Mielestäsi hienoin suomalainen kappale?
Mikä on mielestäsi hienoin suomalainen biisi?
Kyselen, koska tekee mieli kuunnella HYVÄÄ musiikkia, en jaksa näitä tämän päivän sanniellinooraeveliinavillegallecheek-tusinarenkutuksia.
Oma ikisuosikkini on Zen Cafen Piha ilman sadettajaa. Niin mahdottoman kaunis ja surullinen kappale, en kyllästy siihen vaikka kuinka kuuntelen.
Toinen suosikkini on Myrskyluodon Maija, tästä kuuntelen enimmäkseen pianoversiota ilman laulua.
Mitkä ovat teidän suosikkejanne? :)
Kommentit (765)
Nukkumatti nukkumatti lasten heittää unihiekkaa, päivän leikit aika lopettaa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sininen ja Valkoinen.
Satulinna.
Anna mulle tähtitaivas.
Nocturne.
Finlandia.
Myrskyluodon Maija.
Satumaa. (Unto Mononen)
Paljon sanomatta jää.
Muistathan.
Tuohon listaan vielä Hopeinen kuu kaikkien aikojen parhaaksi iskelmäksi valittu.
hopeinen kuu ei ole suomalainen iskelmä
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut on kaupunki tuolla - Kari Tapio
Finlandia hymni
Finlandia ehdottomasti koko teos. Onhan se hymniosakin ihan kiva, mutta se muu siinä parasta on.
"On hetki, milloin tuuli uinahtaa"
"Läksin minä kesäyönä käymään"
Jari Lappalainen; Kaiken kauniin rinnalla
Janos Valmunen - Bussipysäkillä
Finlandia sekä Jenni Vartiaisen Minä sinua vaan ja Minä ja hän
Daruden Sandstorm edelleen suosikki.
Tällainen ketju on vasta tehty, kannattaisikohan ap:n hieman katsoa ennen kuin aloittelee omia turhia ketjujaan.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3174349/parhaat-suomalaiset-klassikkobi…
-
Vierailija kirjoitti:
Rauli Somerjoen Valot.
Kaikki introvertit, yöihmiset, kissaihmiset yms. tietävät heti mistä puhutaan. Biisissä ratkaisee kokonaisuus, sävelen, sanoituksen ja esityksen yhteissumma, tässä se toimii täydellisesti, onhan tämä Somerjoen oma biisi.
Vielä täydellisemmin se toimii Agentsin versiona, joka on soundillisesti, että sovitukseltaan ja etenkin Esan jumalaisesta kitaroinnista johtuen piirun verran parempi versio. Myös Kääriäisen Jorkan tulkinta yltää hyvin lähelle Raulin tulkintaa.
Kuihtuu kesäinen maa, Marjo Leinosen esittämänä ja Agentsin säestämänä on kyllä sellainen veto, että kylmät väreet vilistävät selkäpiitä pitkin. Kylmät väreet ovat merkki täysosuma taideteoksesta.
Eppujen Tahroja paperilla