Mitä mieltä nimestä Riia Aurora?
Hei!
Meillä on pieni tyttövauva, jolle olemme suunnitelleet nimeä Riia Aurora. Miltä kuulostaisi?
Kommentit (33)
Meillä on kaksi isompaa lasta, joiden nimet alkavat R:llä, eikä kummallakaan ole ollut mitään ongelmia. Sen takia haluaisimme jatkaa R-linjalla tämän kolmannen lapsen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Riia on viroksi Riika eli siis Latvian pääkaupunki.
Mitä sitten? Esim. Sofia on Bulgarian pääkaupunki. :D
Mun mielestä just hyvä kun on voimakkaita nimiä eikä sitä ainaista Aadaa ja Eemiä!!
Ria Aurora on hyvä, mutta kyllä minäkin lisäisin yhden nimen, jossa ei ole ärrää. Esim jo ehdotetut Ria Sofia Aurora tai Ria Emilia Aurora.
Myös Rosa on ihan kiva r-nimi. Tai Rebekka. Mutta on tuokin hyvä, ja harvinainen. :)
Tosi kiva ja sointuva nimi. Älä välitä, täällä ei kelpaa mikään. Onnea uudesta tulokkaasta😊
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä just hyvä kun on voimakkaita nimiä eikä sitä ainaista Aadaa ja Eemiä!!
Ria Aurora on hyvä, mutta kyllä minäkin lisäisin yhden nimen, jossa ei ole ärrää. Esim jo ehdotetut Ria Sofia Aurora tai Ria Emilia Aurora.
Kahdella aikaisemmalla lapsella on vain kaksi nimeä, joten ajattelin pysyä linjassa heidän kanssaan. Mutta yksi hyvä vaihtoehto voisi olla esimerkiksi Riia Anniina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei missään nimessä noin montaa ärrää, ei kuulosta kauniilta ja soljuvalta, vaan pikemminkin tönköltä ja rumalta. Etunimenä Riia tulee olemaan ongelma, kun ei osaa vielä ärrää.
Suomen kielessä nyt sattuu olemaan niitä ärriä muuallakin. Jos se ei ole sun juttus, voisitko muuttaa maasta? Kiitos.
Öö mitä? Yleensä ärrävikaiset käyttävät synonyymejä sanoille, joissa on r-kirjain. Omalle nimelleen on vaikea mitään muuta vaihtoehtoa keksiä. Minä nyt vain ajattelen sen lapsen etua, itselläni ei ikinä ole mitään puhevikaa ollut.
Suomessa se ärrä opetellaan sanomaan. Piste. Jos ei huvita niin rajalle ei ole pitkä matka.
Tämä on ehkä tyhmä kommntti, mutta itse pidän enemmän nimestä Rea (kirjoita miten haluat). Päiväkodissa yhden tytön nimi on Rhea (ulkomaalainen), mielestäni tosi kaunis. Auroran voisi säästää ehkä seuraavalle laselle jos on tulossa. Riian tai Reean kanssa sopisi joku vähäsen pehmeämpi nimi. Tai sitten kolme nimeä, Riia "Ella" Aurora?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdella aikaisemmalla lapsella on vain kaksi nimeä, joten ajattelin pysyä linjassa heidän kanssaan. Mutta yksi hyvä vaihtoehto voisi olla esimerkiksi Riia Anniina.
Ap
Riia Anniina on kaunis. Mutta valitkaa mikä teidän mielestä on paras, Riia Aurorakaan ei ole oikeasti mikään Herkko-Petteri. Palstalaisille kelpaa yleensä vain nimet tyyliä Urho ja Päivi tai toinen ääripää Helmi-Lumihiutale tms. Teidän nimivaihtoehdot on todella hyviä, onnea pikku prinsessasta! <3
Mä tykkään Riia Aurorasta. Riia olisi nykylapsella harvinainen nimi, ja lisäksi Riia on mielestäni ajaton nimi, sopii sekä lapselle että aikuiselle. Nätti nimiyhdistelmä, jossa on vähän säröä ja asennetta. Itse olen jo vähän kyllästynyt siihen pehmeään ja pliisuun nimimuotiin, joka on vallinnut jo pitkään: Aava, Aada, Elli, Ella, Elle, Lilli, Mila, Nella, Nelli, Venla, Veea, Vella, Mella, Meea, Elias, Eelis, Leevi, Veeti, Leo, Neo, Nooa, Luka, Lenni jne.
Olen päiväkodissa töissä. Ärrä-kammoisuus on johtanut siihen, että nimilista näyttää nykyisin tältä: Eveliina, Alina, Aada, Iida, Essi, Alli, Elli, Helmi, Jasmin, Mila, Nelli, Eevi, Iivi, Oiva, Onni, Eelis, Eeli, Elias, Juuso, Wiljami, Mio, Tuukka, Touko, jne. Tervetuloa Reino Sakari ja Riia Aurora!