Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimit, jos joku on bussissa varannut ainoan vapaan istumapaikan laukulleen/repulleen?

Vierailija
13.10.2018 |

Huomautatko vai tyydytkö seisomapaikkaan?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän repun mennessäni paikalle istumaan, mikäli omistaja teeskentelee sokeaa.

Vierailija
2/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrätkö laukun, niin pääsen istumaan. Yleensä kyllä on siirretty ilman pyytämistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on paskai.nen kånken, pysyn mahdollisimman kaukana ja yritän olla oksentamatta. Jos jokin muu laukku/reppu, sanon "anteeksi, saisiko tähän istua"

Jos matkaa on pari pysäkin väliä, jään seisomaan.

Vierailija
4/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset on niin fiksuja että siirtävät laukun jos siihen viereen pysähtyy.

Kerran minulla oli monta kassia, ja yhdessä laukussa särkyvää tavaraa. Sen laitoin viereeni, koska lattialle sitä ei voinut laittaa, koska vastapäätä istui porukkaa joiden jaloissa se olisi rikkoontunut.

Bussiin tuli nainen joka istui kylmästi kassin päälle.

En tiedä mikä olisi ollut minulta oikea ratkaisu, enkä tiedä oliko bussissa muita istumapaikkoja vai oliko se aivan viimeinen paikka, mutta vähän ihmettelin.

Vierailija
5/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset on niin fiksuja että siirtävät laukun jos siihen viereen pysähtyy.

Kerran minulla oli monta kassia, ja yhdessä laukussa särkyvää tavaraa. Sen laitoin viereeni, koska lattialle sitä ei voinut laittaa, koska vastapäätä istui porukkaa joiden jaloissa se olisi rikkoontunut.

En tiedä mikä olisi ollut minulta oikea ratkaisu, enkä tiedä oliko bussissa muita istumapaikkoja vai oliko se aivan viimeinen paikka, mutta vähän ihmettelin.

Hah hahha hah..siitäs sait:)

Vierailija
6/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin kerran laukun lattialle, kun tilaa ei muuten järjestynyt.

Vierailija
7/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jaksan pyytää tilaa, mutta joskus väsyneenä olen vain ängennyt paikalle siirrettyäni ensin laukun pois.

Vierailija
8/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan hyvin seistä ja mielummin seison, kun istun kylkikyljessä jonkun vieraan kanssa. Kuljen tosi harvoin julkisilla.

Vierailija
9/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun laukun päälle. Joskus on jotain laukussa rusahtanut, mutta eipä se mulle kuulu. Olen maksanut lipun matkastani, se laukku tuskin on maksanut omaa lippuaan.

Vierailija
10/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen vaan siihen, siis en istu tietenkään laukun päälle, vaan huomautan asiasta.

Vierailija
11/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyn seisomapaikkaan. En jaksa enää tässä elämässä alkaa tappelemaan ihmisten kanssa. Jos he eivät osaa ottaa muita huomioon niin en vain jaksa alkaa opettamaan.

Vierailija
12/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun päälle. Kerran olen tehnyt näin, kun en nähnyt, että siinä on reppu. Kyllä se sen pois kiskoi...

Vierailija
13/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kassia voinut pitää sylissä?

Vierailija
14/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun laukun päälle ja voi tulla pikkupisukin kun on tuota inkontinenssia.

Vierailija
15/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hahha hah..siitäs sait:)

Ei tuokaan oikein ole. Vaikka toinen olisikin epäkohtelias, et saa silti rikkoa hänen tavaroitaan.

Vierailija
16/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitin kerran laukun lattialle, kun tilaa ei muuten järjestynyt.

Ei sitä heittää tarvitse, riittää, että siirtää.

Vierailija
17/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn voinko istua paikalle ja laukku siirretään ihan sovussa. Ainoastaan tummilta mamumiehiltä en kysy, ettei satu epämiellyttäviä väärinkäsityksiä (olen nuori nainen).

Vierailija
18/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn: "Anteeksi, saako tähän istua?"

Ei ole koskaan tarvinnut ryhtyä järeämpiin toimenpiteisiin. (Mikä käytännössä tarkoittaisi ehkä merkitsevää katsetta ja lausetta: "Tämä on_viimeinen_ vapaa istumapaikka.")

Vierailija
19/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut sen linjan, että mukavia ihmisiä kohtaan olen mukava, törppöjä kohtaan tyly. Kassin kanssa ylimääräisen paikan vallanneet ovat törppöjä, joten heitä saa tylyttää. Oppivatpa sitten siirtämään itse kassinsa pois, kun bussi alkaa täyttyä.

Vierailija
20/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kassia voinut pitää sylissä?

Minulla oli siis monta kassia, ja nahkaista olkalaukkua en laita likaiselle lattialle, joten se oli sylissä. Loput kassit lattialla ja tuo yksi vieressä.

Minuakin ottaa päähän jos kassi on istuimella, enkä normaalisti laita omaakaan laukkuani siihen, mutta tuo oli siis poikkeustapaus, jossa minulla ei ollut vaihtoehtoja.

Eniten ihmettelen ettei hän sanonut mitään, saati että olisi pysähtynyt odottamaan että olisin siirtänyt kassia, vaan istui sen päälle välittömästi hehkuen juuri täälläkin näkyvää "siitä saat, senkin tuolinvaltaaja!"- henkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi