Mielestäsi hienoin suomalainen kappale?
Mikä on mielestäsi hienoin suomalainen biisi?
Kyselen, koska tekee mieli kuunnella HYVÄÄ musiikkia, en jaksa näitä tämän päivän sanniellinooraeveliinavillegallecheek-tusinarenkutuksia.
Oma ikisuosikkini on Zen Cafen Piha ilman sadettajaa. Niin mahdottoman kaunis ja surullinen kappale, en kyllästy siihen vaikka kuinka kuuntelen.
Toinen suosikkini on Myrskyluodon Maija, tästä kuuntelen enimmäkseen pianoversiota ilman laulua.
Mitkä ovat teidän suosikkejanne? :)
Kommentit (765)
sibelius - valse triste
darude - sandstorm
j leskinen - syksyn sävel
Se Jenni Vartiaisen biisi joka soi siinä Mustat Lesket-mainoksessa, en muista sen biisin nimeä mutta on Vartiaisen ainoa hyvä biisi.
Pam Pam Pamela
Hemaisevan Seksikäs Pörröpää
Työnnä Kännykkä Hanuriin ja se alkuperäinen Kikan Tartu Tiukasti Hanuriin
eppu normaali: kun olet poissa
eppu normaali: vihreän joen rannalla
Rehupiikles minen tykkää maksaloorasta
Ehkä jo kymmenisen vuotta sitten Siiri Nordin ( Reinon sisko) levytti biisin : Sydämeni osuman sai.
Ja wau. Se osui muhun. Mikä sävel. Ja sanoitus. Kuuntelen sitä usein ja en kyllästy siihen ikinä. Radiosta sitä ei juuri kuule. Mulle se on SE.
Vierailija kirjoitti:
Se Jenni Vartiaisen biisi joka soi siinä Mustat Lesket-mainoksessa, en muista sen biisin nimeä mutta on Vartiaisen ainoa hyvä biisi.
Suru on kunniavieras. Yksi Jennin lukuisista hyvistä biiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jo kymmenisen vuotta sitten Siiri Nordin ( Reinon sisko) levytti biisin : Sydämeni osuman sai.
Ja wau. Se osui muhun. Mikä sävel. Ja sanoitus. Kuuntelen sitä usein ja en kyllästy siihen ikinä. Radiosta sitä ei juuri kuule. Mulle se on SE.
Tämäkin on käännösbiisi. "Something's gotten hold of my heart" 60-luvulta jolloin ainakin 3 jenkkilaulajaa esittäneet sen.
Lauluyhtye Rajaton: Butterfly
Sir Elwoodin Hiljaiset Värit: Hämärän taa
Samuli Edelmann: Taivaanvalkea
Näitä en huomannut mainittuna. Mainituista Sibeliuksen Valse Triste, Vartiaisen Missä muruseni on, Valon Kaikuluotain (meidän häävalssi :* )
Apulanta - valot pimeyksien reunoilla
Apulanta - routa
Suurempaa Juha Tapion esittämänä Vain Elämää-ohjelmassa. Levyllä biisi ei ole yhtä hyvä.
Sibeliuksen Finlandia.
Mårtensonin Myrskyluodon Maija.
Tämä ei ole suomenkielinen, mutta Poets of the Fallin Carnival of Rust on kyllä hieno kappale. En jostain syystä osannut arvostaa sitä silloin kun se julkaistiin, vaikka noteerasinkin sen, mutta viime aikoina olen kuunnellut sitä aika paljon ja ihaillut kuinka hienon biisin suomalainen bändi on tehnyt. On niillä muitakin hyviä biisejä, tuntuu olevan aika aliarvostettu bändi Suomessa.
Laitetaan vielä yksi coveri:
M.A Numminen/Minä soitan harmonikkaa (Krokotiili Genan synytmäpäivälaulu)
Piirpauke; Soi vienosti murheeni soitto.
Jenni Vartiainen - Missä muruseni on. Moniselitteinen uskomattoman kaunis kappale.