Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailisitko miestä, joka on antanut kolmen lapsen elatusmaksut mennä ulosottoon?

Vierailija
16.10.2018 |

Joku juuri empi tapailua vastuuntuntoisen miehen kanssa. Minusta on hienoa, että isä kantaa vastuunsa lapsista taloudellisesti myös eron jälkeen. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että kilttejä ihmisiä käytetään myös hyväksi toisinaan elatusmaksuasioissa. Rahat eivät aina mene lasten hyvinvointiin vaan toisen vanhemman haluun ylläpitää haluamaansa elintasoa.

Mutta olisiko otsikon mukainen kolmen lapsen isä parempi? Tapailisitko? Lapsia useammalle naiselle, liitot eivät naisista johtuen ole kestäneet. Kertoo olevansa niin huolehtivainen isä, että sellaisen ansaitsisi jokainen lapsi. Elatusmaksuja ei ole koskaan maksanut kertaakaan yhdestäkään. Luottotiedoton ollut jo yli vuosikymmenen, koska elatusmaksuja kertynyt jo pitkältä ajalta. Töitä ei kannata virallisesti tehdä, koska suojaosuus on niin pieni, ettei mitään järkeä tienata rehellisesti. Viisisatasen seteleitä on lompakossa enemmän kuin virallisia vuosituloja.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ennen kuin harkitsisin asiaa haluisin kuulla exien versiot erosta, elintasosta ja miehestä.

Nyt kuulostaa siltä että se vaan hakkaa sut kun olette muuttaneet yhteen ja sinä maksat kaikki laskut.

Ei lähtökohtaisestikaan exiä kannata kuunnella. He ovat julmia ja mustamaalaavia. 

Kuuntele sitten niitä lapsia. Mikä on heidän näkemyksensä isäntää? Huolehtiva ja rakastava?

Hyvä ajatus!

Mutta tässäkin piilee ongelma. Äidithän ovat manipuloineet lapsia isää vastaan eli ei onnistu sekään. Lapset eivät uskalla puhua mitä aidosti ajattelevat.

Vierailija
42/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Vastuuttomuudesta ja itsekkyydestä kertoo jos omasta mielestään useampi liitto kaatunut vain naisten takia eikä maksa elatusmaksujakaan. Hieman pitäisi valaista mitä se huolehtiminen on mikä hänestä niin mahtavan isän sitten tekee, mutta rehellisesti sanoen olen sen verran ennakkoluuloinen että oletan sen olevan jotain aivan naurettavan onnetonta.

Ei antanut kovin hyvää ensivaikutelmaa näillä tiedoilla eikä kiinnostaisi tutustua paremmin.

Ei varsinaisesti perustele huolehtivaisuuttaan muutoin kuin kertoen ikävöivänsä lapsiaan päivittäin, koska he ovat hänelle niin valtavan tärkeitä. Raha-asioita ei (kuulema) tarvitse tunneasioiden kanssa sekoittaa.

Aika venkula. Minäkin olen oikea kotihengetär kun ajattelen päivittäin, et pitäis siivota.

Juuri näin! Olet mahdollisesti hyvin lähellä asioiden ydintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Vastuuttomuudesta ja itsekkyydestä kertoo jos omasta mielestään useampi liitto kaatunut vain naisten takia eikä maksa elatusmaksujakaan. Hieman pitäisi valaista mitä se huolehtiminen on mikä hänestä niin mahtavan isän sitten tekee, mutta rehellisesti sanoen olen sen verran ennakkoluuloinen että oletan sen olevan jotain aivan naurettavan onnetonta.

Ei antanut kovin hyvää ensivaikutelmaa näillä tiedoilla eikä kiinnostaisi tutustua paremmin.

Ei varsinaisesti perustele huolehtivaisuuttaan muutoin kuin kertoen ikävöivänsä lapsiaan päivittäin, koska he ovat hänelle niin valtavan tärkeitä. Raha-asioita ei (kuulema) tarvitse tunneasioiden kanssa sekoittaa.

Ai että ihan ikävöi. Eli ei edes ole lastensa kanssa.

Isovanhempien luokse järjestää halutessaan. Itse on yksin lapsista ollut vastuussa muutamia öitä silloin tällöin. Isovanhempien kortilla käydään kaupassa, he pesevät pyykit, laittavat ruoat, nousevat aamuisin...

Vierailija
44/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä  tapailisi miestä jolla on kolme lasta.

