Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tyttö omistaa puolet meidän kodista eikä suostu myymään

Vierailija
12.10.2018 |

Noniin eli tarvisin neuvoja, mitä voin tehdä tilaneessa, jossa asun mieheni kanssa kodissa, jonka mieheni omistaa puoliksi tyttönsä kanssa. Haluaisin tietenkin, että tämä olisi meidän yhteinen koti, joten olen jo yli vuoden ajan yrittänyt saada tyttöä myymään osuutensa minulle, mutta hän ei siihen suostu. Olen kodissani käytännössä vain vuokralla, kaikki asuntoa koskevat päätökset täytyy mieheni mukaan hyväksyttää tytöllä ja muutenkin joudutaan tanssimaan hänen pillinsä mukaan kaikessa asumiseen liittyvässä. Miten saisin tytön pään käännettyä tai voiko mieheni määrätä tytön myymään, jos saan miehen vakuutetuksi asiasta?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli alunperin ap:lta virhe osoittaa halunsa ostaa tyttären osuus.  Nyt vaikuttaa siltä, että olet siellä ns. ilmainen piika, siivoat ja pidät (?) muutenkin huolta toisten omaisuudesta.  Ehdota, että pidätte siivoustalkoot säännöllisin välein ja jokainen teistä kolmesta osallistuu.  Tuskin sun ap kannattaa itse olla se henkilö joka esittää asian, jätä se isän tehtäväksi.  

Vierailija
62/72 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär omistaa puolet, mutta leskellä on hallintaoikeus. Elikä miehesi ei tarvitse kuunnella tyttöään, ellei halua. Eikä tarvitse maksaa vuokraakaan, kulut kylläkin joutuu maksamaan, eikä voi myydä tai vuokrata asuntoa tytön tahdon vastaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oli alunperin ap:lta virhe osoittaa halunsa ostaa tyttären osuus.  Nyt vaikuttaa siltä, että olet siellä ns. ilmainen piika, siivoat ja pidät (?) muutenkin huolta toisten omaisuudesta.  Ehdota, että pidätte siivoustalkoot säännöllisin välein ja jokainen teistä kolmesta osallistuu.  Tuskin sun ap kannattaa itse olla se henkilö joka esittää asian, jätä se isän tehtäväksi.  

Miten niin ilmainen piika? Pitää huolta toisen omaisuudesta? Eli jos asunto ei ole oma, nii sitä ei ole tarvetta siivota, laitella ja pitää huolta? Eihän se vuokrallakaan asuminen noin mene. Ap voi toki mennä vuokralle, elellä siellä kuin sika ja pyydellä vuokraisäntää siivoustalkoisiin.. Joo'o.

Mä olen kyllästynyt siihen miten ahneita ihmiset osaa olla. Täällä surkutellaan miten hirveä tyttö, kun ei ap:lle myy osuuttaan ja kasvata naisen ja hänen lapsiensa omaisuutta. Johan tytön äitikin kääntyisi haudassaan, jos tyttö pakotettaisiin myymään osuutensa.

Ap:n syy haluta ostaa tytön osa talosta? Saisi kerrytettyä omaisuuttaan itselleen ja lapsilleen. Kierolta tuo minusta haiskahtaa, enkä minä ainakaan myisi osaani pois. Eri juttu, jos kyseessä olisi sukulainen, mutta ap sattuu nyt olemaan vain tytön isän kolmas nainen.

Ja nyt jo ap miettii, jos saisi isän mielen käännytettyä ja pakottamaan tytön myymään osuutensa.

Vierailija
64/72 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyttärellä on kyllä ihan täysi oikeus pitää talosta oma osuutensa. Sitä en kyllä ymmärrä, jos talossa ei voi edes maalata yhtä seinää kysymättä tytöltä. Jos tyttö ei enää siellä asu, niin kyllä siellä pitäisi voida tehdä pientä remonttia kysymättä tytöltä.

Vierailija
65/72 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis niinkuin mitä asioita siltä tyttäreltä pitää jatkuvasti kysellä?

Eihän vuokralaiset yleensäkään kysele jatkuvasti omistajalta mitään. Ja jos mies omistaa kerran puolet, niin ei tyttären sana ole yhtään vahvempi kuin miehen.

Tämä alkaa olla sen ikäinen talo, että remontoidaan tätä huone huoneelta nykyaikaisemmaksi. Aika paljon ollaan tietysti saatu tehdä omannäköistä, mutta miehen periaate on, että edes pensseliä ei kasteta maalipurkkiin ennen kuin on tyttäreltä lupa haalittuna. Ja toisaalta aika paljon on tytön mielipiteiden mukaan tehty kompromissiakin. Mies maksaa kaikesta suurimman osan, mikä on mielestäni myös epäreilua siinä, että tyttö päättää kuitenkin kaikesta samalla osuudessa kuin mieheni. 

Kuulostaa aika vittumaiselta tilanteelta. Itse en suostuisi asumaan exvaimon mausoleumissa jossa minulla ei olisi mitään sananvaltaa. Ilmoita miehelle että muutat ulos joko yksin tai hänen kanssaan, koska et halua olla vieraana toisten omistamassa kodissa.

No se on sitten heipat tälle muijalle ja uutta vaan kehiin...

Meinaatko tosiaan että niitäkin muijia löytyy jotka haluisivat astua valmiiseen kotiin jossa kuolleen vaimon kuvat ja sisustus muistuttavat alituisesti siitä entisestä elämästä? Ihan vierestä nähneenä, nuo lesket ovat usein murheellisia ja synkkiä tapauksia mikäli ei vanhasta osata päästää irti, eikä sellaisen yrmyn vierelle kovinkaan paljon ole naisista tunkua.

Tässä tapauksessa miehestä on tullut leski yli 20 vuotta sitten eli ei meillä kyllä mitkään kuolleen vaimon kuvat esillä komeile. Mutta haluaisin vaan itsekin kartuttaa itselleni ja lapsilleni omaisuutta enkä vaan asua "muiden nurkissa" vailla oikeaa päätäntävaltaa. Muuttokaan ei ole oikein mahdollinen kun miehen työt ovat samalla tontilla...

Juuri tuosta syystä tytär ei sinulle halua myydä. Ei hän halua kartuttaa sinun ja lastesi omaisuutta vaan haluaa turvata omalta äidiltään perimänsä omaisuuden. Ymmärrän hyvin häntä. Osta oma sijoitusasunto, jos haluat asuntovarallisuutta kartuttaa. 

Vierailija
66/72 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ap miksi et hanki sijoitusasuntoa oman omaisuuden kartuttamiseksi? Koska jos kyse olisi pelkästään omaisuuden keräämisestä itselle ja omille lapsille, tuo olisi tilanteessa luonteva ratkaisu. Miksi haluaisit puolet jostakin, joka ei tule olemaan kokonaan sinun loppupeleissä kuitenkaan? Luulen että kyse on oikeasti ap:n loisimisesta ja miehen mielipiteiden jyräämisestä (tyttö hyvä tekosyy, että sisustus säilyy miehen maun mukaisena.)

Vierailija
67/72 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär omistaa puolet, mutta leskellä on hallintaoikeus. Elikä miehesi ei tarvitse kuunnella tyttöään, ellei halua. Eikä tarvitse maksaa vuokraakaan, kulut kylläkin joutuu maksamaan, eikä voi myydä tai vuokrata asuntoa tytön tahdon vastaisesti.

Apn ongelmahan nimenomaan on se, että iskä ja tytär päättää yhdessä.

Vierailija
68/72 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apn ongelmahan nimenomaan on se, että iskä ja tytär päättää yhdessä.

Ja ap haluaisi itse päättää.

Vierailija
69/72 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu tyttö säästää todella paljon perintöverossa kun ei myy puolikastaan..

Miten puolikkaan myyminen vaikuttaa perintöveron määrään? Tyttöhän on jo maksanut perintöveronsa aikoja sitten äitinsä kuoleman jälkeen.

Vierailija
70/72 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ap miehesi kanssa muualle, miehesi voi käydä töissä siellä entisessä paikassa, kai hänellä auto on? Tiedän parikin tapausta, jossa sukutila on myyty, tässä meidän kylällä oli tapaus, että isäntäpari erosi ja isäntä jäi kotitilalleen. Lehmien pito ei kannattanut, joten ne lahtiin ja mies puutavaran ajoon vieraalle. No, isäntä löysi uuden vaimon ja he muuttivat pois uuteen taloon. Tila myytiin ( talo plus pihapiiri ) tämän isännän ex-vaimolle uusine miehineen. Pellot ja metsät oli myyty muille. Kyllä nämä onnistuvat, jos vaan tahtoa riittää. Ap, jos haluat kartuttaa omaa omaisuuttasi, niin sulla täytyy riittää sitä omaa tahtoa nyt tässä kohtaa ja lähteä. Jos mies sua rakastaa, niin hän tulee perässä. Myisikö hän osuutensa tyttärelleen? Yrityksen syytinkioikeus? Siis mies lähtee ja yritys jää toimimaan tontille? Mä olisin juossut jo paaaaaaljooon aikaisemmin tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
71/72 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu tyttö säästää todella paljon perintöverossa kun ei myy puolikastaan..

Perintövero maksetaan kuoleman jälkeen oli omaisuus myyty tai ei.  Myynnistä ei sitten enää makseta.

Vierailija
72/72 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että jos mies tyttärensä kanssa suunnittelee mm. talon remontit yhdessä, niin ei sitä asuntoa omaksi kodiksi tunne samalla tavalla kuin jos talo olisi yhteinen ja päätökset yhteiset. Kuitenkin pitää kunnioittaa talon omistajia eikä yrittää jyrätä heidän tahtonsa yli. Tilanteeseen pitää vaan sopeutua tai sitten muuttaa muualle. En kyllä ap:n kaltaisessa tilanteessa olisi mitenkään kiinnostunut ostamaan puolikasta talosta, vaan kartuttaisin omaa omaisuutta muulla tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän