Miehen suhtautuminen
Tilanne on se, että minä koen miehen siskon käyttäytymisen yhdessä asiassa epäkunnioittavaksi. Olen kokenut jo pitkään. Olen joskus maininnut asiasta miehelleni. Nyt sitten tuli taas tilanne eteen, ja koin, että miehen sisko ei välitä yhdestä tärkeästä asiasta. Sanoin asiasta miehelleni ja asiasta tuli riita. Nyt tilanne on se, että mieheni ei näe asiassa ongelmaa ja, jos minulla on ongelma niin minä saan hoitaa tai olla hoitamatta asian. Minä koen että mies on asiassa siskon puolella ja samaan aikaan olen surullinen, koska minä olen sentään vaimo ja kyse on asiasta mikä liittyy meidän lapseen. Onko minulla oikeus olla asiasta surullinen tmv? Itkin jopa asiaa ja mies oli ihan välinpitämätön.
Kommentit (27)
Okei, nyt tuli selväksi.
Ja kun pyydät kannanottoja, tässä sellainen: unohda koko juttu. Sille ei ole tehtävissä mitään. Ketään ihmistä - edes kummia - ei voi pakottaa kiinnostumaan sinun lapsestasi. Jos hän ei ole kiinnostunut, hän ei ole kiinnostunut.
Kurja juttu, mutta siinä se, ja katse eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen sisko ei palvo lastanne toisena päivä työnään?
Jumakauta!!! Ihan kun nyt sitä vaatisin. Luulisi kummin olevan sen verran kiinnostunut että haluaa edes joskus tavata kun siihen on mahdollisuus (muutama kerta vuodessa) ja syntymäpäivänä muistaisi.
Mitä kummi on sanonut, kun olet häntä kutsunut teidän kansaa esim. joulukirkoon?
Oletko ap sekaisin? Edelleen, kasva aikuiseksi.
Harmi juttu minkäs teet. Te joudutte nyt sitten miehesi kanssa itse vastaamaan lapsen kristillisestä kasvattamisesta, jos kummi kerran laistaa velvollisuudestaan. Valitettavasti on näitä kummeja, jotka laiminlyövät tehtävänsä.
Kummin merkitys on kaventunut, kun ei enää oikein eletä raamatunmallin mukaan ja kummi on lähinnä muodollisuus, että lapsi saadaan otettua osaksi seurakuntaa. Toinen tehtävä on sitten olla läsnä konfirmaatiossa. Myös vanhempien käsitys on vääristynyt. Kummi ei ole pakettiautomaatti, eikä lapsenvahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen sisko ei palvo lastanne toisena päivä työnään?
Jumakauta!!! Ihan kun nyt sitä vaatisin. Luulisi kummin olevan sen verran kiinnostunut että haluaa edes joskus tavata kun siihen on mahdollisuus (muutama kerta vuodessa) ja syntymäpäivänä muistaisi.
Hohhoijaa
Hyvää viikonloppua!
No moi vaan sullekin. Asiahan meni niin, että mut käskettiin kummiksi - ei kysytty. Jos olisi kysytty, olisin kieltäytynyt, koska evvk kummin hommat. Te (sinä) hehkutitte koko suvulle, miten minusta tulee kummi ja saitte vanhempanikin puhumaan minulle, miten suuri ’kunnia’ se on ja eihän sellaisesta kieltäydytä ja voi miten ihanaa ja hauskaa. Joten valitettavasti taivuin paineen alla, vaikka v####ti. Minä en halua olla lahjakone, mitä te odotatte. Voitte hommata sille lapselle ihan vapaasti paremman kummin. Tämä välimatkakin (yli 300km) on ongelmallinen juurikin noiden synttäreiden ja muiden suhteen. Ei ole kiva ajella 600km päivän aikana paikkaan, jossa ollaan kuitenkin naama nurin, koska lahja liian halpa tai muuten huono.