Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka niihin pienyrityksiin haluaa töihin jos irtisanomista helpotetaan??

Vierailija
14.10.2018 |

En minä ainakaan. Onkohan se työt tarkoitettu maa.han. muut.tajille?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pärstäkerroinirtisanomisia tulee jonkun verran mutta kyllä minulla on sellainen tuntuma että tämä tukee enemmän työntekijöiden markkinoiden syntymistä. Nykyinen tyyli jossa jumitetaan paskoissa työpaikoissa ei ole tyntekijän etu. Jos vaihtuvuudesta tulee luonnollisempi asia ja on helppo palkata, on helpompi löytää lopulta se itselle kiva työpaikka ja toisaalta kun se lopulta jollakin tavalla pilaantuu, lähteä sieltä.

Sanon tämän 38 vuoden työkokemuksella palkkatöistä.

Vierailija
22/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienyritykset ei palkkaa, koska huono työntekijä on liian suuri riski yritykselle, jos saa jonkun vihervasurin, niin koko firma voi kaatua.

Sinulla on vähän väärä käsitys asioista. Älykkäät, myös erilaisia ihmisiä suvaitsevat ja laajasti asioista vastuuta kantavat ovat haluttuja työntekijöitä.

Luulen kyllä, että sinulla on täysin väärä kuva, kuvailit juuri koulutetun oikeistolaisen, vihervasurit on työtävieroksuvia tukihuijareita, jopa eduskunnassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen henkilö, joka itsekin tietää olevansa lusmu, ei hae pieneen yritykseen. Muita tämä laki ei kosketa millään tavalla.

Ihanan sinisilmäistä! Työnantajat tulevat käyttämään tuota oikeutta hyväkseen, orjaksi tuossa työntekijä käytännössä suostuu. Mutta valittaa ei saa, jos haluaa saada palkkaa vastaisuudessakin.

Työnantajana en tule nykyisillä työntekijöillä hyödyntämään uutta lakia. Enkä edes siihen pystyisi. He hoitavat hommansa kuten kuuluu, joten vaikka irtisanomiskynnystä kevennetään, niin se ei vaikuta heihin. Ei edes vaikka niin haluaisin.

Vierailija
24/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

johannes kirjoitti:

Kysymykseen kysymys: onko sinulle tärkeintä olla työpaikassa josta irtisanominen on vaikeaa? Kertooko jotakin sinun työmotivaatiosta? Olisiko niin, että juuri sinun laisten takia asiaa suunnitellaan?

Hyvät tuntevat arvonsa ja heillä on työpaikoista valinnanvaraa, ei heidän tarvitse mennä yritykseen, jossa joutuu elämään pomon oikkujen mukaan.

Huonot potkitaan pois, mutta hyviä ei saa tilalle, sitten kelpaa ne huonommatkin taas (jotka saadaan töihin lupaamalla perempia etuja). Näin se tulee menemään.

Vierailija
25/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. Onkohan se työt tarkoitettu maa.han. muut.tajille?

Kyllä ja muillekin m oni osaajille jotka suostuvat töihin ja ylitöihin 5e/h ja vähintään 12h päivät ovat normaaleja, eikä sairauslomia ole tai ainakaan palkallisia sellaisia ja mitään lomaa ja loma-ajan palkkaa ei kerry.

Mutta Suomi kuntoon.

Vierailija
26/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen henkilö, joka itsekin tietää olevansa lusmu, ei hae pieneen yritykseen. Muita tämä laki ei kosketa millään tavalla.

Se joka on ja tietää olevansa hyvä ei mene mihinkään nyrkkipajaan.

Vierailija
27/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne irtisanomisajat ole nytkään mitkään pitkät, niin mitä väliä. Ainoastaan epärehelliset lusmut pelkää, rehellisillä kunnollisilla ihmisillä ei ole mitään pelättävää.

Vierailija
28/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin halua mielummin työskennellä paikassa, jossa ei tarvitse tehdä laiskottelevien työkavereiden töitä.

Ei enää jaksa, kun syytellän laiskoiksi, koska osa on suurinpiirtein tapettu ja näännytetty siihen tilaan.

Raja se on jokaisella.

Kyllä minä ymmärrän myös pienyrittäjää ja toisin päin. Pieni firma flippaa helpommin kun , työntekijän panos ei ole niin helposti korvattavissa, kuin isomman. Ei varmaan päde aina, mutta usein.

Vierailija
29/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yritys = pieni palkka

Iso yritys = iso palkka + edut

Vierailija
30/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi lähteä nykyiselläkään työlainsäädännöllä ellen tunne omistajaa entuudestaan hyvin.

Vierailija
31/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienyritykset ei palkkaa, koska huono työntekijä on liian suuri riski yritykselle, jos saa jonkun vihervasurin, niin koko firma voi kaatua.

Sinulla on vähän väärä käsitys asioista. Älykkäät, myös erilaisia ihmisiä suvaitsevat ja laajasti asioista vastuuta kantavat ovat haluttuja työntekijöitä.

