Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin Lapissa kannattaisi muuttaa?

Vierailija
17.10.2018 |

Mikä olisi sellainen kivan sympaattinen ja edes vähän aktiivinen kylä? Koulu (ala- ja yläaste) tulisi löytyä ja kauppa. Lapsille jotain toimintaa. Rovaniemi on liian etelässä ja liian iso kaupunki. Levi liian keinotekoinen turistipaikka. Vinkkejä?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulta muuttamassa. Työ on tärkeä, jotta pääsee mukaan juttuihin ja tutustumaan ihmisiin. Kaupallinen opistotason koulutuskin löytyy, ja suht avoin työn suhteen olen. Nöyrästi liikkeellä tämän asian suhteen siis. Toki olisi hienoa saada kunnon vakituinen työ, eikä vain jotain sesonkihanttihommia. Haluan asumaan luonnon lähelle ja väljyyttä asumiseen ja olemiseen. Haluan vaeltaa metsässä ja kalastaa. Olen täysin kyllästynyt stadin ruuhkiin ja työmatkoihin. Lasten takia koulujen pitäisi kuitenkin sijaita joten kuten lähellä, etteivät joutuisi istumaan pitkiä aikoja koulukuljetuksissa päivittäin.

Ap

Vierailija
22/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kittilässä kaivoksen vuoksi aika kalliit asunnot, toki pk-seudun näkökulmasta edulliset. Ei hirveästi tarjontaa. Muuten kiva paikkakunta. Löytyy peruspalvelut ja Rovaniemelle ajaa 1,5h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemi. Ei ole liian iso kaupunki ja hyvät kulkuyhteydet muualle. Luontoa keskustan likellä.

Vierailija
24/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytynee tutkia tuota Kittilää. Hyviä pointteja tullut täällä.

Ap

Vierailija
25/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkäslompolo Kolarissa. Iso kauppa, koulu lapsille. Luontoa riittää.

Vierailija
26/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kuitenkin Kittilää. Eihän sitä tarvitse keskelle Sirkan kylää muuttaa.

Kiitos vinkistä. Miksi Kittilä olis hyvä?

Ap

On koulut ja harrastukset ihan lähellä. Lisäksi kansainvälinen hiihtokeskus ihan vieressä. 

Kaikki Kittilässä asuvani tuttuni ovat tosi onnellisia elämästään.

Miten jollain voi olla enemmän kuin yksi tuttu Kittilässä?

Vierailija
27/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolarissa on ihan mukavia ihmisiä ja Ylläkselle kohtuullinen matka. Voi käydä vaikka Pajalassa, jos on tylsää ja reitti sinne on helppo. Ollaan Kolarissa pari viikkoa melkein joka kesä ja ihmiset on ainakin meille olleet mukavia. 

Vierailija
28/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivalo. Lentokenttä, koulut. Myös lukio. Saariselkä ja sen rinteet plus menomestat lähellä myös.

Vierailija
29/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökki Sallassa noin puolen tunnin päässä kirkonkylältä, tykkään kyllä. Ei ole tosin kauheasti Rolloa ylempänä.

Vierailija
30/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa miettinyt Lappiin muuttoa,mutta onko siellä mahdollista kasvattaa esim.mansikoita tai vihanneksia ollenkaan?Suurinpiirtein Ivalon korkeudella?Omavaraisuus mulle tosi tärkeää,ainakin osittainen.

Vierailija
31/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolari on kuollut, varsinkin se keskusta. Kaikki kaupat suljettu siitä keskustasta. Äkäslompolossa elämää juurikin turistikautena, mutta ei muuta. Itse miettisin sitä Kittilää, on Leviä, kaivosta ym palvelut. Asunnot kalliimpia kuin muualla, mutta pääkaupunkiseutuun verrattuna edulliset. Myös lentokenttä ym niin pääsee helposti vaikka sinne Helsinkiin.

Vierailija
32/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa miettinyt Lappiin muuttoa,mutta onko siellä mahdollista kasvattaa esim.mansikoita tai vihanneksia ollenkaan?Suurinpiirtein Ivalon korkeudella?Omavaraisuus mulle tosi tärkeää,ainakin osittainen.

Vierailija
33/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa olen miettinyt. Haluaisin oman kasvimaan pihalle, mutta en tosiaan tiedä, kasvaako niillä korkeuksilla mitään.

Ap

Vierailija
34/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on noussut kaksi suosikkia. Kittilä ja Ivalo/Inari/Saariselkä.

Olisipa joku paikallinen linjoilla vertailemassa näitä kahta... En ole kummassakaan käynyt. Tärkeää on, että ala- ja yläkouluikäiset lapset viihtyisivät. Kittilässä näyttäisi olevan ainakin välillä jotain oman alan töitäkin. Haluaisin kuitenkin asua sen verran syrjässä, ettei olisi naapureita ihan seinän takana.

Ap

Vierailija
35/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, olen sosiaalinen ja puhelias, eli tykkään kovasti ihmisistä. Eli en ollenkaan mikään erakkosielu, mutta haluan asua luonnon kainalossa. Olen yh.

Ap

Vierailija
36/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salla. Tasaisesti turisteja piristämässä katukuvaa, muttei liikaa. Ala- ja yläaste. Kuusamoon 120, Kemijärvelle 65 Rovaniemelle 150. Löytyy harrastusmahdollisuuksia, pari kirpparia, lähikaupat, kiinalainen ravintola ja pitzzeria (virallinen kirjoitusasu). Kiva kylä.

Vierailija
37/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluaisin kuitenkin asua sen verran syrjässä, ettei olisi naapureita ihan seinän takana."

"Ainiin, olen sosiaalinen ja puhelias, eli tykkään kovasti ihmisistä. Eli en ollenkaan mikään erakkosielu"

Eli kumpi, AP?

Vierailija
38/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi <3 Muuttaisin itse Sodankylään.

Vierailija
39/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Haluaisin kuitenkin asua sen verran syrjässä, ettei olisi naapureita ihan seinän takana."

"Ainiin, olen sosiaalinen ja puhelias, eli tykkään kovasti ihmisistä. Eli en ollenkaan mikään erakkosielu"

Eli kumpi, AP?

Ajattelen että Lapissa onnistuis nää molemmat: sosiaalisuus työssä ja yhteisöllisyys kylillä, kuitenkin riittävä hajurako naapuriin. Eli ihan konkreettisesti tilaa tontilla. Lisäksi haluaisin oman talon. Etelässä on liian kallista, en halua ikuisesti elää velkavankeudessa.

Ap

Vierailija
40/80 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kumpi, AP?

Voit olla sosiaalinen ja haluta omaa rauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän