Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja huomautti mun ulkonäöstäni!

Vierailija
17.10.2018 |

”Jos haluat tehdä töitä asiakaspinnassa, sinun on kiinnitettävä enemmän huomiota ulkonäköösi ja vaatetukseesi. Tai sitten menet muihin tehtäviin.”

Aika kovaa kieltä minusta. Listasivat vielä esimerkkejä, mitä oin tehnyt väärin. Purskahdin itkuun. Palaverissä oli lähimmät esimiehet, joku tyyppi hr:stä ja henkilökunnan edustaja (joka myös on minua vastaan).

Mitä voin tehdä tässä tilanteessa, kenen puoleen kääntyä? Voiko kukaan auttaa mua?

Kommentit (304)

Vierailija
141/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on saanut selvät ohjeet. Mikä ongelma on niiden noudattamisessa?

Haju ja vilustumisenpelko ovat oire  jostakin sellaisesta terveysongelmasta, joka selvitetään työterveydessä eikä tuollaisessa palaverissa.

Mutta hiuksesi sinä voit työpäivän ajaksi kammata sillä tavalla, että et piiloudu otsatukan taakse. Untuvatakki on selvästi ulkovaate, joten vaihda se vaikka kuinka paksuun ja lämpimään villatakkiin. Äläkä unohda kaulahuivia.

Onko sinun pesukoneesi rikki, vai pesetkö  tekokuituiset vaatteesi sellaisella säästöpesulla, että eivät puhdistu vaan vastapestytkin vaatteet haisevat?

Vierailija
142/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minua aikoinaan (10v sitten) savustettiin ulos silloisesta työstä (vanhustenhoitolaitos) esimies sanoi kiinnittäneensä huomiota painonnousuuni. Olin lihonnut pienessä ajassa 10kg ja se kuulema sai näyttämään minut epäsopivalta työntekijältä hoitoalalle.

BMI oli tuolloin 29.. ja kyseisistä puhuttelua pitäneillä esimiehellä varmaan 39.

No, lähdin tuolta / sanoin itseni irti viikkojen kuluttua ja sain töitä kivasta paikasta jossa teen töitä työikäisten kanssa. Tänä päivänä BMI on 24 luokkaa.

Ap:lle sanon omasta kokemuksesta, että paras lähteä tuollaisesta paikasta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia kieltä työelämä piireissä. Ja ihan tavallista, että sulle kerrotaan mitä teet väärin. Ethän muuten osaa parantaa. Jos et kestä, jää työttömäksi loiseksi.

Ei työttömät ole loisia.

Vierailija
144/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja antaa työasun tai sitten saa mielestäni pukeutua vaikka pelkkiin stringeihin.

Vierailija
145/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmaan silmiinpistävintä oli se tapa millä tuo asia nostettiin ylös. " Tai siirryt muihin tehtäviin...." Ensiksi voisi huomauttaa eikä heti alkaa uhkailemaan.Vai onko ap:lle huomautettu jo aiemmin? Tuntuu, että henkilöillä on jotain ap:ta vastaan ehkä muutenkin.

Minkä takia ihmiset eivät ikinä opi kirjoittamaan AP:TÄ?!?!

ap:ta on täysin oikein kirjoitettu.

Vierailija
146/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi perinteiset bisnes-pukeutumisen säännötkin vähitellen väljentyvät. It-ala näyttää mallia, muut seuraavat perässä. Kun "kovan rahan" ammateissakin saa pukeutua rennommin tai toisaalta persoonallisesti, uskon, että muutos leviää myös muualle. Kaikkein konservatiivisimmat, kuten finanssi-, juristiikan tai vakuutusala varmaan viimeisimpinä. Mitä töitä teet AP?

Onneksi? Ei siinä nyt varsinaisesti mitään positiivista ole että kaikki perinteiset mallit, oli sitten kyse bisnespukeutumisesta tai muusta, romutetaan. Masentavan näköistä kun miehet tulevat vastaan "rennon tyylikäs"-hirvityksissään, eli puku ilman kravattia (kun mieslapsia "ahdistaa") tai tennarit jalassa. Naisten pukeutuminen ei toki niin tarkkaan säädeltyä, mutta toki siisti pitää olla. Kun olet pukeutunut särmästi, se vaikuttaa myös omaan fiilikseen ja näkyy myös ulospäin asiantuntevuutena.

Pukeutumisella, laittautumisella ym ei kyllä ole mitään tekemistä minkään asiantuntijuuden kanssa. Tämän sanon 40v työssä olleena. Toki on parempi pukeutua työssä kunkin työpaikan edellyttämällä tavalla niin ei herätä turhaa huomiota. Olen myös sitä mieltä että on hyvä kun pukeutuminen vapautuu. Siisti pitää kuitenkin olla eikä liian paljasteleva.

Vierailija
147/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en palkkaisi yhdistelmänimistä naista. Liittyy firman imagoon. :) En myöskään palkkaa naista josta ilmenee että nimi on vaihtunut aviomiehen nimeen. Erottaisin myös nimenvaihtavan naisen, koska se vahingoittaa brändiä ja vaikeuttaa yhteystietojen ylläpitämistä. Harmi, ettette te avioituvat naiset tajua.

Tutkitusti muuten työelämässä nimenvaihtajia pidetään idiootteina.

Jahas sukunimi ulisija on palannut!

Vierailija
148/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia minusta, jos ulkonäkö ei vastaa yrityksen imagoa. Minä olin hotellin respassa 2000-luvun alussa. Meillä piti olla joka päivä puhdas, silitetty paita. Paidat saatiin työnantajalta, mutta silittäminen oli omalla vastuulla. Alaosana oli siisti hame. Niitäkin oli työnantajan puolesta, mutta sai myös tuoda kotoa omia. Minä käytin aina omia, kun ne hotellin hameet oli niin tiukkoja. Pitkät hiukset piti olla ohjeen mukaan kiinni.

Vierailija
149/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en voisi kuvitella ikinä tekeväni esim. asiakaskontaktointia johdon konsultoinnissa tai vastaavissa työpaikoissa. Minua haittaisi liikaa se, että joudun pukeutumaan jakkupukuihin tms. eikä normaali arkityylini sopisi työhön. Harmi sinänsä, koska muuten olisin työssä varmasti oikein hyvä, mm. puhelinkontaktoinnissa ja asiakaspalvelu- ja myyntityössä lelukaupassa olin erittäin hyvä.

Miten johonkin jakkupukuun pukeutuminen voi olla niin vaikeaa, että sen takia täytyy sulkea potentiaalinen, kiinnostava työpaikka pois?

Vierailija
150/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kaveri on työterveyslääkäri ja hänen asiakkaansa ovat pääosin tehdastyöläisiä. Hän on täysin kyllästynyt käymään keskusteluja aikuisten ihmisten kanssa henkilökohtaisesta hygieniasta: tyypeille pitää selittää, että suihkussa pitää käydä, hampaat pestä ja vaatteet pestä ja vaihtaa. Minä olen töissä kansanvälisessä projektissa ja meillä on ulkomaisten työntekijöiden kanssa ongelma wc:n käytöstä: miehet kusee pitkin latioita ja sotkevat tahallaan. Jotenkin hankala uskoa, että teemme yhteistyötä kansainvälisen huippufirman kanssa, kun heidän työntekijöille pitää ensi opettaa vessaetikettiä.

Tämä trollikirjoitus saanut yli 20 yläpeukkua? 

Aivan samaa mietin. Tehdastyöläisenä vuosikymmenet tuli työskenneltyä enkä siellä kyllä juuri kotioloissaan tai hlö kohtaisessa hygieniassaan, autoissaan silloin, kun kyydeissään matkustin koskaan mitään juuri k.o. asiasta johtuvaa epähygieenisyyttä huomannut.

Näilläkin ihmisillä koulutetut jälkeläiset.

Vierailija
151/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja tuossa lähikaupan tiloissa myyvät tyttöset oli ainakin pakotettu pitämään tiukkoja persetrikoita ja paitoja. Kyllä työvaatteet voisi vähän toisenlaiset olla :(

Vierailija
152/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en palkkaisi yhdistelmänimistä naista. Liittyy firman imagoon. :) En myöskään palkkaa naista josta ilmenee että nimi on vaihtunut aviomiehen nimeen. Erottaisin myös nimenvaihtavan naisen, koska se vahingoittaa brändiä ja vaikeuttaa yhteystietojen ylläpitämistä. Harmi, ettette te avioituvat naiset tajua.

Tutkitusti muuten työelämässä nimenvaihtajia pidetään idiootteina.

Nimenvaihtohullu ja silmien etäisyys-hullu jo paikalla, missä viipyvät äitihullu ja ikäerohullu? C'mon, on teilläkin varmasti jotain annettavaa tähän!

Vierailija
153/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen av-kriteereillä neuroottinen pesijä, mutta kärsin pistävästä stressihiestä, joka on erilaista kuin vaikka liikunnan aiheuttama hikoilu. Sitä ei erity joka päivä tai edes joka viikko, mutta nolot deodorantin pettämiset ovat tuttu juttu. Jos työpaikalla katsottaisiin aiheelliseksi puuttua tähän, toivoisin, että keskustelu olisi esimiehen ja minun välinen, eikä mikään koko johtoryhmän edessä tapahtuva piinapenkki. Silloin toisaalta ilmiötä pääsisi todistamaan livenä.

