Suomalainen Marissa luuli tulleensa palkatuksi lakifirmaan Helsinkiin, mutta päätyikin siepatuksi ja kidutetuksi Tunisiassa
Aivan järkyttävä tarina. Kuinka paljon tätä tapahtuu, että ne naiset vain katoavat, heidät on siepattu, eivätkä koskaan selviä elävänä takaisin kertomaan tarinaansa?!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/cc87c5a0-8f19-4651-9326-757bd4fa19d4_u…
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
En Marissan tapauksesta tiedä mitään, enkä siis pysty arvioimaan hänen kertomuksensa yksityiskohtien paikkansapitävyyttä paremmin kuin kukaan muukaan. Mutta satun tietämään, että tuo F.R. (en uskalla kirjoittaa koko nimeä, koska jostain syystä sitä ei muissakaan yhteyksissä ole paljastettu) oli aivan hirvittävä ihminen. Hän on saanut tuomioita jos jonkinlaisista rikoksista, ja on esiintynyt ainakin lakimiehenä ja mahdollisesti muinakin virkamiehinä. Ihan kauhea tyyppi. Mahtaako olla oikeasti kuollut, vaiko onko junaillut itselleen kuolintodistuksen kotimaansa korruptoituneisuutta ja omaa juridista asiantuntemustaan hyväksikäyttäen...
Lakimies ja virkamies eivät ole sama asia. Voit olla toista olematta toista.
Minäkin mietin, että melko kätevällä hetkellä on kuollut, jos todella on kuollut. Mitähän hän puuhaili Suomessa niin pitkään, että oppi kielen? Vai toimiko ihan basaarisuomen pohjalta?
"...Tunisiaan. Toimiston oli määrä avata sinne puhelinkeskus Eurooppaa halvempien kustannusten vuoksi."
-Tämäkö kuulostaa uskottavalta? Millainen oikea firma avaisi toimipisteen jonnekin Tunisiaan?
Erikoinen nainen: osaa venäjää, malli, sydänlääkitys parikymppisenä.
Jotenkin en ihan usko juttua, voisiko kyseessä olla patologinen valehtelija?
Se ettei media ole uutisoinut, ei todista mitään. Käräjäoikeuksissa istutaan päivittäin juttuja, jotka eivät koskaan päädy uutisiin. Tapahtumia ylipäätään on aivan liikaa, että niistä olisi edes pientä mainintaa missään. Media ei ole mikään todellisuuden toistaja, vaan jokainen valinta on tarkoituksellinen, samoin kuin se, mitä ei valita käsiteltäväksi. Mutta silti tämä juttu voi olla osittain keksitty tai vielä hirveämpi kuin kerrotaan. Kaikenlaista epämääräistä työtarjousta tulee eteen, jos esimerkiksi osaa jotain tiettyä kieltä. On kokemusta.
Olet oikeassa... pääjehu on Fethi Rebhi (ei ole toiminut yksin), hakenut uhreja ainakin Italiasta, Venäjältä, Norjasta, Ruotsista ja Suomesta. Naisia on todennäköisesti paljon vuosien 2007 - 2012 aikana joutunut vaikeuksiin kyseisen henkilön toimesta. Toivottavasti Fethi Rebhin kanssa vaikeuksiin joutuneet naiset rohkaistuvat ja tulevat esiin jos eivät ole jääneet kokonaan nalkkiin. Meitä ymmärtäväisiä ja myötätuntoisia ihmisiä on paljon (ikävä kyllä on myös todella paljon ihmisiä, jotka eivät tunne empatiaa). Ei ole naisen tai miehen vika jos hän on hyvänuskoinen tai johdettavissa harhaan.
ps. En usko että Fethi Rebhi on kuollut, korruptoituneessa maassa on helppo ostaa uusi identiteetti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/6976859/suomalais-tunisialais-eurooppal…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä ihmeellistä, että miestä ei oke syytetty Suomessa ihmiskaupasta, kun petostuomion kuitenkin sai täällä. Marissa on kuitenkin Suomen kansalainen, joten ihmiskaupan ollessa kyseessä tapaukseen sovelletaan Suomen rikoslakia, vaikka rikos olisikin tapahtunut Tunisiassa. Se, että asian tutkinta siirrettiin Tunisiaan, eli tekopaikalle, kertoo kyllä siitä, että Suomessa viranomaiset ovat kyllä voineety uskoa pahoinpitelyn ja muun Matirissa kertoman, mutta eivät sitä, että kyseessä on ihmiskauppa, mitä nyt o väitetty.
Kyllä kaiketi on syytetty vapaudenriistosta..? Ja saiko peräti tuomionkin, vai ”kuoliko” ennen?
Ei tutkittu Suomessa https://yle.fi/uutiset/3-10463334 ja vapaudenriisto on eri asia kuin ihmiskauppa. Suomen viranomaisella ei ole toimivaltaa puuttua Tunisiassa tapahtuneeseen rikokseen yleensä, sen sijaan ihmiskauppaan on, vaikka teko olisi tapahtunutkin ulkomailla. mutta sitä ei täällä sellaisena ole käsitelty. Marissalle on epäilemättä tapahtunut pahoja asioita, joihin tekijä on yksin syyllinen. Teot ei muutu ihmiskaupaksi ainoastaan sillä, että ihminen kertoo epäilevänsä, että miehen tarkoitus oli myydä hänet. Kyseessä on väkivalta ja mahdollisesti vapaudenriisto, mitä valitettavasti tapahtuu Suomessakin ihan suomalaisen naisen ja suomalaisen miehenkin välillä.
Tarina on uskottava. Ja tietysti ei mainitse miehen nimeä, koska siitä joutuisi uusiin hankaluuksiin, oli mies kuollut tai ei, siitä voidaan nostaa uusi oikeusjuttu.
Vierailija kirjoitti:
Tarina on uskottava. Ja tietysti ei mainitse miehen nimeä, koska siitä joutuisi uusiin hankaluuksiin, oli mies kuollut tai ei, siitä voidaan nostaa uusi oikeusjuttu.
Mikä oikeusjuttu nostetaan, jos puhutaan totta kaikesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en epäile tarinaa. Lukekaa vaikka kohta:
"Lopulta Marissan pelasti paikalle saapunut, suomea puhunut suurlähetystön konsulivirkailija Päivi, joka puuttui asiaan ja kääntyi ylemmän poliisiviranomaisen Guard Nationalin puoleen, kun paikallinen poliisi ei tarttunut asiaan. Virkailija auttoi Marissaa pakkaamaan loput tavaransa ja poistumaan talosta. Virkailijaa on haastateltu myös dokumenttielokuvassa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/ac62c0b5-2ec8-4753-b237-3818d9cf925c/
Löytyy linkistä Jouluksi kotiin -otsikon alta.
Eiköhän konsulivirkailija ihan ole totuuden asialla.
Ai että Arabimaassa tuollaisessa tilanteessa laitetaan joku Päivi kolkutteleen oville, että nyt olis Marissan kotiinlähtöaika. Jestas mitä visioita.
No ehkä Päivi myös voisi vahvistaa näin tapahtuneen
No ehkä Päivi tekee juuri niin siinä dokumenttielokuvassa jossa häntä haastatellaan?[/quote
En tiedä siitä, mutta puhunut olen Päivin kanssa
Miksi minusta tuntuu että päähenkilö on täällä keskustelemassa asiasta...
Arabimiehet eivät innostu tuon tyyppisistä naisista. Se nyt vaan on fakta ja internet on täynnä arabimiesten kertomuksia siitä millainen nainen on haluttava. Jutun päähenkilö on melkolailla eri tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa tästä Marissan haastattelu.
Miten voitte väittää ettei hän oikeasti käynyt läpi tätä helvetillistä kohtaloa?
Ihmeellistä porukkaa täällä...Täysiä mulkkuja vaikuttaa olevan suurin osa täällä pahaa oloaan purkavista sekopäistä.
Ottakaa huomioon haastatteluja katsoessanne, että tämä Marissa on ammatiltaan näyttelijä.
Marissa ei ole näyttelijä,- vaikka niin helkutin hyvä onkin!
Vierailija kirjoitti:
Miksi minusta tuntuu että päähenkilö on täällä keskustelemassa asiasta...
Arabimiehet eivät innostu tuon tyyppisistä naisista. Se nyt vaan on fakta ja internet on täynnä arabimiesten kertomuksia siitä millainen nainen on haluttava. Jutun päähenkilö on melkolailla eri tyyppiä.
Taidat olla vähän lapsellinen. Kyllä tuollaiselle sarjarikolliselle kelpaa varmasti monikin nainen, eivät ne kaikki ole samasta muotista. Mielestäni tapauksen epäluotettavuus perustuu muuhun kuin uhrin olemukseen.
On sitten elokuvatason kusetus joten olettaisi naisen olevan vähintään kansainvälinen kaunotar (jollaisena marissa itseään luultavasti pitää) Ne miehet joka operoivat ihmiskaupan parissa Euroopassa jäävät Eurooppaan etsimään lisää uhreja ja naiset maahan vie joku muu joka hakee heidät sovitusta paikasta. Ja kohteena olis ennemminkin joku rikkaista arabimaista eikä mikään Tunisia-Marokko-akseli.
Vierailija kirjoitti:
Muslimiperheissä tytöistäkin kasvatetaan prinsessoja ja se on todella ihanaa.
Johan vitsin murjaisit. Noiden perheiden tyttölapsien elämäntilanne ja ihmisoikeudet on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin tuotantoeläimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt siihen, miten paljon naisetkin kohdistavat naisvihaa toisiin naidsin.
Mahtoiko saada NAIDSin kun Tunisian kultamuna veteli paljaalla?
Todella oksettavaa käytöstä teiltä suomalaisilta "herrasmiehiltä"! Muslimimies pitää mua sentään prinsessana jolle avataan ovi, kannetaan kauppakasst ja ojennetaan käsi kun nainen nousee auton penkiltä. Suomalainen mies on täysin paska kun ei osaa tehdä noin.
Provohan tämä on, mutta arvaapa mitä? Itselläni on suomalainen mies, joka kohtelee minua kuin prinsessaa. Avaa ovet, kantaa raskaat laukut ja kehuu kauniiksi päivittäin. Puhua ja pussatakin osaa. Eikä tietenkään pakota uskonnon nimissä pukeutumaan kaapuihin eikä toimimaan kodin hengettärenä, vaan osaa itse jopa siivota! Sääliksi käy alistettu elämäsi, ellet nyt sitten ole provo.
Enemmän säälittää sun alistettu elämä super naisena. Itsehän tietysti vaihdat lampun ja hakkaat puita. Siihen en suostu. Oon paljon vapaampi naisena eikä mulle tarvitse asettaa paineita kuinka pärjätä joka asiassa. Muslimimiehen seurassa mulla on lupa olla heikompi, nainen ja prinsessa. Meidän tytöt ovat sentään saaneet olla niitä prinsessoja eivätkä ole halunneet tulla miehen kaltaisiksi. Sääliksi kävi yhtä naapurin tyttöä jolta äiti kielsi prinsessana olemiset ja koitti kasvattaa tästä supernaista. Tämä supernaiseksi pakotettu tyttö leikki tyttärieni kanssa prinsessoja. Siinä oli varastettu tytöltä naiseus. Onneksi omat suomalaiset vanhempani eivät ole vieneet multa lapsuutta ja oon aina ollut se prinsessa. Jos mun kimppuun hyökätään niin oletan mieheni vahvempana sukupuolen puolustavan mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt siihen, miten paljon naisetkin kohdistavat naisvihaa toisiin naidsin.
Todella oksettavaa käytöstä teiltä suomalaisilta "herrasmiehiltä"! Muslimimies pitää mua sentään prinsessana jolle avataan ovi, kannetaan kauppakasst ja ojennetaan käsi kun nainen nousee auton penkiltä. Suomalainen mies on täysin paska kun ei osaa tehdä noin.
Naisen pitää nykyään maksaa miehelle tuollaisista palveluksista antamalla ainakin hand job saman tien.
Vai pitäisi jotain keskenkasvuiseksi teinipojaksi heittäytyvää suomalaista miestä tyydyttää vaikkei mies tee mitään omatoimisesti? Suomalaisille exileni sain olla äiti joka keräsi miehen paskaset vaatteet lattialtaja miestä sai patistaa vaihtamaan lampun ja tekemään korjaustyöt. Arabimies tekee sentään omatoimisesti nämä asiat. Tällaisen miehen kanssa mielelläni oon ja saa mut tekemään kotityöt ja tekemään ruoan koko perheelle. Koti on naisen valtakuntaa muslimiperheessä. Muslimiperheissä tytöistäkin kasvatetaan prinsessoja ja se on todella ihanaa.
Ei enää saa kasvattaa ketään prinsessaksi, häpeän suvaitsemattomuuttasi.
Etkö itse osaa vaihtaa lamppua ja olla omatoiminen? Ihmeellistä kädettömyyttä.
Ei oma mieskään patista mua tekemään ruokaa jos laiskottelisin vain sohvalla pelaamassa pleikkarilla. Tällaisia ne exäni oli. Mitään muuta ei osattu tehdä kuin löhötä sohvalla pelaamassa ja kuviteltiin elävänsä viiden tähden hotellissa kun paskaset vaatteetkin heitettiin lattialle eikä osattu viedä niitä itse pyykkikoriin. "Äidin" piti tuoda pizza lämpimänä ja kokis kylmänä pleikkarin ääreen. Siivoan omatoimisesti taloa, hoidan takapihan kukkia omatoimisesti, pesen pyykit omatoimisesti, silitän vaatteet omatoimisesti ja teen ruoan koko perheelle omatoimisesti. Pitäisikö mun vielä tehdä miesten töitä? On hyvä juttu että miehillä ja naisilla on omat työnsä. Nehän perustuukin fysiikkaan koska naiset ovat fyysisesti heikompia joten siksi heidän työt on kevyempiä. Mies fyysisesti vahvana kykenee kantamaan raskaat kauppakassit, käymään armeijan ja ottamaan suuremman vastuun. Islamissa mut on säästetty tältä raskaammalta osalta ja suurilta vastuita. Islam sallii naisen käydä töissä ja naisen rahat ovat edelleen hänen. Miehen tulee elättää perhe vaikka nainen kävisi töissä tai tienaisi enemmän. En ymmärrä miksi joku nainen haluaisi olla ammatiltaan poliisi tai automekaanikko. Niissähän tarvitaan voimaa ja voi joutua väkivallan kohteeksi. Musliminaiset eivät suostuisi tuollaiseen ja toivon mukaan ei omat tyttärenikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kun näen suomalaisen naisen joka on synnyttänyt lapsia näille niin pyörittelen päätä.
Vielä suurempaa hämmästystä aiheuttaa kun suomalainen nainen on verhoutunut kaapuun. Silloin tekisi mieli sylkäistä siitä päähineen luukuusta sisään.
Minkä uskonnon haluaisit pakolliseksi kaikille Suomessa asuville? Vai onko kyse siitä mitä vaateita haluat kaikkien suomalaisten käyttävän?
