Millaista on psykiatrisen sairaalan suljetulla osastolla
Poikkis joutui tänään sairaalaan ja ajattelen häntä kokoajan.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilaat ovat säilössä,annetaan lääkkeet ja vahditaan ettei satuteta itseä. Keskusteluapua tms.ei saa,hoitajat ovat lähes kaiken ajan ovien takana omassa rauhassa ja vahtivat potilaita kameroiden,ikkunoiden ym.kautta. Monet hoitajat naureskelevat potilaille ja tekevät pilaa heidän kustannuksellaan jaksaakseen raskasta työtä. Kiva hoitajille että löytyy huumorinaiheita,vähemmän kiva potilaille.
No eipäs pidä tämäkään paikkaansa. Meidän työmme on nimen omaan siellä potilaiden seassa, tukena, turvana, ja apuna.
Et voi sanoa ettei pidä paikkaansa - ellet siis ole samassa paikassa töissä. Pitää antaa muiden kokemuksille sijaa ja hyväksyä se, että joissakin paikoissa Suomessa osastolle "joutuminen" tai jopa itse sinne meneminen voi traumatisoida pahasti. Hämeenlinnassa olen kuullut kamalia tarinoita siitä, että potilaita kohdellaan kuin rikollisia konsanaan tai sitten kuin kiukuttelevia lapsia. Empatiaa ei hoitohenkilöstöllä ole ja osastolta lähdetään vielä pahemmassa kunnossa, ilman jatkohoitoa tai riittäviä "eväitä". Se on todellisuus monella paikkakunnalla. Toivoisin, että te hyvät hoitajat/lääkärit antaisitte tilaa sille faktalle, että kaikki eivät sovi hoitotyöhön ja alalla on myös paljon melkeinpä pahansuopia ihmisiä töissä.. Todellisuus on karu ja ennen kaikkea surullinen.
Hyvää ruokaa minä ainakin sain. Olin avo-osastolla. Siellä oi ainakin hyvä olla.