Voisitko ottaa miehen kellä on lapsia kahden eri naisen kanssa?
Toisen kanssa yksi lapsi ja toisen kanssa kaksi. Kaksi lapsista alle kouluikäisiä, yksi lapsista 8-vuotias. Mies kolmekymppinen. Uskollinen ja tunnollinen mies. Itselläni ei ole lapsia mutta joskus haluaisin (olen 29-vuotias). Mietityttää vain kaikki ne miehen säädöt exiensä kanssa (toinen ainakin aika hankalan oloinen) ja raha-asiat (elareihin menee miehen jo valmiiksi aika pienestä palkasta rahaa), enkä muutenkaan tiedä jaksanko aina silloin tällöin mitään äitipuolen roolia. :/ Pitäisiköhän vaan jatkaa ilman tätä miestä ja toivoa jos vielä löytyisi mies kenen kanssa elämä olisi "helpompaa"...
Kommentit (89)
Lapset ja exät ovat aina mukana kaikessa asioissa mitä teette ja suunnittelette ja lapsista on myös taloudellisia rasitteita. Uskollisuudesta voi olla montaa mieltä, kiten sitten on kaksi enää muutamassa vuodessa? Mutta, jos haluat miehen, joka on todistettavasti kelvannut muillekin ja jolla ei todennäköisesti ole koskaan ylimääräistä rahaa ja jonka lasten lastenvahdiksi aikaa ajoin joudut pitkäksikin ajoiksi kerrallaan, niin siitä vain, anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. En ole koskaan ymmärtänyt uusperhe kuvioita.
Sama täällä, paitsi naisen kanssa.
M33
En. En halua noin montaa pientä lasta elämääni. Miesten kannatta pysyä liitoissaan, kun lapset on pieniä.
Ehei, en ikinä. Todellinen turn-off.
Haluan puolison, jolla on lapsia korkeintaan minun kanssani.
Ketjun ensimmäinen sivu ja edes muutamat kielteiset kommentit siellä loivat edes hiukan toivoa naissukupuoleen, toivoa jonka olen suomalaisten kohdalla aika lailla menettänyt. Kiitos kaikille ketjun naisille, jotka sanovat etteivät ota tuollaista miestä, joka tekee lapsia usealle naiselle ja hylkää perheensä toinen toisensa jälkeen. Avaimet tällaisen käytöksen lopettamiseen ovat naisten käsissä. Naiset itse päättävät arvostavatko tuollaisia miehiä niin paljon, että riisuvat pikkuhousunsa.
M/39
Otin ja saatiin vielä yhteinen lapsi. Mutta. Mieheni lapset olivat jo isoja, noin pienten kanssa olisi ollut ihan eri tilanne.
Minä olen naimisissa miehen kanssa, jolla lapsia kahdelle eri naiselle. Vanhimmat lapset ovat jo aikuisia.
Myös minulla on pari lasta. Aikuisuuden kynnyksellä.
Haluan korjata väärinkäsityksiä, joita tässä ketjussa on esitetty:
- minun ei ole tarvinnut olla”äitipuoli”. Se onnistuu, kun miehen kanssa sopii, että ihan itse hoitaa ja kasvattaa lapsensa. Samoin minäkään en ole vaatinut mieheltä mitään.
- minä en ole laittanut euroakaan miehen lapsiin.
- meillä ei ole mitään vääntöjä Miehen eksien kanssa. Vain minun eksäni kanssa.
- muutenkaan mitään aikataulusäätöjä ei ole ollut sen jälkeen, kun ne saatiin sovittua.
Meillä oli onneksi tilanteena se, ettei minun lapseni ja miehen isommat lapset olivat teinejä tavatessamme. Ja miehen pienimpien lasten äiti ei halua antaa lapsia meille, joka kerta kun pitäisi tulla on tekosyitä tai oikeita syitä, joten nämä lapset eivät ole taakkana meidän perheellemme.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa miehen kanssa, jolla lapsia kahdelle eri naiselle. Vanhimmat lapset ovat jo aikuisia.
Myös minulla on pari lasta. Aikuisuuden kynnyksellä.
Haluan korjata väärinkäsityksiä, joita tässä ketjussa on esitetty:
- minun ei ole tarvinnut ollaäitipuoli. Se onnistuu, kun miehen kanssa sopii, että ihan itse hoitaa ja kasvattaa lapsensa. Samoin minäkään en ole vaatinut mieheltä mitään.
- minä en ole laittanut euroakaan miehen lapsiin.
- meillä ei ole mitään vääntöjä Miehen eksien kanssa. Vain minun eksäni kanssa.
- muutenkaan mitään aikataulusäätöjä ei ole ollut sen jälkeen, kun ne saatiin sovittua.Meillä oli onneksi tilanteena se, ettei minun lapseni ja miehen isommat lapset olivat teinejä tavatessamme. Ja miehen pienimpien lasten äiti ei halua antaa lapsia meille, joka kerta kun pitäisi tulla on tekosyitä tai oikeita syitä, joten nämä lapset eivät ole taakkana meidän perhee
Minun kahdella exällä on molemmilla nyt lapsia kolmelle naiselle. Ehtiväisiä.
Jos itse olisin lapsia toivova kolmekymppinen, en todellakaan alkaisi suhteeseen kolmen lapsen isän kanssa, ihan sama kuinka monta äitiä lapsilla yhteensä olisi. Todennäköisyys siihen, että saisin toivomani määrän lapsia tuon miehen kanssa olisi huonompi kuin kokonaan lapsettoman tai vain yhden lapsen saaneen miehen kohdalla.
Tämä on hiukan eri kysymys parikymppisille kuin lähemmäs kuusikymppisille.
Vanhana tuo on ihan perus. Jos vaikka yhdet lapset parikymppisenä nuoruuden rakkauden kanssa, ero kun on aikuistuttu ja kasvettu erilleen. Toiset lapset kolmekymppisenä- kolmevitosena. Sitten taas erottu kun pesä tyhjä tai toinen vaikka kuollut.
Jos taas itse aikoo vielä perustaa perheen, niin eri merkitys. Jos kahdessa aiemmassa suhteessa on tullut ero lasten ollessa vielä alaikäisiä, niin sama käy luultavasti uudelleen. Silloin tuo mies sopii lähinnä lapsentekijäksi sille, joka sellaista tarvitsee.
Tietysti ei ne erotkaan tyhjästä tule. Mutta ikisinkkujakaan on aika vähän tarjolla vanhemmissa ikäluokissa. Jos taas pariutuu nuorena loppuiäksi, niin usein sekin kuitenkin kariutuu
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi. Joku on pielessä, kun ei saa ihmissuhteitaan pidettyä kasassa. Ja vieläpä lasten kanssa, jolloin olisi ensiarvoisen tärkeää pysyä yhdessä. Kuulostaa siltä että luovuttaa liian helpolla ja tekee sen varmasti vielä seuraavassakin suhteessa, oli lapsia tai ei.
Tämä. Todennäköisesti epävakaa tapaus, joka ei aio hoitaa ongelmiaan vaan vie ne mukanaan aina seuraavaan suhteeseenkin. Ja niille, jotka tulevat huutelemaan, että jos on vaan valinnut vääriä naisia ja vika on niissä, niin siinäkin pitää katsoa peiliin, että miksi valitsee aina sen huonon kumppanin. Ei siitä omasta valinnasta voi muita syyttää. Kerran voi tehdä virhevalinnan, mutta jos ei siitä opi, niin jotain on vialla.
En. Enkä edes sellaista miestä, jolla on lapsia yhden naisen kanssa. Uusperhekuviot on usein hankalia ja ei mitään kiinnostusta lähteä vapaaehtoisesti vaikeuttamaan omaa elämää. Lisäksi nuo usein olettaa, että uusi nainen hoitaa sen hänen jälkikasvun. Joku voi suostua kodinkoneeksi, lapsenvahdiksi ja eläväksi lihalampuksi, mutta mulla ei ole sellaiseen mitään kiinnostusta.
En. Kuulostaa siltä, että ihan liian iso mahdollisuus siihen että kauhea säätö kun asioita pitää sopia kahden eri eksän kanssa. Enkä oikein suoraan sanottuna oo ikinä ymmärtänyt tätä että niitä lapsia pitää joka rakkauden kanssa tehdä. Tulee myös mieleen, että onko miehen toimimisessa isänä jotain kun kummankin äidin kanssa tullut ero ilmeisesti sillon kun lapset pieniä.
Vierailija kirjoitti:
En. Kuulostaa siltä, että ihan liian iso mahdollisuus siihen että kauhea säätö kun asioita pitää sopia kahden eri eksän kanssa. Enkä oikein suoraan sanottuna oo ikinä ymmärtänyt tätä että niitä lapsia pitää joka rakkauden kanssa tehdä. Tulee myös mieleen, että onko miehen toimimisessa isänä jotain kun kummankin äidin kanssa tullut ero ilmeisesti sillon kun lapset pieniä.
No niinpä. Tuskin on elämänhallinta kovin hyvällä tolalla. Siinä joutuisi itse todennäköisesti pitämään huolta koko revohkasta. Jos mies on vielä mennyt lisääntymään joidenkin mt-tapausten kanssa, niin homma menee todella vaikeaksi. Lähipiirissä nähnyt useamman sekopää eksän, joka oman lapsen kustannuksellakin vaikeuttaa exän elämää. Lapsellakaan ei ole mitään väliä, kunhan saa tehdä kiusaa toiselle.
En missään nimessä. En huolisi miestä, jolla on lapsia edes yhden naisen kanssa.
Minun aviomiehelläni on 3 lasta 2 eri naisen kanssa. Mies on hyvä ja kunnollinen ja olemme olleet onnellisesti yhdessä jo kymmenisen vuotta. Miehessä ei ole mitään vikaa siis. Lasten suhteen on samat ongelmat kuin uusperheessä ja ne ovat ikäviä ongelmia ne. Eli haittapuoli tulee siitä, että vieraita lapsia tunkee kotiini, sillä en pidä niistä lapsista lainkaan, niiyä on vaikea sietää.