En nyt lainkaan muutenkaan ymmärrä miten kommentti liittyy asiaan.Suomessa saa uskoa mihin haluaa ja pukeutua miten haluaa. Alista sinä vain itseäsi plastiikkakirurgialla ja minihameeseen pukeutumalla. Mä peitän itseni ja suojelen itseäni ulkonäköpaineita. Koen olevani paljon vapaampi arvostelun kohteilta minkä kohteeksi länsimainen nainen joutuu. Nainen ei ole objekti. Arabimiehelle nainen on kuin prinsessa jota suojellaan pahimmilta rasituksilta. Suomalaista juoppoa tai mamma poikaa en ikinä halua.
Hyvä ettet halua, ei yksikään suomalaismieskään nimittäin halua mitään perunasäkkiä.
Sinulle jokainen nainen, joka ei halua pukeutua paljastavasti, on perunasäkki. Saako suomalainen mies itkupotkuraivarit, jos nainen ei pukeudu minihameeseen ja tissit vilkkuvaan toppi julkisella paikalla? On se niin kauheaa, kun iiiiiikkkl, jollain on liikaa vaatetta päällä.
Miksi vasta 10 vuotta myöhemmin? Ei pystytä enää faktoja selvittää.
Vierailija kirjoitti:
"...Tunisiaan. Toimiston oli määrä avata sinne puhelinkeskus Eurooppaa halvempien kustannusten vuoksi."
-Tämäkö kuulostaa uskottavalta? Millainen oikea firma avaisi toimipisteen jonnekin Tunisiaan?
Erikoinen nainen: osaa venäjää, malli, sydänlääkitys parikymppisenä.
Jotenkin en ihan usko juttua, voisiko kyseessä olla patologinen valehtelija?
Miksi ei voisi olla sydänlääkitystä parikymppisenä? Monella ikävä kyllä on. Ja venäjän osaamisessa saati mallina toimimisessa ei ole senkään vertaa mitään outua. - Eihän toimiston oikeasti ollut varmaan tarkoitus mitään puhelinkeskusta avata, mutta tämä oli se tarina, jonka Rebhi syötti parikymppiselle Marissalle saadakseen hänet lähtemään mukaansa. Kyllä tuolta äijältä voi odottaa ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta arvaapa mitä? Itselläni on suomalainen mies, joka kohtelee minua kuin prinsessaa. Avaa ovet, kantaa raskaat laukut ja kehuu kauniiksi päivittäin. Puhua ja pussatakin osaa. Eikä tietenkään pakota uskonnon nimissä pukeutumaan kaapuihin eikä toimimaan kodin hengettärenä, vaan osaa itse jopa siivota! Sääliksi käy alistettu elämäsi, ellet nyt sitten ole provo.
Jos tyttäreni haluavat olla työelämässä niin he valitsevat ammatin sukupuolen mukaan. Armeijaan en päästä heitä ja meidän poikien tulee käydä armeija jotta osaavat puolustaa perhettään ja vaimoaan. Meillä ei pakoteta nasista pysymään ikuisena kodinhengettärenä. En antaisi poikienikaan ryhtyä kampaajiksi tai sairaanhoitajiksi. Meillä on mies ja nainen asetelmat. Mä hoidan kodin, oon työskennellyt hoitoalalla, teen ruoat ja oon hoitanut lapseni. Mieheni tekee korjaustyöt, vaihtaa lampun ja auton renkaat.
Heh, menee nyt raskaasti ohi aiheen, mutta kuinka usein niitä lamppuja ja renkaita pitää vaihtaa? Kotia ja lapsia on hoidettava päivittäin, joten en vertaisi noita töitä keskenään.
Nainen lähtee arabimaahan tuntemattoman miehen kanssa. Miksei hälytyskellot soineet.
Izlamissa nainen on vapaata riistaa jolle saa tehdä mitä huvittaa, ja näitä etelän ihanuuksia z*va*kit haalii suomeenkin. 😢😖