Vierailija
154/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta aika normaalia. Kun nuorena menin töihin, esimies huomautti liian avonaisesta kaula-aukosta, olin viraston asiakaspalvelussa. Nykyisessä työpaikassani tiedän, yksi asiakaspalvelun työntekijä oli epäsiisti, hirveä likainen parta, kauhea näky, hän joutui esimiehen juttusille. Omalla osastollani jossa ei ole asiakaspalvelua eräs lemuaa törkeästi vahvalle hielle, koko käytävä haisee. Minusta esimiehen pitäisi huomauttaa asiasta

Vierailija
155/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa on useamman kerran huomautettu työntekijälle, joka haisee aivan karmeasti hieltä. On annettu kyseiselle ihmiselle useammat työvaatteet, joita on kehoitettu vaihtamaan joka aamu suihkun jälkeen ja käyttämään deodoranttia. Mutta ei. Haisee, haisee ja haisee.

Tietää heti, jos kyseinen henkilö on kulkenut jossain; valtava hien löyhkä jäänyt vaan leijumaan. Kiva asiakkaille..

Itse työskentelen it-alalla avokonttorissa, jossa ei käy asiakkaita. Meillä on muutamia työntekijöitä, jotka haisevat ihan järkyttävästi hielle. Aika moni puhuu heistä takanapäin, mutta kukaan ei kehtaa mennä sanomaan heille suoraan päin naamaa.

Miten edes tuollaisen sanoisit asianomaiselle? Pahimmassa tapauksessa henkilö kantelisi sinusta pomolle ja sinua syytettäisiin työpaikkakiusaamisesta.

Vierailija
156/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on selvä yrittäjäpuolen provokaatio arassa sisäpoliittisessa tilanteessamme. Miettikääs nyt vähän, kanssa-mammani :)

Oletko huomenna taas poliittisessa lakossa kansanvaltaa vastaan?

Miettikääpäs tosiaankin, hyvät ihmiset!

Vierailija
157/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Sipilän ja Orpon suunnitelmat toteutuvat, työnantajat voivat pian antaa kenkää ihan mielivaltaisesti. Ja poispotkittu työntekijä saa karenssia sen johdosta!!! Voiko epäoikeudenmukaisempaa olla.

Tämä viesti on ilmoitettu asiattomaksi. Älä vääristele faktoja!

Vierailija
158/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen joutunut lähettämään työntekijän vaihtamaan vaatteet kesken työpäivän. Persvakoshortsit ei ole työasu, vaikka olisi miten kuuma päivä.

Vierailija
159/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Jos haluat tehdä töitä asiakaspinnassa, sinun on kiinnitettävä enemmän huomiota ulkonäköösi ja vaatetukseesi. Tai sitten menet muihin tehtäviin.”

Aika kovaa kieltä minusta. Listasivat vielä esimerkkejä, mitä oin tehnyt väärin. Purskahdin itkuun. Palaverissä oli lähimmät esimiehet, joku tyyppi hr:stä ja henkilökunnan edustaja (joka myös on minua vastaan).

Mitä voin tehdä tässä tilanteessa, kenen puoleen kääntyä? Voiko kukaan auttaa mua?

Kysy, miten ulkonäköä ja vaatetusta pitää muuttaa? Asiakkaat ovat voineet valittaa. Tämä menee 1980. - luvulle. Kesötyöpaikassani esimies suositteli minua käymään parturissa. Kyseessä ei ollut mikään armeijan laitos.

Soita iltapäivälehtiin. Muutama vuosi sitten oli kohu kun Marimekon tj huomautti myyjälle painosta. Periaatteessa ihan ok, jos työnantaja maksaa ihan kaiken – toki ei voi vaatia kauneusleikkauksia ja tukan lyhentämistä jne. Mutta jos työnantaja valittaa ulkoasusta, saisi maksaa kynnet, kasvohoidot, kampaajat, vaatteet jne – voi alkaa mielipide muuttua kun miettii loppusummaa.

Vierailija
160/304 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne sano mulle, että mä näytän tässä otsatukassa nuhjuiselta ja salaan kasvojani.

Haisen myös kuulemma hieltä välillä

Ap

Tää ei ole mun viesti.

Miksi joku esiintyy vauva palstalla minuna? Pelottavaa!

Se tukkajuttu oli kun leikkasin itse tukkani ja kyllästyin ennenkuin sain sen valmiiksi.

Sitten sheivasin muut hiukset pois paitsi takaa, mihin en nähnyt.

Jään huomenna saikulle, niin voidaan jutella enempi. Teillä on mielenkiintoisia näkökohtia.

Se oikea Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä