Minkä vuoksi mun paino nousee AINA kun syön terveellisemmin?
Olen normaalipainoinen, että siinä mielessä ei haittaa, mutta ihmetyttää vaan.
Jos syön mitä sattuu enkä vahdi ruoka-aikoja, paino pysyy samana. Välillä tulee kausia (niinkuin nyt), kun katson enemmän mitä syön ja silloin aina paino nousee pari kiloa.
Lopetin viikko sitten lihansyönnin enkä syö mitään sokerista. Syön siis pääosin hedelmiä, viljaa ja vihanneksia. Juon vain vettä, en mitään muuta.
Paino on selkeästi tuossa mahan kohdalla. Tekee mieli pitää housunnappia auki.
Tuntuu, että kroppa kapinoi ja haluaa mun palaavan entiseen ruokavalioon...
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paali kirjoitti:
Laskeppa AP huvikses vaa`an avulla että kuinka paljon kaloreita niissä sun siemenissä ja pähkinöissä on. 100 grammaa auringonkukan siemeniäkin sisältää jo lähes 600 kaloria. Noista tulee huomaamattaan jo niin paljon kaloreita. Samoin kuin esim. pasta kantsii aina vaa`an kautta laittaa kattilaan niin oppii sitten sen oikeen annoskoon.
Täytyyhän sitä jostain niitä kaloreita joka tapauksessa saada. Ei kai yksi kourallinen siemeniä päivässä voi ihan hirveästi lihottaa..
Jos päivän energiantarve tulee muusta ruoasta jo täytettyä niin siihen päälle kourallinen siemeniä päätyy ylipainoksi. Se on aina kiinni kokonaisuudesta. Samaten jos popsii välipalana hedelmiä ylimääräisenä mitä ei ole ennen syönyt ja niistä tulee lisää ravintoa ruokavalioon niin jonnekin se niiden hedelmien energia aina päätyy. Jos se ei mene kulutukseen niin sitten se menee varastoon. Tavallisesti tämä varasto sijaitsee siinä vatsan kohdalla. Sellainen pehmoinen kumpu.
Kyllä mä ainakin syön sen kourallisen siemeniä tai omenan ihan siksi, koska on nälkä ja syötävä jotain. Ennen olisin syönyt esim. mysliä ja maitoa tai maustetun rahkan.
Ap
Sun elimistö ei vain tykkää joistakin ruoka-aineista. Aloituksessa mainitsemistasi aineksista mulle ainakin banaani ja ruis on sellaisia, että ne vetää koko systeemin tukkoon - turpoan ja tulee aivan kauhean tukalan täyteläinen olo. Ihan jo pienestäkin annoksesta. Samoin kauraa kestän huonosti, mutta jotain paljon parjattua vehnää taas aivan ongelmitta. Pähkinät ja palkotuotteet eivät käy ollenkaan.
Itsellä toimii parhaiten vihreät vihannekset, etenkin kukkakaali ja kesäkurpitsa on mun ruokailun suoranainen perusta. Myös porkkana on hyvä. Sitten vaan joku juusto viereen, niin ei mun tarvitse muuta koko päivänä syödäkään ja olo on aina hyvä. Painoasioita en ole miettinyt vuosiin muuta kuin silloin, kun jossain vieraskylässä otan vahingossa kaurakeksin tmv ja meinaa farkunnappi lennähtää siitä välittömästä turvotuksesta...
Kokeilemalla sen oman kehon ruokavalion löytää.
ohje.
1. et ole normaalipainoinen vaan lihava
2. älä kuseta itseäsi
3. kuluta enemmän kun syöt
olipa vaikea dietti huhhuh, case closed
Ilmeisesti näille lihaa mättäville on myös täysin ok, että suurin osa maapallon viljelyalasta käytetään, että voidaan ruokkia ne eläimet, jotka nämä itsekkäät haluavat syödä. Hällä väliä, että lihantuotanto kiihdyttää ilmastonmuutosta ja ruokaa riittää vain osalle kärsivän planeetan väestöstä.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005863309.html
https://www.google.fi/amp/s/amp.theguardian.com/commentisfree/2018/jun/…
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti näille lihaa mättäville on myös täysin ok, että suurin osa maapallon viljelyalasta käytetään, että voidaan ruokkia ne eläimet, jotka nämä itsekkäät haluavat syödä. Hällä väliä, että lihantuotanto kiihdyttää ilmastonmuutosta ja ruokaa riittää vain osalle kärsivän planeetan väestöstä.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005863309.html
https://www.google.fi/amp/s/amp.theguardian.com/commentisfree/2018/jun/…
Suksi kuuseen!
Vierailija kirjoitti:
ohje.
1. et ole normaalipainoinen vaan lihava
2. älä kuseta itseäsi
3. kuluta enemmän kun syöt
olipa vaikea dietti huhhuh, case closed
Jos 176cm pituinen ja 62 kiloinen on sun mielestä lihava, niin olen sitten lihava.
Tiedoksi muuten muille vastailleille, että turvotus loppui, kun luovuin banaanista. Ei koske vatsaan enää ja paino on tippunut kilon.
Kiitos kaikille vastauksista ja neuvoista!
Ap
Jos päivän energiantarve tulee muusta ruoasta jo täytettyä niin siihen päälle kourallinen siemeniä päätyy ylipainoksi. Se on aina kiinni kokonaisuudesta. Samaten jos popsii välipalana hedelmiä ylimääräisenä mitä ei ole ennen syönyt ja niistä tulee lisää ravintoa ruokavalioon niin jonnekin se niiden hedelmien energia aina päätyy. Jos se ei mene kulutukseen niin sitten se menee varastoon. Tavallisesti tämä varasto sijaitsee siinä vatsan kohdalla. Sellainen pehmoinen kumpu.