Mitä sanoja tai sanontoja inhoatte?
"Kaikkee se leipä elättääkin" ja jaxuhali sekä enääN. Hyi ja hyi.
Kommentit (856)
1990-luvulla miehille heitetty tervehdys "hei sun heiluvilles". Todella ärsyttävä. Joskus sitä kuuli myös naisilta. Silloin vastasin "hei sun hölskyvilles".
Tärkein kysymys, miksi inhoat sanoja tai sanontoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein ärsyttävin on epätosi sananlasku "Ei se ole yhden syy jos kaksi riitelee."
Siis herra auta, tuommoisen on voinut keksiä päästään vain semmoinen joka itse aloittaa riidan ihan yksinään, sitten haluaa toisen osapuolen vain antavan periksi vaikka olisi miten järjetön tilanne.
Kyllähän riitaan oikeasti tarvitaan (vähintään) kaksi. Tai miten kauan luulet jonkun jaksavan haastaa riitaa, jos toinen/toiset ei mitenkään lähde mukaan eikä reagoi siihen? Ja onko se silloin edes riita?
Erilaiset alistavat dynamiikat niinkuin vaikka kiusaaminen tai narsistinen toisen tekeminen epävarmaksi, gaslighting jne perustuvat siihen, että yksi järjestää riitoja, toinen sovittelee. Sellaisesta äkkiä ulos, jos huomaat olevasi. Ja ei sanota, että riita vaatii kaksi riitelijää.
Terveysturvallisuus. Keinotekoinen.
Vierailija kirjoitti:
notta ja kepeät mullat
minulle tulee aina miele yhtymä "kepeät mullat" sanonnasta että vainaja oli niin epäsuosittu ettei viitsitä haudat kunnolla eli pari lapioo multaa kepeästi päälle.
Voimaantuminen ja maadoittuminen. Enkelimuotihumpuukiuskovaisten viljelemiä ärsyttäviä sanoja, joita vilisee facebook-seinälläni, kun ämmät maadoittuvat ja voimaantuvat ja kuvissa on synteettisiä kristalleja. Käskin jo yhden ämmän tunkea akryylikivensä vattureikään.
Vierailija kirjoitti:
Arjen pyörittäminen
Näin, pyöritetään kunnes pyörrytään.
Ihana- ihanampi- ihanin. Kaikki on niin ihanaa, ihmiset, eläimet, kodinkoneet, auto, työpaikka, ruoka, vaatteet, koti jne. Siis vain ja ainoastaan ihana! Täysin loppuun kulutettu täytesana, joka ei todellisuudessa tarkoita yhtään mitään.
"mikä juttu?"
Huh huh, selkäpiitä karmii. Pääkaupunkialueen teinien hokema puhevialta kuulostava kysymys. Sanotaan tietysti uhmakkaasti ja ylimielisesti. Täydellinen viime aikojen oksettava esimerkki oli selviytyjissä, kun kiusaajapissikset meni raivoon puhevikansa kanssa muille kisaajille. 🤮
Tosissaan.
Tässä ihan pari päivää takaperin kuulin kuinka eräs tyyppi kertoi "Olen tosissaan firmasta X" Herää kysymys että kuinka tosissaan. Mitä tuo mokomalla edes tarkoitti? Olen todellakin firmasta X? Mitä ihmeellistä siinä edes että joku työskentelee jossain nevahöörd tusinafirmassa?
Juuri tällä hetkellä inhoan teenäistä, odotuksilla ja kirjoittamattomilla säännöillä ladattua sanaa "joulupöytä".
Tämä on varmasti vanha juttu eli varmasti ollut tässä ketjussa jo aiemminkin, mutta en voi vastustaa:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano.
=keskustelu on sitten loppu ?
Älä muuta sano, oli menneisyydessä usein käytetty kun löytyi joku rohkea joka sai suunsa auki, semmoisesta että muut vaikenivat.
Tartu hetkeen. Siinähän yrität kerro onnistuitko. Hetki on sama kuin ikuisuus etkä voi mihinkään muuhun tarttuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tartu hetkeen. Siinähän yrität kerro onnistuitko. Hetki on sama kuin ikuisuus etkä voi mihinkään muuhun tarttuakaan.
Silti suurin osa ihmisistä yrittää koko ajan. Tarttua milloin menneeseen ja milloin tulevaan, vaikka oikeasti kumpaakaan ei perimmältään ole olemassa. Vain tämä hetki on todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano.
=keskustelu on sitten loppu ?
Älä muuta sano, oli menneisyydessä usein käytetty kun löytyi joku rohkea joka sai suunsa auki, semmoisesta että muut vaikenivat.
Miten kaukana menneisyydessä? Tai missä päin Suomea?
Niin kauan kuin itse muistan (olen 53 v.) se on tarkoittanut sitä, että puhuja on vahvasti samaa mieltä edeltävän puhujan kanssa. "No älä muuta sano" = "Osut kyllä naulan kantaan".
Soveltuvin osin
Kaikki alatyyliset sukuelimiä tarkoittavat sanat