Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa ja avoliitossa olevat. Onko teillä facebook-kavereine entisiä seksikumppaneita?

Vierailija
17.10.2018 |

Montakin? Tietääkö kumppanisi?

Kommentit (213)

Vierailija
61/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, sekä eksiä että pari kaveripanoa. Kyllä mies tietää, ja minä tiedän hänen menneisyydestään. Ei meitä kumpaakaan häiritse, sehän on luonnollista että aikuisilla ihmisillä on elettyä elämää. Ja minusta se kertoo vain ihmisen järkevyydestä, että pystyy olemaan kaveri eksiensä kanssa. En mä valinnut silloinkaan mitään idiootteja, eikä ne sellaisiksi eronkaan jälkeen muuttuneet, joten miksi ei olisi kaveri?

Varmaan sanoo mitä haluat kuulla, mutta jos mies ei tuollaisesta yhtään välitä, niin se kertoo vain heikosta sitoutumisesta.

Hohhoijaa. Kaikki ei elä perinteisissä sukupuolirooleissa tai ahdasmielisissä moraalikäsityksissä. Jotkut meistä elää elämäänsä vähän vapaammin ja perustaa parisuhteensa keskustelulle, luottamukselle, sitoutumiselle, rakkaudelle ja toisen kunnioitukselle. Kunnioitukseen kuuluu myös toisen hyväksyminen kaikkine virheineen ja menneisyyksineen. Miksi ihmeessä haluaisin olla ihmisen kanssa, jonka mielestä aiempi elämäni kaikkinensa on ollut väärää tai jotenkin pahaa? Se on tehnyt minusta sellaisen ihmisen kuin olen nyt, ja sitä aitoa ja rehellistä ihmistä hän rakastaa, ei mitään mielikuvituksellista ideaalia tai oletusarvoa tai kiiltokuvaa.

Miten sukupuoliroolit ja moraalikäsitys tähän nyt kuuluvat? Huomaa, kuinka implikoit itsekin, että tunteet tuhahdutetaan (hyväksytään). Mitä tuhahduttamista niissä on, ellei niitä ole? 

Vierailija
62/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, sekä eksiä että pari kaveripanoa. Kyllä mies tietää, ja minä tiedän hänen menneisyydestään. Ei meitä kumpaakaan häiritse, sehän on luonnollista että aikuisilla ihmisillä on elettyä elämää. Ja minusta se kertoo vain ihmisen järkevyydestä, että pystyy olemaan kaveri eksiensä kanssa. En mä valinnut silloinkaan mitään idiootteja, eikä ne sellaisiksi eronkaan jälkeen muuttuneet, joten miksi ei olisi kaveri?

Varmaan sanoo mitä haluat kuulla, mutta jos mies ei tuollaisesta yhtään välitä, niin se kertoo vain heikosta sitoutumisesta.

Se kertoo kuule omasta hyvästä itsetunnosta ja luottamuksesta toiseen. Mustisdraamat ja pelien pelaamiset kuuluu teinisuhteisiin.

Luottamus ja itsetunto eivät poista mustasukkaisuuden tunnetta. Tuollainen tunnekylmyys kuuluu seksisuhteisiin.

Taas yksi joka ei ymmärrä mitä eroa on tuntemisella ja tunteiden ilmaisemisella. Epäilemättä olet sellainen  temperamenttinen tapaus myös?

Luetun ymmärtäminen?

Niin?

Niin, että jotain vikaa on luetun ymmärtämisessä, jos noin asian tulkitset.

Niin. Sinä alat höpöttää tunnekylmyydestä kun toinen puhuu mustisdraamailusta. Miten tuo pitäisi muuten tulkita kuin että mielestäsi joku on tunnekylmä jos ei draamailu hänen mielestään kuulu aikuisiin suhteisiin?

Tunnekylmä on ihminen, joka ei tunne ja mustasukkaisuus on tunne. Draamailu ei vaadi mustasukkaisuutta, se voi olla ihan vain puhdasta manipulointia. 

Ja tämä liittyi aiempiin viesteihin miten?

