Kateellisena mietin muiden miehiä
Tuntuu, että lähipiirissä kaikkien muiden miehet ovat ihania ja romanttisia. Kosivat, keskustelevat lapsihaaveista, ostavat kukkia/koruja, lisäävät yhteiskuvia someen ym. Mun mieheni 4 vuoden jälkeen ei mitään :( someen ei suostu laittamaan yhteiskuvia...
Minäkin ostelen miehelle romanttisia yllätyksiä, joten kyse ei ole mistään prinsessaunelmasta. Tunnen oloni ihan itsestäänselvyydeksi... Kihloista, kun olen puhunut, niin mörisee jotain... Just kaverin mies kosi romanttisesti 2 vuoden seurustelun jälkeen ja se kirpaisi. Me ollaan oltu yhdessä puolet kauemmin...
Näistä tuntemuksista en edes kehtaa puhua kenellekään... Onko muilla epäromanttisia miehiä?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja miehellä ei ole yhtieskuvia somessa, onnellisesti ollaan oltu 7 v yhdessä ja niistä 2 kihloissa. Me päätettiin että parisuhde on sen verran yksityinen asia ettei sitä ole tarvetta esitellä.
Itseasiassa meistä on olemassa tasan kaksi valokuvaa yhdessä. Kihla- ja hääkuva. Kumpaakaan ei löydy somesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoittaako tykkäämisensä eri tavalla? Mä en ite perusta kukkapuskista ja yhteiskuvista (yök), mutta jos mies korjaa, puuhaa ja muuten osallistuu, niin romantiikkaa sekin on. Tämä tietenkin riittää vain, jos suhde on muuten kunnossa.
Juu kyllä hän tuollaista tekee, mutta itse tykkäisin vähän erilaisista jutuista... En mäkään koe, että kun pesen miehen vaatteita, niin se olisi hemmottelua, vaan perus kotityö! Samoin ruuanlaitto. Ap
Vaihdetaan, mulle just noi perus jutut on romantiikkaa ja toisesta välittämistä. Teennäinen esittäminen sopii teini-ikään. Jonakin pv kiität että sun mies on järkevä ja käytännöllinen, kun sun ystävät itkee niiden romantikkojen perään kun ei niitä kiinnosta eikä ne tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on kyllä tapana hehkuttaa miehiään somessa/perhekahvilassa/ystävättärien tapaamisissa. Todellisuus voi olla kulissien takana ihan muuta. Kun lapsi oli pieni, tuntui, että "kaikkien" muiden mies halusi osansa hoitovapaasta, oma mies sanoi että töissä on helpompaa. Eli jos et tiedä totuutta, ei kannata uskoa naisten ylitystyksiin omaa miestä koskien. Se ruusujen ostelija voi olla ostanut kukkakimpun koska pettää.
Tämä sivu on siitä hyvä miehenä että saa vinkkejä. Eli ei kannata ostaa naiselle ikinä kukkia, ajattelee että pettää.
_tun tyhmä palikka :D Älä vaan sano sit naisellesi, että "mutku vauvan aaveella, ynnynnynnyyyy" :'D
Mä en käsitä tuota somen tärkeyttä parisuhteissa. Miksi se on joillekkin parisuhteen laadun mittari? Ei se oikea elämä siellä somessa tapahdu, vaan se menee ohi sillä aikaa, kun murehtii jonninjoutavia. Olen aina ollut sitä mieltä, että parisuhteen hehkutus julkisesti on merkki siitä, että asiat on päin pyllyä. Kel onni on, se onnen kätkeköön, vai miten se meni.
Mitenhän sitä on ennen osattu seurustella kun ei ollut somea? Luultavasti paremmin, kun ei tarvinnut jotain kuvia miettiä.
Olen sika joka jätettiin ja lapset vietiin.
31 täydentää vielä, että se ei ole mikään rikos että ei tahdo parikuvia Faceen. Mutta yhdistettynä siihen että haraa vastaan kaikessa muussakin sitoutumisen edistämisessä syntyy kuva, että ei mies ainakaan mitenkään innoissaan ole suhteesta.
Kerro toiselle suoraan mitä ajattelet.
Valitettavasti osanparisuhteista on sellaisia että mies ei tunne naistansa, kun pääsee välillä tyydyttämään tarpeensa niin riittää. Lisättynä mahdolliset omat ongelmat, estot.
Nainen ei saa sitä joka osoittaa että toinen tykkää naisesta eikä suhde voi koskaan olla sellainen josta kumpikin nauttii ( rakkaus ) yhteiset suunnitelmat. Seurustelu / tapailu jatkuu niin kauan kun nainen tekee ratkaisun ja haluaa muutosta.
Mun mielestäni ap:n suurin huoli ei ole se, ettei mies halua yhteiskuvia facebookiin, vaan se, ettei mies halua keskustella yhteisestä tulevaisuudesta. Ei halua lapsia, ei hakua avioliittoa, ei halua sitoutua. Siksi sanoisin, että 4 vuotta tuommoista olisi riittänyt ainakin mulle. Nuorena seurustelin pari vuotta sellaisen kanssa, joka ei halunnut sitoutua. Se riitti mulle.
Romantiikasta sitten. On luonnollista, että kummatkin tekee oman osuutensa kotitöistä. Mun mielestä siinä ei ole mitään romanttista, se on vain reilua. Taidan olla kauhean vaativa nainen?
Romantiikkaa on se, että keskustellaan ja vaikka hierotaan toisen hartioita, jos ne ovat kipeät.
Samat fiiliksen kuin ap:lla. Kaverien miehet huomioi kumppaniaan, keksii yhteistä tekemistä ilahduttaa sanoin tai teoin, minun mieheni taas... no te tiiätte. Viimeisestä kivasta teosta tai sanasta on puolitoista vuotta. Ollaan kolmikymppisiä, yhdessä 5 vuotta.
No, sulla on erilainen mies. Hänessä varmaan on paljon hyvääkin, kun noin pitkään yhdessä jo olette olleet. Somen perusteella parisuhteen laatua ei kyllä kannata arvioida. No joo, hyvältähän tietty ulkoisesti noi timanttisormusten ostot ym shamppanjaillalliset+ romanttiset ruusukylvyt vaikuttaa, mutta se todellakin on vaan pieni osa elämää, oikeasti. Eikä kaikki noistakaan jutuista niin välitä. Eikä se tarkoita sitä, että muut "vaatimattomammat" asiat olisi jotenkin vähemmän merkityksellisiä. Tärkeintä on se, että teidän suhde on hyvä juuri teille kahdelle, ei muille+ sosiaaliselle medialle. Jos sinusta tuntuu, ettei asioita ole mahdollista enempää odotella, niin voithan toki itsekin ehdottaa miehelle esim. kihloihin menemistä, ja katsoa mitä hän asiasta tuumaa. Voit myös miettiä, kuinka kauan olet tarvittaessa valmis odottamaan.
Täällä sama, vaikka vähän turhasta kai valitan. En saanut edes syntymäpäivälahjaa, kun ei nyt ollut löytänyt jotain ”yhtä juttua mitä ajatteli”. Aina joskus saattaa yrittää tuoda kaupasta jotain kivaa, aika usein jotain mistä itse pitää (on silti suloinen yritys edes), kuitenkaan ei tunnu rekisteröivän mitään mistä minä pidän ja se vähän harmittaa. Pitäisi suoraan osotella, että tahdon tuon, tuon ja tuon asian, jotta osaa muka-yllättää. Tuntuu vaan ettei uskalla edes kokeilla, etten pety, joka on harmi, kun en sinänsä nyt odota mitään suuria.
Ja jotta vältyttäisiin väärinymmärryksiltä, niin mies on kyllä todella hellä ja rakastava, puhuu joskus pehmoisia ja sanoo rakastavansa, tekee myös asioita minun eteeni, jaetaan samat haaveet. Olisi vaan kiva edes joskus yllättyä. :D
Itse asiassa olette olleet yhdessä kaksi kertaa kauemmin, ei puolitoista kertaa kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
No, sulla on erilainen mies. Hänessä varmaan on paljon hyvääkin, kun noin pitkään yhdessä jo olette olleet. Somen perusteella parisuhteen laatua ei kyllä kannata arvioida. No joo, hyvältähän tietty ulkoisesti noi timanttisormusten ostot ym shamppanjaillalliset+ romanttiset ruusukylvyt vaikuttaa, mutta se todellakin on vaan pieni osa elämää, oikeasti. Eikä kaikki noistakaan jutuista niin välitä. Eikä se tarkoita sitä, että muut "vaatimattomammat" asiat olisi jotenkin vähemmän merkityksellisiä. Tärkeintä on se, että teidän suhde on hyvä juuri teille kahdelle, ei muille+ sosiaaliselle medialle. Jos sinusta tuntuu, ettei asioita ole mahdollista enempää odotella, niin voithan toki itsekin ehdottaa miehelle esim. kihloihin menemistä, ja katsoa mitä hän asiasta tuumaa. Voit myös miettiä, kuinka kauan olet tarvittaessa valmis odottamaan.
Voihan sitä olla ulospäin ties miten ”ihana” mies, joka ostelee juurikin ties mitä ja puhuu pään pyörryksiin, mutfa sitten todellisuudessa arki takkuaa, kun tyyppi ei teekään kotona mitään ja priorisoi kavereiden kanssa rilluttelun yhteisen ajan edelle... nähnyt aika monta tällaista ”nousua ja tuhoa”.
Vierailija kirjoitti:
Ei minkaan mies anna mitään lahjoja paitsi jouluna ja syntymäpäivänä kuten kaikki ihmiset, tai kukkia, eikä kosinut, mä jouduin kosimaan. Mies ei ole koskaan esim vienyt mua syömään tai tarjonnut ruokaa tai edes kahvikupillista. Kerran kävimme ehdotuksestani syömässä valentinen päivänä. Kun tarjoilija toi molempien laskun jostain syystä automaattisesti miehelle, hän sanoi, että kumpikin maksaa omansa ja lähetti tarjoilijan takaisin tuomaan uudet laskut.
No sun mies kuulostaa mulkulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai niitä on, mutta kuulostaa ettei pahin ongelma ole epäromanttisuus, vaan se, välittääkö mies sinusta ollenkaan. Tiedätkö, jakaako hän lapsihaaveesi?
Murahtaa "kyllä sitten joskus". Eli joskus haluaa... Myös naimisiin haluaa joskus...
On meidän suhde siis hyvä ja luotettava, mutta ärsyttää, kun ei mitään romanttisuutta näytä... Ei ole ikinä ostanut ihan muuten vaan kukkia tai jotain mun lempiherkkuja... Ei kuulemma osaa!? Eikä ole oppinut 4 vuoden jälkeenkään!? Ap
Minä olen sitä mieltä että kyseessä on vallankäyttö ja lievätasoinen väkivalta, jos kumppani kertoo mitä hauaisi, ja toivoisi, mutta vastapari ei viitsi koskaan tehdä näitä juttuja, vaikka ne olisivat kuinka pieniä.
Mun mielestä jos rakastaa toista, niin on herkällä korvalla rakkaimpansa toiveiden perään(tietysti mikäli ne ovat kohtuullisia)
Ei tuossa teiläkään taida olla kyse siitä romantiikan puutteesta, vaan siitä että mies ei kiusallaankaan aio näyttää omaa välittämistään sinua kohtaan. Ja tuo ettei osaa??? Todella naurettavaa kuvitella että nainen on niin tyhmä että uskoo että mies ei opi huomioimaan naista mitenkään. Onhan hän oppinut myös ajamaan autolla, kävelemään ja kirjoittamaan. Tuo huomion osoittaminen rakkauden teoilla on paljonhelpompi oppia.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että ollaan noin kolmekymppisiä, joten ajankohtaisia tuollaiset lapsihaaveet ym. on :( ap
En ole vielä lukenut ketjua, joten en tiedä oletko tähän jo vastannut, mutta kai te olette keskustelleet jo suhteenne alkuaikoina siitä, haluatteko lapsia ja missä vaiheessa? Ja muutenkin tulevaisuuden odotuksista ja suunnitelmista?
M kirjoitti:
Olen sika joka jätettiin ja lapset vietiin.
Olisit aikanaan kuunnellut, mitä kumppanisi sinulta toivoi ja odotti. Hyvin hyvin harvoissa tapauksissa se ero on kevyin perustein otettu. Kyllä siinä suhteessa on jotain puutteita ollut. Yleisin syy miksi eroa haetaan on se, ettei pariskunnan keskinäinen kommunikaatio toimi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä tuota somen tärkeyttä parisuhteissa. Miksi se on joillekkin parisuhteen laadun mittari? Ei se oikea elämä siellä somessa tapahdu, vaan se menee ohi sillä aikaa, kun murehtii jonninjoutavia. Olen aina ollut sitä mieltä, että parisuhteen hehkutus julkisesti on merkki siitä, että asiat on päin pyllyä. Kel onni on, se onnen kätkeköön, vai miten se meni.
Mitenhän sitä on ennen osattu seurustella kun ei ollut somea? Luultavasti paremmin, kun ei tarvinnut jotain kuvia miettiä.
Se vaan on somettelijoille tärkeää näyttää siltä miltä muutkin. Muut päivittävät kuvien kera "tehtiin pekan kaa sitä ja tätä, ihana rakas <3 <3" Taas kullan kanssa uontoretkellä, rakastan, ihana, mussu <3<3"
Ja tällä yhdellä somettelijalla ei ole tuolla vertaisverkossa laittaa mitään tällaista, vaikka se oma kulta löytyy. Se saattaa nuoressa somesukupolvessa tuntua siltä että on jotenkin nolo itse, ja kaikki muut ajattelee että hänellä on niin huono suhde, eivätkä koskaan tee yhdessä mitään minkä voisi laittaa someen.
Mikä sulle on tärkeää?
Jos se ukko on ok, niin kerro, että nuo asiat ovat tärkeitä. Kysy haluaako opetella?
Opetelkaa yhdessä.
Jos ei, niin mieti mitkä painaa vakkakupissa.
Kyllä voi oppia, jos haluaa...vai oletteko liian erilaiset arjessa?
Puhutaankin voi opetella, jos haluaa.
Tiedätkö sinä yhtään, mitä se ukko oikeasti ajattelee vai ovatko vain omaa mielikuvitustakin hänen ajatuksena?
Entäs jos ne murahdukset tarkoittaa ihan erilaisia ajatuksia kuin mitä tulkitset/ kuvittelet niiden tarkoittavan?
Onko sulla joku lasipallo, mistä luet toisten ajatuksia?
Älä mieti.