Suomalainen Marissa luuli tulleensa palkatuksi lakifirmaan Helsinkiin, mutta päätyikin siepatuksi ja kidutetuksi Tunisiassa
Aivan järkyttävä tarina. Kuinka paljon tätä tapahtuu, että ne naiset vain katoavat, heidät on siepattu, eivätkä koskaan selviä elävänä takaisin kertomaan tarinaansa?!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/cc87c5a0-8f19-4651-9326-757bd4fa19d4_u…
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
No mikä on lakifrman nimi? Millaisia tuomiota jutussa on jaettu? Entä lakimiehen identiteetti?
Silloin, kun on näin vakavista asioista kyse,niin faktat pöytään.
SE lakimieshän kuoli, joten nyt sitä firmaa varsinkaan ei edes siinä määrin ole, mitä joskus oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niin kuin kiusaajien kokoontumisajot täällä. Uhri makaa kuvainnollisesti maasaa ja väkeä on kertynyt ympärille pilkkaamaan. Lynkkausmeininkiä. Ymmärtäkää nyt hävetä.
Olet oikeassa. Me Naiset -lehden aiheesta tehdyssä artikkelissa kirjoitetaan aika osuvasti ”Dokumentti muistuttaa siitä, miten Suomessa on vieläkin tapana syyttää naisia heihin kohdistuneesta väkivallasta.”.
Ja toisessa keyjussa hautuaan parhaillaan Anne Kukkohovia suunnilleen harhaiseksi sepittäjäksi, kun hän kertoi julkisesti itseensä kohdistuneesta kaappaudyrityksestä. Olen pettynyt siihen, miten paljon naisetkin kohdistavat naisvihaa toisiin naidsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen käsittänyt oikein, Marisaa ei pidetty lukitussa huoneessa eikä kahlehdittuna vaan hän sai liikkua Tunisian asunnossa vapaasti. Miksei hän kävellyt ulos sieltä? Asunto ei ilmeisesti ollut missään korvessa vaan asutulla alueella. Varmasti olisi herättänyt heti ihmisten huomion, kun vaalea heikkokuntoinen nainen hoipertelisi kadulla. Tosi omituista, että olisi lupa oleskella asunnossa vapaasti, muttei saisi käyttää puhelinta. Millä kaappaaja olisi sen estänyt?
Olet käsittänyt väärin, nimenomaan pidettiin lukituissa huoneissa ja vartioituna koko ajan
Missä noin sanotaan ja kuka vartioi koko ajan?
Höh, no kuule olisiko vaikka siinä kirjassa sanottu niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en epäile tarinaa. Lukekaa vaikka kohta:
"Lopulta Marissan pelasti paikalle saapunut, suomea puhunut suurlähetystön konsulivirkailija Päivi, joka puuttui asiaan ja kääntyi ylemmän poliisiviranomaisen Guard Nationalin puoleen, kun paikallinen poliisi ei tarttunut asiaan. Virkailija auttoi Marissaa pakkaamaan loput tavaransa ja poistumaan talosta. Virkailijaa on haastateltu myös dokumenttielokuvassa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/ac62c0b5-2ec8-4753-b237-3818d9cf925c/
Löytyy linkistä Jouluksi kotiin -otsikon alta.
Eiköhän konsulivirkailija ihan ole totuuden asialla.
Ai että Arabimaassa tuollaisessa tilanteessa laitetaan joku Päivi kolkutteleen oville, että nyt olis Marissan kotiinlähtöaika. Jestas mitä visioita.
No ehkä Päivi myös voisi vahvistaa näin tapahtuneen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niin kuin kiusaajien kokoontumisajot täällä. Uhri makaa kuvainnollisesti maasaa ja väkeä on kertynyt ympärille pilkkaamaan. Lynkkausmeininkiä. Ymmärtäkää nyt hävetä.
Olet oikeassa. Me Naiset -lehden aiheesta tehdyssä artikkelissa kirjoitetaan aika osuvasti ”Dokumentti muistuttaa siitä, miten Suomessa on vieläkin tapana syyttää naisia heihin kohdistuneesta väkivallasta.”.
Ja toisessa keyjussa hautuaan parhaillaan Anne Kukkohovia suunnilleen harhaiseksi sepittäjäksi, kun hän kertoi julkisesti itseensä kohdistuneesta kaappaudyrityksestä. Olen pettynyt siihen, miten paljon naisetkin kohdistavat naisvihaa toisiin naidsin.
Kritiikki taisi kohdistua enemmän siihen että ei oikein kertonut mitään, ristiriitaisuuttakin esiintyi jutussansa. Ehkä myös ko henkilön kummalliset avautumiset ja huomiohakuiselta vaikuttavat tilitykset aiheuttavat sen että monia ärsyttää.
Jotenkin voin uskoa, että tuollaista on tapahtunut ja tapahtuukin. Olin silloin Helsingissä töissä ja hyvin nuori, vähän yli 20. Sain ihmeellisen puhelun, että tämä on Suomen paras työpaikka ja pyysivät haastatteluun klo 7.00 aamulla, osoite olisi ollut ihan tavallinen asunto-osoite. Olin hakenut ja laittanut hakemuksia mutta en muista, että olisi tuollaiseen työpaikkaan laittanutkaan, toimistotöistä oli kyse. Kerroin asiasta eräällä vanhemmalle ihmiselle ja hän sanoi, että et missään tapauksessa mene, tuo kuulostaa niin oudolta samoin haastatteluajankohta. Sitten en mennytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamalaa kuinka täällä puhutaan. Ajatteletteko ollenkaan miltä tuollainen epäily ja vähättelevä tyrmäys voi tuntua ihmiskaupan uhrista, joka on kokenut rajua fyysistä, seksuaalista ja henkistä väkivaltaa niin että on saanut pelätä oman henkensä puolesta?
Silloin kun on näin vakavista asioista kyse kannattaisi tietämättömien pitää suunsa kiinni ellei ole mitään järkevää sanottavaa muuta kuin tietysti uhrin epäily ja nettisalapoliisina "epäilyttävien" yksityiskohtien kaivelu. Joku neropattihan sanoi, että olisi täällä kuultu jo tuosta uutisissa aiemmin.
Niinkö tosiaan? Uskooko joku vielä oikeasti, että media ensinnäkään pystyy kertomaan meille joka ikisen uutisen tai edes pyrkii tiedottamaan niistä tasapuolisesti ja avoimesti? Kai täällä on nähty missä tilassa Suomen mediakenttä on, tärkeimmät ja tulenarat uutiset jätetään uutisoimatta ja samaan aikaan väännetään turhia lööppejä Sara Forsbergin silikonirinnoista ja lihomisista ja laihtumisista. Emme todellakaan kuule koko totuutta, ainakaan ensimmäisinä maailmassa. Voi olla olemassa myös monia muita hyviä syitä miksi tapahtumista ei ole tämän aikaisemmin haluttu puhua.
https://yle.fi/uutiset/3-10463334
Jos tietää mitään psykologiasta ja osaa vähänkään lukea ruumiinkieltä, niin tuon videon katsomisen jälkeen pitäisi olla jokaisella aika selvää, että nainen puhuu totta ja on vakavasti traumatisoitunut. En epäile hänen tarinaansa hetkeäkään.
Jos Jemenissä siepattuna olevasta pariskunnasta jonka henki on vaarassa kerrotaan samanaikaisesti uutisissa, niin tasan tarkkaan olisi kerrottu Tunisiassa siepattuna olleesta suomalaisnaisesta, ja juttuja olisi riittänyt ainakin viikoksi. Ja kyllä todellakin olisi ylittänyt uutiskynnyksen - täällähän menee heittämällä uutiskynnyksen yli ties minkälainen soopa ja tuohan on todella raflaava juttu. Eikä tuon tapahtuma-aikana todellakaan yritetty suojella esim. tunisialaisia ikävältä julkisuudelta.
