Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen Marissa luuli tulleensa palkatuksi lakifirmaan Helsinkiin, mutta päätyikin siepatuksi ja kidutetuksi Tunisiassa

Vierailija
18.10.2018 |

Aivan järkyttävä tarina. Kuinka paljon tätä tapahtuu, että ne naiset vain katoavat, heidät on siepattu, eivätkä koskaan selviä elävänä takaisin kertomaan tarinaansa?!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/cc87c5a0-8f19-4651-9326-757bd4fa19d4_u…

Kommentit (386)

Vierailija
341/386 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla ihmettelemättä,miten joku voi olla niin tyhmä v 2007 jolloin juttu alkoi,ettei ota selvää miehen ns lakifirmasta,opiskelusta Rovaniemellä muka ja muusta taustasta.Sehän olisi ollut ihan helppoa jo silloin alussa.

Vierailija
342/386 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän teidän puolesta ilkeät pahat kommentoijat. Maailman pahuus on suurempi kuin osaatte ilmeisesti kuvitella ja ikäviä asioita tapahtuu ihan tavallisille ihmisille. On kyllä porukalla pokkaa haukkua täällä julkisesti nimettömänä ihmistä jota ette edes tunne.

Hakekaa itsellenne apua pahaan oloonne, älkää myrkyttäkö muita.

Hyi olkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/386 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt siihen, miten paljon naisetkin kohdistavat naisvihaa toisiin naidsin.

Mahtoiko saada NAIDSin kun Tunisian kultamuna veteli paljaalla?

Todella oksettavaa käytöstä teiltä suomalaisilta "herrasmiehiltä"! Muslimimies pitää mua sentään prinsessana jolle avataan ovi, kannetaan kauppakasst ja ojennetaan käsi kun nainen nousee auton penkiltä. Suomalainen mies on täysin paska kun ei osaa tehdä noin.

Provohan tämä on, mutta arvaapa mitä? Itselläni on suomalainen mies, joka kohtelee minua kuin prinsessaa. Avaa ovet, kantaa raskaat laukut ja kehuu kauniiksi päivittäin. Puhua ja pussatakin osaa. Eikä tietenkään pakota uskonnon nimissä pukeutumaan kaapuihin eikä toimimaan kodin hengettärenä, vaan osaa itse jopa siivota! Sääliksi käy alistettu elämäsi, ellet nyt sitten ole provo.

Jos tyttäreni haluavat olla työelämässä niin he valitsevat ammatin sukupuolen mukaan. Armeijaan en päästä heitä ja meidän poikien tulee käydä armeija jotta osaavat puolustaa perhettään ja vaimoaan. Meillä ei pakoteta nasista pysymään ikuisena kodinhengettärenä. En antaisi poikienikaan ryhtyä kampaajiksi tai sairaanhoitajiksi. Meillä on mies ja nainen asetelmat. Mä hoidan kodin, oon työskennellyt hoitoalalla, teen ruoat ja oon hoitanut lapseni. Mieheni tekee korjaustyöt, vaihtaa lampun ja auton renkaat.

Heh, menee nyt raskaasti ohi aiheen, mutta kuinka usein niitä lamppuja ja renkaita pitää vaihtaa?  Kotia ja lapsia on hoidettava päivittäin, joten en vertaisi noita töitä keskenään.

Lapsemme ajavat pyörällä joten kyllä isä korjaa ne jos on tarvetta. Isä on pojillekin opettanut pyörien korjausta. Tytöt saa pyytää sitten tulevilta aviomiehiltään apua siihen. Mitään nössöä koti-isää en halua pojistani. Olisi ollut suuri järkytys jos oma mieheni olisi halunnut jäädä koti-isäksi ja työntäisi yksin lastenrattaita. Missään maassa ei ole koti-isäkulttuuria kuin pohjoismaissa. 

Mitä sinä nyt tässä ketjussa aiheen sivusta kälätät? Ketä kiinnostaa! Ilmeisesti sulla on joku alemmuuskompleksi kun täytyy koko ajan pönkittää omaa itsetuntoa selittämällä jotain prinsessana olemisesta. Olen itse muslimi myös, ihan syntyperäinen, ja naimisissa muslimimiehen kanssa. Ollaan molemmat kouluttautuneita ja töissä - hän ei kuitenkaan ole mikään prinssi enkä minä ole mikään prinsessa. Molemmat tekee kotitöitä, minä enemmän, kummankin palkasta maksetaan kodin yhteiset kulut. Ihan kuten missä tahansa muussa perheessä. Jos nyt kuitenkin keskitytään tähän ketjuun eikä sun prinsessafantasiaan. Kiitos ja hei.

