Puolisoni on julkkis, enkä kestä sitä enää!
Puolisoni on työnsä puolesta paljon esillä julkisuudessa, ja toivon salaa että hän vaihtaisi ammattia. Minua ahdistaa ajatus, että tuntemattomat ihmiset kritisoivat tai "inhoavat" netissä puolisoani tai tämän työtä. Myönnän, että käyn välillä lukemassa nettikeskusteluja ja -kommentteja, mikä tietysti on oma vikani. Kadulla ihmiset tulevat pysäyttämään, ja välillä antavat todella suoraa kritiikkiä. Pahoitan mieleni sellaisesta herkästi, en osaa yhtään suhtautua asiaan kuuluvana. Kuvitelkaa, että olisitte leppoisasti Prismassa miettimässä viikonlopun ruokalistaa, kun joku tulee hyllyn takaa tykittämään mielipiteitään. Tai treffeillä kahden kesken, kun viereisen pöydän mamma tulee vartiksi kertomaan, mikä maailmassa (tai puolisossani) mättää.
Pakkohan Suomessa on olla vaikka kuinka paljon naisia ja miehiä, joita ei stressaa puolison julkinen rankkakin ryöpytys, esim. kärkipoliitikkojen pitkäaikaiset kumppanit. Auttakaa! Puolisoni on itse sinut häneen kohdistuvan julkisuuden suhteen, eikä ota ilkeitäkään kommentteja itseensä. Hän on kuitenkin itse uransa valinnut, minä en. Valitsin ihmisen, en osannut tavatessamme ennustaa mitään tällaista. Uusia ihmisiä tavatessani jännitän sitä hetkeä, kun heille selviää puolisoni nimi. Olen muuttunut paljon varautuneemmaksi julkisuuspyörityksen seurauksena, ja maailmankuvani on muuttunut pessimistisemmäksi.
Kommentit (41)
Pahin painajaiseni olisi joutua julkisuuteen edes pienemmässä mittakaavassa tai että puolisoni joutuisi. No, työstään johtuen hän saa välillä tappouhkauksia ja sitä kautta myös perhe, mutta ne ovat sääliöitten uhoamista.
Olen niin yksityinen ihminen, että en kestäisi sinun asemassasi. Ymmärrän hyvin, miksi tuo ahdistaa sinua. Toivotaan, että miehesi vaihtaa joskus työtä ja pääsette elämään normaalia elämää. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Pahoitteluni, ap. Ihmiset ovat kyllä nykyään jotenkin oudon julmia ja kylmiä, ja suhtautuvat netissä näkemiinsä muihin ihmisiin kuin nämä olisivat jonkinlaisia paperinukkeja - siis ei ihmisinä ollenkaan.
Oma puolisoni on myös julkkis, mutta varmaan alavalinnasta johtuen hänen kohdallaan näkyvin huomio on naisten taholta tulevaa ihailua ja lähentelyä, usein myös suoranainen seksuaalista ahdistelua. Puolisoni on todella taitava käsittelemään tällaisia ihailijoita, varsinkin live-tilanteissa, koska niissä se ahdistelu pysyy paremmin muutenkin hallinnassa, mutta netin kautta häntä lähestytään myös tavoilla, jotka aidosti loukkaavat häntä. Jotkut naiset lähettävät mm. videoita omasta masturboinnistaan. Mieheni on kertonut noiden videoiden olevan tosi surullista katsottavaa, koska hän näkee ne niin, että nainen objektisoi siinä itsensä ja alentuu äärimmäisiin, itseään halventaviin tekoihin, kelvatakseen miehelle. Hän sanoo että haluaisi kertoa jokaiselle noista naisista, miten vähän häntä viehättää tuollainen käytös, ja että hän pitää itseään arvostavista ja itsenäisistä naisista. Mutta tietenkään hän ei voi sitä tehdä, koska mikä tahansa reagointi tuollaiseen yhteydenottoon vain lisäisi vettä myllyyn. Väärän viestinkin se antaisi, onhan mies onnellisesti varattu eikä usko koskaan enää olevansa sinkku tässä elämässä. Siispä mies vain blokkaa noita lähettävät tyypit ja tuhoaa videot. Muutama sellainen tapaus on joukossa, jotka luovat aina uuden sähköpostin, josta lähettävät lisää samaa tavaraa.. :/ Todella häiritsevää ja sairasta touhua.
