Naimisissa ja avoliitossa olevat. Onko teillä facebook-kavereine entisiä seksikumppaneita?
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. Ja kuinka hurjaa, ihan myös molempien ystäväpiireissä, joita tapaamme viikottain. Jos on joskus jotain kaveripiirissä laittanut, niin entäs sitten? Ei se ole keneltäkään pois eikä frendejä sen takia heivata mäkeen, jos yhteisymmärryksessä huvikseen on joskus toisen kanssa ollut. Mustat sukat kuuluu jalkoihin, ei päähän.
Ja järvi ei soutamalla kulu - vai miten se oli
Kyllä se reikä leviää samaa tahtia moraalin kanssa. Ja patonki käytössä haisee. Saastaista on.
On. Yhden exän olen poistanut, kun alkoi häiriköimään. Muuten en ihmisiä poistele listoilta. En tiedä tietääkö mieheni, kun ei ole tarpeen ollut keskustella mistään fb-kavereista keitä he ovat.
Ei itseasiassa taida enää edes olla. Olen poistanut tyypit joiden kanssa en enää ole tekemisissä ja entiset panot ja suhteet kuuluu näihin. Avoliitossa olen ollut neljä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, sekä eksiä että pari kaveripanoa. Kyllä mies tietää, ja minä tiedän hänen menneisyydestään. Ei meitä kumpaakaan häiritse, sehän on luonnollista että aikuisilla ihmisillä on elettyä elämää. Ja minusta se kertoo vain ihmisen järkevyydestä, että pystyy olemaan kaveri eksiensä kanssa. En mä valinnut silloinkaan mitään idiootteja, eikä ne sellaisiksi eronkaan jälkeen muuttuneet, joten miksi ei olisi kaveri?
Varmaan sanoo mitä haluat kuulla, mutta jos mies ei tuollaisesta yhtään välitä, niin se kertoo vain heikosta sitoutumisesta.
Se kertoo kuule omasta hyvästä itsetunnosta ja luottamuksesta toiseen. Mustisdraamat ja pelien pelaamiset kuuluu teinisuhteisiin.
Luottamus ja itsetunto eivät poista mustasukkaisuuden tunnetta. Tuollainen tunnekylmyys kuuluu seksisuhteisiin.
Jonkinlaisesta tunnekylmyydestä kertoo kyllä sekin, jos kaikki entiset seksikumppanit ovat ihmisiä, joiden kanssa ei seksin lisäksi ole muuta yhteistä ollut. Tietysti jos kyseessä on joku yhden yön juttu, ymmärrän, mutta ei silloin yleensä olla edes Facebook-tason tuttuja. Monella voi olla hyviä ystäviä, joiden kanssa on joskus nuorempana tullut uteliaisuuttaan ja typeryyttään "toilailtua makuupussissa" ja sen jälkeen yhteisellä päätöksellä todettua, että kyllä se kaveruus taisi olla paljon parempi idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ex-seurustelukumppani, josta erosin jo yli 11-12 vuotta sitten, noin 7 vuotta ennen kuin edes tapasin nykyisen puolisoni. Emme ole koskaan käyneet läpi toistemme fb-kontakteja, että ketä he ovat ja mistä tuttuja.
Mekään emme ole käyneet erikseen läpi fb-kavereita, mutta koska emme pidä kavereinamme tuntemattomia, niin kyllä kaikki kenen kanssa tekemisissä ollaan on tullut jossain vaiheesa esiin. Ei ole mitään tarvetta erikseen salailla ketä fb:ssä kavereina on.
Minä olen tavannut miehen fb-kontakteista ehkä viisi-kuusi, ja kuitenkin niitä on kymmeniä. Itselläni reilut 300, joista mies on tavannut max 10. Eikä kummallakaan silti ole kontakteja, joita ei tuntisi oikeasti. Molemmilla suurin osa kontakteista liittyy töihin, yhdistystoimintaan ja harrastuksiin, eikä heitä silloin yhdessä tavata.
Suhteessa jossa vaihdetaan päivän kuulumisia, tulee kyllä työkaveritkin jossain vaiheessa esiin. Siis he kenen kanssa ollaan oikeasti tekemisissä. Ei varmaan niitä sattaa jotka on vain facekavereina, mutta joiden kanssa ei ole oltu missään tekemisissä enää vuosikausiin.
Me miehen kanssa poistamme fb:stä sellaiset henkilöt aika ajoin, joiden kanssa emme ole tekemisissä. Ehkä parin vuoden välein näin tehdään. Meillä on hyvin samankaltainen tapa käyttää facea, eli harvoin, ja silloin harvoin kun sinne jotain laittaa, niin se näkyy vain niille jotka tunnetaan oikeasti, ja jotka vilahtelevat silloin tällöin ihan arkipäiväisessä keskustelussa.