En minäkään.

Vierailija
45/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä  tapailisi miestä jolla on kolme lasta.

En minäkään.

Mutta sehän osoittaa, että on perhekeskeinen ja lapsirakas mies!

Vierailija
46/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miehen kanssa rakkaudesta, en rahasta :)

Vierailija
47/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. 

Vierailija
48/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miehen kanssa rakkaudesta, en rahasta :)

Jaa. Onnea?

Minulla tulisi järki mukaan. En pystyisi rakastamaan miestä, joka ei ole vastuuntuntoinen ja luotettava. Minulle luottotiedottomuus ja erityisesti se, ettei ole pyrkinyt hoitamaan asioitaan kuntoon kertoo noiden ominaisuuksien puutteesta. 

Vierailija
49/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perustelette ei-vastauksenne?

Miehen mielestä parisuhteessa epäonnistuneiden naisten velvollisuus on huolehtia elatuksesta, mikäli jotakin yli Kelan elatustuen (nykyään noin 150 euroa) haluaa. Edelleen on "kätevää" hyödyntää sosiaaliturvajärjestelmää eli joku muu taho maksaa ja hän voi jättää kaikki ulosottoon ilman aikomustakaan maksaa. Alunperin syyt löytyvät jostakin muualta kuin miehestä itsestään eli naiset ovat toimineet väärin hakiessaan elatustukia, jotka perinnän kautta ovat aiheuttaneet luottotiedottomuuden, minkä jälkeen myös verovelat, sakot yms. voi kaikki ohjata ulosottoon myös. 

Muuttaisitko mielesti kuitenkin, koska elatusmaksujen (ja monien muidenkin maksujen) ohjautuminen ulosottoon on johtunut muista ihmisistä kuin miehestä itsestään?

Mm nämä on näitä ihmisiä. Ei ole rahaa koska poliisi antoi sakot, se että itse ajoi ylinopeutta on ihan epärelevantti asia.

Vierailija
50/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm nämä on näitä ihmisiä. Ei ole rahaa koska poliisi antoi sakot, se että itse ajoi ylinopeutta on ihan epärelevantti asia.[/quote]

....koska oli kiire hakemaan lasta tapaamiseen, koska se julma äiti vaati olemaan ajoissa, vaikka on pitkä välimatka ja työkiireitä ja huonot keliolosuhteet......

Vierailija
51/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä naiset tämmösiä miehiä löytää? Mä voisin korkeintaan kerran painaa ja sitten dumpata. Mahtaa olla hyvä kikuli jos tommoset kasat pentuja siittäny ja paljon pillua niittäny.

Vierailija
52/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän tuollaisessa tilanteessa. Tai en siis tarkkaan tilannetta tiedä, mutta miehen kämpillä huomasin vahingossa parin tonnin laskun ulosotosta tms. Olen huomannut, että miehellä on tosi tiukkaa rahan kanssa, vaikka tekee töitä ihan hulluna. Maksaa kuitenkin elareita lapsilleen ja lapsiin käyttää muutenkin rahaa. Silti mietin, miksi ja miten paljon on ulosotossa, mutta en kehtaa mieheltä kysyä. Tuntuu muutenkin häpeilevän rahatilannettaan. En tiedä, pitäisikö juosta vai kysyä asiasta vai mitä. Se on ainakin varma, että yhteenmuutto ei tule kyseeseen ennen kuin tiedän, mistä on kysymys.

Vierailija
53/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä naiset tämmösiä miehiä löytää? Mä voisin korkeintaan kerran painaa ja sitten dumpata. Mahtaa olla hyvä kikuli jos tommoset kasat pentuja siittäny ja paljon pillua niittäny.

Niin on kiltti ja aina hyväksikäytetty ja kaltoin kohdeltu. Tuntuu niin hienolta olla lopultakin se oikea nainen, joka osaa kohdella oikein ja hyvin eikä voi ymmärtääkään miten miehelle onkaan aina käynyt niin huonosti. Mies kertoo, kuinka on kiitollinen Jumalalle onnen lopullisesta kääntymisestä viimeinkin ja kuinka osaa arvostaa jokaista hetkeä nyt kun viimeinkin on löytänyt upean naisen. Hän ei ole koskaan muuta toivonut kuin perhettä ja rakkautta, mutta aina joutunut kokemaan kovia, kunnes juuri sinä saavuit elämääni...

Vierailija
54/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähän tuollaisessa tilanteessa. Tai en siis tarkkaan tilannetta tiedä, mutta miehen kämpillä huomasin vahingossa parin tonnin laskun ulosotosta tms. Olen huomannut, että miehellä on tosi tiukkaa rahan kanssa, vaikka tekee töitä ihan hulluna. Maksaa kuitenkin elareita lapsilleen ja lapsiin käyttää muutenkin rahaa. Silti mietin, miksi ja miten paljon on ulosotossa, mutta en kehtaa mieheltä kysyä. Tuntuu muutenkin häpeilevän rahatilannettaan. En tiedä, pitäisikö juosta vai kysyä asiasta vai mitä. Se on ainakin varma, että yhteenmuutto ei tule kyseeseen ennen kuin tiedän, mistä on kysymys.

Tekeekö ihan oikeasti hulluna töitä? Oletko ollut pitkäänkin mukana arjessa, niin että tiedät varmasti? Tiedätkö työnantajan? Oletko tarkistanut verotiedot, jotka saa ilmaiseksi verottajalta puhelinsoitolla tietää? Luottotiedot voi tarkistaa reilun 20 euron hinnalla, mikäli on joku syy siihen, kuten esimerkiksi jos olet lainannut hänelle rahaa tai jos olet vuokranantaja. 

Mistä tiedät, että laittaa lapsiin rahaa? Mistä tiedät, että maksaa elatusmaksuja? Mistä tiedät varmasti?

Sinuna olisin todella varovainen. Sen, mitä itse olen oppinut on tarkistaa miehen luottotiedot ennen vakavaa seurustelua. Kuulostaa todella omituiselta, mutta joihinkin työpaikkoihinkin sekä pääsääntöisesti vuokrasuhteeseen tarkistetaan luottotiedot, koska ne kertovat ihmisen luotettavuudesta!

Vierailija
55/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö ihan oikeasti hulluna töitä? Oletko ollut pitkäänkin mukana arjessa, niin että tiedät varmasti? Tiedätkö työnantajan? Oletko tarkistanut verotiedot, jotka saa ilmaiseksi verottajalta puhelinsoitolla tietää? Luottotiedot voi tarkistaa reilun 20 euron hinnalla, mikäli on joku syy siihen, kuten esimerkiksi jos olet lainannut hänelle rahaa tai jos olet vuokranantaja. 

Mistä tiedät, että laittaa lapsiin rahaa? Mistä tiedät, että maksaa elatusmaksuja? Mistä tiedät varmasti?

Sinuna olisin todella varovainen. Sen, mitä itse olen oppinut on tarkistaa miehen luottotiedot ennen vakavaa seurustelua. Kuulostaa todella omituiselta, mutta joihinkin työpaikkoihinkin sekä pääsääntöisesti vuokrasuhteeseen tarkistetaan luottotiedot, koska ne kertovat ihmisen luotettavuudesta!

Tiedän. Hän on töissä julkisella puolella ja ihan itse olen hänet nähnyt työpaikallaan. Ja on myös esim työnantajan facebook-ryhmässä ja hänellä on henkilöstöetuuksia käytössään.

Tiedän, että käyttää lapsiin rahaa, koska lapset ovat säännöllisesti hänen luonaan ja olen kuullut mm puhelinkeskusteluja exänsä ja lapsien kanssa.

Vierailija
56/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Hän on töissä julkisella puolella ja ihan itse olen hänet nähnyt työpaikallaan. Ja on myös esim työnantajan facebook-ryhmässä ja hänellä on henkilöstöetuuksia käytössään.

Tiedän, että käyttää lapsiin rahaa, koska lapset ovat säännöllisesti hänen luonaan ja olen kuullut mm puhelinkeskusteluja exänsä ja lapsien kanssa.

Sinua painavat nämä asiat. Rahasta on vaikea puhua ja se on tyypillisiä ongelmia parisuhteissa ja avioliitoissa. Silti ottaisin asian puheeksi enkä todennäköisesti edes luottaisi pelkkiin puheisiin jos yhtään epäilisin edelleen, vaan haluaisin nähdä myös todisteita mm. mahdollisesti miehelle langenneista perheen yhteisistä lainoista, pikavipeistä, elatusmaksusopimuksista yms. Enemmin tai  myöhemmin asiat tulevat ajankohtaisiksi tavalla tai toisella. Mieluummin enemmin ja mahdollisimman rehellisesti.

