Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimit, jos joku on bussissa varannut ainoan vapaan istumapaikan laukulleen/repulleen?

Vierailija
13.10.2018 |

Huomautatko vai tyydytkö seisomapaikkaan?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan julkista liikennettä ja onneksi on joustavat työajat, jolloin voi valita aikataulunsa siten, että liikkeellä on mahd. vähän ihmisiä.

Joskus on tullut tilanteita, joissa on pitänyt pyytää tilaa, ja toki sitä pyytämällä saa. Ihan yhtä kehareita ovat nämä toisten tavaroiden päälle istujat kuin monta paikkaa tavaroillaan varaavat, puhumalla pärjää.

Vierailija
22/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset on niin fiksuja että siirtävät laukun jos siihen viereen pysähtyy.

Kerran minulla oli monta kassia, ja yhdessä laukussa särkyvää tavaraa. Sen laitoin viereeni, koska lattialle sitä ei voinut laittaa, koska vastapäätä istui porukkaa joiden jaloissa se olisi rikkoontunut.

Bussiin tuli nainen joka istui kylmästi kassin päälle.

En tiedä mikä olisi ollut minulta oikea ratkaisu, enkä tiedä oliko bussissa muita istumapaikkoja vai oliko se aivan viimeinen paikka, mutta vähän ihmettelin.

Eikö kassia voinut pitää sylissä?

Minulla oli siis monta kassia, ja nahkaista olkalaukkua en laita likaiselle lattialle, joten se oli sylissä. Loput kassit lattialla ja tuo yksi vieressä.

Minuakin ottaa päähän jos kassi on istuimella, enkä normaalisti laita omaakaan laukkuani siihen, mutta tuo oli siis poikkeustapaus, jossa minulla ei ollut vaihtoehtoja.

Eniten ihmettelen ettei hän sanonut mitään, saati että olisi pysähtynyt odottamaan että olisin siirtänyt kassia, vaan istui sen päälle välittömästi hehkuen juuri täälläkin näkyvää "siitä saat, senkin tuolinvaltaaja!"- henkeä.

Olisit tilannut taksin, jos noin paljon tilaa tavaroillesi tarvitsit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset on niin fiksuja että siirtävät laukun jos siihen viereen pysähtyy.

Kerran minulla oli monta kassia, ja yhdessä laukussa särkyvää tavaraa. Sen laitoin viereeni, koska lattialle sitä ei voinut laittaa, koska vastapäätä istui porukkaa joiden jaloissa se olisi rikkoontunut.

En tiedä mikä olisi ollut minulta oikea ratkaisu, enkä tiedä oliko bussissa muita istumapaikkoja vai oliko se aivan viimeinen paikka, mutta vähän ihmettelin.

Oikea ratkaisu sinulta olisi ollut kassi syliisi. 

Vierailija
24/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ääneen joltain jäänyttä kassia ja vippaan sen reippaasti käytävään. Omistajahan tietysti nappaisi omansa syliinsä, kun bussi alkaa täyttyä.

Vierailija
25/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hahha hah..siitäs sait:)

Ei tuokaan oikein ole. Vaikka toinen olisikin epäkohtelias, et saa silti rikkoa hänen tavaroitaan.

Omalla riskillä mennään, jollei täydessä bussissa tee tilaa muille matkustajille. Kyse on ihmisten turvallisuudesta. Seisomapaikalla voi käydä hyvin huonosti, jos bussi äkkiä stoppaa.

Vierailija
26/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa olisit ollut velvollinen ostamaan lipun myös kassillesi. Varsinkin jos sitä sylissä ei voinut pitää.

Vierailija
27/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ääneen joltain jäänyttä kassia ja vippaan sen reippaasti käytävään. Omistajahan tietysti nappaisi omansa syliinsä, kun bussi alkaa täyttyä.

Nerokasta! Otan tämän idean omaan käyttöön.

Vierailija
28/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun laukun päälle. Joskus on jotain laukussa rusahtanut, mutta eipä se mulle kuulu. Olen maksanut lipun matkastani, se laukku tuskin on maksanut omaa lippuaan.

Ja olet ylpeä siitä ettet osaa suutasi avata? Jos kukaan ei istu vieressä, on ihan ok pitää siinä laukkua. Itse siirrän sen aina pois jos huomaan että bussiin tulee ihmisiä. Joskus olen ajatuksissani. Mutta toisin kuin sinä, en halua tahallisesti tuottaa ihmisille pahaa mieltä ja ylpeillä moukkamaisuudella. 

Vierailija
29/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen ja kysyn "anteeksi voisiko tähän istua". Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Toisaalta en kulje julkisilla paikoilla k***äotsassa ihmisiä vihaten.

Vierailija
30/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että esim. HSL voisi alkaa myymään kassilippuja, eli kasseille oma matkakortti tai yhdistettynä haltijan matkakorttiin. Silloin olisi selvä peli, eikä mikään tuppisuu voisikaan istua rusauttaa kassin päälle :)

Vierailija
31/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istun laukun päälle. Joskus on jotain laukussa rusahtanut, mutta eipä se mulle kuulu. Olen maksanut lipun matkastani, se laukku tuskin on maksanut omaa lippuaan.

Ja olet ylpeä siitä ettet osaa suutasi avata? Jos kukaan ei istu vieressä, on ihan ok pitää siinä laukkua. Itse siirrän sen aina pois jos huomaan että bussiin tulee ihmisiä. Joskus olen ajatuksissani. Mutta toisin kuin sinä, en halua tahallisesti tuottaa ihmisille pahaa mieltä ja ylpeillä moukkamaisuudella. 

Osta auto tai pidä koko matkan ajan kassia sylissäsi. Ei ole muiden matkustajien tehtävä opettaa sinulle huomaavaista käytöstä ja tarkkaavaisuutta.

Vierailija
32/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljastava ketju taas. Vaikuttaa siltä että monia suomalaisia pelottaa enemmän avata suunsa kuin käyttäytyä hävyttömästi ja heitellä ja rikkoa muiden tavaroita :O

Vierailija
33/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka on lyhyt, seisom. Jos en jaksa seistä, menen ja pyydän matkustajaa siirtämään kassiaan. "Anteeksi, pääsisinkö istumaan?" on ainakin tähän asti tehonnut hyvin.

Vierailija
34/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli lähijunassa ovela nainen. Istuttiin kaksin vastakkain 4 paikan loosissa ja täti

laittoi kassinsa mun viereiselle paikalle. Käytävälläseisojat sitten mulkoili minua vihaisena, mutta kukaan ei saanut suutaan auki ja vaatinut kassilta paikkaa.

Vierailija
35/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seison ihan vieressä ja katson merkitsevästi reppua ja sen omistajaa, hetken, ellei liikuta reppuaan niin kysyn mahtuuks tähän? Yleensä mahtuu, jos leikkii kuuroa niin änkeen penkille ja hilaudun niin että reppu siirtyy penkkien väliin lyttyyn, ja leikin sokeaa kun repun omistaja vaivalloisesti ja hitaasti tai kiukkusena temmaten siirtää reppunsa syliinsä.

Vierailija
36/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa paljastava ketju taas. Vaikuttaa siltä että monia suomalaisia pelottaa enemmän avata suunsa kuin käyttäytyä hävyttömästi ja heitellä ja rikkoa muiden tavaroita :O

Minua ei pelota avata suutani. Olen vain vuosien saatossa kyllästynyt olemaan mukava töykeitä ja itsekkäitä ihmisiä kohtaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!

Vierailija
37/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille laukunpitäjille on helppo sanoa että siirtäisitkö sen laukun pois, vaikka pitäisihän sitä jokaisen itse tajuta että muidenkik pitää päästä istumaan. Kuljen paljon julkisilla enkä KOSKAAN ole törmännyt ihmiseen joka ei olisi siirtänyt laukkua jos joku haluaa viereen istumaan.

Mutta nämä jalkojen ja hartioiden levittelijät ovatkin sitten toinen juttu. He eivät tunnu tajuavan että jos sille omalle koivelleen tai käsivarrelleen ei ole ostanut omaa lippua niin sitten ne pidetään siellä oman penkin puolella eikä levitellä viereiselle istumapaikalle.

Vierailija
38/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta auto tai pidä koko matkan ajan kassia sylissäsi. Ei ole muiden matkustajien tehtävä opettaa sinulle huomaavaista käytöstä ja tarkkaavaisuutta.

Eivät he pystyisikään kun eivät kerran itse osaa. Jos bussi on puolityhjä, en todellakaan pidä laukkuani koko matkaa sylissäni vain siksi, että seuraavalla pysäkillä saattaakin kyytiin nousta se ihminen, joka jostain syystä haluaa istua viereeni (näin on käynyt useammankin kerran). En usko että sinäkään pidät koko ajan laukkuasi sylissäsi, jos tilaa on. Haluat vain selitellä omaa ilkeyttäsi. 

Vierailija
39/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuokaan oikein ole. Vaikka toinen olisikin epäkohtelias, et saa silti rikkoa hänen tavaroitaan.

Omalla riskillä mennään, jollei täydessä bussissa tee tilaa muille matkustajille. Kyse on ihmisten turvallisuudesta. Seisomapaikalla voi käydä hyvin huonosti, jos bussi äkkiä stoppaa.

Tässäkin tilanteessa voit nostaa laukun pois. Sen päälle istumiseen ei ole muuta syytä kuin puhdas ilkeys.

Vierailija
40/136 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin tilanteessa voit nostaa laukun pois. Sen päälle istumiseen ei ole muuta syytä kuin puhdas ilkeys.

En istu muiden laukkujen päälle. Heitän ne pois tieltä käytävälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi