Bloggaajien outo suhtautuminen lentämiseen ja ilman saastuttamiseen?
Lentäminenhän on järkyttävää saastuttamista ja ilmaston pahin vihollinen.
Perheen yksi lomalento tuottaa enemmän saastetta kuin perheen 10 vuoden autoilu.
Miksi useimmat bloggaajat lentävät yhtä paljon kuin ennenkin? Käyvät ottamassa siistejä kuvia jossain paikassa, sitten lentävät seuraavaan paikkaan, hetken päästä taas jonnekin.
Eikö heidän pitäisi olla esikuvia, somevaikuttajia? Yrittää kannustaa yleisöä maapallon säilyttämiseen?
Eikö heillä ole selkärankaa kieltäytyä sponsorilennoista, vai eikö heitä kiinnosta jälkikasvujensa tulevaisuus? Itsekästä vai välinpitämättömyyttä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä. Ettekö te tajua, että lisääntyminen ja lihansyönti on vielä pahempia juttuja ympäristölle. Kai te joka ikinen tässä keskustelussa olette lapsettomia, autottomia ja vegaaneja? Jos ette ole niin olette vain ja ainoastaan naurettavia. Hahaha😂😂 ja lähti varmaan tänään taas tilaus zalandolta eikö niin? ;) Se tulee rahtikoneella tänne. Ihan se ja sama lennätkö sinä köyhä fyysisesti yhtään mihinkään, ei sillä ole merkitystä.
Zalandon paketit tulee vihreällä rekkakuljetuksella.
Tarkista faktat ennen kuin tulet tänne valehtelemaan.
Ei, kaikki ne tulee rahtikoneella.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla lentämisestä syyllistäminen eroaa lihansyönnistä syyllistämisestä?
Ei lihansyönnistä kyllä kovin paljoa syyllistetä (vaikka syytä olisi: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005706899.html). Ihan normihan se edelleen on. Kasvissyöjät ne joutuu edelleen perustelemaan kantaansa. Puhumattakaan näistä myrskyisistä kasvisruokapäiväkannanotoista, joiden mukaan suomalaiset suunnilleen kuolee, jos joutuvat yhden päivän yhden laitosaterian syömään ilman lihaa. Harvalta lihansyöjältä kysytään perusteluja. Toki monet itse ilmoittavat, että yrittävät vähentää lihansyöntiä. Peukku sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin että eräs bloggaaja ollut ainakin 20:lla meno-paluulennolla vuoden sisään. Minusta tuo on liikaa ja aivan turhaa.
On sullaki elämä. Hanki ihan oikeasti elämä itsellesi. Helvetin naurettavaa stalkata jotain ihmistä ja pohtia hänen elämäänsä. Keskity siihen omaan elämääsi ja siihen että SINÄ elät mahdollisimman ympäristöystävällisesti.
Joku tais vähän kilahtaa :DDD
Miksi te seuraatte näitä bloggaajia jos niin kauheasti ahdistaa ja ärsyttää? Senkus lopetatte seuraamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin että eräs bloggaaja ollut ainakin 20:lla meno-paluulennolla vuoden sisään. Minusta tuo on liikaa ja aivan turhaa.
On sullaki elämä. Hanki ihan oikeasti elämä itsellesi. Helvetin naurettavaa stalkata jotain ihmistä ja pohtia hänen elämäänsä. Keskity siihen omaan elämääsi ja siihen että SINÄ elät mahdollisimman ympäristöystävällisesti.
Taisi vain osua itsellesi arkaan paikkaan. Ota nyt äkkiä laskin käteen ja ala jo laskemaan seuraavan bloggaajan matkoja ;)
Sehän on sun elämää, ei sulla muuta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä. Ettekö te tajua, että lisääntyminen ja lihansyönti on vielä pahempia juttuja ympäristölle. Kai te joka ikinen tässä keskustelussa olette lapsettomia, autottomia ja vegaaneja? Jos ette ole niin olette vain ja ainoastaan naurettavia. Hahaha😂😂 ja lähti varmaan tänään taas tilaus zalandolta eikö niin? ;) Se tulee rahtikoneella tänne. Ihan se ja sama lennätkö sinä köyhä fyysisesti yhtään mihinkään, ei sillä ole merkitystä.
Zalandon paketit tulee vihreällä rekkakuljetuksella.
Tarkista faktat ennen kuin tulet tänne valehtelemaan.
Ei, kaikki ne tulee rahtikoneella.
Eivät tule, sillä jos ne tulisi rahtikoneella niin niiden toimitusaika olisi vuorokausi tai pari, mutta koska tulevat kuorma-autolla ja laivalla, niin siksi niissä kestää 5 vuorokautta.