Olen alusta asti opetellut olemaan tekemättä nettihakuja mieheni nimellä. Tämä ihan jo siksi, että mieheni tapauksessa myös minä hänen puolisonaan olen joutunut ihmisten vihan kohteeksi. Monen naisen mielestä en esimerkiksi ole riittävän kaunis olemaan mieheni kumppani. Suosittelen sinullekin, että opettelet eroon tuosta tavastasi lukea miestäsi koskevaa keskustelua netistä.
Olen myös ottanut sen asenteen, että miehen valinnat ovat hänen omiaan, ja minä tuen häntä haasteissaan siihen rajaan asti kuin pystyn, mutta en loputtomasti. Aina en jaksa kuunnella miehen selostusta siitä, kuinka moni nainen on taas yrittänyt tunkea iholle, vaikka ymmärränkin että hän jakaa noita juttuja kanssani lievittääkseen omaa ahdistustaan. Silloin yksinkertaisesti sanon, että en halua juuri nyt ajatella noita asioita ja pyydän vaihtamaan puheenaihetta. Olemme keskustelleet asian läpikotaisin, niin että tiedämme kumpikin toisen kannan ja ajatukset. Mies ei siksi loukkaannu, jos kieltäydyn toimimasta taakan jakajana, ja toisaalta minä en loukkaannu siitä jos mies joskus kokee tarvetta keventää mieltään.
Ehdotan, että sinäkin keskustelisit kumppanisi kanssa selkeästi ja ymmärrettävästi siitä, että nämä henkilökohtaisen elämän puolelle tunkevat ihmiset häiritsevät sinua, vaikka ymmärrätkin ettei mies asiaan ole syyllinen. Keksikää yhdessä ratkaisuja siihen, miten saat elää miehesi kanssa mahdollisimman normaalisti, siitä huolimatta että hänen työnsä on mitä on. Käykää vaikka tavallista harvemmin ravintolassa, mutta sen kerran kun menette, varatkaa kabinetti, jonne muut eivät näe. Tai lähtekää päiväretkelle Tallinnaan, jossa miestäsi ei tunnisteta. Ala tilata ruokaostoksia kotiinkuljetuksella sen sijaan, että käyt aina kaupassa, niin et ole "tarjolla" ihmisille niin useasti. Voisitte ehkä myös molemmat opetella katkaisemaan noita tilanteita nopeammin, kun joku tulee selostamaan mielipiteitään (tähän löytyy tarvittaessa varmasti ihan jonkinlaista valmennusapuakin).
Ratkaisuja löytyy kyllä, kunhan ensin tiedostatte että tämä asia on sinun kannaltasi ongelma, ja että se kuormittaa suhdettanne.
Hatunnosto sinulle (ja teille), että olet saanut suhteen toimimaan noilla lähtökohdilla! On minunkin kuolemaani netissä toivottu, onneksi en kuitenkaan ole julkisuudessa kasvoillani esiintynyt, niin näitä ulkonäön haukkujia ei ole vielä ollut. Ehkä tietyllä tavalla koen painetta olla välittämättä julkisuuden mukanaan tuomista lieveilmiöistä, niin en ole ikinä tullut ajatelleeksi, että niitä voi myös tietoisesti vältellä. Puolisoni ei ole kuitenkaan mikään superjulkkis, niin olen ajatellut että kaikki pitää vain kestää. Muuhan olisi suorastaan diivailua, mikä ainakin suomalaisessa kulttuurissa on se pahin synti ;) -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ikävältä ja ymmärrän, että osaa varmasti olla rasittavaa ja raskasta toisinaan. Yksi läheisimmistä ja parhaimmista ystävistäni seurustelee julkkiksen kanssa, ja olen sitä kautta nähnyt ja kuullut, että siinä on välillä ne negatiiviset puolensa. On kyttäämistä ja juoruja, liian innokkaita faneja silloin kuin haluaisivat olla rauhassa, niitä ketkä haluavat tutustua ystävääni lähinnä julkkispuolison maineen/rahojen/vastaavan vuoksi yms.
Valitettavasti kyseessä on asia, johon ei oikein voi vaikuttaa. Ei toista voi vaatia vaihtamaan ammattia ja kumppanin kuuluu tukea toista urallaan, joten joko sun on vain kestettävä tai sitten sun on erottava. Jos suhteenne kuitenkin muuten on hyvä niin tuskin tahdot siitä luopua eikä varmaan kannatakaan. Tietysti jos taakka on vain liian raskas ja ahdistava sulle, niin pakkohan se sitten on, mutta kannattaa ainakin yrittää opetella asennoitumaan toisin. Oletko jutellut tuntemuksistasi puolisosi kanssa? Hän suhtautuu selvästi eri tavalla ja osaa olla välittämättä liikoja, ehkä hän osaisi neuvoa sua, miten voisit myös kehittyä sellaista suhtautumista kohti. Voit myös koittaa jutella asiasta muille läheisillesi tai vaikka jollekulle, jolta voit saada vertaistukea eli jolla myös julkkiskumppani. Ehkä keskustelun kautta saisit oloasi helpotettua ja samalla löydettyä keinoja ja ajatusmalleja, joiden kautta voisit työstää suhtautumistasi. Ystävästäni olen huomannut, että se on mahdollista - hän on kehittynyt paljon asian suhteen eikä enää välitä juurikaan esim. turhista juoruista, typeristä kommenteista tms. Tietynlainen varautuneisuus kyllä on ja toisaalta se voi olla tarpeenkin, kunhan se ei mene yli.
