Siis Suomessahan lämpötila on ennusteiden mukaan nousemassa 6-7 astetta jos mitään ei tehdä ilmastolle
Tämähän tulisi olemaan esim. metsätaloudelle totaalinen katastrofi Suomessa.
Kommentit (76)
Isojen maiden pitää toimia. Kiina, Intia, USA, Venäjä, ym.
Ei siinä Suomen teot paljon paina. Voimme vain yrittää varautua muutoksiin, jotka ilmeisesti ovat melko vääjäämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niiden harvojen maiden joukossa, jotka ovat vähentäneet päästöjään. Silti täällä hakataan naamaa oikein voimalla tiiliseinään ja parutaan, kuinka me olemme täyspaskoja saastuttajia, meitä pitää nyt ruoskia aivan älyttömillä haittaveroilla, kielloilla, rajoituksilla ja määräyksillä!
"Mä olen niitä harvoja jätkiä, joka on vähentänyt vaimon hakkaamista. Silti täällä hakataan naamaa oikein voimalla tiiliseinään ja parutaan, kuinka mä olen täyspaska vaimonhakkaaja".
Suomi on saastuttajalistalla sijalla 36/217 per capita. Sekö on mielestäsi riittävä tulos?
Per capita on pelkkää politiikkaa. Luonnon kannalta ainoa merkitsevä asia on kokonaismäärä ja siinä Suomi on promillen luokkaa.
Eli kun suomalaisia on niin vähän, ei haittaa, vaikka sotkettaisiinkin. Onpas naurettavaa järkeilyä sulla.
Eihän esimerkiksi Kiinan yksittäisissä kaupungeissakaan asu kuin jokunen miljoona ihmistä, joten yhdenkään niistä ei tarvitse logiikallasi myöskään vähentää päästöjä. Eihän kenenkään tarvitse, kun jokaisen ihmisen päästöt ovat ihan mitätön osa kokonaisuutta.
Kiinahan voisi olla sata pienempää maata, jos historian valloitusretket olisivatkin tapahtuneet hitusen eri tavalla. Sitten siellä voisi jokainen maa todeta olevansa yhtä mitätön saastuttaja kuin Suomi. Vaihtoehtoisesti Suomi voisi olla osa Venäjää, tai EU-liittovaltiota.
Miettisit nyt vähän.
Ei yhden ihmisen ääni tai teot vaikuta yhtään mitään suuressa mittakaavassa. Keskity sinäkin vain nauttimaan omasta elämästäsi parhaasi mukaan ja annan minun nauttia omastani. Minä sentäs arvostan vielä yksilönvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Kiinakrääsäpaketille kovat tullit ja käsittelymaksut postissa!
Miksi sua kiinnostaa kiinäkrääsän 0,1 % osuus päästöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niiden harvojen maiden joukossa, jotka ovat vähentäneet päästöjään. Silti täällä hakataan naamaa oikein voimalla tiiliseinään ja parutaan, kuinka me olemme täyspaskoja saastuttajia, meitä pitää nyt ruoskia aivan älyttömillä haittaveroilla, kielloilla, rajoituksilla ja määräyksillä!
"Mä olen niitä harvoja jätkiä, joka on vähentänyt vaimon hakkaamista. Silti täällä hakataan naamaa oikein voimalla tiiliseinään ja parutaan, kuinka mä olen täyspaska vaimonhakkaaja".
Suomi on saastuttajalistalla sijalla 36/217 per capita. Sekö on mielestäsi riittävä tulos?
Per capita on pelkkää politiikkaa. Luonnon kannalta ainoa merkitsevä asia on kokonaismäärä ja siinä Suomi on promillen luokkaa.
Eli kun suomalaisia on niin vähän, ei haittaa, vaikka sotkettaisiinkin. Onpas naurettavaa järkeilyä sulla.
Eihän esimerkiksi Kiinan yksittäisissä kaupungeissakaan asu kuin jokunen miljoona ihmistä, joten yhdenkään niistä ei tarvitse logiikallasi myöskään vähentää päästöjä. Eihän kenenkään tarvitse, kun jokaisen ihmisen päästöt ovat ihan mitätön osa kokonaisuutta.
Kiinahan voisi olla sata pienempää maata, jos historian valloitusretket olisivatkin tapahtuneet hitusen eri tavalla. Sitten siellä voisi jokainen maa todeta olevansa yhtä mitätön saastuttaja kuin Suomi. Vaihtoehtoisesti Suomi voisi olla osa Venäjää, tai EU-liittovaltiota.
Miettisit nyt vähän.
Ei yhden ihmisen ääni tai teot vaikuta yhtään mitään suuressa mittakaavassa. Keskity sinäkin vain nauttimaan omasta elämästäsi parhaasi mukaan ja annan minun nauttia omastani. Minä sentäs arvostan vielä yksilönvapautta.