Mä matkustelen tosi paljon, mutta muutan nyt ensi kesänä Saksaan, joten keskeisen sijainnin vuoksi varmasti tulee matkustettua paljon myös muilla kulkuvälineillä. Saksan sijainti on aika eri juttu ku Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi vain osua itsellesi arkaan paikkaan. Ota nyt äkkiä laskin käteen ja ala jo laskemaan seuraavan bloggaajan matkoja ;)
Sehän on sun elämää, ei sulla muuta ole.
^ Kuka juntti käyttää laskimia, öö siis miltä vuosikymmenentä tuo viesti oikein tuli? :D
Bloggaajat on jumalia, ei heidän kulutusjuhliin tai brassailuihin saa mennä puuttumaan!
terv. sopuli-muovinaama
Vierailija kirjoitti:
Miksi te seuraatte näitä bloggaajia jos niin kauheasti ahdistaa ja ärsyttää? Senkus lopetatte seuraamisen?
Bloggaajat olivat vain yksi esimerkki.
Lihansyönti tulisi kokonaan lopettaa. Lihantuotannon täytyy loppua ja kaikista ihmisistä kasvissyöjiä. Jokainen ihminen selviää loistavasti kasvisruoalla ja saadaan samalla terveyskin aivan eri jamaan ihmisillä (hyvällä tavalla!). Lisäksi lasten tekeminen voitaisiin laskea yhden lapsen politiikkaan. Eli yksi lapsi vain.
Lisäksi autoveroa tulee kiristää selkeästi.
Suomalainen on ilmaston pahin vihollinen; suomalaisten pitäisi muuttaa saharaan ja syödä siellä hiekkaa, niin maailma pelastuisi...
Vierailija kirjoitti:
No mä haluan tulevaisuudessa lentoemännäksi joten lentäminen tulee olemaan mulle arkipäivää. Nytkin lennän ehkä n. 15-20 kertaa vuodessa.
Mutta mä en käytä koskaan autoa enkä edes omista sitä. Käytän pelkästään julkisia, olen kasvissyöjä, minulla ei ole lainkaan lapsia eikä tulekaan, en tilaa mitään ulkomailta jne. Että koen olevani ihan hyvä ihminen.😊
Äly hoi? Kannattaako alkaa lentoemännäksi jos ihmisten matkustaminen laantuu lähivuosina ja kun lennoille lisätään saastevero? :D Voi jäädä työttömäksi aika pikaisesti, kun lentoemännät alkaa olla turhia.
Mutta kun lentäminen tuottaa nautintoa MINUN elämään ja shoppailu piristää MINUA :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on sun elämää, ei sulla muuta ole.^ Kuka juntti käyttää laskimia, öö siis miltä vuosikymmenentä tuo viesti oikein tuli? :D
Mene nyt takaisin sinne ylilaudalle. Hymiöt kertovat sinusta kaiken, pentu.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti tulisi kokonaan lopettaa. Lihantuotannon täytyy loppua ja kaikista ihmisistä kasvissyöjiä. Jokainen ihminen selviää loistavasti kasvisruoalla ja saadaan samalla terveyskin aivan eri jamaan ihmisillä (hyvällä tavalla!). Lisäksi lasten tekeminen voitaisiin laskea yhden lapsen politiikkaan. Eli yksi lapsi vain.
Lisäksi autoveroa tulee kiristää selkeästi.
no mitä sille lihalle eli karjalle sitten tehdään joka laiduntaa tuolla maaseudulla? kaikki tapetaan ja poltetaan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun lentäminen tuottaa nautintoa MINUN elämään ja shoppailu piristää MINUA :(
Entäs se lihan syönti ja lasten tekeminen? Niillekin täytyy saada loppu.
Viimeisimpien ilmastouutisten valossa on kyllä älytöntä, että joku työkseen matkustelee ”turhaan” (ottaa nättejä kuvia ja päivittää höpönlöpö videoita/postauksia) tai jakelee yhteistyö-alekoodeja ja kannustaa turhaab kuluttamiseen.
Mutta myös meillä seuraajilla/lukijoilla on vastuu! Jos me jaksetaan kommentoida ja vaatia vastauksia, kyllä ne some-ammattilaisetkin havahtuu. Eli ei olla hiljaa, vaan vaaditaan ympäristönäkökulmaa kaikkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on sun elämää, ei sulla muuta ole.^ Kuka juntti käyttää laskimia, öö siis miltä vuosikymmenentä tuo viesti oikein tuli? :D
Mene nyt takaisin sinne ylilaudalle. Hymiöt kertovat sinusta kaiken, pentu.
Itse laitoit hymiöitä, pentujengiläinen.
Eka, surkea kateuskortti vedetty.