Mitä mieltä nimestä Riia Aurora?
Hei!
Meillä on pieni tyttövauva, jolle olemme suunnitelleet nimeä Riia Aurora. Miltä kuulostaisi?
Kommentit (33)
Liikaa R-kirjaimia mun makuun. Riian perään sopii minusta jokin pehmeämpi nimi (esim Elina, Alina jne).
Tiedätte kai, että riiata on verbi? Jos sen merkitys ei häiritse, niin siitä vaan.
Jep, ei missään nimessä noin montaa ärrää, ei kuulosta kauniilta ja soljuvalta, vaan pikemminkin tönköltä ja rumalta. Etunimenä Riia tulee olemaan ongelma, kun ei osaa vielä ärrää.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa R-kirjaimia mun makuun. Riian perään sopii minusta jokin pehmeämpi nimi (esim Elina, Alina jne).
Alina on kauhea nimi. Joku tyttö on kuin Ali. Tai sitten hän on alinpana.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nimi kunhan tytölle ei tule ärrä-vikaa. Tuntemani Kirsi on aikuisikään saakka kärsinyt nimestään. Ehkä voitte varmuuden vuoksi antaa lapselle kolmannen ja ärrättömän nimen, jota hän voi ruveta käyttämään jos kielen sorahtelu ei lopu.
Joo. Se puheopetus on kidutusta ja eihän sitä tiedä jos se ei olekaan Riian juttu. Siis daa.
Mun mielestä Ria on parempi. Eli Ria Aurora. Muita, pehmeämpiä ehdotuksia
Ria Amanda
Ria Adele
Ria Sofia Aurora
Ria Emilia
Ria Emma Aurora
Ria Elisabeth
Ria Aleksandra (vähän pehmeämmän kuuloinen)
Ria Annabella
Ria Isabella
Riippuu sukunimestäkin.
Ria Auroora Raevaara voisi olla liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nimi kunhan tytölle ei tule ärrä-vikaa. Tuntemani Kirsi on aikuisikään saakka kärsinyt nimestään. Ehkä voitte varmuuden vuoksi antaa lapselle kolmannen ja ärrättömän nimen, jota hän voi ruveta käyttämään jos kielen sorahtelu ei lopu.
Joo. Se puheopetus on kidutusta ja eihän sitä tiedä jos se ei olekaan Riian juttu. Siis daa.
Mulla oli ennen ihan jäätävä r- ja s vika mutta pääsin puheterapeutilla täysin eroon tuosta! :) Olen tosin silti iloinen ettei nimessäni ole ärrää.. olisi se pienenä ollut tosi raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei missään nimessä noin montaa ärrää, ei kuulosta kauniilta ja soljuvalta, vaan pikemminkin tönköltä ja rumalta. Etunimenä Riia tulee olemaan ongelma, kun ei osaa vielä ärrää.
Suomen kielessä nyt sattuu olemaan niitä ärriä muuallakin. Jos se ei ole sun juttus, voisitko muuttaa maasta? Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sukunimestäkin.
Ria Auroora Raevaara voisi olla liikaa
Tai vaikka Rirr Arr Rrrr. Voitteko siis kuvitella!
Riina Auroora olis parempi versio nimestä 👍
Vierailija kirjoitti:
Riina Auroora olis parempi versio nimestä 👍
Auroora on ihan kamala. Aurora sen olla pitää!!
Mia tai Tia olisi parempi tai vaikka Kia. Aurora sopii. Moni oppii R-kirjaimen myöhään jos koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Ria on parempi. Eli Ria Aurora. Muita, pehmeämpiä ehdotuksia
Ria Amanda
Ria Adele
Ria Sofia Aurora
Ria Emilia
Ria Emma Aurora
Ria Elisabeth
Ria Aleksandra (vähän pehmeämmän kuuloinen)
Ria Annabella
Ria Isabella
Kuulostaa rumalta lyhyellä iillä. Ria, ihan kuin kurkkuaan rykäisisi. Kahdella iillä kuulostaa parremmalta. Sama kuin Pia ja Piia. Yhdellä iillä ruman kuuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kielessä nyt sattuu olemaan niitä ärriä muuallakin. Jos se ei ole sun juttus, voisitko muuttaa maasta? Kiitos.
Öö mitä? Yleensä ärrävikaiset käyttävät synonyymejä sanoille, joissa on r-kirjain. Omalle nimelleen on vaikea mitään muuta vaihtoehtoa keksiä. Minä nyt vain ajattelen sen lapsen etua, itselläni ei ikinä ole mitään puhevikaa ollut.
Riia on viroksi Riika eli siis Latvian pääkaupunki.