Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla olleet kotinne ikkunat pesemättä ja verhot siinä samalla yli vuoden?

Vierailija
11.10.2018 |

Haittaako se, jos ne jäävätkin pesemättä ja siirtää homman ensi kevääseen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin munani verhoon.

Vierailija
22/29 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa sateen pestä. En ole ikinä pessyt ikkunoita.

Niin mutta eihän sade sisäpuolisia, eikä välissä olevia lasipintoja pese.

Jos et ole ikinä pessyt ikkunoitasi, niin ota valokuva, ja laita tänne, niin katsellaan, millaiselta ne näyttävät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olleet samat verhot 8 vuotta, keväällä vaihdetaan kesäverhot ja syksyllä talviverhot. Kertaakaan en ole niitä pessyt kun pitäisi viedä pesulaan (silkkiverhot). Ravistelu ja tuuletus vaihdon yhteydessä on riittänyt. Ikkunat yritän pestä kerran vuoteen, mutta nytkin osa on ollut kauemmin pesemättä.

Vierailija
24/29 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoita en ole pessyt kertaakaan, olen asunut nykyisessä asunnossa nyt 4 vuotta. Verhot myös samat. Ne voisi kyllä joskus vaihtaa, koska ovat huonot. Ikkunanvälit voisi myös pestä, niihin kertyy pölyä ja likaa. Itse ikkunat ok niin kauan kuin näkee läpi. Pois muuttaessa on pako pestä/pesettää ikkunat. 

Perustelen asennettani niin, että tykkään katsella luontoa mieluummin ulkona kuin ikkunan läpi.

Vierailija
25/29 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär oli palkannut vieraan teinin peseen talonsa ikkunat. Taidan tehdä samoin.

Vierailija
26/29 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on 27 kpl n. 1.5m x 1.5m ikkunaa joista jokaisessa on 4 pintaa. Ollaan asuttu tässä 4v, ikkunat ollaan pesty muuton yhteydessä (ainakin suurin osa), en aio pestä niitä tänä syksynä. Katsotaan ensi vuonna jos raaskisi palkata jonkun tekemään sen.

Tai no keittiön ja olohuoneen näkyvimpiä ikkunoita olen välillä sisäpinnasta pyyhkinyt jos on ollut liian näkyvät sormenjäljet niissä...

Vierailija
27/29 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunoita en ole pessyt kertaakaan, olen asunut nykyisessä asunnossa nyt 4 vuotta. Verhot myös samat. Ne voisi kyllä joskus vaihtaa, koska ovat huonot. Ikkunanvälit voisi myös pestä, niihin kertyy pölyä ja likaa. Itse ikkunat ok niin kauan kuin näkee läpi. Pois muuttaessa on pako pestä/pesettää ikkunat. 

Perustelen asennettani niin, että tykkään katsella luontoa mieluummin ulkona kuin ikkunan läpi.

Sama asenne mullakin, että suoriltaan silmätysten luontoa katsellen, eikä lasien läpi, on parasta, ja saa raitista ilmaakin koko vartaloonsa samantein. Pointti sille, mutta just mennäkseni noihin ikkunoiden väleihin, jotka tosiaan keräävät kesän jälkeen etenkin likaa ja pölyä, pitäisi kuulema mieheni mielestä pestä senkin vuoksi säännöllisesti, että eivät puiset ikkunan kehikot tai puitteet herkistyisi lahoamiselle tai jopa aiheuta homehtumista.  Niin, ehkä se olisi sen takia hyvä suorittaa jokavuotinen ikkunoitten putsausoperaatio. 

Aiai, kun alkoikin ramaisemaan moinen ikkunapesuaihe, ihan yhtäkkiseltään, meenkin sohvalle oikaisemaan.:D

Vierailija
28/29 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kolmisen kertaa vuodessa ikkunat ja samoin vaihdan verhot: jouluksi punaista, kesällä ohutta valoverhoa, talvella paksumpaa verhoa.

Vierailija
29/29 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä keräänny likaa ja kuolleita ötököitä ym sinne väliin? Mua ne ainaki häirittee sen verran et ainakin pari kertaa vuodessa imuroin ainaki. Yleensä pesen samalla. Verhot vaihdan kaikkiin ikkunoihin n 2-3x vuosi.