu on, ei ala syömään vielä kolmen päivän nälkälakonkaan kohdalla, hän ei toimi niinkuin muut, hän on autistinen.
Anna nälkiintyä sitten. Eikö se olisi kaikille parempi?
Jonkinlainen luonnonvalinta tekee hyvää ihmiskunnassakin.
Eli toivot että ihmiset saavat rohmuta ja varastaa mitä vain eikä kukaan puutu. Taitaa olla täysin kuvitteellinen tämä autistipoika ja jäit kiinni ahnehtimisesta. Jos oikeasti olisit ollut sallituissa ja sovituissa hommissa olisit toiminut ihan toisin, ottanut lautasen tai jonkin rasian.