Vanha nainen alkoi herjaamaan minua kylpylähotellin buffetpöydässä kun käärin leipää ja kakkupalan paperiin
Viedäkseni ne huoneeseen autistiselle pojalleni, jonka ruokailuista olen siis etukäteen maksanut. Poika ei pysty syömään isossa salissa aistiyliherkkyyksien vuoksi.
Sanoin sille vanhalle lepakolle että: Kuulkaa rouva, pitäkää te huoli vain omista asioistanne, kun ette selvästikkään voi muiden asioita tietää.
Akka jankkasi vaan että: varas, varas. Kyllä minä näin että paperiin käärit!
Miten vaikeaa on pitää huolta vain omista asioistaan?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ai onko se eka ketju poistettu?
Ilmeisesti. Minuakin jäi harmittamaan. Siellä herjattiin autisteja ilmeisesti..
Vierailija kirjoitti:
No miksei autisti tullut itse syömään? Ei kai se ketään olisi haitannut vaikka olisikin vähän erikoisempi kaveri.
Tuskin olisi ollut mukava istua ruokailemassa viereisessä pöydässä kun autisti saa melttarit..
Ainakin slaaveilla oli tapana tyhjentää aamiaispöytää mukaansa mitä sai kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin slaaveilla oli tapana tyhjentää aamiaispöytää mukaansa mitä sai kulkemaan.
Samat slaavit ohittavat jonossa kuin jonossa. Ilmeisesti autisteja.
Olin itse paikan päällä kun tuo apn kuvailema hyökkäys tapahtui. Karjumisen ja kirkumisen jälkeen tuo eläkeläisrouva kaiveli takapuoltaan käsi housuissa ja sitten kosketteli samalla kädellä linjaston aterimia.
Häiritsevää että moni tuomitsee tuon ap:n ruuan viemisen huoneeseen, maksaneelle asiakkaalle.. mutta on muka ok huudella vieraille ihmisille: varas! Vaikka ei tiedä yhtään taustoja.
Vanhat ihmiset eivät muuten usein tajua paljon muutakaan, tiedä sitten mistä johtuu. Luulisi että olisi vanhuksina nähneet elämää ja maailmaa ja ymmärtäisivät erilaisia tilanteita sekä ihmisiä, eivätkä jaksaisi provosoitua enää.. mutta päinvastoin! Rasistisilta ihmiset ovat vanhuksia joille maailma on simppeli, piste.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset eivät muuten usein tajua paljon muutakaan, tiedä sitten mistä johtuu. Luulisi että olisi vanhuksina nähneet elämää ja maailmaa ja ymmärtäisivät erilaisia tilanteita sekä ihmisiä, eivätkä jaksaisi provosoitua enää.. mutta päinvastoin! Rasistisilta ihmiset ovat vanhuksia joille maailma on simppeli, piste.
Kyllä vaa minun nuoruudessa hiihdettiin kolmesataa kilometriä kouluun ja takaisin viidenkymmenen asteen pakkasessa, eikä valitettu, nii!
Olisit vetäissyt tuolin akan alta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaa minun nuoruudessa hiihdettiin kolmesataa kilometriä kouluun ja takaisin viidenkymmenen asteen pakkasessa, eikä valitettu, nii!
Eikä ollu autisteja nii!
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo nyt aika epäilyttävän näköistä.
Mikset laittanut syötäviä lautaselle, sinne hotelliinhan lautanen olisi jäänyt,
Mitä väliä sillä on miltä se jonkun ulkopuolisen silmiin näytti. Ei hänen tehtävä ole kytätä muita ja miettiä mihin kenelläkin on oikeus.
Olen parikin kertaa vienyt laiskalle teinille leivät ja banaania huoneeseen eikä ole mummelit tulleet narisemaan. Oli sitten autisti, sairas tai laiska teini niin aamiaisesta on maksettu jos se huoneen hintaan kuuluu tai ulkomailla on all inc. Tosin ulkomailla ihmisiä ei kiinnosta niinkuin Suomen mummoja ja av-mammoja jonkun leivät.
Se vanha akka oli varmaan hotellipoliisi. Kotona se on talo/piha/korttelipoliisi. Ja jos on vielä töissä niin on tietenkin työpoliisi ja varsinkin kahvihuone/tauko/wc-poliisi. Kaupassa siitä tulee ruokapoliisi. Ei täällä niin vaan eletä kuin pellossa NIIH!
Hotelliaamiaiselta ei viedä pois mitään paperiin käärittynä.
Normikäytäntö on että yhden hedelmän saa ottaa.
Sekä take away kahvin-jos pahvimukeja.
Aamiaiselta saa viedä usein huoneeseen lautasella ruokaa, kun on kertonut henkilökunnalle syyn.
Joissain hotelleissa on jopa huonepalvelu-eli aamiainen tuodaan pienestä lisämaksusta huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Hiton seli seli seli! En usko sua pätkääkään. Sitä paitsi, tollaisessa tapauksessa aamiaisen varmasti saa tilattua myös huoneeseen. Hiton pullallako sä lastas elätät?
Usko tai ole uskomatta, sama se. Autistinen lapseni syö tiettyjä ruokia, eikä koske pitkällä tikullakaan omasta mielestään epäilyttäviin ruokiin. Ruuan koostumus on tärkeää hänelle. En todellakaan voi antaa hotellihenkilökunnan koota valmista lautasta hänelle, ruoka-aineet on tarkoin valittava. Ja kokeiltu on, ei ala syömään vielä kolmen päivän nälkälakonkaan kohdalla, hän ei toimi niinkuin muut, hän on autistinen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainen penikka voi olla syömättä? Miksei ole laitoksessa?
Ehkä siksi että ei ole kehitysvammainen. Älykkyys on testattu, on normaalia ihmistä huomattavasti älykkäämpi 13 - vuotias. Sosiaalisesti tumpelo ja aistiyliherkkyys näkyy kaikessa. Hän kiljahtelee, saa pakkoliikkeitä ja menee paniikkiin uusissa tilanteissa. Tämä voi jostain olla jopa pelottavaa. Hän tarvitsee jatkuvaa tuttua avustajaa arjen toiminnoissa, mutta muistaisi ulkoa varmaan puhelinluettelonkin, jos siitä kiinnostuisi.
Hänellä on oikeus myös olla olemassa ja loma-aika hotellissa, anteeksi vaan. Jakamaton ihmisarvo kuuluu myös hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainen penikka voi olla syömättä? Miksei ole laitoksessa?
Luuletko että laitospaikkoja tuosta vaan saa? Jos ei kestä yleisiä paikkoja ja parveilevat ihmisiä niin laitokseen? Hyvä vitsi.
Olisit vastannut: Anteeksi, rouva, mutta vien eväät sairaalle pojalleni hotellihuoneeseen ja olen sopinut siitä henkilökunnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit vastannut: Anteeksi, rouva, mutta vien eväät sairaalle pojalleni hotellihuoneeseen ja olen sopinut siitä henkilökunnan kanssa.
Näin teinkin. Sanoin että vien ne autistiselle lapselle, hänen ruokailut on kyllä maksettu.
Akka ei kuunnellut, hoki vaan: kyllä minä tiedän, varas, paperiin laitoit!
Maksoin hotellin ja ruokailut jo kuukausi sitten, en olisi vaivautunut kaivamaan tilitietoja hänelle. Todellakin väität että HÄNELLÄ on mitään oikeuksia tarkistaa kenenkään maksamisia. Olisi siemailin sitä kotikaljaansa ja pitänyt leipäläpensä kiinni.
Miksi ei vaan voi pitää huolta omista asioistaan?