Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonäön kommentointi suoraan

Vierailija
17.10.2018 |

Painoni on noussut kovasti raskauden aikana. Johtuen siitä osin että jouduin liikutakieltoon keskenmenouhkan takia. Painoa tuli 20kg joka jäi myös lapsen synnyttyä. Ihmiset kommentoivat nyt surutta painoani minut pitkästä aikaa nähdessään. Tuntuu aika pahalle. Eikö ole mitään käytöstapoja vai onko ihmiset vaan niin ilkeitä? Miten sinä toimit kun näet lihoneen ystävän/tuttavan?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olet kaunis ja ihana juuri sellaisena kuin olet, ok. Mutta muuta silti ihmeessä elintapojasi, koska lihavuuteen oikeasti kuolee.

Eiköhän ap tämän tajua. Häntä vaan ärsyttää ihmiset joilla ei ole käytöstapoja.

Jos ihmisellä on itsetunto kohdillaan arvostelu valuu kuin vesi hanhen selästä.  Pahat sanat menevät sanojan puutteellisuuden piikkiin, koska ihminen tietää oman arvonsa vikoineen kaikkineen.

Vierailija
42/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä säikähdän, kun näen ystävän tai tuttavan lihoneen paljon. Oletan, että on sairastunut (henkisesti tai fyysisesti). En sano mitään, mutta yleensä henkilö itse haluaa puhua asiasta jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole tyhmempää kuin toisen ihmisen ulkonäön kommentointi.

Onhan. Toisen ulkonäön kommentointi tämän selän takana sen sijaan, että siitä sanottaisiin suoraan.

Vierailija
44/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä säikähdän, kun näen ystävän tai tuttavan lihoneen paljon. Oletan, että on sairastunut (henkisesti tai fyysisesti). En sano mitään, mutta yleensä henkilö itse haluaa puhua asiasta jossain vaiheessa.

Yleensä joo. Tympii tämä, että itse aloitetaan se harmittelu omasta ulkonäöstä ja tämän jälkeen uhriutudutaan muille, kun pelkkä kehut ei sätelekään.

Vierailija
45/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan läski.

Mutta eikö ole ikävää pahoittaa toisen mieli? Sanotaan tosin, ettei haukku haavaa tee, mutta kyllä se saattaa masentaa. Entisenä syömishäiriöisenä en koskaan kommentoi kenenkään painoa suuntaan tai toiseen.  En edes kehu, että oletpa hoikistunut.  Koetan keksiä muuta ystävällistä sanottavaa.

Vierailija
46/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun kanssani haluaa avata keskustelua ulkonäöstäni, osallistun siihen mielelläni tarjoamalla vastavuoroisesti apuani kommentoijalle hänen ulkonäkönsä parantamiseksi. Tämähän on pelkästään luonnollista jos neuvojen antajan tarkoitusperät ovat hyviä. Kaikissa on tässä asiassa parannettavaa.

Vierailija
47/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä he ovat sanoneet kun olet kertonut, että heidän kommentointi tuntuu pahalta?

Vierailija
48/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan läski.

Mutta eikö ole ikävää pahoittaa toisen mieli? Sanotaan tosin, ettei haukku haavaa tee, mutta kyllä se saattaa masentaa. Entisenä syömishäiriöisenä en koskaan kommentoi kenenkään painoa suuntaan tai toiseen.  En edes kehu, että oletpa hoikistunut.  Koetan keksiä muuta ystävällistä sanottavaa.

Eli olet tekopyhä. Keksimällä yrität keksiä jotain sen sijaan, että olisit ihan vaan hiljaa.

Vierailija
49/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun kanssani haluaa avata keskustelua ulkonäöstäni, osallistun siihen mielelläni tarjoamalla vastavuoroisesti apuani kommentoijalle hänen ulkonäkönsä parantamiseksi. Tämähän on pelkästään luonnollista jos neuvojen antajan tarkoitusperät ovat hyviä. Kaikissa on tässä asiassa parannettavaa.

Sepä se kun se omaa ulkonäköä haukkuva ei halua sitä apua vaan sitä positiivista palautetta kuinka olet just hyvä tuollaisena parantaakseen sitä omaa minäkuvaansa. Ja juuri tämä oli aloittajan motiivi. Hän halusi, että mammalahko syöksyy sxxxxnaillisesti syyllistäen ulkonäköä arvostelijoita kohtaan nostaakseen omaa egoaan kuinka on suhteessa muita parempi ihminen, vaikka on varmasti itsekin töksäyttänyt jotakin vastaavaa. (Tänäkin iltana aloittaja menee nukkumaan tyytymättömä kuinka nämä arvostelijat on oikeassa. Ja ensi viikkolla hän aloittaa laihdutuksen.)

Vierailija
50/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei ole äiti, päiväkodintäti, eikä opettaja pitämässa puolia vaan se on osattava itse vaatia arvoistaan kohtelua.

Vierailija
51/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet ovat heitelleet painoa kymmeniä kiloja. Koin lihomisesta huomauttelun hyvin ahdistavana. Ajattelin, että elossa pysyminen on pinnallisia kauneusihanteita tärkeämpää, mutta kyllä se kirpaisi.

En todellakaan kommentoi muiden lihomisia. Olen väsynyt tähän muiden painoa kyttäävään, tuomitsevaan ilmapiiriin.

Vierailija
52/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeet ovat heitelleet painoa kymmeniä kiloja. Koin lihomisesta huomauttelun hyvin ahdistavana. Ajattelin, että elossa pysyminen on pinnallisia kauneusihanteita tärkeämpää, mutta kyllä se kirpaisi.

En todellakaan kommentoi muiden lihomisia. Olen väsynyt tähän muiden painoa kyttäävään, tuomitsevaan ilmapiiriin.

Mitä sitten olet asian eteen tehnyt?

Vierailija
53/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Aineenvaihduntahäiriöt ja mielialalääkkeet. Tai mikä tahansa muu syy kuin itsekurin puute.

Vierailija
54/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta kommentoida toisen ulkonäköä. Itse en kehtaisi. Lihava tietää olevansa lihava ilman muiden kommentteja ja en halua tahallaan loukata ketään.

Vierailija
55/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta kommentoida toisen ulkonäköä. Itse en kehtaisi. Lihava tietää olevansa lihava ilman muiden kommentteja ja en halua tahallaan loukata ketään.

Vierailija
56/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole tyhmempää kuin toisen ihmisen ulkonäön kommentointi.

Nämä toisen ihmisen ulkonäön kommentoijat tuppaavat olemaan muutenkin tyhmiä siinä mielessä, että he usein määrittelevät ihmisen ulkonäön mukaan. Siis tyyliin "eihän se naapurin Enni voi olla mikään koulukiusaaja, kun se on niin nätti ja söpö tyttö enkelinkiharoineen", "Mika on v---u hei ihan varmaan narkkari, kun sen iho on aina niin kalpea" tai "Taitaa sillä Pirjolla olla joku nuoruuskompleksi kun pitää hiuksia vaan värjätä vaikka ikää on kohta seittemänkymmentä!" Tuntematta ihmistä itseään siis yhtään paremmin tai jopa ollenkaan. Osa sitten möläyttää nämä aivohelmensä päin kyseisen henkilön naamaa, osa taas tyytyy leikkimään ulkonäköpsykologia selän takana. Sääliksi käy moinen simppeliys.

Vierailija
57/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkien ihmisten ulkonäköä kommentoidaan joka suunnasta, varsinkin lihavien suusta. Ehkäpä he ovat tottuneet siihen että ulkonäköä kommentoidaan surutta, joten saakoot läskit nyt samalla mitalla takaisin.

Ja miksi sinä tuosta suutut? Olet läski, tiedät sen itsekin.

Pitäisikö ihmisten vain sanoa "Sä oot tosi hyvännäköinen ja ihanan hoikka! Ei sulla oo yhtään ylimääräistä kiloa! :)"

Vierailija
58/63 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten olet asian eteen tehnyt?

Jos puhut painostani, en koe millään tavalla velvollisuudekseni selitellä sinulle ruokatottumuksiani tai sitä, kuinka paljon harrastan liikuntaa. Kysymys edustaa juuri sitä kyttäyskulttuuria, jota inhoan. Koen, että siihen vastaamalla tulisin lähtisin mukaan johonkin, jossa en halua olla osallisena.

Jos puhut siitä, kuinka olen pyrkinyt muuttamaan ilmapiiriä, niin en juuri mitenkään. En tiedä miten.  Ainakaan vielä. 

Vierailija
59/63 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät olevasi lihava, joten miksi suutut siitä että ympärilläsi olevat ihmiset ovat rehellisiä?

Jos eivät olisi, niin itkisit täällä ihmiten valehtelua ja teennäisyyttä.

Minulla on läski kaveri joka on omasta melestään muodokas. Kun kokeilee jotain vaatetta, joka paljastaa hänen muodottomutensa, niin hän vain hymyilee "Minkäs sille voi jos on muotoja :)"

Ja muiden pitäisi sitten hymyillä vieressä. Ei saa sanoa että olet vain muodoton möhkäle.

Miksi suutut siitä että ihmiset kommentoivat ulkonäköäsi? Miksi olet niin herkkä?

Olen jo vuosia ihmetellyt että miksi kaikki tuttavatovat lihoneet viimeisen 15 vuoden aikana ihan hirveästi. Turvonneita, plösöjä ja läskejä. Mutta siitä ei saa huomauttaa, ei vaikka he mättävät kaksin käsin läskiruokaa suuhunsa.

On eri asia jos lihoo sen vuoksi, että syöpää hoidetaan sytostaateilla, ja sytostaattien aiheuttamia vaurioita reiluilla kortisoniannoksilla. Mutta sekin turvotus lähtee kun kortisoni jätetään pois.

Vierailija
60/63 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas keittiöpsykologit käyvät keskustelua. Joskus voi käydä omaankin nilkkaan. Eräs ex koulukaveri jaksoi koulussa arvostella kaikkea mikä liikkui. Myös minua joka olin hieman pullukka. Itse hän oli pitkä ja hoikka. Sain sitten aikuisena painoni normaaliksi ja ihme kyllä se on siinä pysynyt. Nyt olen kaupungilla tavannut pari kertaa tämän koulukaverin ja hän on kyllä paisunut ainakin 30kg. Itse en ole ollut koskaan tuossa kunnossa. En minä tietenkään siitä mitään maininnut koska mitäs se minulle kuuluu, jokainen kantaa itse läskinsä. Yleensäkin ihminen on paljon muuta kuin ulkonäkönsä ja pinnalliset ihmiset ovat jotenkin yksinkertaisen oloisia.