Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen Marissa luuli tulleensa palkatuksi lakifirmaan Helsinkiin, mutta päätyikin siepatuksi ja kidutetuksi Tunisiassa

Vierailija
18.10.2018 |

Aivan järkyttävä tarina. Kuinka paljon tätä tapahtuu, että ne naiset vain katoavat, heidät on siepattu, eivätkä koskaan selviä elävänä takaisin kertomaan tarinaansa?!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/cc87c5a0-8f19-4651-9326-757bd4fa19d4_u…

Kommentit (386)

Vierailija
361/386 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä case ei "ylittänyt uutiskynnystä" 2007 tai myöhemmin?

No..olisiko vaikka niin, että M oli traumatisoitunut ja pelkäsi?!!

Varmasti!

Ja se, kun tämä lakimies tallasi suvaitsevan Suomemme Turussa, asuikin siellä vuosia,

"ihminen", joka sitten kesken oikeusprosessin kuolee juuri sopivasti(??? - kuoliko???) yllättäen Tunisiassa...

Jos on konkreettinen henkeen kohdistuva uhka, niin ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen lähteä ylittelemään uutiskynnyksiä

Vierailija
362/386 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tuo aika hyvin toteutettu huijaus, uhrina nainen, joka oli juuri valmistunut ja iloinen siitä, että sai heti työpaikan: helppo uhri. 

Minä olen epäluuloinen kaikkia sellaisia tilanteita kohtaan, jossa pitäisi maksaa toisen nimissä jotain omalta tililtäni, joten minua tuskin olisi tuohon työtehtävään valittu ellen olisi saanut tehdä vuokrasopimuksia ja hoitaa auton ostoa suoraan yrityksen tililtä ja yrityksen nimissä.

Oli koskettava dokumetti, liikutuin ja olen iloinen, että Marissa pääsi takaisin Suomeen.  En voi edes kuvitella miten vaikea rasti toipuminen voi olla tuollaisten kokemusten jälkeen. Maailma on täynnä pahoja ihmisiä.

Yksi juttu kuitenkin ihan kaikille: oman pomon kanssa ei koskaan pidä aloittaa seksisuhdetta, ei koskaan, ei vaikka olisi miten generation xycvf tai vapaamielinen. Se on vain yksiselitteinen: ei. Ainoa poikkeus on, jos pomo sattuu olemaan jo ennestään oma puoliso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/386 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja uskon ettei tuo lakimies ole lainkaan kuollut, on ehkä vain ostanut itselleen uudelleen henkilöllisyyden. Se on varmasti helppoa tunisian kaltaisessa maassa kun onnistuu pidemmällekin kehittyneissä maissa.

Vierailija
364/386 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsä satu .  Varmasti marissa luuli saavansa rakkautta ja rahaa ihanalta mieheltä.

Mennään silmät kii ja uskotaan kaikki mitä sanotaan alkuhuumassa.

Varmaan ainoa asia mkä on totta , ettei marissa saanut ulkomaalaista miestä itselleen.

seuraavaksi bigbrotheriin?

Vierailija
365/386 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi uhria vähättelevät kommentit kertovat vähä-älyisyydestänne. Lyhyellä n. Tunnin web haulla löytyy paljon asiaa tästä rikoksesta, joka olisi voitu saa ihmiskaupan alle, jos poliisilla ja tuomareilla olisi ollut kunnianhimo ja olisi nähty vaivaa käynnistää yhteistyöprosesseja ko maiden kanssa. Petoksesta tuomittu oli Fethi Rebhi, jolla oli yritys Y -tunnuksella :AA law & consulting on osoitteessa Brahenkatu 2, 20100 Turku. Hän jatkoi toimintaansa 2009 useilla työpaikkailmoituksilla, joista tulvi poliisille ja työvoimatoimistoon. Kukaan ei kerro onnistuiko hän uudestaan. Lisäksi vihjataan hänellä olleen turvapaikkahakemuksiin liittyviä asiakkaita, tämän sadistin käsittelyssä myös heidän voidaan olettaa olevan alisteisia. Poliisin olisi pitänyt tutkia hänen toimiaan olisi pitänyt tutkia kaikella vakavuudella tämän Tunisian tapauksen jälkeen, niin olisi saatu kiinni muitakin ihmiskauppaan syyllistyneitä rikollisia ja ehkä pystytty auttamaan muita uhreja. Eli poliisi nukkui ja tuomari vähätteli tilannetta, kun oltaisiin saatu jotain kansainvälisesti merkittävä tuomio

Vierailija
366/386 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että toi suomi 24 -keskustelu oli karmiva. Epäilin aluksi tarinaa ihan huolella mutta kyllähän siinä jotain perää on pakko olla. Tämä Marissa taisi olla niin sokea ja ihastunut ettei lanttu leikannut...