Ja juuri tuollainen "psykologiasta tietäminen" ja "ruumiinkielen lukeminen" johtaa nimenomaan siihen että huijarit - jotka siis osaavat reagoida kuten ihmiset kuvittelevat että "pitäisi" reagoida - pystyvät huijaamaan ja toisaalta oikeat uhrit, jotka saattavat reagoida hyvin eri tavalla kuin mitä ihmiset odottavat (esim. "liian rauhallisesti" tjsp.), kohtaavat epäuskoa ja syytöksiä. Ihmiset reagoivat eri tavalla ja näyttelijät (mikä tämä nainen siis on ihan todellisuudessa) osaavat näytellä. Totuus määritellään todistusaineiston ja asioiden pohjalta, ei sen kautta kuinka "uskottavasti" väitetty uhri nyyhkii televisiossa.
Lue kirja. Sieltä löytyy vastaukset kysymyksiisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen käsittänyt oikein, Marisaa ei pidetty lukitussa huoneessa eikä kahlehdittuna vaan hän sai liikkua Tunisian asunnossa vapaasti. Miksei hän kävellyt ulos sieltä? Asunto ei ilmeisesti ollut missään korvessa vaan asutulla alueella. Varmasti olisi herättänyt heti ihmisten huomion, kun vaalea heikkokuntoinen nainen hoipertelisi kadulla. Tosi omituista, että olisi lupa oleskella asunnossa vapaasti, muttei saisi käyttää puhelinta. Millä kaappaaja olisi sen estänyt?
Olet käsittänyt väärin, nimenomaan pidettiin lukituissa huoneissa ja vartioituna koko ajan
Kirjassa kerrotaan + muuta kautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan tuon nyt saattoi arvata.
Unelmatyö ja Tunisia eivät vain kuulu samaan lauseeseen.
Miten niin saattoi arvata? Kyse oli suomalaisesta lakifirmasta ja suomalaisesta toimipisteestä. Kyse oli vain liikematkasta, joka suuntautui alun perin Genovaan. Ja näitä liikematkoja oli muutama ennen tätäkin. Missä kohtaa olisi hälytyskellojen pitänyt soida? Jos minut lähetettäisiin nykyisestä työpaikastani johonkin liikematkalle, ei minulle tulisi kyllä mieleenikään, että joudun kidutettavaksi, koska olen kuitenkin nähnyt tämän firman toimintaa ja kuitenkin ihan pitkään toiminut suomalainen yritys.
Juuri näin. Tuolla lakifirmalla oli toimitilat Helsingin ydinkeskustassa paraatipaikalla, joten ei nyt ihan ensimmäiseksi tulisi itsellänikään mieleen epäillä imiskauppa-huijareiksi. Mitä tulee auto-ostoksiin omalla luottokortilla, niin lehtijutuista käsitin, että autot olivat varsin halpoja. Firmassa jossa itse työskentelen, hankinnat maksetaan pääsääntöisesti omalla luottokortilla ja laskutetaan kululaskulla jälkikäteen työnantajalta. Eli ei tuokaan nyt mitään ennenkuulumatonta tosiaankaan ole.
Missä on kerrottu firman nimi? Kiinnostaa kun olen itse lakialalla.
Firmaa ei enää ole, eikä ole tuota työnantajaakaan, kun kuoli muistaakseni 2012 (jossain mainittu tuo vuosi)
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö Marissan läheiset tienneet, että hän osteli autoja omalla luottokortillaan (25-vuotiaana!) vai miksi kukaan ei puuttunut asiaan, jos Marissan omat hälytyskellot eivät soineet?
En minä ainakaan mieti mitä veljeni tekee ulkomaille suuntautuvilla työmatkoillaan.
Markkinointia opiskellut? ;) Jos tarina on totta niin varmaan löytyy todistusaineistoa sitten muista henkilöistä ja tahoista? Tarina on epäuskottava monelta osin, kuten mm. miten kukaan suomalainen aikuinen olisi niin tyhmä? Uutisissa ei ole ollut tapaus aikoinaan? Aika kova panostus ja kuvio olisi saada yksi suomalainen nainen uhriksi, kun helpompia keinoja käyttävät, uhreja luulisi olevan muitakin.. Kuviossa vaikuttaisi olevan jotain totta mutta myös paljon fiktiota. Ikävää tietysti että henkilölle tapahtunut pahoja asioita, mutta jos tarina ei ole totta, ei sitä sellaisena pitäisi markkinoida. Mutta hyvät rahat tulee velkojen kattamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kun näen suomalaisen naisen joka on synnyttänyt lapsia näille niin pyörittelen päätä.
Vielä suurempaa hämmästystä aiheuttaa kun suomalainen nainen on verhoutunut kaapuun. Silloin tekisi mieli sylkäistä siitä päähineen luukuusta sisään.
Minkä uskonnon haluaisit pakolliseksi kaikille Suomessa asuville? Vai onko kyse siitä mitä vaateita haluat kaikkien suomalaisten käyttävän?
En nyt lainkaan muutenkaan ymmärrä miten kommentti liittyy asiaan.
Suomessa saa uskoa mihin haluaa ja pukeutua miten haluaa. Alista sinä vain itseäsi plastiikkakirurgialla ja minihameeseen pukeutumalla. Mä peitän itseni ja suojelen itseäni ulkonäköpaineita. Koen olevani paljon vapaampi arvostelun kohteilta minkä kohteeksi länsimainen nainen joutuu. Nainen ei ole objekti. Arabimiehelle nainen on kuin prinsessa jota suojellaan pahimmilta rasituksilta. Suomalaista juoppoa tai mamma poikaa en ikinä halua.
Olen pettynyt siihen, miten paljon naisetkin kohdistavat naisvihaa toisiin naidsin.
Mahtoiko saada NAIDSin kun Tunisian kultamuna veteli paljaalla?
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt siihen, miten paljon naisetkin kohdistavat naisvihaa toisiin naidsin.
Todella oksettavaa käytöstä teiltä suomalaisilta "herrasmiehiltä"! Muslimimies pitää mua sentään prinsessana jolle avataan ovi, kannetaan kauppakasst ja ojennetaan käsi kun nainen nousee auton penkiltä. Suomalainen mies on täysin paska kun ei osaa tehdä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella oksettavaa käytöstä teiltä suomalaisilta "herrasmiehiltä"! Muslimimies pitää mua sentään prinsessana jolle avataan ovi, kannetaan kauppakasst ja ojennetaan käsi kun nainen nousee auton penkiltä. Suomalainen mies on täysin paska kun ei osaa tehdä noin.
Naisen pitää nykyään maksaa miehelle tuollaisista palveluksista antamalla ainakin hand job saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Vierailija kirjoitti:
Ostin kirjan ja olen nyt lukenut yli puolet. Uskon oikeastaan, että se voi olla totta.
Todella hyvin kirjoitettu kirja! Mielenkiinto pysyy yllä alusta loppuun saakka.
Respectit sulle Marissa ja voimia. Olet uskomaton selviytyjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää nykyään maksaa miehelle tuollaisista palveluksista antamalla ainakin hand job saman tien.
Vai pitäisi jotain keskenkasvuiseksi teinipojaksi heittäytyvää suomalaista miestä tyydyttää vaikkei mies tee mitään omatoimisesti? Suomalaisille exileni sain olla äiti joka keräsi miehen paskaset vaatteet lattialtaja miestä sai patistaa vaihtamaan lampun ja tekemään korjaustyöt. Arabimies tekee sentään omatoimisesti nämä asiat. Tällaisen miehen kanssa mielelläni oon ja saa mut tekemään kotityöt ja tekemään ruoan koko perheelle. Koti on naisen valtakuntaa muslimiperheessä. Muslimiperheissä tytöistäkin kasvatetaan prinsessoja ja se on todella ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin Tunisiassa siepattu suomalainen Marissa pääsi pakenemaan neljän kuukauden vankeudestaan - ”Ei ollut enää mitään menetettävää”
”Olin sairas. Näin sieluni silmin tieni pään, eikä se ollut kaukana. En kestäisi enää kauan. Ellei ihme tapahtuisi, voimani eivät riittäisi jouluun asti. Olin ollut Tunisiassa vankina noin neljä kuukautta.”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/ac62c0b5-2ec8-4753-b237-3818d9cf925c/
pientä draamaa. voimani ei riittäisi jouluun asti. onko joulu jonkinlainen käännekohta panttivankitilanteissa? tässä kyseessä olevassa jutussa on enemmän aukkoja kuin itse kohteessa.