Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Suomen kissat ja koirat tuottavat yli 100 000 auton verran päästöjä vuodessa

Vierailija
14.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/2833c4d6-1c72-4d7a-869a-0626136d1323_u…

Ai luoja sallikaa mun nauraa? Nyt menee jo yli tämä ilmastovouhotus. Tämäkin uutinen on vaan selvästi pohjustusta sille että kohta on jotakin uusia veroja tulossa, lemmikeihin liittyen tälläkertaa, kotieläinpäästövero? Isompi koira-isompi vero?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne eläimet siellä metsässä? Pitäisikö ne kaikki pyydystää ja asentaa joku hiilinielusuodatin?

Vierailija
42/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meiltä vietäisiin väkisin ilmastonmuutoksen torjumisen nimissä lemmikit pois niin luuletteko että kiinnittäisin enää huomiota mihin roskani laittaisin ja mitä ostaisin? No tasan tarkkaan en.

Sama. Tämän lemmikkijutun "innoittamana" päätin ryhtyä nyt Trump-faniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihmisten määrä, vaan se elintaso. 

Ei se elintason määrä, vaan fossiiliset polttoaineet.

Ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää tätä.

Vierailija
44/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meiltä vietäisiin väkisin ilmastonmuutoksen torjumisen nimissä lemmikit pois niin luuletteko että kiinnittäisin enää huomiota mihin roskani laittaisin ja mitä ostaisin? No tasan tarkkaan en.

MINÄ MINÄ MINÄ. Tällä planeetalla olisi huomattavan paljon vähemmän ongelmia, jos sitä maailmaa ei mitattaisi vain sillä omalla navalla.

Sori vaan minun raja kulkee siinä aletaanko tappaa lemmikkejä vai ei. Mistäs sitä tietää miten se tulevaisuudessa laajenisi, vanhuksille ja vammaisille pakkoeutanasia?

Vierailija
45/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan  tässä on jo siinä, että koira ja kissa ei ole enää vain lemmikki tai jopa hyötyeläin, vaan "perheenjäsen", jota raahataan matkoille mukaan, ostetaan kallista ruokaa, leluja, sälää, patjoja, ties mitä. Ihminen on sokea omalle kulutukselleen. Rahaa palaa, ympäristöä rasitetaan, vai luuletteko että kaikki se tavara syntyy ilmasta ja katoaa ilmaan?

Olet väärässä. Ostin erittäin hyvälaatuiset perustarvikkeet jo ensimmäiselle koiralleni, on erittäin hyvä asia, että tarvikkeet eivät ole kadonneet ilmaan, vaan olen voinut käyttää samoja tarvikkeita kaikilla koirillani 30 vuotta. Toivottavasti tarvikkeet ovat kunnossa vielä seuraavillekin tuleville koirilleni :)

Vierailija
46/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tutkimus oli tehty alusta asti täysin pieleen. Oman lemmikin ruokailuun ja päästöihin voi vaikuttaa henkilökohtaisilla valinnoilla. Kotiruokaa syövä koira ei kuluta yhtään sen enempää vaan on hyödyksi syöden tähteet pois. Omalle lemmikille voi vaikka itse metsästää ruokaa niistä omista valinnoista ja elämäntavasta riippuen. Ei sisäfile-tutkimus Amerikasta kerro siitä, mitä metsästävän perheen koira kuluttaa tai toiseen äärilaitaan mitä ulkomailla näyttelyissä käyvä koira kuluttaa. Toisen koiran kulutus on todella pientä ja toisen lähellä ihmistä.

Vierailija
48/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MINÄ MINÄ MINÄ. Tällä planeetalla olisi huomattavan paljon vähemmän ongelmia, jos sitä maailmaa ei mitattaisi vain sillä omalla navalla.

Sori vaan minun raja kulkee siinä aletaanko tappaa lemmikkejä vai ei. Mistäs sitä tietää miten se tulevaisuudessa laajenisi, vanhuksille ja vammaisille pakkoeutanasia?

Ei tarvitse oikeasti olla noin tyhmä ja suoraviivainen. Kyse on siitä, että ihmisiä haastetaan miettimään kulutustottumuksiaan ja lemmikit eivät ole tämän ulkopuolella, vaikka niin on ehkä ajateltu. Ennen kuin hankitaan se kissa tai koira niin mietitään sitä yhtälöä sen kulutuksen kannalta ja jos se lemmikki on jo hankittu, on nyt hyvä hetki miettiä sitä ylläpitoa sen kulutuksen kannalta. Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
49/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tämän lemmikkijutun "innoittamana" päätin ryhtyä nyt Trump-faniksi.

Voi hyvää päivää! :-D

Vierailija
50/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse oikeasti olla noin tyhmä ja suoraviivainen. Kyse on siitä, että ihmisiä haastetaan miettimään kulutustottumuksiaan ja lemmikit eivät ole tämän ulkopuolella, vaikka niin on ehkä ajateltu. Ennen kuin hankitaan se kissa tai koira niin mietitään sitä yhtälöä sen kulutuksen kannalta ja jos se lemmikki on jo hankittu, on nyt hyvä hetki miettiä sitä ylläpitoa sen kulutuksen kannalta. Ei voi olla niin vaikeaa.

Eli suomeksi sanottuna lemmikkiä ei saa ottaa ja jo hankitusta pitää luopua

Vierailija
51/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne eläimet siellä metsässä? Pitäisikö ne kaikki pyydystää ja asentaa joku hiilinielusuodatin?

Ei kun ne pitää kaikki tappaa, koska ne syö kaikki metsästyskoirat.

Vierailija
52/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi jättänyt lihansyöntiä eettisistä syistä niin mun kasvisyöntini loppuisi muuten tähän. Alkaa tulla j*malauta jo korvistakin ulos tämä länsimaalaisten ihmisten syyllistäminen joka s**tanan asiasta.

No, jatkossa en enää jaksa lajitella jätteitä vaan ihan kaikki menee samaan roskikseen. Pattereista ja lampuista lähtien.

Vierailija
53/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä perkeleellistä vouhotusta. No saivathan päiväni pilattua. Onneksi on vieressä tuo 25 kg karvainen tuhisija

Vierailija
54/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän jättää tänään kakkapussi kotiin? Miksi enää käyttäisin sitä kun asenne lemmikkeihin on tämä?

Vierailija
55/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en olisi jättänyt lihansyöntiä eettisistä syistä niin mun kasvisyöntini loppuisi muuten tähän. Alkaa tulla j*malauta jo korvistakin ulos tämä länsimaalaisten ihmisten syyllistäminen joka s**tanan asiasta.

No, jatkossa en enää jaksa lajitella jätteitä vaan ihan kaikki menee samaan roskikseen. Pattereista ja lampuista lähtien.

Mä aion tehdä saman. Tähän asti olen tunnollisesti kierrättänyt, mutta kerran kaikesta hyvästä ja vaivannäöstä saa vain haukkuja palkaksi niin pitäkää tunkkinne. Ei kiinnosta enää osallistua, koska tämä toisia syyttelevä p*ska porukka ei todellakaan edes ansaitse maapalloa missä elää.

Vierailija
56/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nuo turkistuotantoeläimet? Melko turhaa kuormitustahan nekin aiheuttaa. Ja paljon.

Vierailija
57/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän jättää tänään kakkapussi kotiin? Miksi enää käyttäisin sitä kun asenne lemmikkeihin on tämä?

Niinpä.

Vierailija
58/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi. Mä ainakin jätän jatkossa niille sijoilleen.

Vierailija
59/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetaan siis kissat ja koirat.

Ja varmuudeksi kaikki muutkin tielle osuvat elikot.

Vierailija
60/115 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuo koira katsoo sielukkaasti syvälle silmiin. Ikään kuin aavistaisi mistä mamma on tuohtunut. Ja koittaisi lohduttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi