Kateellisena mietin muiden miehiä
Tuntuu, että lähipiirissä kaikkien muiden miehet ovat ihania ja romanttisia. Kosivat, keskustelevat lapsihaaveista, ostavat kukkia/koruja, lisäävät yhteiskuvia someen ym. Mun mieheni 4 vuoden jälkeen ei mitään :( someen ei suostu laittamaan yhteiskuvia...
Minäkin ostelen miehelle romanttisia yllätyksiä, joten kyse ei ole mistään prinsessaunelmasta. Tunnen oloni ihan itsestäänselvyydeksi... Kihloista, kun olen puhunut, niin mörisee jotain... Just kaverin mies kosi romanttisesti 2 vuoden seurustelun jälkeen ja se kirpaisi. Me ollaan oltu yhdessä puolet kauemmin...
Näistä tuntemuksista en edes kehtaa puhua kenellekään... Onko muilla epäromanttisia miehiä?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai niitä on, mutta kuulostaa ettei pahin ongelma ole epäromanttisuus, vaan se, välittääkö mies sinusta ollenkaan. Tiedätkö, jakaako hän lapsihaaveesi?
Murahtaa "kyllä sitten joskus". Eli joskus haluaa... Myös naimisiin haluaa joskus...
On meidän suhde siis hyvä ja luotettava, mutta ärsyttää, kun ei mitään romanttisuutta näytä... Ei ole ikinä ostanut ihan muuten vaan kukkia tai jotain mun lempiherkkuja... Ei kuulemma osaa!? Eikä ole oppinut 4 vuoden jälkeenkään!? Ap
Ei uskoisi että olet kolmekymppinen. Ennemminkin 16-vuotias pissis. Reppana.
Ei minunkaan mieheni ole kovin romanttinen eikä anna laittaa YHTÄKÄÄN yhteiskuvaa someen, mutta muuten hän on aivan älyttömän ihana, hellä ja pohjattoman kärsivällinen. :) Hänen romantiikkansa on arkisia pusuja ja höpsöttelyä, ei teatraalisia näytöksiä, joilla leveillä sitten somessa.
Olishan se ihanaa jos mies joskus toisi kukkia tai ilmoittaisi varanneensa meille vaikka jonkun viikonloppumatkan (se tietää, että mun aikataulut kyllä joustaa). Ja kyllä vähän kateellisena katsoin yhtä somepariskuntaa, jossa mies kosi naista etelänmatkalla (upealla sormuksella tietty) ja heillä oli aivan fantastisen upeat kihlakuvatkin.
Mun ja miehen kihlaus oli semmonen arkinen sopimus vaan ja molemmat osti omat sormuksensa. Häistä tuskin tulee paljon sen romanttisemmat, kun me ei haluta laittaa rahaa pelkkiin juhliin vaan yhteiseen tulevaisuuteen. Mutta häämatkaan me panostetaan.
Vaikka mies ei ole erityisen romanttinen, en voisi parempaa toivoa. ❤ Mulla on käynyt aivan uskomaton tuuri enkä viitsi narista siitä, että menimme jotenkin "väärällä" tavalla kihloihin.
Harva suomalainen mies osaa olla romanttinen ja pitää naista prinsessana. Siksi otin ulkomaalaisen miehen. Arabimiehen seurassa saan tuntea itseni prinsessaksi kun mies kehuu, ostaa lahjoja, avaa oven, kantaa kauppakassit ja kun hän avaa auton oven, hän aina ojentaa mulle käden kun nousen autosta. Suomalaisen miehen mielestä tuollainen on homomaista ja neitimäistä. En halua olla mikääm supernainen. Omat tyttäretkin saa parempaa mallia kun mieheni on oikea herrasmies ja meidän tytöistäkin on kasvatettu prinsessoja kuten muslimiperheissä kuuluukin.
Tuosta someasiasta. Minusta se on ihan relevantti tieto, että onko parisuhteessa vai ei. En välttämättä tee siitä johtopäätöksiä, mutta asia kiinnostaa minua. Samaten jos tapaan ihmisen kasvokkain, minulla on tapana vilkaista, onko hänellä vihkisormusta. Somessa sormusta ei näe.
Someen halusin oman parisuhdestatuksen näkyviin monestakin syystä. Ensinnäkin se karkottaa osan ei-toivotuista yhteydenotoista ja on viesti eksille, että ei tarvii enää kirjoitella. Monet miehet eivät usko naisen ei-sanaa, mutta kun näkevät että nainen on toisen "omaisuutta", niin annetaan olla.
Toisekseen, parisuhde on mulle yksi tärkeimmistä ja rakkaimmista asioista elämässä, niin että jos siellä lukee joku epäolennainen "paikkakunnalta Kerava", niin miksei lukisi parisuhdestatustakin?
Kolmanneksi, olen iloinen ja ylpeäkin siitä, että olen löytänyt rinnalleni hyvän tyypin ja että joku on kelpuuttanut minut :D Eli on siinä pieni kehuskelun häiväkin.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Olen sika joka jätettiin ja lapset vietiin.
Olisit aikanaan kuunnellut, mitä kumppanisi sinulta toivoi ja odotti. Hyvin hyvin harvoissa tapauksissa se ero on kevyin perustein otettu. Kyllä siinä suhteessa on jotain puutteita ollut. Yleisin syy miksi eroa haetaan on se, ettei pariskunnan keskinäinen kommunikaatio toimi.
Niinhän se on, mutta kommunikointi on vaikeaa jos toinen puhuu vain huutaen, mikään ei ole hyvin, televisiosta tulee sen ohjelma, väsyttää, on kylmä, ym.ym.ym.ym.
Vierailija kirjoitti:
Harva suomalainen mies osaa olla romanttinen ja pitää naista prinsessana. Siksi otin ulkomaalaisen miehen. Arabimiehen seurassa saan tuntea itseni prinsessaksi kun mies kehuu, ostaa lahjoja, avaa oven, kantaa kauppakassit ja kun hän avaa auton oven, hän aina ojentaa mulle käden kun nousen autosta. Suomalaisen miehen mielestä tuollainen on homomaista ja neitimäistä. En halua olla mikääm supernainen. Omat tyttäretkin saa parempaa mallia kun mieheni on oikea herrasmies ja meidän tytöistäkin on kasvatettu prinsessoja kuten muslimiperheissä kuuluukin.
Supernaiset alapeukuttaa kun ovat niin katkeria kun oma mies ei pidä heitä prinsessoina. Kyllä säälittää. Suomalaiselle miehelle jouduin olemaan äiti kun teiniksi heittäytynyt mies ei tehnyt mitään omatoimisesti. Jouduin tekemään kaiken ja miestä piti patistaa vaihtamaan lamppu ja korjaamaan pyörä. Arabimies tekee nuo hommat mielellään ja oma aloitteisesti ja pojat ovat mukana. Hän ja poikamme pitää mua ja tyttäriäni prinsessoina joita suojellaan pahimmilta rasituksilta.
Niinhän senon ettei ihan kaikkea voi saada samassa paketissa. Sun pitää miettiä että täyttyykö sellaiset sulle tärkeimmät, esim. koetko olevasi rakastettu, sujuuko keskustelu, jaatteko huumorintajun.
Mun ex-mies oli ihan törkeen hyvä kokki, toisinaan hemmotteli mua kunnon ruoilla ja toi joskus kahvin sänkyyn, osti kerran korunkin. Mutta, ei puhunut eikä pukahtanut yhtään mitään, huumori ei kohdannut eikä tulevaisuudenhaaveet (tai mistä edes tiedän, kun ei se koskaan puhunut mitään!). Ja oli aika kylmä ihminen, ei todellakaan mikään paras ystäväni. Niiden kommunikaatio-ongelmien vuoksi erottiinkin.
Nykyinen mies ei harrasta somea, ei halua esiintyä siellä munkaan tileilläni, ei ikinä koskaan harrasta 'arjen yllätyksiä' suklaapatukoiden tai kukkien muodossa. Mutta voi, kyllä meillä rakkautta riittää. Tämä mies puhuu ja pussaa! Päivittäin tulee pikku pyllynkosketuksia ja tai suukkoja ja kysellään kuulumisia. Nauretaan ja höpsötellään. Välillä oon itsekseni harmitellut kun niitä ylläreitä ei tule, mutta, olisin vain turhan vaativa jos niistä alkaisin mököttää. Toi se mulle kerran lapista kalareissulta sydämen(!!!) muotoisen kiven, vaalin sitten sitä varmaan lopun ikääni. :D
Miehesi kirjoitti:
Minä en ilkeä kukkakauppoihin lähteä. Luulevat vielä, että olen joku nössö neiti.
Kukkia saa myös ruokakaupoista ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supernaiset alapeukuttaa kun ovat niin katkeria kun oma mies ei pidä heitä prinsessoina. Kyllä säälittää. Suomalaiselle miehelle jouduin olemaan äiti kun teiniksi heittäytynyt mies ei tehnyt mitään omatoimisesti. Jouduin tekemään kaiken ja miestä piti patistaa vaihtamaan lamppu ja korjaamaan pyörä. Arabimies tekee nuo hommat mielellään ja oma aloitteisesti ja pojat ovat mukana. Hän ja poikamme pitää mua ja tyttäriäni prinsessoina joita suojellaan pahimmilta rasituksilta.
Sinä olet säälittävä. Ei sinua kukaan kadehdi siksi, että miehesi on arabi, vaan sinua säälitään juuri sen vuoksi ja myös tuon säälittävän asenteesi vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta someasiasta. Minusta se on ihan relevantti tieto, että onko parisuhteessa vai ei. En välttämättä tee siitä johtopäätöksiä, mutta asia kiinnostaa minua. Samaten jos tapaan ihmisen kasvokkain, minulla on tapana vilkaista, onko hänellä vihkisormusta. Somessa sormusta ei näe.
Someen halusin oman parisuhdestatuksen näkyviin monestakin syystä. Ensinnäkin se karkottaa osan ei-toivotuista yhteydenotoista ja on viesti eksille, että ei tarvii enää kirjoitella. Monet miehet eivät usko naisen ei-sanaa, mutta kun näkevät että nainen on toisen "omaisuutta", niin annetaan olla.
Toisekseen, parisuhde on mulle yksi tärkeimmistä ja rakkaimmista asioista elämässä, niin että jos siellä lukee joku epäolennainen "paikkakunnalta Kerava", niin miksei lukisi parisuhdestatustakin?
Kolmanneksi, olen iloinen ja ylpeäkin siitä, että olen löytänyt rinnalleni hyvän tyypin ja että joku on kelpuuttanut minut :D Eli on siinä pieni kehuskelun häiväkin.
Läheskään kaikki ihmiset eivät ole somessa. Itselläni löytyy face ja instatilit, mutta ainoastaan eräiden ryhmien ja tapahtumien tiedottamista ja seuraamista varten. En seuraa tuttaviani enkä hyväksy ystäviä. Henkilökohtaiset asiani ei kuulu muille.
Olen huomannut että useat somessa hehkutetut suhteet päätyvät eroon, joten kuvien puuttesta ei kannata murehtia. Oma mies postaa kuvan meistä ehkä kerran tai pari vuodessa, kyllä se mielestäni riittää.
Itsekin haaveilen että ukko tulisi edes kerran kotiin jonkun lahjan kanssa, muutei vielä melkein kahdenkymmen vuoden kuluessa ole tullut. Synttäri- ja joululahjatkin tulevat useasti vähän myöhässä. Viime viikolla mies toi minulle pullan kun kävi huoltoasemalla, se oli hänen yllätyslahjansa minulle.
Tärkeintä on kuitenkin että kuulee ”rakastan sinua” illalla ja aamulla näkee hymyn kumppanin huulilla. Lahjat olisivat kivoja muttei niillä paskaa suhdetta pelastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet säälittävä. Ei sinua kukaan kadehdi siksi, että miehesi on arabi, vaan sinua säälitään juuri sen vuoksi ja myös tuon säälittävän asenteesi vuoksi.
Ai nainen on säälittävä kun ei tarvitse olla suhteen mies? Mua lähinnä surettaa näiden supernaisten tyttäret joilta kielletään prinsessoina olemiset ja koitetaan kasvattaa tytöistä supernaisia. Muslimiperheessä sentään tytöt saa olla niitä prinsessoja. Ollaan me naiset niitä prinsessoja ja heikompia miehillemme ja annetaan miestemme olla vahvempia ja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttärellä kanssa muslimimies. Pitää tytärtä kuin kukkaa kämmenellä, tätä jatkunut jo 11 vuotta.
Oltiin aluksi kauhuissamme ennakkoluuloissamme, mutta parempaa miestä saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin sulla on se mies. Eipä tää 30 v ikisinkkuilu mitään herkkua ole...
Sinkkuilu on ihan piknikkiä ja auringonpaistetta leskeyteen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttärellä kanssa muslimimies. Pitää tytärtä kuin kukkaa kämmenellä, tätä jatkunut jo 11 vuotta.
Oltiin aluksi kauhuissamme ennakkoluuloissamme, mutta parempaa miestä saa hakea.
Oon ollut jo 10 vuotta arabimieheni kanssa ja edelleenkin oon hänelle todellinen prinsessa. Suomalaisissa miehissä on paljonkin vikaa kun ex mieheni olivat juoppoja tai mammanpoikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut jo 10 vuotta arabimieheni kanssa ja edelleenkin oon hänelle todellinen prinsessa. Suomalaisissa miehissä on paljonkin vikaa kun ex mieheni olivat juoppoja tai mammanpoikia.
Missään nimessä omassa miesmaussasi tai muussa ei ole vikaa, ainoastaan siinä että jokainen suomalainen mies on juoppo ja mammanpoika. Meillä töissä on kans yks arabimies joka varmasti pitää vaimoaan kuin kukkaa kämmenellä ja prinsessana, toki hän tekee sitä kaikkialla muuallakin ja kaikille muillekin naisille. Vaimo vain ei ehkä tiedä tästä että aina työporukan tykypäivinä tai pikkujouluissa ym. on hinkkaamassa muita naisia.
Minulla on myös mies josta romanttisuus on karissut vuosien myötä. Ilmeisesti suhteen hankaluudet ja elämän vastoinkäymiset saavat sen aikaan tai sitten hän ajattelee ettei enää tarvitse olla romanttinen. Mies käyttää aikansa ja rahansa vain omiin harrastuksiinsa ja mielenkiinnon kohteisiinsa. Itse taas olen sellainen, että tykkään järjestää yllätyksiä ja ostaa/tehdä toiselle asioita jotka ilahduttavat häntä. Ja nimenomaan mietin mistä hän pitää, en tee asioita mistä vain itse tykkään. Olen ollut tällainen myös ystävilleni, mutta pikkuhiljaa ymmärsin ettei tämä ole vastavuoroista. Myös miehen kohdalla tajusin vihdoin tämän. Tarpeeksi kauan kun vain antaa ja antaa saamatta itse mitään takaisin sitä luovuttaa. Päätinkin että jatkossa kohdistan piritykset ja pienet lahjat itseeni. Ostan itselleni kukkia koska ne ovat nättejä. Ostan juuri niitä herkkuja joista itse pidän. Menen hemmotteluhoitoon jos kaipaan arjen luksusta. Kohdistan kaiken sen piristys- ja ilahdutusenergian itseeni minkä olen aiemmin tuhlannut toisiin ihmisiin. Katsotaan miten tämä pidemmän päälle toimii, mutta nyt ainakin tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä omassa miesmaussasi tai muussa ei ole vikaa, ainoastaan siinä että jokainen suomalainen mies on juoppo ja mammanpoika. Meillä töissä on kans yks arabimies joka varmasti pitää vaimoaan kuin kukkaa kämmenellä ja prinsessana, toki hän tekee sitä kaikkialla muuallakin ja kaikille muillekin naisille. Vaimo vain ei ehkä tiedä tästä että aina työporukan tykypäivinä tai pikkujouluissa ym. on hinkkaamassa muita naisia.
.
Tapasin suomalaisista miehistä vain juoppoja ja mammanpoikia. Arabimies on aivan eri maata. Oot vaan katkera kun et saa olla miehellesi se prinsessa. Mitähän sun tyttäristäsikin mahtaa tulla kun isä on tuollainen. Meillä tytöt sentään antavat miehen auttaa ja ottavat mielellään isän ja veljiensä uhraukset vastaan esim. sateisina päivinä jos isällä tai pojilla on ainoat sateenvarjot jolloin he suojaa tyttöjä kun taas mies ja pojat saa olla ilman sateensuojaa. Musliminainen ei raivoa ja revi kauppakasseja miehen kädestä jos mies tarjoutuu kantamaan kauppakassit. Oon nähnyt monestikin kauppakeskuksessa suomalaisia pariskuntia joissa nainen aina tiuskii kun haluaa itse kantaa kauppakassit vaikka mies tarjoutuisi kantamaan ja nainen repii kauppakassit takaisin käteensä. Oon jopa kuullut naisten raivoavan ovea avaaville miehille "Avaan itsekin sen v*tun oven". Tällaista esimerkkiäkö te annatte tytöillenne?
Mitä tästä omasta tuttavapiiristä on tullut havaittua, on se, että ne parisuhteet, joita eletään somessa, päättyvät useimmiten eroon. Kuuden vuoden sisään on neljä facebook - parisuhdetta päättynyt. Nämä olivat näitä kultamussuttaja hanipuppelikultamärakastansuaniinpaljon kaikkionniinihanaa kuohuviini-illallisia ja romanttisia pikkulahjoja täynnä olevia suhteita.
Olen tullut siihen tulokseen, että mitä enemmän parisuhdetta esitellään muille, sitä vähemmän sitä on olemassa.
Kauhulla odotan sitä päivää, kun tunnen tarpeelliseksi mainostaa omaa suhdettani somessa.