Vierailija
57/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua painavat nämä asiat. Rahasta on vaikea puhua ja se on tyypillisiä ongelmia parisuhteissa ja avioliitoissa. Silti ottaisin asian puheeksi enkä todennäköisesti edes luottaisi pelkkiin puheisiin jos yhtään epäilisin edelleen, vaan haluaisin nähdä myös todisteita mm. mahdollisesti miehelle langenneista perheen yhteisistä lainoista, pikavipeistä, elatusmaksusopimuksista yms. Enemmin tai  myöhemmin asiat tulevat ajankohtaisiksi tavalla tai toisella. Mieluummin enemmin ja mahdollisimman rehellisesti.

Siis en epäile, että mies valehtelee. Hän ei ole koskaan väittänyt mitään sellaista, mikä ei olisi totta. Mutta salailee velkojaan ja onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää. En minäkään kovin varhaisessa vaiheessa kertoisi, jos raha-asioissa olisi ongelmia. Mietin vain, miten tähän pitäisi suhtautua, kun en noista kuvioista oikein tiedä mitään.

Vierailija
58/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en epäile, että mies valehtelee. Hän ei ole koskaan väittänyt mitään sellaista, mikä ei olisi totta. Mutta salailee velkojaan ja onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää. En minäkään kovin varhaisessa vaiheessa kertoisi, jos raha-asioissa olisi ongelmia. Mietin vain, miten tähän pitäisi suhtautua, kun en noista kuvioista oikein tiedä mitään.

Huomaan, että selittelet miehen puolesta etkä haluaisi "kuunnella hälytyskelloja". Minua on käytetty hyväksi hyväuskoisuuteni vuoksi. Jos on luottotiedoton, on elämä tosi hankalaa: ei saa luottokorttia, kaikista pankeista ei saa edes pankkitiliä, ei saa vakuutuksia, ei avattua puhelinliittymää, ei vuokra-asuntoa jne. Jos velkoja on "vasta" ulosotossa, niin sekin kertoo jo heikentyneestä taloudenhallinnasta syystä tai toisesta ja piilokuluja on kertynyt yleensä jo todella paljon alkuperäiseen verrattuna siinä vaiheessa, kun lasku on ulosotossa. Edelleen ottaisin asian puheeksi, mutta kuulostaa siltä, että et ole siihen vielä valmis. Haluat olla ihastumisvaiheessa tai rakastaakin ilman harmaita pilviä tai mahdollisia ongelmia. Ihan normaalia on raha-asioistakin puhua. Ehkäpä kaikelle on kuitenkin ihan hyvät selitykset ja lähennytte puhuttuanne koska salailu jää pois.

Vierailija
59/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Jo pelkästään se, että mies laittaa kaiken ex-puolisoiden syyksi on riittävä syy pysyä kaukana. Muutenkaan en alkaisi seurustella miehen kanssa, jolla on kolme alle kouluikäistä lasta.

Eivät ole alle kouluikäisiä. 

Ja kommentiksi myös monelle: Nimenomaan kertoo olevansa monin verroin huolehtivaisempi lapsistaan kuin lastensa äidit. Äidit ovat kuitenkin huijanneet ja tuhonneet hänen elämästään paljon, kuten mm. mahdollisuuden hyvään perhe-elämään, joten ovat ansainneet taloudelliset haasteet eikä hän. Yhdestäkään lapsesta elatusmaksu ei ole ollut elatustuen määrää suurempi, vaikka näinkin olisi voinut olla. Lasten äitien mahdollisuudet työntekoon lähihuoltajina erityisesti lasten ollessa pieniä on ollut paljon "raavasta, parhaassa työiässä olevaa" viikonloppuisää heikommat.

Mitä tämä huolehtiminen on jota hän sanoi tekevänsä?

Hän ei ole velvollinen erittelemään huolehtivaisuuttaan. Kyllä kaikkien pitäisi se aistia ja nähdä hänen lapsia tavatessaan. Lisäksi aina on hirveä ikävä.

Miksi ei ole lasten kanssa? Turha selittää miten exät vaan estää sen. Ei keneltäkään viedä tapaamisoikeutta jollei ole itse mahdollisuuksiaan siihen pilannut vaatantamalla lapsia.

Vierailija
60/94 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisi tuntea miestä vähän enemmän mutta en minä tapailua siihen lopettaisi jos ei ole maksanut. Syyn kyllä haluaisin tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme