Siis Suomessahan lämpötila on ennusteiden mukaan nousemassa 6-7 astetta jos mitään ei tehdä ilmastolle
Tämähän tulisi olemaan esim. metsätaloudelle totaalinen katastrofi Suomessa.
Kommentit (76)
kuolensitäennen kirjoitti:
Minä kuolen vanhuuteen ennen kuin pahimmat ongelmat alkaa. Ihan sama minulle. Vanhuuden päivistä voi tulla jännittäviä kun ilmasto riehuu :) Lapsia en tähän maailmaan tee ja heidän kohtalonsa ei voisi vähempää kiinnostaa
Eli sua ei kiinnosta minkään elämänmuodon tulevaisuus?
Suomi on niiden harvojen maiden joukossa, jotka ovat vähentäneet päästöjään. Silti täällä hakataan naamaa oikein voimalla tiiliseinään ja parutaan, kuinka me olemme täyspaskoja saastuttajia, meitä pitää nyt ruoskia aivan älyttömillä haittaveroilla, kielloilla, rajoituksilla ja määräyksillä!
Samaan aikaan muut vain lisäävät pökköä pesään, ja absoluuttiset ilmakehään lähtevät tonnimäärät ovat valtaisia vaikka prosentti per capita ehkä olisikin pienempi kuin harvaan asutussa kylmässä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
kuolensitäennen kirjoitti:
Minä kuolen vanhuuteen ennen kuin pahimmat ongelmat alkaa. Ihan sama minulle. Vanhuuden päivistä voi tulla jännittäviä kun ilmasto riehuu :) Lapsia en tähän maailmaan tee ja heidän kohtalonsa ei voisi vähempää kiinnostaa
Eli sua ei kiinnosta minkään elämänmuodon tulevaisuus?
Luonto on selvinnyt lukemattomista ilmastonmuutoksista ja pahemmistakin katastrofeista. Elämänmuodoilla on aina tulevaisuus.
Ihmiskunnan pitää ajatella itsekkäästi vain omaa tulevaisuuttaan, jos haluamme sellaisen meillä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niiden harvojen maiden joukossa, jotka ovat vähentäneet päästöjään. Silti täällä hakataan naamaa oikein voimalla tiiliseinään ja parutaan, kuinka me olemme täyspaskoja saastuttajia, meitä pitää nyt ruoskia aivan älyttömillä haittaveroilla, kielloilla, rajoituksilla ja määräyksillä!
"Mä olen niitä harvoja jätkiä, joka on vähentänyt vaimon hakkaamista. Silti täällä hakataan naamaa oikein voimalla tiiliseinään ja parutaan, kuinka mä olen täyspaska vaimonhakkaaja".
Suomi on saastuttajalistalla sijalla 36/217 per capita. Sekö on mielestäsi riittävä tulos?
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan muut vain lisäävät pökköä pesään, ja absoluuttiset ilmakehään lähtevät tonnimäärät ovat valtaisia vaikka prosentti per capita ehkä olisikin pienempi kuin harvaan asutussa kylmässä Suomessa.
Totta. Professori Esa Vakkilainen lappeenrannasta vahvistaa tämän totuudeksi että Suomi on yksi vähiten saastuttaavista maista koska suomi on vähentänyt päästöjään useiden vuosien ajan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/fa049a6e-927f-42a4-b127-7a5433e7416…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä olen niitä harvoja jätkiä, joka on vähentänyt vaimon hakkaamista. Silti täällä hakataan naamaa oikein voimalla tiiliseinään ja parutaan, kuinka mä olen täyspaska vaimonhakkaaja".
Suomi on saastuttajalistalla sijalla 36/217 per capita. Sekö on mielestäsi riittävä tulos?
Per capita on pelkkää politiikkaa. Luonnon kannalta ainoa merkitsevä asia on kokonaismäärä ja siinä Suomi on promillen luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihalle haittavero 50% , kanalle 20% maitotuotteille ,kalalle ja munille 10%.
Lentomatkailulle 30%.
Ongelma ratkaistu.Siinä voi sitten vaikuttaa mitä ostaa.
Lentoliikenne on 3,5 % päästöistä. Lihat, kanat, maito, ja munat 14,5 %. Kala tuskin edes yhtä prosenttia.
Sitten muistetaan, että vaihtoehtoiset ruokavaliot eivät ole päästöttömiä nekään.
Eipä pelastunut ilmasto tälläkään pelleilyllä.
Fossiiliset korvaamalla se kylläkin pelastuisi. Mutta sähän et ole hiilidioksidista koskaan kuullutkaan, etkä varsinkaan tiedä mistä se syntyy.
Lomalennot ovat turhuitta ja luksusta. Siksi niitä voi verottaa paljon kovemmin.
Silti tänne haluttaisiin haalia sata tuhatta ihmistä muualta maailmasta joka vuosi "taloutta kasvattamaan".
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä ollut jääkausikin, vaikka mitään ei tehty
Niin ja lämpimiä kausia. Oulun tienoilla on löytynyt pähkinäpuun jäännöksiä fossiilina, ei siellä niitä nykyään kasva.
Ilmasto vaihtelee ja on aina vaihdellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On on.
Mutta kuka haluaa nyt Suomessa syntyville lapsille tulevaisuuden jossa Suomen ilmasto muuttuu katastrofaalisella tavalla?
Itse en lapsia tule saamaan, joten ei kiinnosta pätkän vertaa. Palakoot vaikka koko planetta kun olemassaoloni täällä loppuu.
Kiinakrääsäpaketille kovat tullit ja käsittelymaksut postissa!
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän paljon oikeasti ihminen voi ilmastolle tehdä. Jospa nämä erilaiset kaudet maapallolla tulee joka tapauksessa, jospa ihmisen toiminta ei siihen vaikutakaan kuin ehkä hiirenkakan verran. Mutta hyvin on saatu ihmiset ilmastoahdistuneiksi. En mä sitä väitä, etteikö saasteet ja päästöt ja niiden vastustaminen olisi ihan oikeita asioita, mutta minun mielessä menee ihan jumaluusharhan puolelle se, että ilmastonmuutokseen olisi ihminen jotenkin syyllinen ja että niihin voisi vaikuttaa. Kaikki ne hörhötykset kasvisruuasta, joukkoliikenteestä, lämmityksestä jne. on sinänsä ihan hyviä asioita, mutta se joka kuvittelee että niillä voi ilmastonmuutosta estää, ... no. Turha minun on perustella. Vaan saadaanpa taas lampaat seuraamaan johtajaa. Mua henkilökohtaisesti vaan *tuttaa, että minun pienituloisen elämää hankaloitetaan ja kallistetaan edelleen käyttäen keppihevosena jotain ilmastonmuutosta, asiaa johon en ole syyllinen enkä voi vaikuttaa. Kohta lätkitään lisää veroa lihalle, autoilulle jne. Samalla kun entisestään supistetaan joukkoliikennettä ja kallistetaan ruokaa muutenkin. Mulla ei ole kohta varaa peruselämään täällä maaseudulla. En paljoa edes tarvitse elääkseni, mutta sekin vähä viedään pois. Ja ketä palvelee se, että kaikki täältä maalta muutettais pois kaupunkeihin? Kaikki ne lieveilmiöt ja ongelmat, joita siitäkin seuraisi?
Cityvihreillä ei minusta ole ihan kaikki jutut hallinassaan.
Juuri näin. Nyt kannattaa miettiä ketä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Per capitalla ei tehdä tässä yhteydessä mitään. Ilmakehä ei googleta per capitoja, sitä kiinnostaa vain kasvihuonekaasujen kokonaismäärä.
Kiina, Intia, Yhdysvallat, Saksa, Venäjä. Plus kehitysmaat jotka ovat teollistumassa ja länsimaistumassa huimaa vauhtia. Siinä saastuttajat joiden pitäisi alkaa tekemään jotain. Suomi on ihan hyttysenpas-ka tuossa saastutusmäärässä. Ihan turha on tämän maan taloutta ja elintasoa pilata sillä että vaikutetaan ehkä 0,01% ilmastoon, jopa lähes naurettavaa.
Tehdään Suomestakin kehitysmaa niin ei enää kukaan saastuta, joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On on.
Mutta kuka haluaa nyt Suomessa syntyville lapsille tulevaisuuden jossa Suomen ilmasto muuttuu katastrofaalisella tavalla?
EI SE MEISTÄ JOHDU.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Per capita on pelkkää politiikkaa. Luonnon kannalta ainoa merkitsevä asia on kokonaismäärä ja siinä Suomi on promillen luokkaa.
Eli kun suomalaisia on niin vähän, ei haittaa, vaikka sotkettaisiinkin. Onpas naurettavaa järkeilyä sulla.
Eihän esimerkiksi Kiinan yksittäisissä kaupungeissakaan asu kuin jokunen miljoona ihmistä, joten yhdenkään niistä ei tarvitse logiikallasi myöskään vähentää päästöjä. Eihän kenenkään tarvitse, kun jokaisen ihmisen päästöt ovat ihan mitätön osa kokonaisuutta.
Kiinahan voisi olla sata pienempää maata, jos historian valloitusretket olisivatkin tapahtuneet hitusen eri tavalla. Sitten siellä voisi jokainen maa todeta olevansa yhtä mitätön saastuttaja kuin Suomi. Vaihtoehtoisesti Suomi voisi olla osa Venäjää, tai EU-liittovaltiota.
Miettisit nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän paljon oikeasti ihminen voi ilmastolle tehdä. Jospa nämä erilaiset kaudet maapallolla tulee joka tapauksessa, jospa ihmisen toiminta ei siihen vaikutakaan kuin ehkä hiirenkakan verran. Mutta hyvin on saatu ihmiset ilmastoahdistuneiksi. En mä sitä väitä, etteikö saasteet ja päästöt ja niiden vastustaminen olisi ihan oikeita asioita, mutta minun mielessä menee ihan jumaluusharhan puolelle se, että ilmastonmuutokseen olisi ihminen jotenkin syyllinen ja että niihin voisi vaikuttaa. Kaikki ne hörhötykset kasvisruuasta, joukkoliikenteestä, lämmityksestä jne. on sinänsä ihan hyviä asioita, mutta se joka kuvittelee että niillä voi ilmastonmuutosta estää, ... no. Turha minun on perustella. Vaan saadaanpa taas lampaat seuraamaan johtajaa. Mua henkilökohtaisesti vaan *tuttaa, että minun pienituloisen elämää hankaloitetaan ja kallistetaan edelleen käyttäen keppihevosena jotain ilmastonmuutosta, asiaa johon en ole syyllinen enkä voi vaikuttaa. Kohta lätkitään lisää veroa lihalle, autoilulle jne. Samalla kun entisestään supistetaan joukkoliikennettä ja kallistetaan ruokaa muutenkin. Mulla ei ole kohta varaa peruselämään täällä maaseudulla. En paljoa edes tarvitse elääkseni, mutta sekin vähä viedään pois. Ja ketä palvelee se, että kaikki täältä maalta muutettais pois kaupunkeihin? Kaikki ne lieveilmiöt ja ongelmat, joita siitäkin seuraisi?
Cityvihreillä ei minusta ole ihan kaikki jutut hallinassaan.
Voi helvetti tieteellinen tutkimus ja tieteellinen konsensus taitavat olla sinulle vieraita asioita?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tulisi olemaan esim. metsätaloudelle totaalinen katastrofi Suomessa.
Metsätaloudelle se olisi lottovoitto koska kasvukausi pitenisi ja puiden kasvatus aika lyhenisi jopa kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Per capitalla ei tehdä tässä yhteydessä mitään. Ilmakehä ei googleta per capitoja, sitä kiinnostaa vain kasvihuonekaasujen kokonaismäärä.
Kiina, Intia, Yhdysvallat, Saksa, Venäjä. Plus kehitysmaat jotka ovat teollistumassa ja länsimaistumassa huimaa vauhtia. Siinä saastuttajat joiden pitäisi alkaa tekemään jotain. Suomi on ihan hyttysenpas-ka tuossa saastutusmäärässä. Ihan turha on tämän maan taloutta ja elintasoa pilata sillä että vaikutetaan ehkä 0,01% ilmastoon, jopa lähes naurettavaa.
Tehdään Suomestakin kehitysmaa niin ei enää kukaan saastuta, joopa joo.
Miksi Kiinan kaupunkien pitäisi tehdä yhtään mitään, kun sen kaupungit ovat yhtä vähän saastuttavia kuin vaikkapa Suomi?
Pitäisikö Suomen vastaavasti osallistua vain, jos Venäjä miehittää sen osaksi itseään?
Järki käteen nyt.
Valitettavasti näin ei käy. Suomessa talvista tulee märkiä ja entistä pimeämpiä (lumi valaisee maisemaa), kesistä ei tule helteisiä vaan sateisempia ja vaihtelevampia. Emme valitettavasti saa tänne aurinko ja palmuja ja hedelmäpuita.