Te koulukuvista kitisijät. Olisiko sitten parempi
että opettaja itsevaltiaana kieltää kuvaajan tulon koululle? Meidän kyläkoululla tapahtui niin.
Kommentit (23)
Kyllä mua aavistuksen verran säälittää ne lapset, joiden vanhemmat antaa mennä kaverikuvaan bestiksen kanssa, mutta jotka eivät tilaa edes sitä kaikkein pienintä kaverikuvaa lapselle säilytettäväksi. Kun tämä toistuu vuodesta toiseen, ei voi olla vaikuttamatta jollain tasolla identiteettiin. Tokikaan lapsi ei vanhempiensa mieltä halua pahoittaa, joten ei siitä valita.
Tällaisella "traumatisoitumisella" ei tietenkään ole mitään tekemistä pahoinpitelyjen ja vastaavien laiminlyöntien kanssa, mutta muistan olleeni itse "meillä ei ole varaa" perheestä kotoisin. Se teki sellaisen olotilan, että en ole yhtä hyvä ihmisenä kuin muut, en ansaitse samoja asioita. Se ei lisännyt halua yrittää, vaan lannisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukuvat on yksi kiusaamisen muoto jota opettajat yllä pitää. Katsokaa kun rikkaan penska ottaa taas kaikki mangeetit ja kahvi kupit omilla kuvillaan mutta toi yks kakara ei ota edes luokka kuvaa onpa köyhä. Ja näin eriarvoisuus lisääntyy.
Mistä kukaan tietää, mitä kuvia on tilattu, jos et itse sitä kerro.
Meillä oli ainakin pakko kertoa opettajalle mitä kuvia tilasi.
Mistä kukaan tietää, mitä kuvia on tilattu, jos et itse sitä kerro.