Islam kunnioittaa suuresti naisen roolia. Sinä näköjään kunnioitat ja tavoittelet vain miehen roolia. Islam ei kiellä naista tekemästä työtä mutta hänet on säästetty raskaammalta osalta, mihin mies pystyy. Mikä tarve naisilla on tulla perheen päiksi ja mennä miesten töihin? En ihmettele yhtään avierojakaan Suomessa. Täällä naisen pitäisi olla suojelija ja miehen hoivaaja. Onneksi meidän perheessä lapset ovat ymmärtäneet roolinsa. Poikien tulee valmistautua suojelemaan siskojaansa ja miehen mua. Me naiset olemme fyysisesti heikompia. Islam näkee naiset heikkoina ja pehmeinä ja miehet voimakkaina ja aggressiivisina.

Niin kunnioitti hitlerkin

Vierailija
344/386 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin kirjan kirjastosta "Takaisin valoon". Luin sen kahdessa päivässä, niin koukuttava ja hyvä se oli - en ole eläessäni lukenut kirjaa lähes yhdeltä istumalta, kirjaa ei vain voinut jättää kesken. Aivan järkyttävä tarina, aivan kammottavia asioita on kokenut. Häntä huumattiin siis päivittäin, huumeet ja rauhoitettavat piilotettiin ruuan sekaan. Sen takia hän ei kyennyt pakenemaan, sen lisäksi, että hän oli jatkuvasti sairas eikä edes tiennyt missä oli ja passikin oli viety.

Hän koki myös erittäin rajua pahoinpitelyä. Ihan kamala juttu. Oikeuteen vei miehen, mutta pahoinpitelyjä, rais kauksia, huumauksia ja vangittuna oloa ei voitu käsitellä Suomessa, sillä Tunisia ei ole Schengen-maa. Ne jutut olisi pitäny käsitellä siellä Tunisiassa. Suomessa käsiteltiin koko asia vain sinne Italian rajalle asti, kunnes nousi Tunisian laivaan. Mies sai siis tuomionsa teoista, mitä teki Marissalle ennen Tunisiaa.

Suosittelen kirjaa kyllä jokaiselle. 

Vierailija
345/386 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeptinen_mies42 kirjoitti:

Aikamoiset luottokortit 25-vuotiaalla, jolla on hajainen työkokemus, jos saanut höylättyä niitä 62 000 euron edestä. Itse olin töissä eräällä parhaalla IT-alan toimistolla ja minulla oli kolme luottokorttia, jolla olisin saanut höylättyä 12 000 euroa ja olin kuitenkin ollut töissä jo lukuisia vuosia. Kun kerran käytin kortin tyhjästä täyteen hetkessä, niin kortti meni lukkuun ja sain varmistus soiton korttiyhtiöstä.

Lienee selvä, että en usko tätä tarinaa ihan kokonaan, mutta olen niiden tietojen varassa, joita lehdissä on lukenut. En ole lukenut kirjaa. Lähtökohtaisesti kuvittelen, että kyseessä on höynäytetty nuori nainen ja tarina on todellisuudessa vähän toisenlainen.

Luin kirjan. Luottokortteja oli kolme ja niitä käytettiin noin 15 000 euron edestä. Korot juosseet vuosikausia tuohon päälle, niin summa kasvaa.

Hän sai luottorajat korkeaksi, sillä hänelle maksettiin ekat palkat tilille ja palkat oli tosi suuret.

Sunkin kannattaa lukea kirja, niin tajuat koko kuvion.

Vierailija
346/386 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tarina jos on puoliksikaan totta.

Aiheeseen liittymättä, mietin eilen illalla lähes pääni puhki että mistä tää nainen on niin tutun näköinen, kunnes sitten yöunien jälkeen aamulla muistin että täähän on ollut "huutajana" (eli siis näkynyt taustalla, jotta ne huutokauat vaikuttaisivat aidommilta) noissa kotimaisissa vuokravaraston huutokauppaamisohjelmissa. Ilmeisesti on siis myös media-alalla muuten.

Mä mietin kanssa heti dokumentin alkuun ja sit välähti. Hänhän on mun ala-asteen luokkakaveri, etunimi vain vaihtunut. 

Vierailija
347/386 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeptinen_mies42 kirjoitti:

Aikamoiset luottokortit 25-vuotiaalla, jolla on hajainen työkokemus, jos saanut höylättyä niitä 62 000 euron edestä. Itse olin töissä eräällä parhaalla IT-alan toimistolla ja minulla oli kolme luottokorttia, jolla olisin saanut höylättyä 12 000 euroa ja olin kuitenkin ollut töissä jo lukuisia vuosia. Kun kerran käytin kortin tyhjästä täyteen hetkessä, niin kortti meni lukkuun ja sain varmistus soiton korttiyhtiöstä.

Lienee selvä, että en usko tätä tarinaa ihan kokonaan, mutta olen niiden tietojen varassa, joita lehdissä on lukenut. En ole lukenut kirjaa. Lähtökohtaisesti kuvittelen, että kyseessä on höynäytetty nuori nainen ja tarina on todellisuudessa vähän toisenlainen.

Perintäkulut, korot ja käräjäoikeuden pallkiot nostavat alkuperäistä velkamäärää

Vierailija
348/386 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccaa tunisiassa.

Vierailija
349/386 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutavaa höpötystä koko juttu, ja vielä huonosti keksitty.

Vierailija
350/386 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun näen suomalaisen naisen joka on synnyttänyt lapsia näille niin pyörittelen päätä.

Vielä suurempaa hämmästystä aiheuttaa kun suomalainen nainen on verhoutunut kaapuun. Silloin tekisi mieli sylkäistä siitä päähineen luukuusta sisään.

Täh? Mistä sinä ylipäätään tiedät, minkämaalainen siellä kaavun alla on? 

Muista piripää ottaa "lääkkees"😂😂🤓

Vierailija
351/386 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se Maddykin varmaan on, mikäli on vielä hengissä.

Vierailija
352/386 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella naiivi (tapahtuma sikana 25v). Kyllä kellojen pitää soida jos liksa on aloittelijalla lähes 4000 €/kk ym...

Vierailija
353/386 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voidaan tehdä muuten kenties ihan kiinnostavasta aiheesta näin pitkäveteinen tekele? Jestas menee hermot. Oliko tuo likka noin outo jo ennen näitä tapahtumia?

Vierailija
354/386 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voidaan tehdä muuten kenties ihan kiinnostavasta aiheesta näin pitkäveteinen tekele? Jestas menee hermot. Oliko tuo likka noin outo jo ennen näitä tapahtumia?

Oliskohan kuule kokemuksilla vaikutusta...? 

Vierailija
355/386 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan kuule kokemuksilla vaikutusta...? 

Tai ihan normaali ei ole noin naiivi?

Vierailija
356/386 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen se ohjaaja Arto Halonenkin tarttuu.!

Katselen tätä dokkaria parhaillaan ja nauran välillä ääneen. Tyhmä voi olla, mutta ei noin tyhmä sentään!

Kummallista, että tapauksesta ei silloin v. 2007 ollut julkisuudessa mitään, nyt kun luottokorttivelat korkoineen ja kuluineen alkaa tulla päälle, nyt julkisuuteen!

Lisäksi pakko sanoa, että tämä Marissa on vähän halvan näköinen. Tiedätte kyllä mitä tarkoitan.

Vierailija
357/386 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi oudolta tää vaikuttaa kaikin puolin. Onko siis joku löytänyt oikeasti tästä jotain oikeudenkäyntiaineistoa?

Vierailija
358/386 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän satuun ollenkaan. Totta varmaan se, että Tunisiassa ollaan päihdepäissään oltu ja velkaa tehty, mutta muu vaikuttaa olevan Minttu Vettenterä-tasoisen kirjoittelijan mielikuvituksen tuotetta.

Vierailija
359/386 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ilmeisesti suurlähetystön virkailija, suomalainen poliisi, entinen fiksun oloinen poikaystävä ovat mukana juonessa sepittämässä tarinaa.

Kauhean tuntuinen kokemus, joten en ihmettele, jos muutama vuosi on mennyt selviytymiseen.

Vierailija
360/386 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkeen se ohjaaja Arto Halonenkin tarttuu.! Katselen tätä dokkaria parhaillaan ja nauran välillä ääneen. Tyhmä voi olla, mutta ei noin tyhmä sentään! Kummallista, että tapauksesta ei silloin v. 2007 ollut julkisuudessa mitään, nyt kun luottokorttivelat korkoineen ja kuluineen alkaa tulla päälle, nyt julkisuuteen!

Lisäksi pakko sanoa, että tämä Marissa on vähän halvan näköinen. Tiedätte kyllä mitä tarkoitan."

Aika moni ihminen tekee jossain elämänsä vaiheessa "tyhmiä", useimmiten nuorena. Ompa kummallista tosiaan, ettei tuolloin v.2007 ollut julkisuudessa mitään? Eipä kuule esim. v.2009 paljoa uutisoitu siitäkään, kun suomalainen oikeustieteen lisensiaatti sieppasi ja piti vankina Herlinin perillistä vaatien miljoonien lunnaita. Mediassa ihmeteltiin, kun suuri määrä käteistä  (sadan euron seteleitä) löytyi Turusta pysäköintihallista muttei tiedetty miksi. Varsinainen mediamylläkkä asiasta taisi alkaa vasta miehen jäätyä teosta kiinni. Ilmeisesti joku "random Marissa" ei tuohon aikaan v.2007 vaan ylittänyt uutiskynnystä.