Vaadit muita antamaan sulle oikeuden nauttia elämästä, mutta sun mielestäsi sun ei tarvitse antaa muiden elämästään. Mikä järki siinä nyt on? Etkö tajua, että fossiilisia polttamalla ihmiset kärsivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettisit nyt vähän.
Vaadit muita antamaan sulle oikeuden nauttia elämästä, mutta sun mielestäsi sun ei tarvitse antaa muiden elämästään. Mikä järki siinä nyt on? Etkö tajua, että fossiilisia polttamalla ihmiset kärsivät?
En minä pakota ketään fossiilisia polttoaineita käyttämään, jos eivät itse halua. Minun kuluttamani polttoaine on niin merkityksetön määrä tuossa yhtälössä, ettei sillä ole mitään merkitystä sinun hyvinvoinnillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tulisi olemaan esim. metsätaloudelle totaalinen katastrofi Suomessa.
Metsätaloudelle se olisi lottovoitto koska kasvukausi pitenisi ja puiden kasvatus aika lyhenisi jopa kymmeniä vuosia.
Ei kuitenkaan näin, metsistä tulisi erilaisten hyönteisten ja sienilajien juhlapaikka, lisäksi lämpeneminen tuo mukanaan sateet ja kovat tuulet mikä olisi katastroffi varsinkin jos siirryttäisiin metsien jatkuvaankasvatukseen eli avohakkuut lopetettaisiin.
Ymmärrätkö mitä keskilämpötila tarkoittaa? Pelkästään Suomen lämpötilalla ei itsessään ole väliä...
Tämä lasketaan kaikkien maiden ja alueiden yhteislämmöstä.
Palakoon koko planeetta vaikka ikuisessa kiirastulessa. Sen tämä paska ihmiskunta ansaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän paljon oikeasti ihminen voi ilmastolle tehdä. Jospa nämä erilaiset kaudet maapallolla tulee joka tapauksessa, jospa ihmisen toiminta ei siihen vaikutakaan kuin ehkä hiirenkakan verran. Mutta hyvin on saatu ihmiset ilmastoahdistuneiksi. En mä sitä väitä, etteikö saasteet ja päästöt ja niiden vastustaminen olisi ihan oikeita asioita, mutta minun mielessä menee ihan jumaluusharhan puolelle se, että ilmastonmuutokseen olisi ihminen jotenkin syyllinen ja että niihin voisi vaikuttaa. Kaikki ne hörhötykset kasvisruuasta, joukkoliikenteestä, lämmityksestä jne. on sinänsä ihan hyviä asioita, mutta se joka kuvittelee että niillä voi ilmastonmuutosta estää, ... no. Turha minun on perustella. Vaan saadaanpa taas lampaat seuraamaan johtajaa. Mua henkilökohtaisesti vaan *tuttaa, että minun pienituloisen elämää hankaloitetaan ja kallistetaan edelleen käyttäen keppihevosena jotain ilmastonmuutosta, asiaa johon en ole syyllinen enkä voi vaikuttaa. Kohta lätkitään lisää veroa lihalle, autoilulle jne. Samalla kun entisestään supistetaan joukkoliikennettä ja kallistetaan ruokaa muutenkin. Mulla ei ole kohta varaa peruselämään täällä maaseudulla. En paljoa edes tarvitse elääkseni, mutta sekin vähä viedään pois. Ja ketä palvelee se, että kaikki täältä maalta muutettais pois kaupunkeihin? Kaikki ne lieveilmiöt ja ongelmat, joita siitäkin seuraisi?
Cityvihreillä ei minusta ole ihan kaikki jutut hallinassaan.
Mitä tekemistä jonkun mahdollisesti keksityn Cityvihreiden kanssa tälläkin on?
Jumaluusharha? Tämä vuosi on tähän mennessä ollut lämpimin 600 miljoonaan vuoteen! Voihan toki olla, että tiedeyhteisön 40 vuotta sitten yksimielinen ennuste ihmisen aiheuttamasta globaalista lämpenemisestä onkin vain vale, ja ihan vaan sattumalta juuri nyt ollaan 600 miljoonaa vuotisessa maksimissa? 600 miljoonaa on tiedättekös toooosi iso luku, ja vaikka kukaan ei olisi sitä ennustanutkaan tai maailma olisi täynnä todisteita asiasta, olisi SILTI käytännössä varmaa että jotain ollaan munattu. Hämmästyttää tuo kyky jotenkin sivuuttaa epämiellyttävät totuudet täysin. Ja samat ihmiset vielä puhuu usein muista nykyajan taistolaisina.
n. 20% kasvihuonepäästöistä syntyy tieliikenteestä ( https://www.liikennevirasto.fi/ymparisto/ilmastonmuutos ) ja joidenkin arvioiden mukaan karjankasvatuksesta aiheutuu jopa 50% ( https://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/hillinta/-/artikkeli/ab196e68… ).
Kyse ei ole siitä että ihmisiä syytellään. Kysymys on laskettavista asioista ja siitä että nyt ollaan päädytty tilanteeseen missä jotain olisi tehtävä. Itsekin syön nyt lihaa, mutta toivottavasti en enää kauaa ainakaan merkittäviä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettisit nyt vähän.
En minä pakota ketään fossiilisia polttoaineita käyttämään, jos eivät itse halua. Minun kuluttamani polttoaine on niin merkityksetön määrä tuossa yhtälössä, ettei sillä ole mitään merkitystä sinun hyvinvoinnillesi.
Ja vastaavalla pösilölogiikallasi heität kaikki vanhat jääkaappisi ja sohvasi läheiseen ojaan, eikös vaan. Sun polttoaineesi aiheuttaa pienhiukkasia, jotka heikentävät ihmisten terveyttä sekä kasvihuonekaasupäästöjä, jotka osaltaan edistävät ilmastonmuutosta. Ihan riippumatta siitä, ovatko ne "pieniä" määriä vaiko eivät. Ei sulla ole mitään järjellistä syytä saada olla vapaamatkustaja, kun muiden pitää vähentää päästöjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettisit nyt vähän.
Yksilönvapauksiin on aina ollut liitettynä se ehto, että on vapaa toimimaan haluamallaan tavalla *kunhan ei vahingoita muita tai rajoita muiden vapautta*. Et siis oikeasti arvosta yksilönvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Palakoon koko planeetta vaikka ikuisessa kiirastulessa. Sen tämä paska ihmiskunta ansaitsee.
Ahneus on kuoleman synti ja tää pallohan palaa,
eikä löydy ihmiselle, eikä metsille enää pinta-alaa,
elää, ei yhtään yksikään enää, etana seuraa ja lähtee perään.
On jo liian myöhäistä pysäyttää se typeryys mikä tän pallon on vallannu..
Mitä mieltä olette muuten valaiden lahtaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Tosin nuo haittaverot pitää saada muuallekin!🤔
Kansa kiljahtelee lisää veroja. Taisi valtaapitävät saada sen mitä halusivatkin.
>astetta jos mitään ei tehdä ilmastolle
Ilmastolle pitäisi tehdä jotakin? Eikö tässä ole se ajatus ettei ilmastolle tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vain jos tulee paremmat kelit.
Valitettavasti näin ei käy. Suomessa talvista tulee märkiä ja entistä pimeämpiä (lumi valaisee maisemaa), kesistä ei tule helteisiä vaan sateisempia ja vaihtelevampia. Emme valitettavasti saa tänne aurinko ja palmuja ja hedelmäpuita.
Tänne tulee välimerenilmasto. Mistä ihmeestä revit noi omat säätietosi
Mä inhoan ja vihaan kylmää. Talvella sais nousta ainaki 16 astetta mun puolesta musta tuntuu että 36 sais nousta siis talvella. Jos tää ilmaston muutos tarkottaa et lämpenee suomessa kanssa niin mä kannatan sitä mä kannatan sitä niin et ainaki talvella saa nousta tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuolensitäennen kirjoitti:
Minä kuolen vanhuuteen ennen kuin pahimmat ongelmat alkaa. Ihan sama minulle. Vanhuuden päivistä voi tulla jännittäviä kun ilmasto riehuu :) Lapsia en tähän maailmaan tee ja heidän kohtalonsa ei voisi vähempää kiinnostaa
Eli sua ei kiinnosta minkään elämänmuodon tulevaisuus?
Luonto on selvinnyt lukemattomista ilmastonmuutoksista ja pahemmistakin katastrofeista. Elämänmuodoilla on aina tulevaisuus.
Ihmiskunnan pitää ajatella itsekkäästi vain omaa tulevaisuuttaan, jos haluamme sellaisen meillä olevan.
Ihmiset on tämän pallon sotkenut ja niiden myös pitää kärsiä siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuolensitäennen kirjoitti:
Minä kuolen vanhuuteen ennen kuin pahimmat ongelmat alkaa. Ihan sama minulle. Vanhuuden päivistä voi tulla jännittäviä kun ilmasto riehuu :) Lapsia en tähän maailmaan tee ja heidän kohtalonsa ei voisi vähempää kiinnostaa
Eli sua ei kiinnosta minkään elämänmuodon tulevaisuus?
Luonto on selvinnyt lukemattomista ilmastonmuutoksista ja pahemmistakin katastrofeista. Elämänmuodoilla on aina tulevaisuus.
Ihmiskunnan pitää ajatella itsekkäästi vain omaa tulevaisuuttaan, jos haluamme sellaisen meillä olevan.
Ihmiset on tämän pallon sotkenut ja niiden myös pitää kärsiä siitä
Teoilla on seuraukset.
Sadoista tulee parempia kun lämpenee, kesä on todellakin kesä eikä tarvi palella! Sipilä tekee köyhiä ja kodittomia sitä tahtia että kyllä sitten tarkenee paremmin veneen alla perheetkin.
Ei tarvitse lämmittää taloja niin paljon joten energinkulutus laskee ja ilmansaasteet pienenevät.