Älkää ottako Ferratumin tai Credit 24:n pikavippiä
Hirveät korot! Näistä lainoista einpääse koskaan eroon. T. Yksi tyhmä
Alli
Kommentit (78)
Ei ne mitään kusetusta ole. Kulut kyllä kerrotaan etukäteen. Ja esim credit24:ssa saa ensimmäisen lainan ensimmäisen kuukauden ilman kuluja. Eli jos tietää että pystyy maksamaan kuukauden sisällä takaisin niin ei edes tule kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaantunut kirjoitti:
Täällä yks jolla ferratum, vivus, risicum, surimo, ostosraha, laina.fi, credit24, easycredit, satavippi jaja mitäs vielä, eipä tuu mieleen. Yhteensä kuitenki varmaan jotain 15-25 000€
Pari vuotta näitten kanssa sinnitelty ja nyt onneks loppuvuoden aikana saa melkeenpä kaikki maksettua pois. Onneks ei oo luottotiedot menny, mutta joo ei enää ikinä.. :D toisaalta ohan tää ollu ihan mielenkiintonen kokemus, vaikka ohan se p*rseestä ettei oo rahaa.
Miten voi olla mahdollista, että 25k pikavipit saat maksettua pois ilman, että luottotiedot on mennyt? Kuulostaa taas vähän näiltä haavetarinoilta. Koska 25k pikavippien korot on jo niin suuret, että niihin menee kokonaan jo ok palkkaisen henkilön melkein koko palkka.
.
Samaa mietin.
Minä erehdyin nuorena tyhmänä ottamaan ja 2000e pelkät kulut ja korot oli 270e siihen vielä lyhennys päälle. Onneksi sain kaikki maksettua pois, eikä ole ikinä ollut maksuhäiriötä.
Hyvä, että sait maksettua. Mun kaveri otti erinäisiä pikavippejä-osittain miehelleen. En tiedä paljonko hänellä on jäljellä, enkö tiedä uskallanko kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Velkaantunut kirjoitti:
Täällä yks jolla ferratum, vivus, risicum, surimo, ostosraha, laina.fi, credit24, easycredit, satavippi jaja mitäs vielä, eipä tuu mieleen. Yhteensä kuitenki varmaan jotain 15-25 000€
Pari vuotta näitten kanssa sinnitelty ja nyt onneks loppuvuoden aikana saa melkeenpä kaikki maksettua pois. Onneks ei oo luottotiedot menny, mutta joo ei enää ikinä.. :D toisaalta ohan tää ollu ihan mielenkiintonen kokemus, vaikka ohan se p*rseestä ettei oo rahaa.
Miten voi olla mahdollista, että 25k pikavipit saat maksettua pois ilman, että luottotiedot on mennyt? Kuulostaa taas vähän näiltä haavetarinoilta. Koska 25k pikavippien korot on jo niin suuret, että niihin menee kokonaan jo ok palkkaisen henkilön melkein koko palkka.
Yhteisiä velkoja siis kumppanin kanssa, vaikka suurinosa onkin mun . Tähän asti ollaan eletty käytännössä vaan mun palkalla, opintotuella ja opintolainalla, mutta nyt kumppani alottaa keväällä myös työt, joten saadaan joka kuukaus yks laina kokonaan pois. Töissä ja ylitöissä on kyllä saanu olla.
Se piti vielä sanoa, että jos oltais yksin näitten velkojen kanssa ni sit ois kyllä varmasti jo luottotiedot menny ja ei näistä selviäis.
Noi joustoluottona toimivat pikavipit on kyllä erityisen potentiaalisia aiheuttamaan suuria ongelmia.
Sen tyyppisissä pikavipeissä, mitkä nostaa kerralla & joiden kova korko lyödään kerralla lainasumman päälle ja joka pitää kuitata pian pois on se eräänlainen hyvä puoli, että niistä sentään tietää koko summan, eikä ajaudu jumiin sen lainan kanssa. Eli siis tilanteeseen missä maksaa joustoluottoa joka kuukausi, mutta koska korko jatkaa juoksemista ja lainaa voi myös nostaa itselleen takaisin (tietysti vielä, niin että on erillinen nostopalkkio...), niin se pohjalla oleva lainasumma ei lyhene koskaan. Lainafirmoille tämän tyyppinen jumi tietysti passaa oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu ottaa pikavippiä yhtään mistään?
Varmaan sellainen hullu jolla ei ole rahaa just sillä hetkellä, eikä oma pankki myönnä kulutusluottoa. Niinpä, kaikkien elämä ei vaan mee niin kuin sinulla.
Pikavippejä parempia vaihtoehtoja ovat vippien sukulaisilta mankuminen ja laskujen jättäminen maksamatta - noista voi selvitä. Ja hirttäytyminenkin on parempi vaihtoehto kuin pikavippi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sellainen hullu jolla ei ole rahaa just sillä hetkellä, eikä oma pankki myönnä kulutusluottoa. Niinpä, kaikkien elämä ei vaan mee niin kuin sinulla.
Fellowfinance
Tai sitten vaan ei kuluta
Niin voi jättää muut laskut maksamatta, olla syömättä ja menettää asuntonsa. Näin. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työntekijä,jonka palkasta piti pidättää x€ palkasta pikavipin takaisinperintää ja kuluja. Totesin että 3000€ vippi ei kyllä lyhene yhtään ja tyyppi on ikuinen lypsettävä. Lisäksi oli ylimääräisenä hommana palkanlaskijalle.
Sovittiin että maksan vipin pois ja maksaa pikkuhiljaa palkastaan takaisin ,tasan sen millä sain hänet pois siitä"hirrestä", ei yhtään enempää.
Mistähän kaltaisiasi ihmisiä löytyy😂 Oletko edes olemassa?
Olipa oikeen pakko käydä kurkkaa ferratumin sivuilla mitä se sitten maksaa.
Olen järkyttynyt! En todella tiennyt, että noin kovat kulut. Tollasella saa kyllä itsensä helposti liriin, helppo hakea ja saada ja monelta (ainakin nuorelta) jää varmaan helposti huomioimatta, kuinka suuret todelliset kulut ovat.
Mutta ei se tosiaan kusetusta ole. Ehdot on kerrottu selkeästi ihan etusivulla.
Eipä nuo korot kaikilla niin korkeat ole eikä pankkien lainoista paljoakaan poikkea.
Nuita rahoittajia on pilvin pimein mutta uutisissakin on ollut ettei ns. pikavippien kilpailuttaminen kiinnosta. Kannattaa varmaan katella se edullisin korko mikäli haluaa lainaa. Esim Bondoran lainat ei kamalan kalliita edes ole jos sitä lainaa on pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko se on kuluttaa jos ei ole pätäkkää?
No ei kun tietysti voi jättää vaikka syömättä tai tärkeät lääkkeet ostamatta. Mistä näitä putkinäköisiä pätijöitä aina löytyykin joilla ei ole mitään järkevää sanottavaa edes aiheeseen. Mutta asiaan: ferratum on tosiaan ihan ryöstö lafka! Pitkän aikavälin takaisinmaksu kannattaa unohtaa, ei tosiaan pääoma lyhene juurikaan koska korko on järetön. T: toinen tyhmä, jonka ferra piikki onneks maksettu ja suljettu lopullisesti jo pois
Ei taida olla Ferratumin syy, jos sinä et osaa hoitaa raha-asioitasi. Ihan selvästi se korko on ilmoitettu. Vipit on tarkoitettu maksettavaksi takaisin mahdollisimman pian, joten jos lyhennät pikkusummilla pitkällä aikavälillä, totta kai sitä korkoa kertyy.
Kokeilepas muuttaa 10 vuoden sisällä 6 kertaa homeasunnosta (1 oma lainarahoitettu, löytyikin rakennusvirhe josta kukaan ei ollut vastuussa ja loput vuokra-asuntoja) toiseen ja maksat päällekkäin 10 vuotta asuntolainaa ja vuokria, takuuvuokria ja muuttokuluja sekä hometalon tutkimuskuluja, kiinteistöverot, tiemaksut ja siihen päälle 2 x sähköt, työssäkäynnit ja päivähoitomaksut. Sosku ei ole velvollinen auttamaan millään lailla, asumistuki ei huomioi kuin sen asunnon missä asut ja halpoja luottoja ei heru.
Ongelmajätteeksi luokiteltu rakennus vaatii 25 000 tuhoamiskustannuksia, ei sellasta summaa pystytä kasaamaan, joten talo se jatkaa mätänemistään siellä missä on.
Asuntolaina olis jo maksettu 6 vuotta sitten jos olis asuinkelpoinen talo, vaan tuli rakennusvirhe yllärinä rakennuttajan (edesmennyt yli 20 vuotta sitten) jälkeläisillekin. Mikä lie rakennusmestari aikoinaan rakennusta valvonut.
Oli mitoitettu kulut sellaiseen asumiseen, että maksamaan pystyy kaiken siinäkin tapauksessa, että työttömyys iskee ja oli muutamien tonnien hätävara. Vaan eipä sitä voinut varautua siihen, että 98% omaisuudesta menee ongelmajätelaitokselle...
Vakuutus ei korvannut, pankit eivät myöntäneet luottoa eikä lainaa, vaikkakin asuntolainamuutokseen eli maksuerän puolittamiseen suostuivat pitkin hampain toissavuonna.
Taloa ei saa myydä, lahjoittaa, purkaa tai tuhota eikä mitään ennen kuin laina on maksettu. Soskust ei heru apuja, koska talo on omaisuutta mikä pitää realisoida eikä soskun ymmärrykseen lisää se, että on talosta terveysviranomaisen toimenpidekielto olemassa eli sitä ei saa myydä. Myynninkin jälkeen jäisi velkaa eikä sitäkään huomioitaisi menoina.
Sukulaisilta ei pennikään lainata, joten rahaa ei ole, mutta jotenkin on ollut pakko selvitä ja rahoittaa tiukimmat paikat.
Sosiaalista luottoa ei saa, lainasummat ylittävät suurimmat mahdolliset yhdistellyt lainasummat (sit kun velkaa on enää 5000 sit saisi siöosiaalisen luoton. Ei auta kun on velkaa yli 36 000). Velkajärjestelyihin ei pääse, kun suojaosuus käteenjäävästä elämiseen tarvittavasta rahasta on liian pieni heidän mitoitustensa mukaan.
Asuminen homeasunnoissa ei myöskään onnistu. Ei ole vara ravata sairaalassa.
Kun olet niin viisas finanssien kanssa, niin mitenköhän olisit itse selvinnyt kolmen alaikäisen kanssa tilanteesta?
Laittanut lapset sijaisperheelle 15 vuodeksi ja muuttanut sillan alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota ikinä mitään pikavippiä mistään! Kenellä ikinä on varaa maksaa lainarahasta niin järkyttävän paljon kuin noiden firmojen lainat ryöstökorkoineen ja pahimmassa tapauksessa perintäfirmojen kuluineen, tulevat lopulta maksamaan. Älkää oliko sinisilmäisiä huiputettavia. Jos on rahapula, ei se ongelma ainakaan pikavipeillä poistu.
Juuri näin! Rahapulassa pitää mennä vaikka tiskariksi, tai siivoamaan.
Mutta kun nämä nykyajan vellihousut on opetettu aina menemään aidan ali.
Sinccis
Tein hometaloloukun takia siivoojana 60-70 tuntisia työviikkoja 7 vuotta 3 eri työnantajalle, lomaa 2 x 2 viikkoa sinä aikana + 5 vk leikkauksen takia saikkua. Siinä ei saikulle minkään mykoplasman tai 7 kk:n kestäneen pikkuflunssan takia jääty.
Että mee vellihousu kotios kasvamaan - tai älä meekkään siellä et näytä oppineen tähänkään asti elämästä mitään.
Kaikkea kun ei voi ennakoida.
Pakko se on ottaa pikavippi, kun on ollut pitkään työttömänä, ja saa töitä.
Minä sain töitä pk-seudulta, mutta asuntoon ei ole varaa. Niinpä kuljen päivittäin junalla siellä. Millä te luulette, että ne junaliput ja seutuliput ostetaan, kun aloittaa työt ja palkkaa ei vielä saa? Liikkuvuusavustuksenkin saa vasta jälkikäteen.
Minä olen työkeikoillani toistaiseksi rahoittanut vain pikavippiyrityksiä. Töissäkäynti on kallista, kulkeepa päivittäin kaukana töissä tai joutuupa vuokraamaan asunnon työpaikkakunnalla. Millä te luulette, että työtön maksaa vuokratakuun? Pikavipillä tietysti! Vai pitäisikö olla ottamatta työtä vastaan? Mitä sanovat aina oikeassa olevat suorittajamammat?
Minulla 36kk sopimus pikavippifirman kanssa. Lainasin 2000e. Nyt maksanut 19kk joka kerta 170€. Velkaa jäljellä vielä 1600e. Eli 36-19=17kk. Nyt siis olen maksanut 170€x19=3230e. Saldoa jäljellä vielä yli 1600e. Eli kun maksan vielä 17x170e=2890e niin olen maksanut 36kk 3230e+2890e=6120€. Saldo kuitenkin vielä yli 1600e. Eihän sitä tule millään maksettua vielä seuraavan 17kk aikana, kun nykyisinkin korkoa menee tuosta 170e noin 140€ ja lyhennys siis 30e kuussa. 17x30=510e. Toki korko vähän pienenee kun saldo vähenee, mutta eihän tuon yhtälön mukaan 36 kuukaudessa tule velkaa maksettua loppuun. Olen siis mennyt halpaan. 36 kuukautta näyttäisi siis olevan 100kk. Ottakaa vaan pikavippiä niih...
Vierailija kirjoitti:
Minulla 36kk sopimus pikavippifirman kanssa. Lainasin 2000e. Nyt maksanut 19kk joka kerta 170€. Velkaa jäljellä vielä 1600e. Eli 36-19=17kk. Nyt siis olen maksanut 170€x19=3230e. Saldoa jäljellä vielä yli 1600e. Eli kun maksan vielä 17x170e=2890e niin olen maksanut 36kk 3230e+2890e=6120€. Saldo kuitenkin vielä yli 1600e. Eihän sitä tule millään maksettua vielä seuraavan 17kk aikana, kun nykyisinkin korkoa menee tuosta 170e noin 140€ ja lyhennys siis 30e kuussa. 17x30=510e. Toki korko vähän pienenee kun saldo vähenee, mutta eihän tuon yhtälön mukaan 36 kuukaudessa tule velkaa maksettua loppuun. Olen siis mennyt halpaan. 36 kuukautta näyttäisi siis olevan 100kk. Ottakaa vaan pikavippiä niih...
Eli 170ex100=17000e tulis hintaa 2000e pikavipille. Aikast tyyristä sanoisin.
Pikavipeissä ja kulutusluotoissa mainosten perusteella suositaan ihan levottomia esimerkkejä tyyliin 2000€ 10 vuodeksi. Liekö sitten ihmiset niin tolloja, etteivät tajua katsoa paljonko ylimääräistä kertyy maksettavaksi? Aikanaan kun pikavipit tuli ja hinnat oli tyyliin 100 euroa lainaa, maksa 120 euroa seuraavassa kuussa, niin hommassa oli jotain ideaa jos oikeasti iski äkillinen kassavaje, minkä tiesi helpottavan seuraavassa kuussa. Kun tehdään monivuotisia soppareita, niin helposti pienistä kuukausieristä kertyy iso summa ja jos elämäntilanne muuttuu, niin ongelmissa ollaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huomattu tämä, että pikavipit kohdennetaan vähäjärkisille ja että maksuhäiriöiset on kaikki mestariuhriutujia. Mikään ei ole oma syy.
Me MUUT esim. säästetään etukäteen mieluummin kuin otetaan idioottivippi.
Vierailija kirjoitti:
Pikavipeissä ja kulutusluotoissa mainosten perusteella suositaan ihan levottomia esimerkkejä tyyliin 2000€ 10 vuodeksi. Liekö sitten ihmiset niin tolloja, etteivät tajua katsoa paljonko ylimääräistä kertyy maksettavaksi? Aikanaan kun pikavipit tuli ja hinnat oli tyyliin 100 euroa lainaa, maksa 120 euroa seuraavassa kuussa, niin hommassa oli jotain ideaa jos oikeasti iski äkillinen kassavaje, minkä tiesi helpottavan seuraavassa kuussa. Kun tehdään monivuotisia soppareita, niin helposti pienistä kuukausieristä kertyy iso summa ja jos elämäntilanne muuttuu, niin ongelmissa ollaan
Ei tuossa sinun esimerkissäkään mitään järkeä ole. Jos Petteri Persaukisella ei nyt ole ylimääräistä satasta (viinaan), mistä *itusta sillä ensi kuussa olisi ylimääräinen 120 €? Se on matossa olevan vekin työntämistä eteenpäin, mutta korkojen takia se vekki vain kasvaa koko ajan.
Mihinkän tavalliseen laskun, varsinkaan sakkoon, ei oteta pikavippiä vaan sovitaan sen laskun lähettäjän kanssa eräpäivän siirrosta tai maksamisesta osissa. Voi luoja! Mikä ihmeen peruste ylinopeussakon saaminen on PIKAVIPPIPAKOLLE!
Olen lapsille toitottanut näistä, että älkää ikinä ottako pikavippiä, siinä voi talouden saada äkkiä kuralle pelkällä ajattelemattomuudella. Onneks on fiksut lapset mut heikkoja hetkiä varten varoitukset varmuudeksi.