Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis jos rokotteet kerran ovat niin hyvä juttu

Vierailija
17.10.2018 |

Niin miksi niistä ei ole minkäänlaista mainintaa Raamatussa? Miten selität tämän?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä ei ollu keksitty vielä silloin.

Vierailija
2/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa aika vähän mainitaan hyviä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut raamatun kirjoittamisen aikoihin myöskään tietokoneita tai älylaitteita, joilla palstailla. Ei varmasti löydy mainitaa, vaikka kuinka etsisi!

Vierailija
4/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siellä vaan kehotettiin välttämään helposti pilaantuvia ruoka-aineita ja ympärileikkaamaan pojat, jotta tautien leviäminen vähenisi. Ei ollut rokotteita keksitty ei.

Vierailija
5/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun kirjoittamisen aikaan ei osattu valmistaa edes Raamattuja.

Vierailija
6/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Vuoden aloitus -palkinto lähellä.

Vierailija
7/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina mietityttänyt tuo laumasuoja, voisko joku sen selittää? Ja siis kysyn ihan tosissani. Esim. mulle on pistetty kaikki ne rokotteet mitä mun lapsuudessa oli ohjelmassa, mutta ei mitään sen jälkeen. Olenko siis suojassa vai pitäskö mun uusia muutaman vuoden välein kaikki rokotteet? Teettekö te kaikki muut niin? Voiko sitä laumasuojaa olla, jos ei lähes kaikilla ihmisillä ole jatkuvasti voimassa kaikki rokotteet? Mitä olen tuttujen kanssa puhunut, niin ei oikeastaan kukaan aikuinen edes tiedä onko heidän rokotesuojansa voimassa, aniharva on lapsuusiän jälkeen ottanut mitään rokotteita, jotkut on ottaneet jotain matkustamisen takia. Mutta silti kaikki sanovat, että kun on se laumaimmuniteetti...mä en tajua, voisko joku selittää? Kiitos!

Vierailija
8/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa aika vähän mainitaan hyviä juttuja.

Amen!

Vierailija
9/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina mietityttänyt tuo laumasuoja, voisko joku sen selittää? Ja siis kysyn ihan tosissani. Esim. mulle on pistetty kaikki ne rokotteet mitä mun lapsuudessa oli ohjelmassa, mutta ei mitään sen jälkeen. Olenko siis suojassa vai pitäskö mun uusia muutaman vuoden välein kaikki rokotteet? Teettekö te kaikki muut niin? Voiko sitä laumasuojaa olla, jos ei lähes kaikilla ihmisillä ole jatkuvasti voimassa kaikki rokotteet? Mitä olen tuttujen kanssa puhunut, niin ei oikeastaan kukaan aikuinen edes tiedä onko heidän rokotesuojansa voimassa, aniharva on lapsuusiän jälkeen ottanut mitään rokotteita, jotkut on ottaneet jotain matkustamisen takia. Mutta silti kaikki sanovat, että kun on se laumaimmuniteetti...mä en tajua, voisko joku selittää? Kiitos!

Laumasuojalla tarkoitetaan sitä, että tuottamalla 90-95% väestöstä luodaan tilanne jossa taudin on mahdotonta elää. Eli koska suurin osa on taudille immuuni, ei se voi liikkua edes takas minnekään saatikka voimistua. Kaikki eivät nimittäin voi saada rokotetta (pienet vauvat, immuunisairauksista kärsivät jne) joten tämä laumaimmuniteetti suojaa heitä. Vaikka heillä itsellään ei ole rokotetta, suojaa laumaimmuniteetti meidän heikoimpia estämällä sairauksien kulun. Jos laumaimmuniteetti häviää(rokotettujen määrä laskee vaikka 85%:iin), ovat eniten vaarassa juuri nämä, jotka eivät sitä rokotetta alunperinkään olisi voineet ottaa. Toisin sanoen rokotevastaiset vanhemmat eivät todennäköisesti tapa omia terveitä lapsiaan tuhkarokkoon yms vaan luovat tautipesäkkeen joka sitten tartuttaa sen päiväkodin ainoan rokottamattoman ei-terveen lapsen, joka sairautensa vuoksi on myös enemmän vaarassa kuolla...

Vierailija
10/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa rokotteista on elinikäisiä, osaa pitää tehostaa määräajoin.

Laumasuoja perustuu nimenomaan siihen, että iso osa väestöstä on rokotettu ja rokotussuoja on kunnossa.

Vierailija
11/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi osa niistä tehosteita vaativistakin on todellisuudessa voimassa, mutta pelataan lähinnä varman päälle. Esimerkiksi tetanusrokotteen voimassaoloaika on 10 vuotta, vaikka eräässäkin tutkimuksessa löydettiin 30 vuoden jälkeenkin vielä riittävät vasta-ainepitoisuudet. Ja vaikkei vasta-aineet olisikaan ihan halutulla tasolla, niin on niistä silti reilusti hyötyä pienemmissäkin pitoisuuksissa.

Vierailija
12/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisinta on se, että terveimmissä kansoissa rokotetaan vähiten. Mistähän sekin johtuu?

Vierailija
13/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisinta on se, että terveimmissä kansoissa rokotetaan vähiten. Mistähän sekin johtuu?

Laitatko linkin tähän tutkimukseen, todella alkoi tämä kiinnostaa.

Vierailija
14/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisinta on se että aina voi väittää mitä tahansa sontaa.

Vierailija
15/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittellaanpa hetki, että typerä väitteesi pitäisikin paikkansa. Jos näin olisi, niin miksi automaattisesti kuvittelisit, että syy olisi nimenomaan rokottamisessa?

Pienempi rokotuskattavuus löytyy lähinnä paikoista, joissa eletään muutenkin alkeellisesti. Ei ole esimerkiksi antibiootteja tuhoamassa suoliston mikrobistoa ja sitä kautta aiheuttamassa allergioita ja tuhatta muuta terveysongelmaa. Tautikuorma voi samaisissa oloissa olla myös sen verran paljon korkeampi, että reilusti suurempi osa heikolla immuunijärjestelmällä varustetuista yksilöistä kuolee jo lapsena, jolloin aikuisväestö onkin monella mittarilla terveempi kuin yhteiskunnissa, joissa heikommistakin huolehditaan.

Alkeellisimmissa oloissa todennäköisemmin viihdytään enemmän ulkona, joka auttaa saamaan tarpeeksi D-vitamiinia, joka on monissa tutkimuksissa yhdistetty ties mihin terveyshyötyyn. Kemikaalialtistus kaikenmaailman aineille voi myös olla reilusti vähäisempi, kun niidenkään terveyshaittoja tuskin on täysin tutkittu. Lehmänlannasta tehty savimaja voi myös olla huomattavasti paremmin tuuletettu, joka voi vähentää tuhansia pienhiukkasia ja karsinogeenejä huoneilmasta (sikäli kun niillä edes esim. palontorjunta-aineilla kyllästettyjä elektroniikkalaitteita ja sohvia ylipäätänsä olisi).

Mut joo, laita nyt ensin ne tutkimukset, niin katsotaan sitten lisää näitä selitysmahdollisuuksia.

Vierailija
16/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydytkö verensiirrostakin, ap?

Vierailija
17/18 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta se jaksaa yllättää viikosta toiseen <3

Vierailija
18/18 |