Ja yksi konkreettinen vinkki: Lopeta nettikeskustelujen ja nettikommenttien lukeminen. Ymmärrän, että kiinnostaisi tietää mitä omasta kumppanista siellä puhutaan, mutta se ei ole sen arvoista. Varmasti pääsee vähemmällä mielipahalla ja ahdistuksella aiheeseen liittyen jos jättää niiden lukemisen kokonaan välistä.
Kiitos kommentista! Puolison kanssa tästä on puhuttu, mutta hän ei oikein ymmärrä suhtautumistani. "Sun täytyy vaan kasvattaa paksumpi nahka" tai jotain muuta yhtä avuliasta :D Kasvattaisin mielelläni paksun nahan, mutta en tiedä miten se onnistuu. Omasta mielestäni puolisoni on pätevä, älykäs, empaattinen ja hyvä työssään, joka on paljon vaativampaa kuin moni ajattelee. Koen tosi loukkaavana perusteettoman tai henkilöönmenevän arvostelun, yrittäisivät itse tehdä perässä. -ap
Heh, no tuosta kommentista yksinään ei ehkä hirveästi ole apua, koska helpommin sanottu kuin tehty :D Kuten jo sanoin tuossa aiemmassa kommentissani niin muut läheiset, joku vertaistukeen kykenevä yms voisivat myös olla sellaisia, joille jutella. Ehkä joku heistä osaisi sanoa muutakin ja keskustella laajemmin asiasta. Tai jos ei niin sitten vaikka jopa ihan joku ammattilainen voisi olla vaihtoehto :) Voi kuulostaa hassulta, mutta itse kävin opiskelujeni kautta sellaisessa lyhytterapiassa viime keväänä ja voin sanoa, että se oli tosi hyvä ja opettavainen kokemus. En kärsi mistään "varsinaisista ongelmista" eli ei ole mt-sairauksia, ei traumoja yms, vaan olen ihan onnellinen ja elämässäni kaikki on ihan ok. Mutta jokaisella meistä varmasti on ajatusmalleja yms, joita kehittää, niin mullakin oli. Ja sulla olisi nyt tämän suhteen ja tämä asia oikeasti vaivaa ja kuormittaa sua. Ei ammattilaiselle juttelun tarvitse tarkoittaa sitä, että asioiden pitää olla ihan hirveän huonosti jne, vaan kuka tahansa voi hyötyä siitä ja saada uusia näkökulmia ja keinoja, joilla tehdä elämästään vielä parempaa ja kehittyä ihmisenä lisää.
Tsempit, toivottavasti helpotusta fiiliksiin löytyy jotakin kautta! :)
Hyvä pointti, kiitos! Taidan kokea jonkinlaista noloutta tai häpeää tästä asiasta, ja sen takia mieluummin avaudun täällä anonyymisti kuin puhuisin vaikka ystävilleni, jotka eivät ole kokeneet samaa. Pelkään kai että joku pitää minua leuhkana, jos rupean puhumaan julkisuuden kiroista :D -ap
Kyllä puolisonvalinnnan mukana tulee koko paketti.
Jos et kestä vaihda puolisoa. Muutoin noelle ja hyväksy.
Kaikkina ei voi saada. Kyllä nyt tyhmäkin ymmärtää että julkkis on julkkis ja media on sirkus.
Kyllä sitä aina hämmästyy, miten törppöjä ihmiset ovat. Totta kai itsekin joskus kirjoittaa anonyymina nettikeskusteluun kärkkäästikin julkimoista, mutta ainakin itse (ja uskon että moni muukin) tajuaa, ettemme oikeasti tunne näitä henkilöitä ihmisinä ja ettei pidä uskoa kaikkea mitä lukee. Olen elämäni varrella törmännyt jos jonkinlaisiin julkimoihin, osaan työni puolesta, Eikä koskaan ole käynyt mielessä ”antaa suoraa palautetta” vaan käyttäytyä kuten kenen tahansa kanssa. Toisaalta olen myös ollut paikalla tilanteissa, joissa muutoin fiksun oloinen ihminen on nähnyt tilaisuutensa koittaneen ja alkanut aukoa päätään out on nowhere. Että voin vaan kuvitella, miten kummallisiin tilanteisiin julkkikset voivat joutua. Ja heidän perheensä siinä sivussa.
Älä hyvä ihminen lue enää puolisostasi juttuja. Ihmiset on usein ilkeitä ja pahansuopia. Sun oma pää vaan menee pyörälle ja ahdistut turhaa. Sinä ja puolisosi elätte omaa elämäänne ja tiedätte siitä parhaiten. Yritä kehittää joku keino hallita tilanne, jossa joku tulee kesken kauppareissun tms avautumaan. Keksi vaikka rooli, kuten monissa ammateissa pitää tehdä. Ota esim.asiakaspalvelijan rooli, jossa vedät virallisen jäykän hymyn, toteat kiitos palautteestasi, näkemiin ja hyvää päivänjatkoa teillekin. Aina sama fraasi. Tai millainen rooli itsellesi sopii siten, että voit etäännyttää itsesi tilanteessa henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puolisonvalinnnan mukana tulee koko paketti.
Jos et kestä vaihda puolisoa. Muutoin noelle ja hyväksy.
Kaikkina ei voi saada. Kyllä nyt tyhmäkin ymmärtää että julkkis on julkkis ja media on sirkus.
Puolisoni ei ollut tunnettu, kun tapasimme. Alkuun julkisuus tuntui kivalta, kun hänen tekemänsä työ noteerattiin. Nyt julkisuuden toinen puoli on tullut entistä vahvemmin esille, se on alkanut muuttaa muotoaan asiajulkisuudesta yleisjulkisuudeksi ja ehkä nettikulttuuri on muuttunut myös ilkeämmäksi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä aina hämmästyy, miten törppöjä ihmiset ovat. Totta kai itsekin joskus kirjoittaa anonyymina nettikeskusteluun kärkkäästikin julkimoista, mutta ainakin itse (ja uskon että moni muukin) tajuaa, ettemme oikeasti tunne näitä henkilöitä ihmisinä ja ettei pidä uskoa kaikkea mitä lukee. Olen elämäni varrella törmännyt jos jonkinlaisiin julkimoihin, osaan työni puolesta, Eikä koskaan ole käynyt mielessä ”antaa suoraa palautetta” vaan käyttäytyä kuten kenen tahansa kanssa. Toisaalta olen myös ollut paikalla tilanteissa, joissa muutoin fiksun oloinen ihminen on nähnyt tilaisuutensa koittaneen ja alkanut aukoa päätään out on nowhere. Että voin vaan kuvitella, miten kummallisiin tilanteisiin julkkikset voivat joutua. Ja heidän perheensä siinä sivussa.
Älä hyvä ihminen lue enää puolisostasi juttuja. Ihmiset on usein ilkeitä ja pahansuopia. Sun oma pää vaan menee pyörälle ja ahdistut turhaa. Sinä ja puolisosi elätte omaa elämäänne ja tiedätte siitä parhaiten. Yritä kehittää joku keino hallita tilanne, jossa joku tulee kesken kauppareissun tms avautumaan. Keksi vaikka rooli, kuten monissa ammateissa pitää tehdä. Ota esim.asiakaspalvelijan rooli, jossa vedät virallisen jäykän hymyn, toteat kiitos palautteestasi, näkemiin ja hyvää päivänjatkoa teillekin. Aina sama fraasi. Tai millainen rooli itsellesi sopii siten, että voit etäännyttää itsesi tilanteessa henkisesti.
Yleensä olen tehnyt (tosi sulavasti) niin, että jatkan vaan kärryjen työntämistä aivan kuin minä ja puolisoni emme olisi samaa seuruetta. En vaan kestä jäädä niihin tilanteisiin arvioivan/uteliaan katseen kohteeksi. Hoitakoot itse keskustelunsa (ei kuulemma voi olla epäystävällinen edes tylyttäjille, koska yleisöllehän hänen työtään tehdään ja äkkiä alkaa kantautua kusipään maine), meikä jatkaa ostoksia. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ikävältä ja ymmärrän, että osaa varmasti olla rasittavaa ja raskasta toisinaan. Yksi läheisimmistä ja parhaimmista ystävistäni seurustelee julkkiksen kanssa, ja olen sitä kautta nähnyt ja kuullut, että siinä on välillä ne negatiiviset puolensa. On kyttäämistä ja juoruja, liian innokkaita faneja silloin kuin haluaisivat olla rauhassa, niitä ketkä haluavat tutustua ystävääni lähinnä julkkispuolison maineen/rahojen/vastaavan vuoksi yms.
Valitettavasti kyseessä on asia, johon ei oikein voi vaikuttaa. Ei toista voi vaatia vaihtamaan ammattia ja kumppanin kuuluu tukea toista urallaan, joten joko sun on vain kestettävä tai sitten sun on erottava. Jos suhteenne kuitenkin muuten on hyvä niin tuskin tahdot siitä luopua eikä varmaan kannatakaan. Tietysti jos taakka on vain liian raskas ja ahdistava sulle, niin pakkohan se sitten on, mutta kannattaa ainakin yrittää opetella asennoitumaan toisin. Oletko jutellut tuntemuksistasi puolisosi kanssa? Hän suhtautuu selvästi eri tavalla ja osaa olla välittämättä liikoja, ehkä hän osaisi neuvoa sua, miten voisit myös kehittyä sellaista suhtautumista kohti. Voit myös koittaa jutella asiasta muille läheisillesi tai vaikka jollekulle, jolta voit saada vertaistukea eli jolla myös julkkiskumppani. Ehkä keskustelun kautta saisit oloasi helpotettua ja samalla löydettyä keinoja ja ajatusmalleja, joiden kautta voisit työstää suhtautumistasi. Ystävästäni olen huomannut, että se on mahdollista - hän on kehittynyt paljon asian suhteen eikä enää välitä juurikaan esim. turhista juoruista, typeristä kommenteista tms. Tietynlainen varautuneisuus kyllä on ja toisaalta se voi olla tarpeenkin, kunhan se ei mene yli.
Ja yksi konkreettinen vinkki: Lopeta nettikeskustelujen ja nettikommenttien lukeminen. Ymmärrän, että kiinnostaisi tietää mitä omasta kumppanista siellä puhutaan, mutta se ei ole sen arvoista. Varmasti pääsee vähemmällä mielipahalla ja ahdistuksella aiheeseen liittyen jos jättää niiden lukemisen kokonaan välistä.
Kiitos kommentista! Puolison kanssa tästä on puhuttu, mutta hän ei oikein ymmärrä suhtautumistani. "Sun täytyy vaan kasvattaa paksumpi nahka" tai jotain muuta yhtä avuliasta :D Kasvattaisin mielelläni paksun nahan, mutta en tiedä miten se onnistuu. Omasta mielestäni puolisoni on pätevä, älykäs, empaattinen ja hyvä työssään, joka on paljon vaativampaa kuin moni ajattelee. Koen tosi loukkaavana perusteettoman tai henkilöönmenevän arvostelun, yrittäisivät itse tehdä perässä. -ap
Kai sen paksumman nahan voi kasvattaa ajattelemalla, ettei jonkun Mr. Nobodyn mielipiteellä ole mitään väliä (niinkuin ei tietty olekaan). Ja kuten joku sanoi, nettikeskusteluja on ihan turha lukea. Jos joku merkittävä ihminen sanoo pahasti, se on tietysti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoitteluni, ap. Ihmiset ovat kyllä nykyään jotenkin oudon julmia ja kylmiä, ja suhtautuvat netissä näkemiinsä muihin ihmisiin kuin nämä olisivat jonkinlaisia paperinukkeja - siis ei ihmisinä ollenkaan.
Oma puolisoni on myös julkkis, mutta varmaan alavalinnasta johtuen hänen kohdallaan näkyvin huomio on naisten taholta tulevaa ihailua ja lähentelyä, usein myös suoranainen seksuaalista ahdistelua. Puolisoni on todella taitava käsittelemään tällaisia ihailijoita, varsinkin live-tilanteissa, koska niissä se ahdistelu pysyy paremmin muutenkin hallinnassa, mutta netin kautta häntä lähestytään myös tavoilla, jotka aidosti loukkaavat häntä. Jotkut naiset lähettävät mm. videoita omasta masturboinnistaan. Mieheni on kertonut noiden videoiden olevan tosi surullista katsottavaa, koska hän näkee ne niin, että nainen objektisoi siinä itsensä ja alentuu äärimmäisiin, itseään halventaviin tekoihin, kelvatakseen miehelle. Hän sanoo että haluaisi kertoa jokaiselle noista naisista, miten vähän häntä viehättää tuollainen käytös, ja että hän pitää itseään arvostavista ja itsenäisistä naisista. Mutta tietenkään hän ei voi sitä tehdä, koska mikä tahansa reagointi tuollaiseen yhteydenottoon vain lisäisi vettä myllyyn. Väärän viestinkin se antaisi, onhan mies onnellisesti varattu eikä usko koskaan enää olevansa sinkku tässä elämässä. Siispä mies vain blokkaa noita lähettävät tyypit ja tuhoaa videot. Muutama sellainen tapaus on joukossa, jotka luovat aina uuden sähköpostin, josta lähettävät lisää samaa tavaraa.. :/ Todella häiritsevää ja sairasta touhua.
Olen alusta asti opetellut olemaan tekemättä nettihakuja mieheni nimellä. Tämä ihan jo siksi, että mieheni tapauksessa myös minä hänen puolisonaan olen joutunut ihmisten vihan kohteeksi. Monen naisen mielestä en esimerkiksi ole riittävän kaunis olemaan mieheni kumppani. Suosittelen sinullekin, että opettelet eroon tuosta tavastasi lukea miestäsi koskevaa keskustelua netistä.
Olen myös ottanut sen asenteen, että miehen valinnat ovat hänen omiaan, ja minä tuen häntä haasteissaan siihen rajaan asti kuin pystyn, mutta en loputtomasti. Aina en jaksa kuunnella miehen selostusta siitä, kuinka moni nainen on taas yrittänyt tunkea iholle, vaikka ymmärränkin että hän jakaa noita juttuja kanssani lievittääkseen omaa ahdistustaan. Silloin yksinkertaisesti sanon, että en halua juuri nyt ajatella noita asioita ja pyydän vaihtamaan puheenaihetta. Olemme keskustelleet asian läpikotaisin, niin että tiedämme kumpikin toisen kannan ja ajatukset. Mies ei siksi loukkaannu, jos kieltäydyn toimimasta taakan jakajana, ja toisaalta minä en loukkaannu siitä jos mies joskus kokee tarvetta keventää mieltään.
Ehdotan, että sinäkin keskustelisit kumppanisi kanssa selkeästi ja ymmärrettävästi siitä, että nämä henkilökohtaisen elämän puolelle tunkevat ihmiset häiritsevät sinua, vaikka ymmärrätkin ettei mies asiaan ole syyllinen. Keksikää yhdessä ratkaisuja siihen, miten saat elää miehesi kanssa mahdollisimman normaalisti, siitä huolimatta että hänen työnsä on mitä on. Käykää vaikka tavallista harvemmin ravintolassa, mutta sen kerran kun menette, varatkaa kabinetti, jonne muut eivät näe. Tai lähtekää päiväretkelle Tallinnaan, jossa miestäsi ei tunnisteta. Ala tilata ruokaostoksia kotiinkuljetuksella sen sijaan, että käyt aina kaupassa, niin et ole "tarjolla" ihmisille niin useasti. Voisitte ehkä myös molemmat opetella katkaisemaan noita tilanteita nopeammin, kun joku tulee selostamaan mielipiteitään (tähän löytyy tarvittaessa varmasti ihan jonkinlaista valmennusapuakin).
Ratkaisuja löytyy kyllä, kunhan ensin tiedostatte että tämä asia on sinun kannaltasi ongelma, ja että se kuormittaa suhdettanne.
Hatunnosto sinulle (ja teille), että olet saanut suhteen toimimaan noilla lähtökohdilla! On minunkin kuolemaani netissä toivottu, onneksi en kuitenkaan ole julkisuudessa kasvoillani esiintynyt, niin näitä ulkonäön haukkujia ei ole vielä ollut. Ehkä tietyllä tavalla koen painetta olla välittämättä julkisuuden mukanaan tuomista lieveilmiöistä, niin en ole ikinä tullut ajatelleeksi, että niitä voi myös tietoisesti vältellä. Puolisoni ei ole kuitenkaan mikään superjulkkis, niin olen ajatellut että kaikki pitää vain kestää. Muuhan olisi suorastaan diivailua, mikä ainakin suomalaisessa kulttuurissa on se pahin synti ;) -ap
Suhteemme alkoi toimia, kun tajusin että minun ei tarvitse sietää ihan mitä tahansa vain siksi että mieheni sattuu olemaan julkkis. Ilmaisen nykyään rajani selkeästi ja pyrin elämään omaa elämääni ihan samoilla periaatteilla kuin ennen miehen tapaamistakin. En ole esim. koskaan ollut kovin aktiivinen somessa; julkaisen paljon harvemmin ja paljon vähemmän henkilökohtaiseen elämään liittyvää sisältöä kuin moni ihan tavallinen suomalainen ihminen, toisin sanoen olen persoonaltani yksityisyyttä arvostava ja julkista esiintymistä kaihtava. Mieheni on minuun rakastunut tällaisena, joten miksi luopuisin identiteetistäni ja arvoistani, vaikka mieheni elämä olosuhteiden pakosta niistä poikkeaakin?
Kaikki eivät ole niin kovapintaisia, että pystyisivät vain olemaan välittämättä kaikenlaisesta kurasta, mitä silmille heitetään. En itsekään ole. Minulla on voimakas ja värikäs tunne-elämä ja koen niin hyvät kuin huonotkin asiat vahvasti. Mieheni kertoo rakastuneensa minussa mm. juuri tähän piirteeseen. Siksi hän haluaa myös varjella minua liialta kuormitukselta, varsinkin kun tämä tilanne on seurausta hänen tekemistään valinnoista. Mieheni on itsekin samaan tapaan herkkä ja haavoittuvainen, mutta toisaalta myös myönteisiä tunteita vahvasti tunteva ihminen. Pidämme yhdessä ns. silmällä sitä, milloin julkisuudesta tulevat paineet menevät hänellä överiksi ja miten hän voi saada niitä paremmin hallintaan.
Mies haluaisi julkaista mahdollisimman paljon materiaalia somessa meistä yhdessä, koska se hänen mukaansa vähentää tuota muilta naisilta tulevaa lähentelyä. Tässä meillä on motiivikonflikti, koska itse en tykkää somessa paistattelusta ja oman onnen hieromisesta muiden ihmisten kasvoille. Minulle riittää se, että olen itse onnellinen - en tarvitse siihen muiden ihmisten taholta tulevaa validointia. Toisaalta ymmärrän hyvin sen, että mies haluaa kaikkien näkevän, että hän on visusti varattu. :) Tämän ongelman ratkaisua pohdimme parhaillaan. Luultavasti siihenkin tulee toimimaan samat keinot, joiden avulla muutenkin olemme päässeet eteenpäin: kumpikin tulee mahdollisuuksien mukaan toista vastaan, ja asioista keskustellaan aktiivisesti ja rehellisesti.
Tsemppaan kovasti tilannettasi ja toivon, että tekin löydätte oikeat lääkkeet korjata tilannetta ainakin sen verran, ettei se käy kannaltasi sietämättömäksi.
t. 17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen tehnyt (tosi sulavasti) niin, että jatkan vaan kärryjen työntämistä aivan kuin minä ja puolisoni emme olisi samaa seuruetta. En vaan kestä jäädä niihin tilanteisiin arvioivan/uteliaan katseen kohteeksi. Hoitakoot itse keskustelunsa (ei kuulemma voi olla epäystävällinen edes tylyttäjille, koska yleisöllehän hänen työtään tehdään ja äkkiä alkaa kantautua kusipään maine), meikä jatkaa ostoksia. -ap
Tässä on mielestäni oikeaa asennetta. Et ole miehesi jatke, vaan oma ihmisesi.
Miehesikin voisi miettiä, miten tuollaisen tilanteen saa poikki olematta epäystävällinen. Joskus käy nimittäin niin päin, että jos jää tuollaiseen tilanteeseen, toinen osapuoli on niin loukkaantunut jo valmiiksi, että tilanteessa oleminen mahdollistaa hänelle vielä aiempaa pahemman loukkaantumisen, vaikka miehesi olisi kuinka ylitsevuotavan ystävällinen. Tällainen henkilö saattaa alitajuisesti hakea siitä tilanteesta helpotusta omaan, syvempään kärsimykseensä, jolla ei ole miehesi kanssa mitään tekemistä. Kun miehesi ei sitten pysty sitä kärsimystä poistamaan, henkilö kokee miehesi hassusti ikään kuin syylliseksi siihen kärsimykseen. Jos miehesi siis jää tuohon tilanteeseen, henkilölle saattaa jäädä hänestä kielteisempi kuva kuin olisi jäänyt, jos mies olisi vain päättänyt tilanteen lyhyeen, napakasti mutta ystävällisesti.
t. 17
Kyllä Juha Sipilä on arvostelut ansainnu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri kommentoimassa samaa, kasvata paksumpi nahka. Totuushan on se, että vaikka olisitte kumpikin tuntemattomia, maailmassa on paljon paljon ihmisiä, jotka eivät pitäisi teistä jos tutustuisivat. Julkisuus vain nostaa tämän luonnollisen jakauman esiin. Sinun täytyy jotenkin harjoitella sitä taitoa, että kun joku ryysii liiveihin Prismassa tai ravintolassa, vedät selvän rajan sille. Että tässä ollaan nyt omalla ajalla. Oleellista ei ole se, että saisit sen toisen ihmisen olemaan ajattelemaan asiasta samalla tavalla, vaan se, että itse tiedät oikeutesi ja pidät niistä kiinni. Sinulla on täysi oikeus todeta, että jätä meidät rauhaan, olemme omalla ajalla tässä. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossahan kaikki on kuuluisia.
Eikö sun laajennetussa tuttavapiirissä tai suvussa ole ketään, joka olis edes ihan vähän tunnettu? Tai eikö edes joku kaverin kaveri ole julkkis? Mietipä nyt oikeasti. Niillä julkisuuden henkilöillä kun on perheet, suvut sekä kaveri- ja tuttavapiiirit ihan niin kuin kaikilla muillakin, ja suurin osa suomalaisista osaa kuitenkin käyttää internettiä. Miten voi siis olla mahdotonta, että jonkin julkkiksen puoliso tekee avauksen keskustelupalstalle? Tätä en ymmärrä.
Olen varma että tälläkin palstalla pyörii julkkiksia. Ihmisiä nekin on ja moni myöntää joskus lukevansa kommentteja itsestään netissä. Sitä kautta voi tännekin eksyä...
Tsempit julkkisten puolisoille!❤️
Minusta ei olisi siihen, ei omaan julkisuuteen eikä puolison.
Voisi olla hyvä, jos keskenänne löydätte tukea toisistanne?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lähettäisi minulle tai miehelleni masturbointikuvia- tai videoita, saattaisi äkkiä käydä niin, että puhelin kuvineen ja videoineen katoaisi...ja toivottavasti löytäjä laittaisi kuvat jakoon. Siinäpä sitten miettisi lähettäjä uudemman kerran ennenkuin tekisi saman toistamiseen.
Moi Jenni,
Miehelläsi on enää muutama vuosi virkaa jäljellä, kyllä se sitten helpottaa.
Vaikea tässä on neuvoja antaa, joten sen sijaan toivotan vain jaksamista. Ja ehkä se edes auttaa, että meitä sellaisia muitakin on, jotka eivät koskaan ole kokeneet sitä julkkispuolison asemaa suinkaan luontevaksi.
Yleisesti toivoisin tosiaan huomioitavan, että suinkaan kaikki julkkispuolisoista eivät ole sellaisia, jotka sinne julkisuuteen itsekin nimenomaan haluaisivat ja on tosiaan myös sellaisia, jotka ovat puolisona jo olleet, ennen kuin toisesta tuli julkkis. Ei siis siitäkään voi syyttää että mitäs semmoisen valitsit. Joten edes pieni yksityisyyden ja sen halun kunnioitus olisi paikallaan.
Tuli vahvasti mieleen, että Minkkiksen puoliso täälä valittaa - etenkin kun puhui paljosta negatiivisesta palautteesta ja nettiarvostelusta ja pyörityksestä. Vaikea heti ajatella kuka muu vauvapalstan lukija julkkis saisi niin paljon negaa niskaan ANSAITUSTI. Minkkishän seuraa aktiiviseati ainakin itse palstaa.
Jos et ole Minkkiksen kodinrikkoja-kun-vaimo-raskaana-puoliso niin pahoitteluni puolestasi jos olet niin voivoi, miehesi vielä kokoajan tulee julkisuuteen hieromaan vauvansa äidin naamaan teidän suhdettanne ja sun persettä.
Vaikka ketään ei kiinnosta muutakuin negatiivisessa mielessä
Mikähän tästä tekee provon?
Mieheni on muusikko ja sen takia tunnettu. Ei itse ole varsinaisessa valokeilassa, mutta soittaa kuuluisuuksien bändeissä ja telkkarin viihdeohjelmissa toisinaan. Hänet tunnistetaan välillä, kun liikutaan ja niin, mielipiteitä tulee.. Kuinka se ja se biisi on ihan paska. Miksei tee parempaa musiikkia? Usein siis saa kritiikkiä tämän julkkiksen tekemistä biiseistä ja haukkuja. Mikä on todella outoa, mutta näin vähän ihmiset tajuaa..
Sitten on se toinen puoli. Ne bändärit. Naisia, jotka roikkuvat kussakin muusikon tapaisessa ja nolaavat itsensä.. yleensä vielä tämän muusikon perheen edessä. Hohhoijaa.
Kyllähän tuo on toisinaan rasittavaa, kun tahtois vaan olla ja nauttia miehensä hurmaavasta seurasta. Eihän näitä joka päivä ole, mutta toisinaan.