Ihmiset käyttää niin eri tavoin faceakin. Toiset haalivat sinne kaikki etäisestikin tutut. Näistä ei tietenkään se puoliso kuule koskaan, koska ei niiden kansa ole se kaverinkerääjäkään missään tekemisissä.
Jos kavereita on facessa yli 200 niin ihmiset ei saa tietää ketkä on oikeita ystäviäsi
Minulla on fb:ssä _kontakteja_, ei vain kavereita. Olen mukana yhdistystoiminnassa ja paikallispolitiikassa. En ota "kaveriksi" ihmisiä, joita en tunne, mutta eivät fb-tuttuni mitään sellaisia live-elämän tuttuja ole, joita tapailisin ja joiden luona kävisin kylässä jne.
Monilla miehillä näyttää olevan näitä menkkaviikkojen korvaajia. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ensimmäistäkään. Olen poistanut kaikki eksäni, ex-seksikumppanini ja heidän läheisensä fb-kavereistani, koska miten sitä muuten muka pääsisi elämässään eteenpäin jos heidän kanssaan olisi tekemisissä.
Olen siksi menettänyt monta hyvää ystävää ja minulle läheistä ihmistä, mutta nyt kun olen aviossa nykyisen kumppanini kanssa en voisi olla yhtä onnellinen, jos olisin edes jollain tavalla tekemissä entisten kumppaneideni ja heidän läheistensä/kavereidensa kanssa.
Hui kauhistus. Eksän kanssa erottiin sovussa ja edelleen ollaan kavereita. Ei tulisi mieleenkään poistaa häntä ja hänen sukulaisiaan facebookista.
Vierailija kirjoitti:
No eikö yleinen neuvo erotessa ole että ei näe eksää eikä seuraa enää somessakaan? Minulla ainakin ero ottaisi niin koville että jos oltaisiin kavereita somessa, ikävissäni stalkkaisin häntä kuitenkin aluksi. Miks kiduttaisin itdeäni näkemällä kuvia eksän mahd. nyksästä jos hän vaikka pariutuukin uudestaan nopeasti? Viime eron jälkeen sain kuulla ystävältä kenen kanssa eksä alkoi seurustelemaan. Se oli rankkaa kuulla varsinkin ystävältä. Facesta oli saanut tietää koska he olivat edelleen keskenään facekavereita. Some pitää meidät sidoksissa ihmisiin joihin emme muuten enää edes törmäisi. Kuinka monella onkaan eksän kavereita tai sukulaisia edelleen kaverilistoillaan?
Alkuun poistimme toisemme Fb-kavereista juuri tuon vuoksi. Kun tunteet sitten tasaantuivat ja aloimme nähdä toisissamme ihan vain ihmisen, eikä vain muistutuksen kivuliaasta erosta, yli vuoden kuluttua Fb-kaverustuimme jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ex-seurustelukumppani, josta erosin jo yli 11-12 vuotta sitten, noin 7 vuotta ennen kuin edes tapasin nykyisen puolisoni. Emme ole koskaan käyneet läpi toistemme fb-kontakteja, että ketä he ovat ja mistä tuttuja.
Mekään emme ole käyneet erikseen läpi fb-kavereita, mutta koska emme pidä kavereinamme tuntemattomia, niin kyllä kaikki kenen kanssa tekemisissä ollaan on tullut jossain vaiheesa esiin. Ei ole mitään tarvetta erikseen salailla ketä fb:ssä kavereina on.
Minä olen tavannut miehen fb-kontakteista ehkä viisi-kuusi, ja kuitenkin niitä on kymmeniä. Itselläni reilut 300, joista mies on tavannut max 10. Eikä kummallakaan silti ole kontakteja, joita ei tuntisi oikeasti. Molemmilla suurin osa kontakteista liittyy töihin, yhdistystoimintaan ja harrastuksiin, eikä heitä silloin yhdessä tavata.
Suhteessa jossa vaihdetaan päivän kuulumisia, tulee kyllä työkaveritkin jossain vaiheessa esiin. Siis he kenen kanssa ollaan oikeasti tekemisissä. Ei varmaan niitä sattaa jotka on vain facekavereina, mutta joiden kanssa ei ole oltu missään tekemisissä enää vuosikausiin.
Me miehen kanssa poistamme fb:stä sellaiset henkilöt aika ajoin, joiden kanssa emme ole tekemisissä. Ehkä parin vuoden välein näin tehdään. Meillä on hyvin samankaltainen tapa käyttää facea, eli harvoin, ja silloin harvoin kun sinne jotain laittaa, niin se näkyy vain niille jotka tunnetaan oikeasti, ja jotka vilahtelevat silloin tällöin ihan arkipäiväisessä keskustelussa.