Vierailija
367/386 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rumaa tekstiä täällä. Juu, Marissa valittiin koska hän oli liian sinisilmäinen ja luottavainen, mutta emme tiedä hänen taustoistaan.

Minun silmääni sattui se, että pakoa järjesti Marissan exä, eivät Marissan vanhemmat. Kertoo aika paljon niistä vanhemmista.

Liian kiltti tyttö ilman muuta kun suostui mm käyttämään omia rahojaan tuollaisiin bisneksiin. Mutta oli kohtuuton lopputulos hyväuskoisuudesta huolimatta.

Vierailija
368/386 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa todella ilkeästi kommentoivat niitä omasta mielestään mukavia miehiä, jotka vaan eivät kenellekään kelpaa? En ihmettele etteivät kelpaa, niin ala-arvoista tekstiä.

Herkkäuskoinen tyttö huonosta perheestä, juuri sellainen jota on helppo hyväksikäyttää. Perheen huonouden päättelen siitä, että tarvittiin exä hoitamaan asioita, vanhemmista ei ollut auttamaan. Äiti kuulostaa juuri sellaiselta "prinsessalta" kun tämä yksi täysääliö täällä hehkuttaa, ei osata itse hoitaa asioita eikä opettaa lastansakaan.

Pitäisi ottaa huomioon myös nykyajan kasvatus, jossa kaikkinainen varoittelu "lakimiehestä" ja hänen kaltaisistaan tuomitaan rasïsmina ja v'ihapuheena. Lopputulos on se, että luontaisesti vähemmän epäluuloiset, vähemmän välkyt  ja vähemmän varovaiset sitten menevät lankaan.

Jatkossa näitä tulee lisää. :(

Vierailija
369/386 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Halosen "dokumentti" tuntui olevan aukkoja täynnä. Toisaalta täällä on kirjan lukeneita, jotka ovat vakuuttuneita päähenkilön vilpittömyydestä ja kauhistelevat tapausta. En itse ole kirjaa lukenut. Onko kirjassa siis kerrottu tapahtumat jotenkin johdonmukaisen min, aukottomammin ja uskottavasti?

Vierailija
370/386 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta käsittämätöntä, miten moni kieltää täällä Marissan tarinan. Marissan kertomat yksityiskohdat täsmäävät esimerkiksi tässä keskusteluketjussa kerrottuihin tietoihin: https://keskustelu.suomi24.fi/t/6976859/suomalais-tunisialais-eurooppal…. Siis esimerkiksi se täsmää, että todellakin joku tunisialainen "lakimies" on tuohon aikaan hakenut työntekijöitä assistenteiksi "lakifirmaan" ja vaikka mihin muuhun puuhaan. Kuvallinen hakemus on pitänyt olla jne. Monet noista viesteistä on kirjoitettu kauan ennen Marissan tarinan julkituloa (ensimmäinen viesti v. 2009) - onko tuo koko ketjukin siis vain pitkäjänteistä Marissan julkisuustempun esilämmittelyä?

Hyvin todennäköisesti Marissa on siis hakenut töitä kyseiseltä mieheltä. Eikä vain ole ollut joku tytönhempukka, joka on rakastunut ulkomaalaiseen mieheen ja nyt tullut häntä koipien välissä kotiin, kun elämä miehen kotimaassa ei vastannut odotuksia, kuten tässä ketjussa väitetään. VAIKKA kyllähän Marissa dokumentissa myöntää myös intiimisuhteen työnantajaansa. Miksi intiimisuhde silti kumoaisi sitä, että kyseessä on törkeä teko "lakimieheltä"? Mahdollisesti intiimisuhteen aloittaminenkin on ollut vain tapa sitouttaa Marissaa ja alentaa tämän harkintakykyä. Rakkaus sekoittaa helposti pään, luo kiintymyssuhteen. Ehkä lakimies on jopa halunnut "testata" Marissaa varmistaakseen, että tämä on kelpo myyntiartikkeli Afrikassa.

Muutenkin, mitä sitten vaikka Marissa olisi toiminut useasti tapahtumaketjun aikana typerästi? Ei se poista sitä faktaa, että hän on todennäköisesti vakavan rikoksen uhri. Ihmeellistä kiinnittää huomiota johonkin asioihin kuten "Marissako suhasi autolla pitkin Eurooppaa, eikä missään vaiheessa kyseenalaistanut, mitä oikein on tekemässä? Feikki tarina!". No ehkä tyttö on toiminut tyhmästi, mutta nuorena työntekijänä ei ehkä ole osannut aavistaa, mikä kuuluu ns. asiaan työelämässä ja mikä ei. Ja kuten dokumentissakin kertoo, kyllä hänellä hälytyskellotkin alkoivat soida, mutta jostakin syystä päätti silti uskoa työnantajaansa. Kyllä itsekin olen työelämässä ollut monesti tilanteissa, joiden eettisyyttä olen kyseenalaistanut, mutta päättänyt olla puuttumatta, koska "enhän minä voi oikeasti mitään tietää, kun olen vain parikymppinen kesätyöntekijä".

Ovatko myös kaikki dokumenttiin haastatellut henkilöt (poliisi, ex-poikaystävä, Päivi) feikkejä ja näyttelijöitä? Sori nyt tästä raivoamisesta, mutta jotenkin outo ketju.

Vierailija
371/386 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan tuon nyt saattoi arvata.

Unelmatyö ja Tunisia eivät vain kuulu samaan lauseeseen.

Miten niin saattoi arvata? Kyse oli suomalaisesta lakifirmasta ja suomalaisesta toimipisteestä. Kyse oli vain liikematkasta, joka suuntautui alun perin Genovaan. Ja näitä liikematkoja oli muutama ennen tätäkin. Missä kohtaa olisi hälytyskellojen pitänyt soida? Jos minut lähetettäisiin nykyisestä työpaikastani johonkin liikematkalle, ei minulle tulisi kyllä mieleenikään, että joudun kidutettavaksi, koska olen kuitenkin nähnyt tämän firman toimintaa ja kuitenkin ihan pitkään toiminut suomalainen yritys. 

Autojen osto omalla luottokortilla ?oli hämmentävää.

Eikö olis kannattanut kääntyä Dusseldorf ista Saksasta pikapikaa kotiin Suomeen!

Vierailija
372/386 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marissa, ex-poikaystävä Risto, suomal lakimies, Päivi olivat aitoja.

Myös näyttelijät esittivät näitä kaikkia henkilöitä. Tietysti.

Vierailija
373/386 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 8-vuotias on voinut kertoa kotiosoitteensa?siis jollei Marissan äiti puhu arabiaa?

Lue kirja niin se selviää.

Vierailija
374/386 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina kuulostaa mielestäni vähintäänkin liioitellulta. Kaiken lisäksi, jos lakifirma haki työntekijää miksi Marissa edes haki kyseistä työtä? Hänellä ei ole oikeustieteellistä koulutusta. Ja tuo että pikkutyttö kertoi osoitteen on myös hyvin kummallinen kohta. Lisäksi asiasta ei ole mitään suurempia uutisia ennen, miksi? Tulee mieleen Enkeli-Elisa. Varmasti vähintäänkin kirjoitettu hyvässä tarkoituksessa esim. saada ihmisten huomio ihmiskauppaan mutta vahvasti epäilen tarinan todellisuutta. Ja tämä ei ole mikään uhrin lyttäys tai vähättely viesti.

Ovatko lakifirman vastaanotto- yms työntekijätkin kaikki mielestäsi oikeustieteitä lukeneita ??

Vierailija
375/386 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oli tuo aika hyvin toteutettu huijaus, uhrina nainen, joka oli juuri valmistunut ja iloinen siitä, että sai heti työpaikan: helppo uhri. 

Minä olen epäluuloinen kaikkia sellaisia tilanteita kohtaan, jossa pitäisi maksaa toisen nimissä jotain omalta tililtäni, joten minua tuskin olisi tuohon työtehtävään valittu ellen olisi saanut tehdä vuokrasopimuksia ja hoitaa auton ostoa suoraan yrityksen tililtä ja yrityksen nimissä.

Oli koskettava dokumetti, liikutuin ja olen iloinen, että Marissa pääsi takaisin Suomeen.  En voi edes kuvitella miten vaikea rasti toipuminen voi olla tuollaisten kokemusten jälkeen. Maailma on täynnä pahoja ihmisiä.

Yksi juttu kuitenkin ihan kaikille: oman pomon kanssa ei koskaan pidä aloittaa seksisuhdetta, ei koskaan, ei vaikka olisi miten generation xycvf tai vapaamielinen. Se on vain yksiselitteinen: ei. Ainoa poikkeus on, jos pomo sattuu olemaan jo ennestään oma puoliso.

Eikö sittenkään, vaikka olisi jo vuosia seurustellut pomon kanssa?

Vierailija
376/386 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen onnenpotku, että joku pikkutyttö juuri sopivasti ja sopivan lähelöä puhelinta sanoi paikan osoitteen ja kielellä, jota Marissan äiti ymmärsi. Ja äiti sai selvää puheesta ja osoitteen ylös kertakuulemalta.

'osoitteen ylös kertakuulemalta'

Tuo tapahtui siis sinun mielikuvituksessasi; lue se kirja.

Vierailija
377/386 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan tuon nyt saattoi arvata.

Unelmatyö ja Tunisia eivät vain kuulu samaan lauseeseen.

Miten niin saattoi arvata? Kyse oli suomalaisesta lakifirmasta ja suomalaisesta toimipisteestä. Kyse oli vain liikematkasta, joka suuntautui alun perin Genovaan. Ja näitä liikematkoja oli muutama ennen tätäkin. Missä kohtaa olisi hälytyskellojen pitänyt soida? Jos minut lähetettäisiin nykyisestä työpaikastani johonkin liikematkalle, ei minulle tulisi kyllä mieleenikään, että joudun kidutettavaksi, koska olen kuitenkin nähnyt tämän firman toimintaa ja kuitenkin ihan pitkään toiminut suomalainen yritys. 

Autojen osto omalla luottokortilla ?oli hämmentävää.

Eikö olis kannattanut kääntyä Dusseldorf ista Saksasta pikapikaa kotiin Suomeen!

Pankki osallistuu nyt rikokseen karhuamalla rikoksentekovälinettä takaisin.

Eikä kukaan kyseenalaista.

Vierailija
378/386 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.. Varoitatteko tyttäriänne arabimiehistä vai annatteko lastenne itse päättää seurustelukumppaneistaan heitä tukien? Tuli mieleen siitä Itiksen puukotusjutusta, kun blondimimmillä oli toinen irakilainen menossa putkeen ja kaikenmoista hässäkkää.

No en mä nyt varoittele mutta aina on puhuttu esim. eri kulttuurien eroista. Eiköhän tuo riitä. Jos tuo fiksun oloisen arabipojan tms. kotiin näytille niin fine. Voi se suomalainen jonnekin pitää sitä naistaan nyrkin ja hellan välissä ja lopuksi päästää päiviltä... Että enemmän mä olen lapsiani yrittänyt opettaa käyttämään järkeään myös ihmissuhteissa enkä niinkään pelkäämään mitään ihmisryhmiä uskonnon tai kansalaisuuden perusteella.

Kyllä sitä suomalainen jonnekin kyllä joo... mutta, mutta...

Katson että tuon kaapu-uskontotaustaisen kanssa läheisempiin tekemisiin ryhtyminen on jo lähtökohtaisesti venäläisen ruletin peluuta. - Mutta tätähän eivät nuori naisenalku voi mitenkään välttämättä ymmärtää koska olisihan tuonkaltaisten seikkojen esiintuominen kouluopetuksessa mitä räikeintä.... jotain...

Joidenkin mielestä on parempi että annetaan nuorten olla vain kouluopetuksellisten maailman hyväntahtoisuutta ja ihanuutta koskevien harhojen vallassa.

Vierailija
379/386 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon ettei Hesari ole julkaissut jutusta muuta kuin dokumenttielokuvan ihmettelevän arvion.

Taitaa tapaus sopia huonosti hesarin agendaan

Vierailija
380/386 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä otarina olisi totta siinä muodossa kuin se meille annetaan, miten voisi olla mahdollista että tästä ei olisi uutisoitu näyttävästi aikoinaan? Jokainen suomalaisen lennoltamyöhästyminen ja passinhukkaaminenkin uutisoidaan - saati sitten jos joku julkkis on jumissa lomakohteessa- niin miksei näin vakavasta asiasta olisi uutisoitu? Ihan utopistista.

Et kai kuvittele olevasi tosissasi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