"Voisin tulla teille kylään ensi viikolla. Sunnuntai sopii."
Mitä pidät siitä, jos joku kutsuu itse itsensä sinun luoksesi vierailulle? Mukavaa vai ei? Minusta ei ole mukavaa. Kutsun muut itse kylään, jos haluan kotiini vieraita.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla ei edes kysytä lupaa vierailuun, mennään vaan ovesta sisään.
Siksi varmaan sieltä ihmiset ovat pois lähteneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt kuulosta miltään kutsumiselta. Tuohon vastataan sitten se että sopiiko itselle vai ei ja sillä selvä. Se on ehdotus.
Ehdotus ängetä noin vain toisen kotiin? Yleensä odotetaan jotain tarjoilujakin. Vierasta ei edes välttämättä saa pois ajallaan. Vastaankin siksi ei.
Kaikista hauskin on, kun kunnan päiväkodista ilmoitetaan että tulisimme silloin ja silloin teille kotiin vasu-keskusteluun.
Ette tule.Missä tälläistä tapahtuu?? Kyttäämäänkö tulevat?
Suomessa, joku kyttäyshän tuossa on taustalla.
Mä taas en koskaan kutsu, että sen takia on ihan kiva, että jengi kutsuu itse itsensä. Mä myös huonosti käyn missään, että kivahan se on tyyppejä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse toteaisin, että ei sovi. Minulla on muuta.
mä toteaisin että ei sovi eikä mulla ole mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt kuulosta miltään kutsumiselta. Tuohon vastataan sitten se että sopiiko itselle vai ei ja sillä selvä. Se on ehdotus.
Ehdotus ängetä noin vain toisen kotiin? Yleensä odotetaan jotain tarjoilujakin. Vierasta ei edes välttämättä saa pois ajallaan. Vastaankin siksi ei.
Kaikista hauskin on, kun kunnan päiväkodista ilmoitetaan että tulisimme silloin ja silloin teille kotiin vasu-keskusteluun.
Ette tule.Missä tälläistä tapahtuu?? Kyttäämäänkö tulevat?
Vasu-keskustelun näen vähän outona pitää kotona, koska silloin yleensä lapsi on jonkin aikaa ollut jo hoidossa. Sen sijaan hoidonaloituskeskustelu pidetään täällä ainakin kotona, sanoivat että jotta lapsi saa tutustua hoitajiin kotiympäristössä, että on helpompi sitten olla siellä hoidossa.
Minusta olisi mukavaa, jos joku ehdottaisi tuloa meille. Minusta se on helpompaa kuin itse lähteä jonnekin. En ota kyllä paineita tarjoiluista tai siivouksista, ehkä en ole mikään hyvä emäntä, kun harvoin kukaan tätä ehdottaa..
Pidän moukkana ja otan vastaan vain kun mulle itselleni sopii. Jos ei mulle sovi, ei ole asiaa mun kynnyksen yli.
En pidä tästä:
"Voisin tulla teille kylään ensi viikolla. Sunnuntai sopii."
Enkä myöskään tästä, suomlaista small talkia:
"Pitäs nähdä joskus" / "Tulistte käymään joksus" / "Miksi ette käy?"
No siksi, kun ei ole kutsuttu sopimalla sopiva aika, enkä itse kyllä kutsu ittseäni kylään.
Sopii, klo jotain! Sorry, sunnuntai ei sovi. Yksinkertaista, miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa?
Kyllä tuo on kutsu, mitä ystäväsi on sanottu. Sinut on kutsuttu ja pallo ajankohdasta heitetty sinulle. Jos haluaisit kylällä, niin normaali jatko olisi: Käykö sinulle ensi viikon sunnuntaina?"
En ihan ymmärrä miten sinulle oikein pitäisi kutsu esittää, jotta noteeraisit sen olevan kutsu?