Mielestäsi hienoin suomalainen kappale?
Mikä on mielestäsi hienoin suomalainen biisi?
Kyselen, koska tekee mieli kuunnella HYVÄÄ musiikkia, en jaksa näitä tämän päivän sanniellinooraeveliinavillegallecheek-tusinarenkutuksia.
Oma ikisuosikkini on Zen Cafen Piha ilman sadettajaa. Niin mahdottoman kaunis ja surullinen kappale, en kyllästy siihen vaikka kuinka kuuntelen.
Toinen suosikkini on Myrskyluodon Maija, tästä kuuntelen enimmäkseen pianoversiota ilman laulua.
Mitkä ovat teidän suosikkejanne? :)
Kommentit (765)
Juha Vainion monet laulut, esimerkiksi Yleisessä saunassa. Suurlähettiläät: kuka voisi kellon seisauttaa. Arto Tamminen: Utopia Hector: Nostalgia, Tuomari Nurmio: oi Jos mä kurja matkamies maan, Wigwam: Freddy are you ready, J. Karjalainen; kolme cowboyta
Ismo Alanko: kun Suomi putos puusta, Ultra Bra: minä suojelen sinua kaikelta, Aikakone: keltainen toukokuu.... siinä muutama oma suosikkini
Mahdotonta nimetä hienointa.
Monenmoista musaa on tullut kuunneltu a.
Riippuu fiiliksistä.
Vierailija kirjoitti:
En muista nimeä, mutta yksi hienoimmista lauluista on Carolan ja se alkaa "Ei välit pöytien...". Myös Lapin kesä Loirin tai Robinin esittämänä oon upea..
Rakkauden jälkeen on sen Carolan biisin nimi. Hyvä valinta kyllä, yksi hienoimmista minunkin mielestäni. Loirilla myös erittäin hieno versio Mikko Alatalon kappaleesta Ihmisen ikävä toisen luo, joka ehdottomasti kuuluu tulla mainituksi hienoimmista suomalaisista kappaleista puhuttaessa.
Tapio Rautavaara: Laulu on iloni. ja työni
Vierailija kirjoitti:
Pyhimyksen Jättiläinen. Todella upea ja lyriikoiltaan taitava kappale.
Miksi hlvtissä tuon a-osa pitää puhua kun voisi laulaakin? Kertsi ihan ok.
Kotkarankki ohutta yläpilveä: Pearl Harbour
Evelina juuri tempaisi huiman version Pepe W:n Aamu-tsibaleesta
Terveet kädet: "Pissaa ja paskaa".
Rauli Somerjoen Valot.
Kaikki introvertit, yöihmiset, kissaihmiset yms. tietävät heti mistä puhutaan. Biisissä ratkaisee kokonaisuus, sävelen, sanoituksen ja esityksen yhteissumma, tässä se toimii täydellisesti, onhan tämä Somerjoen oma biisi.
On niin hyviä vinkkejä, pakko oli laittaa youtube-soimasn.
Sibelius - Lemminkäinen op. 22, koska Finlandia jo mainittu
Eppu Normaali - Suolaista Sadetta
Olen kuullut on kaupunki tuolla - Kari Tapio
Finlandia hymni
Vierailija kirjoitti:
En muista nimeä, mutta yksi hienoimmista lauluista on Carolan ja se alkaa "Ei välit pöytien...". Myös Lapin kesä Loirin tai Robinin esittämänä oon upea..
Carola "Rakkauden jälkeen" on tuo biisi mitä haet.
Vierailija kirjoitti:
Rauli Somerjoen Valot.
Kaikki introvertit, yöihmiset, kissaihmiset yms. tietävät heti mistä puhutaan. Biisissä ratkaisee kokonaisuus, sävelen, sanoituksen ja esityksen yhteissumma, tässä se toimii täydellisesti, onhan tämä Somerjoen oma biisi.
Ihan 70-luvun lopussa rakastuin tulisesti ja tämä kyseinen Somerjoen "Valot" oli meidän biisi. Ah niin ihana. Rakkauta on piisannut enemmän ja välillä vähemmän , mutta yhdessä ollaan vieläkin.
Tuli nuoruus mieleen...
Vierailija kirjoitti:
Hector - Tuulisina öinä
Minunkin suosikkini. Kävin kuuntelemassa sen varmaan tunti sitten viimeksi.
Myös Pariisin Keväällä paljon ihania biisejä. Odotus ja kesäyö omia suosikkini.
Tapio Rautavaara: Päivänsäde ja menninkäinen
Tuohon listaan vielä Hopeinen kuu kaikkien aikojen parhaaksi iskelmäksi valittu.