Luulen kyllä, että sinulla on täysin väärä kuva, kuvailit juuri koulutetun oikeistolaisen, vihervasurit on työtävieroksuvia tukihuijareita, jopa eduskunnassa

Takuulla oikeistolaisissakin on fiksuja ja suvaitsevaisia, nykyajan työelämään soveltuvia ihmisiä.

Sinä tosin et vaikuta kovin hyvältä lisältä mihinkään työyhteisöön. Vaikka kyllä sinullekin sopivia hommia on, jos kroppasi kestää nostamista, kantamista ja lapio pysyy kädessä etkä kaipaa sosiaalisia kontakteja.

Vierailija
32/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka on ja tietää olevansa hyvä ei mene mihinkään nyrkkipajaan.

Kyllä menee jos työ innostaa ja ehdot sopivat. Hyvän ei tarvitse hakeutua suojatöihin.

Vierailija
33/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Työntekijänä olen erittäin ahkera ja osaan työni hyvin. Suuremmat työnantajat tarjoavat parempia työsuhde-etuja muutenkin, saati sitten se että olen lisääntymisikäinen nainen ja veikkaan että aika nopeasti en sitten enää "sopeutuisikaan työyhteisöön" kun ilmoittaisin raskaudesta, tai jos esim joku lapsista sairastelisi normaalia enemmän tmv.

Vierailija
34/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin mennä. Tiimit ja isot työyhteisöt ahdistaa. Samoin kun isoissa firmoissa on sitten sääntöjä sääntöjen perään, mitään ei saa itse ajatella, esimiehen esimiehiä, helvetillinen byrokratia, loputtomia palavereita joissa ei päätetä mitään.

Mielummin pikkufirma.

Vierailija
35/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellanen, joka haluaa palkkaa ja työkokemusta.

Vierailija
36/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että pienyrityksillä on muutenkin vaikeaa löytää edes jotenkuten osaavia työntekijöitä eli en huolestuisi hirveästi mistään irtisanomisbuumista. Enemmän huolestuttaa se että ihmiset eivät uskalla lähteä ikävistä työpaikoista. Työnantajien on pakko parantaa asennetta jos he tietävät että huonolla kohtelulla ihmiset lähtevät koska joku aina ottaa. Nyt on ihan oikeasti työvoimapulaa vaikka sitä ei ymmärretä.

Vierailija
37/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

johannes kirjoitti:

Kysymykseen kysymys: onko sinulle tärkeintä olla työpaikassa josta irtisanominen on vaikeaa? Kertooko jotakin sinun työmotivaatiosta? Olisiko niin, että juuri sinun laisten takia asiaa suunnitellaan?

Hyvät tuntevat arvonsa ja heillä on työpaikoista valinnanvaraa, ei heidän tarvitse mennä yritykseen, jossa joutuu elämään pomon oikkujen mukaan.

Huonot potkitaan pois, mutta hyviä ei saa tilalle, sitten kelpaa ne huonommatkin taas (jotka saadaan töihin lupaamalla perempia etuja). Näin se tulee menemään.

Ai nytkö ollaan vapaita pomon oikuista? Olen töissä kansainvälisessä yrityksessä, jossa on yli 140 000 työntekijää ja Suomessakin ihan komea määrä, enkä ole havainnut minkäänlaista pomojen dissausta. Ehkä Suomessa on joku ihan toinenkin työelämä jota en ole onnistunut asiantuntijatöissäni näkemään?

Vierailija
38/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan. Jos firma ei halua pitää minua enää töissä, hyväksyn sen. En halua roikkua missään työssä tyhjänpanttina.

Vierailija
39/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuulla oikeistolaisissakin on fiksuja ja suvaitsevaisia, nykyajan työelämään soveltuvia ihmisiä.

Sinä tosin et vaikuta kovin hyvältä lisältä mihinkään työyhteisöön. Vaikka kyllä sinullekin sopivia hommia on, jos kroppasi kestää nostamista, kantamista ja lapio pysyy kädessä etkä kaipaa sosiaalisia kontakteja.

Tietenkin on, missä muualla ne sitten olisivat, eihän vasemmistoa ole kuin todella pieni osa kansasta ja suurin osa tosiaan näitä kouluttamattomia ideologisesti työttömiä. Minulla on kyllä ylempi korkeakoulututkinto ja olen pidetty johtaja yksityisellä puolella, teen myös töitä sinikauluksien kanssa kaikki yhdessä, tosin en usko kenenkään olevan vasemmistolainen, kun ovat ahkeria ja osa yrittäjiä. Puolisonikin on "sekaroituinen" ulkomaalainen.

Hassu kuvitelma sinulla, että vasemmistolainen olisi jotenkin fiksumpi tai suvaitsevaisempi kuin normaalit ihmiset. 

Vierailija
40/44 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrityksissä teet 12h päivää kun muuten urakat kusee. Ei ikinä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän