Mielestäsi hienoin suomalainen kappale?
Mikä on mielestäsi hienoin suomalainen biisi?
Kyselen, koska tekee mieli kuunnella HYVÄÄ musiikkia, en jaksa näitä tämän päivän sanniellinooraeveliinavillegallecheek-tusinarenkutuksia.
Oma ikisuosikkini on Zen Cafen Piha ilman sadettajaa. Niin mahdottoman kaunis ja surullinen kappale, en kyllästy siihen vaikka kuinka kuuntelen.
Toinen suosikkini on Myrskyluodon Maija, tästä kuuntelen enimmäkseen pianoversiota ilman laulua.
Mitkä ovat teidän suosikkejanne? :)
Kommentit (765)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista nimeä, mutta yksi hienoimmista lauluista on Carolan ja se alkaa "Ei välit pöytien...". Myös Lapin kesä Loirin tai Robinin esittämänä oon upea..
Rakkauden jälkeen on sen Carolan biisin nimi. Hyvä valinta kyllä, yksi hienoimmista minunkin mielestäni.
Sikäli huono valinta, ettei ole suomalainen kipale sekään, vaan itävaltalaisen Udo Jürgensin tuotos. Toki Carola sen hienosti tulkitsee. Suomi covereista omaksi suosikikseni nousee kuitenkin niukasti Carolan edelle Harri Marstion versio, joka oli pienoinen hittikin 80-luvulla ja varmaan moni palstan yli nelikymppinen sen version hyvin muistaakin. Muutama saattaa muistaa myös tyttöbändi Belaboriksen version, sekin 80-luvulta.
Seija Simola -Kun aika on ( parempi kuin Katri helenan kaikki yhteensä, SS kuoli unohdettuna kun keskinkertaisuus KH porhaltaa )
Taiska - Mombasa
Vierailija kirjoitti:
Seija Simola -Kun aika on ( parempi kuin Katri helenan kaikki yhteensä, SS kuoli unohdettuna kun keskinkertaisuus KH porhaltaa )
Taiska - Mombasa
Eivät ole kumpikaan suomalaisia kappaleita.
Jenni Vartiaisen Ihmisten edessä. Klassikko ja käänteentekevä biisi asenteille.
Vierailija kirjoitti:
Taiska - Mombasa
Kun kyseessä näin lyhyt ketju, niin ei lienisi kova vaiva edes hieman vilasta aiemmin postattuja viestejä, ettei ketju olisi pelkkää toistoa. Kun aika on, on jo useampaan kertaan mainittu ja vielä useampaan kertaan mainittu, että kyseessä ei ole suomalainen kappale.
Eikä ole Mombasakaan suomalainen kappale. Otsikossa on vain neljä sanaa, mutta niitäkään en jaksanut lukea, vai etkö vaan ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Jenni Vartiaisen Ihmisten edessä. Klassikko ja käänteentekevä biisi asenteille.
Ei nyt ehkä hienoin kappale mutta hyvä kuitenkin suomalaiseksi pop-biisiksi.
Raptori:oi beibi. Turmion kätilöt:sikiö, Vaasan marssi ja savolaisen laulu
Veikko Samulin hieno sävellys. Mun sydämeni tänne jää. Löytyy ainakin Kari Tapion ja Katri-helena levyiltä.
Alpo Tuppuraisen a.k.a Röllin "Itsensäpelottelu laulu" sekä Stam1nan "Meidänkaltaisillemme". Loirin Vesakin "Hyvää puuta" on kova. Sekä Saran "Tanssiin". Onhan niitä. Aika random setti tuli listattua:)
Klamydia: pienen pojan elämää. Jarpin biisi: Hikinen Jukka. The odorants : once Upon time. Sunrise Avenuen kaikki biisit. Kummelin: antakaa mäkin huudan.
Kuuntelen aika paljon eri genrejä. En kuuntele mitään "valtavirtamusiikkia"
Mutta tähän mä vastaan kyllä, että
Laila Kinnunen-Toiset meistä (1968)
Niin ovat toiset meistä Laivoja, jotka löytävät väylänsä yksin Niin ovat toiset meistä laivoja,
Jotka poijulta poijulle käy Ja niin ovat monet meistä lokkeja, Jotka ei ole mitään ilman valkeaa laivaa Sen turvaa, sen tahtoa Varmuutta ylitse mainingin Ja niin ovat monet meistä lokkeja, Jotka ei ole mitään ilman valkeaa laivaa Sen turvaa, sen tahtoa Varmuutta ylitse mainingin Niin luulin monta vuotta Yksin vain kuohuissa väyläni löytää mä voisin Kaipasin silloin laivaa valkeaa, Joka viedä voi aaltojen taa
Finlandia, Myrskyluodon Maija, Kaikuluotain, Pieni ja hento ote, Romanssi, Nuoruustango, Rakkauslaulu, Joutsenlaulu, Muuttohaukka, Ruoste, Myrsky, Prinsessalle, Lautturi, Minä suojelen sinua kaikelta, Veden alla, Armo, Varpunen jouluaamuna, Päivänsäde ja menninkäinen, Sininen uni, Sisältäni portin löysin, Cradled In Love, Join Me, Pilvet liikkuu minä en
Kotiteollisuus Tuonelan koivut
Sentenced No one there
Apulanta Armo
Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai , Juha Tapion Kelpaat kelle vain.
Suvivirsi, vaikka sitä ei enää saa laulaa kouluissa