Paras ystävä yhtäkkiä hylkäsi vuosikymmen sitten. Nyt tulee viestiä...
Olimme mielestäni hyvät ystävät, ihan aikuisena tutustuttu, ja miehemmekin tulivat hyvin toimeen. Soittelimme usein , tavattiin ja vierailtiin toistemme luona.
Yhtäkkiä ystävälleni tuli paljon kiireitä. Hän ei enää ehtinyt vastaamaan kun soitin, vaan viestillä vastasi vaan että nyt on kiirettä. Ikinä ei ehtinyt soittamaan takaisin.
Sitten tuli kerran kaupungilla vastaan , josta tiesin että tämä oli tässä. He olivat miehensä kanssa olleet ulkomaan reissulla, jossa luulin että he olivat edelleen. Ilahduin ja vähän ihmettelin että koska te olette tulleet takaisin?? Ystävä (ex) vaivalloisesti sanoi että olivat palanneet jo viikko sitten.
Aikaisemmin ystävä olisi soittanut heti reissusta tultuaan ja olisimme käyneet matkaa läpi. Eipä näköjään sitten enää.
Ajattelin vielä että ehkä hän soittaa myöhemmin mutta ikinä ei mitään kuulunut.
Muualta kuulin kerran että lapsikin on saatu.
Nyt tulee vuosien jälkeen viestiä että kutsuu kylään.
Menisittekö te kukaan?
Minulla oli vuosia paha mieli ja epätietoisuus miksi hän katkaisi välit.
Ja ei ole ystäviä aikuisena helppo saada muutenkaan.
Kommentit (112)
Menisin käymään. Itselläkin on paljon tuollaisia ystäviä, joiden kanssa on yhteydenpito jäänyt syystä tai toisesta. Vaikka ei mitään uutta bestis-suhdetta enää syntyisi, olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia.
En menisi. Ystävä on yksipuolisesti sanonut teidän ystävyyden irti. Jos hän haluaa lämmitellä sitä uudestaan, hänen pitää ihan oma-aloitteisesti ottaa härkää sarvista ja kertoa, miksi toimi niinkuin toimi, ja pyytää anteeksi. Sen jälkeen voi alkaa rakentaa suhdetta uudelleen.
En menisi. Sanoisin suoraan että hänen käytöksensä silloin aiemmin oli loukkaavaa.
Menisin, jos kiinnostaisi saada lisää ystäviä tai viettää ilta jonkun kanssa. Jos ei, älä mene.
Et voi tietää mitä tapahtui. Oliko niin kiirettä oikeastikin (voi olla), oliko voimia vieviä murheita... älä tee turhan äkkipikaisia olettamuksia.
Menisin ihan mielenkiinnosta ja odottaisin hyvin rehellistä selitystä tuolle käytökselle.
Menisin ja vierailun perusteella tekisin päätöksen jatkosta
Menisin. Itselläni on ollut sama. Minä olin yhtäkkiä etäinen, mutta en ollut tarkoituksella. Oli niin paljon työhön liittyvää ja mieheeni liittyvää, että jäi muut ystävät taakse. Halusin laittaa noi kaksi asiaa ensin kuntoon. Ja pyysin anteeksi ystäviltäni sitä käytöstä myöhemmin, mutta se oli vaan sellaista aikaa ettei ollut aikaa muuhun. Paljon matkustamista työn takia ja miehen ravintolan aloittaminen ja avaaminen. Siinä koeteltiin suhdetta äärirajoihin asti ja molemmilla aivan käsittämätön stressi, kun hommat ei mennyt putkeen. Opittiin toisistamme ja nyt side on vahvempi.. Onneksi ystäväni ymmärsi sen.
En menisi.
Sillä on ollut sua parempaa seuraa, joten se on yksipuolisella päätöksellä hyllyttänyt sut viisveisaten sinun tunteistasi ja tarpeistasi.
Se luuli, ettei tarvitse sua enää.
Nyt sen tilanne on muuttunut. Se tarvitsee sua taas.
Ainoa hyväksyttävä syy henkilön katoamiseen on että makaa sairaalassa koomassa tai psykoo.sissa.
Kaverisi ei ole sinun arvoisesi.
Voit tietysti tavata hänet sanoaksesi suorat sanat. Mutta luotettava hän ei ole, vaan itsekäs mulkvist.
Tuo ettei ilmoittanut kun tuli lapsi kertoo ettet merkitse hänelle mitään
Vierailija kirjoitti:
Menisin. Itselläni on ollut sama. Minä olin yhtäkkiä etäinen, mutta en ollut tarkoituksella. Oli niin paljon työhön liittyvää ja mieheeni liittyvää, että jäi muut ystävät taakse. Halusin laittaa noi kaksi asiaa ensin kuntoon. Ja pyysin anteeksi ystäviltäni sitä käytöstä myöhemmin, mutta se oli vaan sellaista aikaa ettei ollut aikaa muuhun. Paljon matkustamista työn takia ja miehen ravintolan aloittaminen ja avaaminen. Siinä koeteltiin suhdetta äärirajoihin asti ja molemmilla aivan käsittämätön stressi, kun hommat ei mennyt putkeen. Opittiin toisistamme ja nyt side on vahvempi.. Onneksi ystäväni ymmärsi sen.
Ei ole pätevä syy roikottaa läheistä ystävää epätietoisuudessa. Se on täydellistä piittaamattomuutta toisen tunteista. Se on toisen ihmisen hyväksikäyttöä. Sillä toisella saattaa olla myös vaikeaa ja hän saattaa tarvita ystävää.
Mulle on tehty noin ja sitten palattu häntä koipien välissä ruinaamaan, että ollaanko taas kavereita, nyt mulle sopisi, nimittäin siihen asti kun ei taas sovikaan.
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Ystävä on yksipuolisesti sanonut teidän ystävyyden irti. Jos hän haluaa lämmitellä sitä uudestaan, hänen pitää ihan oma-aloitteisesti ottaa härkää sarvista ja kertoa, miksi toimi niinkuin toimi, ja pyytää anteeksi. Sen jälkeen voi alkaa rakentaa suhdetta uudelleen.
Ajattelen samoin. En haluaisi tavata ihmistä, joka on kohdellut minua itsestäänselvyytenä. Olisi vaivaannuttavaa, jos vierailulla ex-ystävä ei selittäisi lainkaan aiempaa käytöstään.
Menisin. Et voi olla varma mitä hänen elämässään on tapahtunut. Ehkä hän katuu, että lopetti yhteydenpidon ja haluaa nyt pyytää anteeksi ja lämmitellä ystävyyttä uudelleen. Vaikkei teistä mitään sydänystäviä enää tulisi, niin eikö sinua silti kiinnosta uteliaisuudesta tietää mitä hänelle kuuluu? En jaksaisi olla pitkävihainen.
Tuollainen käytös kertoo, että ex.ystäväsi katsoo olevansa sinun yläpuolellasi.
Sua saa pompottaa.
Tuo karttelu ilman selitystä on inhottavinta mitä ystävälle voi tehdä. Käyttäytyy kuin oltaisiin riidoissa, mutta ei suostu kertomaan syytä.
Nyt madamella on jälleen aikaa, ja hän pitää selvänä, että kipität hänen luokseen nöyränä kuin koiranpentu.
Jos haluaisit näpäyttää kunnolla, lupaisit mennä ja jättäisit menemättä. Sen jälkeen et vastaisi mihinkään yhteydenottoihin.
No mua kiinnostaisi kyllä käydä kattomassa että mitä kuuluu ja miltä näyttää, mutta kertomasi perusteella en usko , että pystyisin käyttäytymään koko iltaa kovin korrektisti.
Kyllä jonkunlainen selitys pitäisi voida antaa, mitä niin erinomaista tapahtui elämässään että ystävä poistetaan elämästä kokonaan!?
Minulle on myös kerran käynyt noin. Tutustuimme alunperin yhteisessä työpaikassa, josta ystäväni vaihtoi kuitenkin toiseen, oman alansa paikkaan. Me kuitenkin jatkoimme näkemistä vapaa-ajalla, viestiteltiin ja kerrottiin ihan kaikesta mahdollisesta toisillemme, miessotkuista, töistä, muuten kuulumisista. Ei koskaan ollut mitään riitoja tai mitään muuta syytä välien katkaisuun.
Sitten jotenkin hän ei enää koskaan päässytkään tapaamisiin, viestittely väheni pikkuhiljaa hänen osaltaan lopulta ihan olemattomaksi. Itse ehdottelin vielä tapaamisia muttei mikään koskaan sopinut, aina tuli joku ympäripyöreä "katsellaan" tms. Sitten päätin etten enää laita viestiä, jos hänestä ei kuulu mitään. Joskus ehkä vuoden päästä kerran illalla näin hänet ratikassa ja hän oli ihan viimeisillään raskaana. Katsoi vain poispäin ihan kuin ei olisi tunnistanut, kun katseet kohtasivat. En tiedä yhtään kuka on lapsen isä tai mitä hänelle nykyään kuuluu. En koskaan saanut tietää, miksi katkaisi yhteydenpidon ihan seinään.
En menisi.
Mulle luotettavuus ja rehellisyys on ihmissuhteiden kulmakiviä.
Olet jo kärsinyt tän ihmisen takia.
Haluatko kärsiä lisää?
Tuollaisesta ei ystävyys enää palaudu.
Mulla on monia tälläisiä kaverisuhteita, jotka ovat syntyneet nuoruudessa, mutta sitten parin kympin jälkeen hiljalleen kuihtuneet syystä tai toisesta. Olen vuosia myöhemmin saanut muutamia yhteydenottoja entisiltä kavereilta, mutta en ole alkanut tutustua uudelleen tmvs. Ei vaan oikeastaan kiinnosta.
Mutta jos vanhojen kavereiden kuulumiset ihan aidosti kiinnostaa, niin kyllähän silloin voi tavata taas.
Menisin