Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Turha niitä nyt on enää töihin koittaa. Kyllä ne on ryypänneet terveytensä jo.”

Vierailija
14.10.2018 |

Näin kirjoittaa Hesari suomalaista työttömistä 🙄

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ero on monesti aika huikea pitkä- ja lyhytaikaisen työttömän välillä. Edellisiä ei mielellään rekrytoi ja jälkimmäisillä on tällä hetkellä yleensä vähän varaa valikoidakin.

Vierailija
22/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika monessa suuremmassa suomalaisessa kaupungeissa on tuontyyppisiä lähiöitä. Niissä on paljon työttömyyttä, syrjäytymistä, alkoholismia, elintasosairauksia ja mielenterveysongelmia.

Sitten on sellaisia työssäkäyviä ja hyväkuntoisia ihmisiä, joiden luokka-asema on todella alhainen ja elävät matalapalkkaisella työllä kädestä suuhun.

Ihan oikeasti joidenkin noiden asema on sellainen, etteivät he tule enää työllistymään vapaille työmarkkinoille. Habitus kuvaa ihmisen sosiaalista taustaa tätä hetkeä syvemmälle. Ei voida aina sanoa, että hankala elämä näkyy kaikissa, mutta kyllä monesta voi nähdä jo ulospäin, että siinä joutuisi tekemään todella kovan luokkaretken sinne onnelliseen keskiluokan lähiöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs minä joka en ryyppää, olen paremmassa kunnossa kuin kukaan, osaan asioita maan ja taivaan väliltä, mutta ainoa miinukseni on tutkinnon puute. Miksi ihmeessä en pääse töihin?

Suhun toimisi toi aiemmin täällä ehdotettu opiskelupakko. Itse taas menisin ihan vapaaehtoisesti opiskelemaan jos se olisi mahdollista, ja jos jäisin työttömäksi. Jotain tekemistä pitäisi olla.

Katsos kun Suomessa työtön ei saa opiskella, tehdä töitä tai yrittää tai menee korvaukset. Millä tulet toimeen, maksat asumisen ja ruokit perheen ilman työttömyyskorvausta. Jos et ole itse ollut työtön et voi käsittää että Suomessa työttömyys on järjestelmän aiheuttama loukku - ei mahdollisuus. Jos putoat sosiaaliturvan puolelle joudut täysin perheesi kanssa järjestelmän holhottavaksi. Oman elämän hallinta katoaa kokonaan ja passivoidut kokonaan. Sieltä ei enää omin avuin nousta työelämään.

Tällaista se oli jo 90-luvulla, ja moni jäi saamatta maisterinpapruja. (No, jos oli paksu kukkaro vanhemmilla tai itsellä, sai kyllä opiskeltua loppuun).

Työtä tehtiin koko opisk.ajan, mutta sitten koitti aika, jolloin töihin ei niin vain mentykään.

Silloin aina mietin, että tähän asiaan on saatava muutos hyvin pian Suomessa.

Mutta kuinka kävikään? : (

Katsokaa: aktiivimallia, sipilää, berneröintiä, ma....ille erityiskoulutuksia ja räätälöintejä jne, jne...

Kyllä näihin rahaa riittää ja kansa verotetaan autojen ym kanssa kuoliaaksi.

Sipilä (nyt jo historiaa) - sille ei riittänyt mikään!

Vierailija
24/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko työtön itse kysellä pääsikö työkokeiluun johonkin itseä kiinnostavaan paikkaan?

Useinhan ne on osapäiväisiä töitä kokeiluissa, e siis täyttä työpäivää.

Vierailija
25/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, ja olen silti työhaluton. Onneksi tämä äitiysloma+hoitovapaa-sijaistaminen loppuu aikanaan, voin sitten taas toteuttaa sisäistä työhaluttomuuttani täysillä. Ja toivoa, ettei uutta paikkaa tärppää kovin nopeasti. Onneksi on työvoiman suuri ylitarjonta tällä tavallistakin tavallisemmalla alalla.

Vierailija
26/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ero on monesti aika huikea pitkä- ja lyhytaikaisen työttömän välillä. Edellisiä ei mielellään rekrytoi ja jälkimmäisillä on tällä hetkellä yleensä vähän varaa valikoidakin.

Se ainoa ero löytyy rekrytoijien kieroista asenteista ja ennakkoluuloista, ei työttömistä itsestään.

Vierailija
27/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä keitä tuossa tarkoitetaan, mutta jos terveys ja työkyky on mennyttä, niin ne ihmiset kuuluvat eläkkeelle.

Mä tunnen kuuttakymppiä lähestyvän miehen, joka ryyppäsi itsensä siihen kuntoon, ettei pysty kävelemään ilman keppiä, muttei pääse eläkkeelle...

Miksi tuollaisesta tuperyydestä pitäisi vielä eläkkeellä palkita?

Koska kyseessä on ihminen. 

Sanon näin, vaikken juoppoja siedäkään. 

Vierailija
28/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 hakemusta, viikottaiset headhunttereiden puhelut rupeavat jo ärsyttämään.

Työnumeroosiko he koko ajan soittelevat? Tuskin kotinumeroosi, sillä sehän on jo salainen etkä ole somessa mukana, koska haluat olla rauhassa. 

Vierailija
29/29 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 hakemusta, viikottaiset headhunttereiden puhelut rupeavat jo ärsyttämään. Miksi ette mammat hanki erikoistaitoja joita halutaan? Miksi syytätte jotain muutakuin itseänne työttömyydestä? Miksi ette tee mitään? Miks lusmuilette maassa missä jokainen voi lukea minkä tahansa ammatin jos haluaa? 

Koska en tiedä mikä olisi se erikoistaito jota oikeasti halutaan. Mitä suosittelisit?

Edellisellä kerralla työttömänä ollessani kyllä hankin tutkinnon alalle, jolle piti olla tulossa työvoimapula. Kyllä minä nytkin data-analytiikkaa opiskelen, mutta saas nähdä tarvitaanko tuota mihinkään. Pilviteknologiaakin opiskelin, mutta sen työkkäri käski tuon analytiikan takia lopettaa.

Millä rahalla muuten suosittelet että opiskelisin vaikka hitsaajaksi? Työttömyyspäivärahalla en saa niin tehdä, ja opintotukikuukaudet on käytetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän