Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät! Miten hemmottelette itseänne, jos/kun siihen on rahaa? Saa jakaa köyhäilyvinkkejäkin

Vierailija
11.10.2018 |

Mä teen yleensä tortilloja tai pizzaa kun rahat tulee tilille. Saatan myös ostaa itselleni niitä pakastealtaan mozarellatikkuja ja cheddarjalapenoja, säilöttyjä artisokansydämiä tai poppamiehen tulisia sipsejä. Soijakastike ja juusto kuuluvat myös mun luksusosastoon.

Myös joku Hesburgerissa käyminen on harvinaista herkkua. Käyn tosin vain ehkä pari kertaa vuodessa kun lopulta teen itse parempaa ruokaa halvemmalla (ja sitä on sitten enemmän).

Muuta hemmottelua on sitten ristikkolehdet, käsityö-ja taidetarvikkeet ja kirjat.

Mun vinkkini on mungpapujen idätys. Ne itää tosi helposti ja pienestäkin paketista saa paljon ituja. Tosi terveellistä ja hyvää. Se on varmaan halvin tapa saada jotain vihreää ruokapöytään. Niitä ituja voi laittaa melkein mihin tahansa ruokaan ja syödä vaikka leivänkin päällä tai ihan vain sellaisenaan. Hommaan tarvitsee vain papuja ja jonkun astian. Netistä löytyy hyviä ohjeita. Parasta on, että kuivat pavut säiyvät käytännössä ikuisesti ja niitä voi varastoida kasppeihin hyvinä aikoina.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan kynttilöitä. Pieni liekki lämmittää sielua.

Syön fazerin sinistä.

Vierailija
42/46 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki on talta palstalta saatu vuosia sitten. Koyhan ilo on puhtaat lakanat ja raikkaat petivaatteet. Laitan kerran viikossa petivaatteet ulos tuulettumaan, kayn lenkilla, saunassa ja pujahdan lopuksi puhtaisiin lakanoihin. Tulee Ihana hotelliolo! Kaunis Kiitos sinulle joka vinkkasit taman! Peitot ja tyynyt kannattaa myos pesta useamman kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkkejä on

-aamupyöräily kahdeksan-yhdeksän välillä (vien lapset päiväkotiin). On ollut ihan mielettömän upeita aamuja, välillä aurinkoista, välillä sumua jne.

-kirjastossa käynti, etsin uutta luettavaa itselle ja lapsille

-kiireetön kokkaus, viime viikkojen innostuksia uunissa paahdetut punajuuret ja lehtikaalisipsit

-uusien lettikampausten opettelu lapselle

-haluaisin kokeilla seuraavaksi syysuintia ja myöhemmin talviuintia meressä

Vierailija
44/46 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. Tulisimme varmasti hyvin juttuun, vaikka itse tosin olen vasta alkumatkassa "toipumisen" suhteen. Omassa elämässä on ollut todella paljon ihan hirveitä ihmisiä ja minua on kiusattu paljon. Olen vieläkin hirveän yksinäinen, mutta toisaalta sekin on parempi kuin olla seurassa joka saa sinut hajoamaan. Pitäisikin joskus johonkin terapiaan päästä ( jos olisi rahaa) niin saisi asioita purkaa. Välillä ajattelen, että minulle nyt vaan kävi huono tuuri, koska en voi olla niin kamala ihminen. Olen kuitenkin empaattinen ja liiankin kiltti, vaikka toisaalta vähän erikoinenkin.Siinä mielessä ehkä ymmärrän sen, että erotun joukosta ja siinä mielessä helppo kohde muille.

Itse yleensä "palkitsen" itseni ostamalla jonkun erikoisen tuotteen tai sellaisen, mitä harvoin ostan. Välillä maistelen kaikkia uutuuksia. Myös sellaiset hetket, kun löytää paljon punalapputuotteita on kivoja yllätyksiä ja saakin sen kalliin tuotteen edullisesti. Täällä päin jää todella usein kaikki kasvistuotteet kaupassa myymättä ja kasvissyöjänä ostan niitä sitten. Muuten syönkin sitten ihan mitä vaan, kun tässä on turha nirsoilla. Muutenkin kaikki ale-kampanjat ja muut "halvat päivät" ovat minulle kivoja hetkiä tehdä löytöjä. Silloin tosin saa varoa, ettei sorru tuhlaamaan. Muuten olen kyllä tarkka, mutta silloin meinaa välillä karata.

Tykkään paljon liikkua luonnossa. Eilenkin näin luultavasti merikotkan ( vaikka asunkin sisämaassa) joka oli erään aikaisemmin kuolleen joutsenen kimpussa. Lähti sitten lentoon ja lensi pitkän matkaa ihan läheltä kauempana olevaan kuuseen. Oli hieno hetki, vaikka joutsenen kohtalo säälittää. Samaten eräänä päivänä "pyydystin" erään luvattoman hiiri asukin sisätiloista. Sitäkään en tietenkään voinut tappaa vaan käytin sellaista loukkua mihin voi laittaa syötin ja hiiri jää sinne ansaan, kun luukun ovi tippuu. Vapautin sen sitten takaisin kauemmaksi metsään. Oli todella nätti otus. Tällaista täällä. Mieluiten varmaan asuisin täällä metsässä koko elämäni. Yksin oloa kuitenkin kestän toisin kuin ilkeitä ihmisiä. Täällä voin hyvin.

Vierailija
45/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/46 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pullon rommia, teetä, hunajaa ja suklaalevyn. Olen outo mies, pullon juomiseen käytän koko illan. En tule känniin mutta päällä on kokoajan rento olotila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän