Ghoustaus, kuinka päästä yli (taas)?
Tapailin useamman viikon fiksun oloista miestä. Sovittiin että tällä viikolla nähtäisiin taas leffan ja yhdessäolon merkeissä. Yhtäkkiä hiljeni, ei tullut mitään viestiä. Suhde oli siis jo intiimi ja sovittu ettei ole pelkkä panosuhde. Nyt katosi ja hiljeni. Kuinka useiden tällaisten hiljenemisten jälkeen estää itseään muuttumasta kyyniseksi??? Onko vielä miehiä jotka kohtelevat naisia kunnioittavasti??? Vitutuskäyrä huipussaan, montako kertaa yksi ihminen jaksaa näitä pettymyksiä.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa nyt ihmiset itsetunto! Joku ei tykännytkään, entä sitten? Vai tykkäätkö itse kaikista, joka treffit johtaa avioliittoon?
Jos itsetunto murenee jostakin pakeista/ghostaamisesta, niin psykiatrille mars.
Eihän tässä tuosta ole kysymys ollenkaan vaan siitä, ettei ilmoiteta sen kiinnostuksen päättymisestä (edes kysyttäessä) ja jätetään toinen täyteen epätietoisuuteen roikkumaan. Se on julmaa.
Tää nyt vaan on pelinhenki deittailussa että fiilikset voi muuttua ym. mutta ei tietenkää tuo ole ok, etenkin jos on jo tapaillut useamman kerran. Osoittaa vaan millanen pelkuri oli kyseessä.. kannattaa tehdä myös alusta asti selväksi jos on ettimässä vakavampaa
Se on ilmeisesti liian vaikeaa kirjoittaa viestejä, ettei kiinnosta, tai tehdä valmiita pahoitteluviestejä jatkon varalle.
Mun mielipide on, että joko ghostatulla tai ghostaajalla on jotenkin huonot sosiaaliset taidot ja vajainen empatiakyky. Ihminen joka ghostaa, ei omaa tarpeeksi sosiaalisia taitoja kertoakseen että haluaa lopettaa suhteen vaan ghostaa sitten yllättäen. Jos hänellä olisi tarpeeksi empatiaa, hän ymmärtäisi miten tuollainen on raukkamaista, epäreilua ja hämmentävää. Mielestäni normaali, kypsä ihminen pystyy kertomaan asian ja päästää samalla toisenkin jatkamaan eteenpäin. Olen myös sitä mieltä, miten osan näistä ghostaajista täytyy olla sairaita yksilöitä, jotka ehkä testaavat omaa arvoaan tällä tavoin. Pitävät siitä että heidän peräänsä kysellään, ehkä ottavat takaisin vähäksi aikaa ja sitten taas hylkäävät. Itse en ghostaajaa enää elämääni takaisin huoli, onpa kyse sitten kaverista tai muusta ehdokkaasta.
Minä evankelion Jeesus Kristuksesta ja ilmoitan olevani uskossa häneen ja että seksi kuuluu vain avioliiton.
Pääsee pelkän pilden perässä olevista.
Miten ihminen joka on ghostannut toisen useamman tapailukerran jälkeen pystyy enää jatkamaan elämäänsä ilman huonoa omatuntoa?
Itse jouduin yhden miehen ghostaamaan. Meillä ei varsinaisesti mitään suhdetta ollut, tutustuttiin töissä ja käytiin muutaman kerran lounaalla. Pari kertaa kahvilla töiden jälkeen. Keskusteluissa ei ollut mitään romanttista vaan arkipäiväistä lätinää. Mies kuitenkin kuvitteli että meillä saattaisi olla "jotain", vaikka näin ei ollut enkä mielestäni antanut niin ymmärtää.
Miehelle tuli pakkomielle minua kohtaan, soitteli, viestitteli, halusi päästä minun luo kylään, ehdotti treffejä jne. Kieltäydyin kohteliaasti mutta asia ei mennyt perille vaan sama kärttäminen jatkui. Lopetin yhteydenottoihin vastaamisen mutta jaksaa vieläkin useamman kuukauden jälkeen kysellä säännöllisesti kuulumisia vaikka ei vastausta saakkaan.
En oikeastaan koe huonoa omatuntoa, joidenkin kohdalla ei vaan puhe riitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin yhden miehen ghostaamaan. Meillä ei varsinaisesti mitään suhdetta ollut, tutustuttiin töissä ja käytiin muutaman kerran lounaalla. Pari kertaa kahvilla töiden jälkeen. Keskusteluissa ei ollut mitään romanttista vaan arkipäiväistä lätinää. Mies kuitenkin kuvitteli että meillä saattaisi olla "jotain", vaikka näin ei ollut enkä mielestäni antanut niin ymmärtää.
Miehelle tuli pakkomielle minua kohtaan, soitteli, viestitteli, halusi päästä minun luo kylään, ehdotti treffejä jne. Kieltäydyin kohteliaasti mutta asia ei mennyt perille vaan sama kärttäminen jatkui. Lopetin yhteydenottoihin vastaamisen mutta jaksaa vieläkin useamman kuukauden jälkeen kysellä säännöllisesti kuulumisia vaikka ei vastausta saakkaan.En oikeastaan koe huonoa omatuntoa, joidenkin kohdalla ei vaan puhe riitä.
Väittäisin että tässä tapauksessa ghostaus ei ole oikea termi. Ghostauksessa olennainen osa on se, että asiat on näennäisesti hyvin ja toisen katoaminen suhteesta on yllättävää ja äkillistä. Se, että asiallisesti kertoo toiselle ettei ole kiinnostunut, eikä sen jälkeen vastaa jatkuvaan "kärttämiseen" on ihan normaalia ja odotettavaa.
Hankkikaa nyt ihmiset itsetunto! Joku ei tykännytkään, entä sitten? Vai tykkäätkö itse kaikista, joka treffit johtaa avioliittoon?
Jos itsetunto murenee jostakin pakeista/ghostaamisesta, niin psykiatrille mars.