Siten että miehet eivät kaikkia tuntemuksiaan tuo esille. Syy siihen löytyy teidän tuomitsevista asenteista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon molempien exieni Facebook-kaveri ja toisen kanssa on yhteistä kaveripiiriä edelleen, joten aina joskus nähdäänkin. Myös nykyinen mieheni tietää, että olemme teineinä tämän exän kanssa seurustelleet ja he ovatkin tulleet ihan hyvin juttuun keskenään eli eipä tuossa facebook-kaveruudessa taida kauheaa ongelmaa olla :'D

Vierailija
64/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ex-seurustelukumppani, josta erosin jo yli 11-12 vuotta sitten, noin 7 vuotta ennen kuin edes tapasin nykyisen puolisoni. Emme ole koskaan käyneet läpi toistemme fb-kontakteja, että ketä he ovat ja mistä tuttuja.

Mekään emme ole käyneet erikseen läpi fb-kavereita, mutta koska emme pidä kavereinamme tuntemattomia, niin kyllä kaikki kenen kanssa tekemisissä ollaan on tullut jossain vaiheesa esiin. Ei ole mitään tarvetta erikseen salailla ketä fb:ssä kavereina on.

Vierailija
65/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Tietää. Paria tapaan säännöllisesti mm exä käy meillä pari kertaa viikossa kahvilla ja yhtä fbw:tä tapaan erillisissä juhlissa usein.

Mikä on fbw?

Vierailija
66/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ex-seurustelukumppani, josta erosin jo yli 11-12 vuotta sitten, noin 7 vuotta ennen kuin edes tapasin nykyisen puolisoni. Emme ole koskaan käyneet läpi toistemme fb-kontakteja, että ketä he ovat ja mistä tuttuja.

Mekään emme ole käyneet erikseen läpi fb-kavereita, mutta koska emme pidä kavereinamme tuntemattomia, niin kyllä kaikki kenen kanssa tekemisissä ollaan on tullut jossain vaiheesa esiin. Ei ole mitään tarvetta erikseen salailla ketä fb:ssä kavereina on.

Minä olen tavannut miehen fb-kontakteista ehkä viisi-kuusi, ja kuitenkin niitä on kymmeniä. Itselläni reilut 300, joista mies on tavannut max 10. Eikä kummallakaan silti ole kontakteja, joita ei tuntisi oikeasti. Molemmilla suurin osa kontakteista liittyy töihin, yhdistystoimintaan ja harrastuksiin, eikä heitä silloin yhdessä tavata.

Vierailija
67/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tavannut miehen fb-kontakteista ehkä viisi-kuusi, ja kuitenkin niitä on kymmeniä. Itselläni reilut 300, joista mies on tavannut max 10. Eikä kummallakaan silti ole kontakteja, joita ei tuntisi oikeasti. Molemmilla suurin osa kontakteista liittyy töihin, yhdistystoimintaan ja harrastuksiin, eikä heitä silloin yhdessä tavata.

Suhteessa jossa vaihdetaan päivän kuulumisia, tulee kyllä työkaveritkin jossain vaiheessa esiin. Siis he kenen kanssa ollaan oikeasti tekemisissä. Ei varmaan niitä sattaa jotka on vain facekavereina, mutta joiden kanssa ei ole oltu missään tekemisissä enää vuosikausiin.

Me miehen kanssa poistamme fb:stä sellaiset henkilöt aika ajoin, joiden kanssa emme ole tekemisissä. Ehkä parin vuoden välein näin tehdään. Meillä on hyvin samankaltainen tapa käyttää facea, eli harvoin, ja silloin harvoin kun sinne jotain laittaa, niin se näkyy vain niille jotka tunnetaan oikeasti, ja jotka vilahtelevat silloin tällöin ihan arkipäiväisessä keskustelussa.

Ihmiset käyttää niin eri tavoin faceakin. Toiset haalivat sinne kaikki etäisestikin tutut. Näistä ei tietenkään se puoliso kuule koskaan, koska ei niiden kansa ole se kaverinkerääjäkään missään tekemisissä.

Vierailija
68/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen mies ei existä välitä, koska ne on exiä vaan.