Ihmiset käyttää niin eri tavoin faceakin. Toiset haalivat sinne kaikki etäisestikin tutut. Näistä ei tietenkään se puoliso kuule koskaan, koska ei niiden kansa ole se kaverinkerääjäkään missään tekemisissä.
Jos kavereita on facessa yli 200 niin ihmiset ei saa tietää ketkä on oikeita ystäviäsi
Miksi "ihmisten" tai face-kavereiden pitäisi saada tietää ketkä ovat oikeita ystäviäni, hittojako se heille kuuluu?
Minun seksikumppanit ovat olleet kaikki poikaystäviä ja kyllä, FB-kavereissani on pari nuoruuden poikaystävää. Mieheni ei ole Facebookissa eikä tiedä saati ole kiinnostunut, keitä minulla on siellä kavereina.
Mulla ei, miehellä on. Se että miehellä on, ei häiritse mua. Miestä päinvastoin häiritsee tieto siitä, että jos meidän suhde joskus päättyisi, se tarkottaisi samalla koko ihmissuhteen päättymistä. En tykkää pitää exiä elämässäni
Ei.
Ei helvetissä.
Ja olen mies.
Jumantsuikka että nykynuoriso panee paljon. Minä en edes muista niiden muutaman aikaisemman naimakumppanini naamoja.
Vierailija kirjoitti:
Jumantsuikka että nykynuoriso panee paljon. Minä en edes muista niiden muutaman aikaisemman naimakumppanini naamoja.
Meillä oli kato se "AAAAAAAAAAAiiiiiiiiiiiiiiiiiddddddsssssssss" -ehkäisykoulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En halua olla heihin yhteydessä. Entiset ovat entisiä.
Miksi sä olit niin kamalien ihmisten kanssa, ettet enää voi olla edes tuttava niiden kanssa?
Olen eri, mutta toimin samoin eivätkä exäni olleet mitään kamalia. Monesta on päinvastoin hyviä muistoja ja he olivat mulle tärkeitä siinä elämäni vaiheessa. Tykkään vaan pitää menneet menneenä, ehkä siksi että olen introvertti ja jaksan ihmisseuraa vain rajallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En halua olla heihin yhteydessä. Entiset ovat entisiä.
Miksi sä olit niin kamalien ihmisten kanssa, ettet enää voi olla edes tuttava niiden kanssa?
Jos ihmisestä eroaa niin sitten se kortti on katsottu. Jos ihmisen kanssa tulee toimeen niin en koskaan olisi edes eronnut.
Minä eroan vasta jos yhteiselämästä tulee täysin mahdotonta. Jonka jälkeen en todellakaan halua edes kuulla koko ihmisestä.
Ihminen joka ei pysty jättämään menneisyyttä menneisyyteen ei kannata myöskään ruveta seurustelemaan muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ensimmäistäkään. Olen poistanut kaikki eksäni, ex-seksikumppanini ja heidän läheisensä fb-kavereistani, koska miten sitä muuten muka pääsisi elämässään eteenpäin jos heidän kanssaan olisi tekemisissä.
Olen siksi menettänyt monta hyvää ystävää ja minulle läheistä ihmistä, mutta nyt kun olen aviossa nykyisen kumppanini kanssa en voisi olla yhtä onnellinen, jos olisin edes jollain tavalla tekemissä entisten kumppaneideni ja heidän läheistensä/kavereidensa kanssa.
Onnea vaan valitsemallasi tiellä, mutta mikäs siinä jos haluaa ehdoin tahdoin tehdä elämästään vaikeaa, hankalaa ja yksinäistä.
Ihmisestä erotaan koska sen kanssa ei tulla toimeen. Miksi kukaan haluaa olla tekemisissä ihmisen kanssa jonka kanssa ei tule toimeen?
Minä EN IKINÄ seurustelisi ihmisen kanssa joka pitää exien numeroita tai kontakteja. Pois lukien jos sen kanssa on lapsia.
Naimisissa, kummallakaan ei ole entisiä kumppaneita Facebook-kavereina tai muuallakaan somessa - ei kyllä ole sellaisia petikumppaneitakaan ennen toisiamme kuin yhdet molemmilla.
Huomattiin tämä seurusteluaikana, että ensimmäinen varsinainen seurustelusuhde molemmille, yhdet yhdenillan jutut takana ja aikaa on nyt vierähtänyt muutama vuosikymmen.
Ei ollut siis mikään valintakriteeri tämä seksikumppanien vähäisyys tai liki olemattomuus, mutta vakka taisi valita kantensa.
Vierailija kirjoitti:
Nyky 20 vuotiailla on enemmän kaatoja kuin 80 vuotiailla.
Vau, oletpas hyvä ihminen kaikin puolin.