Henkinen pettäminen
Kertokaapa kokemuksia kyseisestä asiasta.
Itse olen ajautunut tilanteeseen, jossa mulla on "suhde" työkaverin kanssa. Mitään fyysistä ei ole tapahtunut ja ainakin uskottelen itselleni ettei tulekaan tapahtumaan. Mutta silti hän on niin syötävän ihana, vastaa täydellisesti mun ihannekumppania, meillä on hyviä ja syviä keskusteluja jne. Lisäksi tiedän että hänekin on kiinnostunut minusta. Ja sitten tietenkin kotona odottaa pitkä ja ehkä vähän väljähtynyt avioliitto. Ei siellä kotona mitään erityistä ongelmaa ole, mutta silti olen tässä tilanteessa.
Eli mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Jotenkin oma moraali ei anna periksi tämän suhteen eteenpäin viemistä, mutta sydän taas ei anna pistää sitä poikkikaan.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petät ap henkisesti eniten itseäsi. Jos sinulla ei ole arvoja tai periaatteita, empatiakykyä eikä moraalia voit toki sanoa ettet petä ketään. Edes itseäsi. Meille muillehan on se ja sama mitä teet. Myös kumppanillesi niin kauan kun hän ei tiedä. Nämä tällaiset keskustelut ovat huomionhakua, ei muuta.
Jep, teet mitä teet mutta älä ainakaan petä itseäsi ja esitä että mitään kyseenalaista ei ole tapahtunut, kun ei ole ollut fyysistä. En tiedä ajatteletkokaan näin, mutta moni tässä ketjussa tuntuu ajattelevan.
Kas, tämä keskusteluhan oli jatkunut ihan hedelmällisesti vielä senkin jälkeen kun olin poistunut. Tähän sellainen kommentti, että juuri tämän vuoksi mä pohdin tätä asiaa. Eli en mä yritäkään pettää itseäni väittämällä ettei tässä olisi jo tapahtunut jotain väärää. Avasin keskustelun sen vuoksi, että halusin kuulla miten muut ovat menetelleet kyseisessä tilanteessa ja varsinkin ne kokemukset ovat olleet kiinnostavia, joissa suhde on edennyt. Yllättävän harva (kukaan?) on tässä ketjussa sanonut katuneensa sitä että on vaihtanut. Tosin eipä moni ole sieltä uudesta suhteestakaan onnea löytänyt. Aika näyttää, mitään uutta ei omalla kohdalla ole tapahtunut.
ap
Mitä ristiriitaista tuossa on? Olen kyllä varma tämänhetkisestä tilanteestani ja siitä että jos jatkossa parisuhteeni toimii samalla tavalla kun nykyään niin haluan jatkaa tätä loppuun asti, mutta ihmiset ja tilanteet muuttuu eli kaikkia asioita ei voi tietää etukäteen niinkun tuossa yrität minulle opettaa. En ole epävarma, olen vain realisti ja ymmärrän että kaikki ei ole minun käsissäni. Oma käytökseni kuitenkin on, eli jos tuollainen henkisen pettämisen tilanne tulee vastaan, niin ymmärrän että ruokkimalla niitä suhteen ulkopuolisen ihastumisen tunteita loukkaan kumppaniani. En ymmärrä että mikä tässä sulle on epäselvää?