Minusta tuollainen kuulostaa jotenkin kamalalta. Ihan kuin ne ei olisi edes ihmisiä. Niitä on kuitenkin joskus rakastanut, tai ainakin tykännyt, joten kai niissä jotain erikoisen kivaa on ollut. Ja yhtäkkiä niistä tärkeistä ihmisistä tulee täysin mitäänsanomattomia, eikä niille tarvitse edes olla kohtelias. Kauhean kylmää.

On se kamalaa kun ex:in kanssa riidellään ja tapellaan esim elareista...miten ne nyt noin????

Vierailija
69/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai. Menneet on menneitä. Mulla on nykyän hyvät välit kaikkiin mun exiin, vaikka eron hetkellä kulloinkin toki pahalta tuntuikin. Nykyään ollaan kavereita, en jaksa kantaa kaunoja. Jutellaan silloin tällöin, yksi exä jopa haikailee mua takaisin, tosin turhaan. Nykyinen mies ei existä välitä, koska ne on exiä vaan.

Sama yleinen ystävävapaus koskee nykymiestä. Se on älykäs, puhelias, kohtelias, hyvännäköinen. Ko. konseptilla juttelunhaluisia naistuttavia somessa riittää. Ja mikäs siinä. Jutelkoot. En voisi estää, jos se haluaisi pitemmälle jonkun kanssa mennä, joten miksi haaskaisin aikaa tai mielenrauhaa vahtimiseen ja epäluuloon?

Enpä kyllä viihtyisi parisuhteessa sellaisen miehen kanssa joka "juttelee" somessa sellaisten naisten kanssa joiden tietää ajattelevan hänestä tuhmia. Hyi olkoon. Jos mies on oikeasti komea ja hyväitsetuntoinen, hän ei alennu tuollaiseen itsetunnon nostatukseen.

Vierailija
70/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa jossa vaihdetaan päivän kuulumisia, tulee kyllä työkaveritkin jossain vaiheessa esiin. Siis he kenen kanssa ollaan oikeasti tekemisissä. Ei varmaan niitä sattaa jotka on vain facekavereina, mutta joiden kanssa ei ole oltu missään tekemisissä enää vuosikausiin.

Me miehen kanssa poistamme fb:stä sellaiset henkilöt aika ajoin, joiden kanssa emme ole tekemisissä. Ehkä parin vuoden välein näin tehdään. Meillä on hyvin samankaltainen tapa käyttää facea, eli harvoin, ja silloin harvoin kun sinne jotain laittaa, niin se näkyy vain niille jotka tunnetaan oikeasti, ja jotka vilahtelevat silloin tällöin ihan arkipäiväisessä keskustelussa.

Ihmiset käyttää niin eri tavoin faceakin. Toiset haalivat sinne kaikki etäisestikin tutut. Näistä ei tietenkään se puoliso kuule koskaan, koska ei niiden kansa ole se kaverinkerääjäkään missään tekemisissä.

Jos kavereita on facessa yli 200 niin ihmiset ei saa tietää ketkä on oikeita ystäviäsi

Vierailija
71/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen mies ei existä välitä, koska ne on exiä vaan.

Minusta tuollainen kuulostaa jotenkin kamalalta. Ihan kuin ne ei olisi edes ihmisiä. Niitä on kuitenkin joskus rakastanut, tai ainakin tykännyt, joten kai niissä jotain erikoisen kivaa on ollut. Ja yhtäkkiä niistä tärkeistä ihmisistä tulee täysin mitäänsanomattomia, eikä niille tarvitse edes olla kohtelias. Kauhean kylmää.

No ei munkaan mies välitä mun eksistä. Miksi hänen pitäisi heistä mitenkään välittää, kun en itsekään välitä?

EHkä niitä ongelmia tulee juuri siitä että välitetään niistä omista eksistä niin paljon että sen nykyisenkin on pakko heistä alkaa välittämään, koska joutuu kokea heidät uhkana?

Mieheni tietää kyllä mistä eroni ovat johtuneet; Toisen alkoholiongelmasta, peliriippuvuudesta, ja huijaamisestani. Ei heissä ole mitään sellaista hyvää jonka muistoa vaalisin. Ovat todellakin minulle yhdentekeviä.

Vierailija
72/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyydän kaikkia yhden illan panojani bookkifrendeix:)

Kavereita mulla on bookis noin 400

Vierailija
73/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikki kuvatkin exien kanssa vielä.

Vierailija
74/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Toista sataa..

Vierailija
75/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole eksä millään listoilla, ei olla tekemisissä. Siitä ei siis tarvitse kyllä murehtia, eikä tarvitsisi silloinkaan, vaikka olisi jokaisella listalla.

Yksi entinen kaveripano on FB-kavereissa. Miestä ei häiritse ja miksi häiritsisikään - meidän fwb-sopimus oli loppunut jo viisi vuotta ennen kuin edes tavattiin mun miehen kanssa, enkä koskisi koko tyyppiin enää pitkällä tikullakaan, vaikka olisin sinkkukin. Ystävänä hän on edelleen ihana, mutta ulkoinen viehätysvoima on kadonnut vuosien myötä aika pahasti.

Muutama entinen ihastus sen sijaan häiritsee miestä vähän. Siis kun tietää, että tapahtumat on jääneet kiinni vain vastapuolen halusta. Tämäkin on kuitenkin sellaista pientä ja harmitonta ärtymystä, josta lähinnä ollaan joskus heitetty vain jotain läppää.

Miehellä ei ole entisiä, joten omalta osalta en voi kommentoida. Ei mua kyllä edes haittaisi, en ole ollenkaan mustasukkainen tyyppi.

Vierailija
76/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 300 kaveria, miehen fb-kaverien määrää en edes tiedä koska hänen profiilissaan kaverilista ei ole julkinen (ei ole itsellänikään) joten ei todellakaan tunneta toistemme kaikkia fb-kavereita vaikka omamme tunnemmekin. Kyllä miehellä on ainakin yksi ex kavereina (tiedän kun tykkää miehen kuvista), itselläni taas on kaverina ex ja sitten useampi entinen tapailukumppani mutta en mä ole näitä miehelleni esitellyt. Omasta mielestäni merkittävistä eksistä puhuminen on normaalia jossain määrin, sen sijaan kenen kanssa minä olen harrastanut joskus seksiä tai kenen kanssa mies on harrastanut joskus seksiä ei ole tieto mikä toiselle pitäisi automaattisesti jakaa. En edes tajua miten tämä tulisi tehty, pitäisikö minun siis pyytää mies koneen ääreen ja käydä listasta läpi jokaine kaveri ja kertoa mistä heidät tunnen?

Vierailija
77/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on. Ja kuinka hurjaa, ihan myös molempien ystäväpiireissä, joita tapaamme viikottain. Jos on joskus jotain kaveripiirissä laittanut, niin entäs sitten? Ei se ole keneltäkään pois eikä frendejä sen takia heivata mäkeen, jos yhteisymmärryksessä huvikseen on joskus toisen kanssa ollut.  Mustat sukat kuuluu jalkoihin, ei päähän.

Ja järvi ei soutamalla kulu - vai miten se oli

Vierailija
78/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, poistin kaikki, kun aloin seurustella tosissani. Turhaa painolastia eikä kiinnosta heidän elämänsä enää. Minusta asiaan kuuluu, että puolisokaan ei ole ex-panoistaan ja exien sukulaisista sun muista kiinnostunut, ja hänkin poisti tällaiset turhuudet elämästään. Totesi siis itsekin että ovat turhia, en painostanut. Hän itse mainitsi että onpa outoa että tyyppi x tykkää jostain fb-päivityksestään, joten kysyin että miksi sitten edes on fb-kavereissa hänellä, jolloin totesi että niinpä, ja poisti kaikki muutkin turhat (samalla siivouksella myös vanhoja koulukavereita ym. joiden elämä ei oikeasti kiinnosta tippaakaan).

Vierailija
79/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistakymmentä.

Tietää.

On itsekin patonkiaan jakanut aikanaan, joten ei välitä.

N38

Vierailija
80/213 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pari teiniaikojen säätöä. Mies ei tiedä kun en ymmärrä miksi pitäisi keskustella aiheesta, mutta tuskin välittäisi vaikka tietäisi.