YKSINHUOLTAJA: minkä verran tuot miehiä tai naisia kotiin asti?
Mietin tässä että mikä lasten kannalta hyvä tai huono? Olen aika aktiivinen deittipalveluissa sekä muuten ja tänäkin vuonna miessuhteita ollut 7, osa pidempiä ja osa ihan vain yhden yön juttuja. Olen kahden lapsen totaaliyh ja yksi lapsista käy isällään viikko-viikko systeemillä. Omaa aikaa ei siis paljonkaan ole, tästä syystä on ollut pakko tuoda lastenkin elämään näitä suhteita.
Jotenkin tää lasten kanssa yksineläminen vie voimia, kaipaan seksiä ja läheisyyttä. Parisuhteesta haaveilen, kunnollisia ei vaan osu kohdalle. Aika nopeesti sitä on huomannut et ei mee ajatukset yksiin tai miehessä mättää joku. Nyt sain paheksuntaa yhdeltä lähisukulaiselta, lapset olivat puhuneet siellä yökylässä ollessa et miehiä on tänäkin vuonna ollut useita. En käsitä tätä tuomitsemista? Miksi en saisi nauttia elämästä. Tällä samalla tyylillä on mennyt jo useempi vuosi, en voi sille mitään että yh:na on tosi vaikea löytää pysyvää suhdetta. En tiedä miksi tämä ihminen nyt alkoi asiasta valittaa, sanoi että lapsille ei tee hyvää tämä. Onhan se hienoa et hekin tutustuvat uusiin ihmisiin, miten tämä voisi haitata??? En tietty kaikkia yhdenyön juttuja ole lapsille esitellyt mutta on tänä vuonna useempi pitkäkestoinen (1-4 kk) suhde tullut esiteltyä kyllä. Viettävät yöt usein täällä mun luona kun en voi tietenkään lapsia keskenään jättää.
Kertokaa miten te muut hoidatte nää hommat, onko sama ongelma ja onko perhe tai muut läheiset kokeneet huonoksi sen et pidätte yllä normaalia suhde-elämää?
Kommentit (115)
En ehdottomasti esittele lapsille seurustelukumppaneita. Neljän vuoden aikana olen esitellyt yhden miehen puolen vuoden suhteessa. Mies oli mukava ja fiksu mutta lapset alkoivat oireilemaan muutoksesta ja lopetin suhteen. Minulle on tärkeintä että lapsilla on turvallinen olo kotona enkä halua heitä kuormittaa omilla ihmissuhdekuvioillani. En ole edes deittaillut yli vuoteen koska inhosin sitä miten ihastuessani johonkin mieheen olin lasten seurassa henkisesti poissaoleva. Lapset ovat minulle tärkeämpiä kuin seksi, joten keskityn nyt mielelläni olemaan ihan vaan äiti.
Jos et halua elää ilman seksiä niin mikset tapaa miehiä iltapäivällä kun pienin on vielä hoidossa. Miehet, jotka suostuvat tulemaan tuntemattoman yh-äidin luo arkisin yöksi, eivät välttämättä ole kaikista parhainta materiaalia kumppaniksi. Tuollainen yh-arjen näkeminen heti alkuun karsii fiksuimmat kokelaat heti alkuunsa. Pitkäaikaisemman suhteen vuoksi kannattaisi harkita vähän rauhallisempaa tutustumisvaihetta miesehdokkaiden kanssa.
Paksua jööttiä suoraan Porvoon tehtaalta.
minusta on hyvä että rikot mono-suhteen normeja lapsille, koska he saattavat itse olla polyjä. Jos he ovat polyjä niinkuin monet ovat, niin he kokisivat todella ahdistavaksi mono-suhteen ahtaan mallin lapsuudessa. lisäksi he eivät sitten koe epäonnistumisen tunteita jos oma suhde kariutuu tai muuten näin, koska ovat oppineet että se on vain elämää. lisäksi kumppaneita kannattaa tuoda kotiin että lapset näkevät että seksuaalisuus on normaali asia ja hyvä asia.
Tässä tehdään nyt rankkaa pilaa yh-äideistä.
Älä sitten ainakaan ihmettele, kun lapsesi alkavat jo teineinä raahata säätöjään kotiin. Tapaat varmasti mielelläsi uusia ihmisiä etkä traumatisoidu seksiäänistä.
Yhden. Nykyinen mieheni tuli eka kerran yöksi, kun olimme tapailleet puoli vuotta.
Edelleen viiden vuoden jälkeen emme asu yhdessä, yövymme yleensä hänen luona, kun lapsi on isällään. Yleensäkin nukumme yhdessä noin kahtena yönä viikossa. Ei seksiä jos lapsi samassa talossa.
Minäkin olin aluksi poissaoleva kun olin ihastunut häneen, ei hyvä kokemus. Siksi en halunnut myöskään yhteen muuttoa, tai viikossa enemmän aikaa yhdessä.
Jos nyt tulisi ero, en alkaisi uutta suhdetta. Oli hätiköityä alkaa tämäkään.
Yksi seurustelusuhde 10:n vuoden aikana joka kesti 5 vuotta (ei asuttu yhdessä, mutta viikonloppuisin oltiin yhdessä) ja viimeiset 5 vuotta olen ollut ihan itsekseen ilman mitään suhteita.
Kuten sanottu olen päivät töissä, en voi silloin miehiä tapailla. Illat haluan viettää lasten kanssa kuten kuka tahansa ihminen, arki on mitä on. Siinä syy siihen että miehet viettävät luonani öitä, illalla en voi tietenkään lähteä enää mihinkään. Olen samaa mieltä kuin eräs ketjuun vastannut, olen parempi äiti lapsille kun saan tarpeeni tyydytettyä seksin ja läheisyyden suhteen. Miksi se on väärin? En ole aiemmin millään tavalla pitänyt tätä vääränä, nyt sukulaisen haukut sai kurjan olon itselleni. En ole itse voinut vaikuttaa yksin siihen, että ero on lasten isistä tullut. Kahden lapsen isä ei tosiaan ole kuvioissa ollenkaan, syytä en tässä avaa. Ei ole nähnyt lapsia vuosiin. Kolmas on isällään viikko-systeemillä, se toimii hyvin eikä meillä ole lapsen isän kanssa riitoja.
En myöskään ymmärrä tätä provohaukkumista. Olenko muka ainoa suomen sinkkuäiti jolla on vilkas seksielämä?! Saan enemmän kuin parisuhteessa elävät ystäväni. Onko tämä haukkuminen vaan kateutta.
-ap
Kymmenen vuoden aikana on ollut kolme tai neljä, joista yksi lapsen isä ja yksi tämä nykyinen, jonka kanssa ollaan ihan pian muuttamassa yhteen kunhan saadaan nämä nykyiset asunnot kaupaksi. Lapset tavanneet tietenkin isänsä, tämän nykyisen ja kaksi tapailukumppaniani. Ihan sellaisia lyhyitä suhteita, joita olen tavannut kerran tai kahdesti, eivät ole tavanneet enkä muista olenko mennyt heidän kanssaan sänkyyn, ei ole ainakaan tapaistani mutta puutteessa saattaa tietysti joskus retkahtaa.
Hohhoh,kun yksi tuittuileva teinipissis muutti isänsä ja tämän naisystävän luo pitkä avoliitto loppui kuin seinään.Onpas vaikea arvata mitä "perheessä" tapahtui...
Olen ollut totaali-yh koko lapsen eliniän eli reilut 12 vuotta. Tänä aikana en ole tuonut kotiin yhtäkään miestä lapsen ollessa paikalla. Yksi lyhyt seurustelusuhde minulla on tänä aikana ollut. Tapasin miestä lapsen ollessa mummolassa.
Olen huomannut että mitä vähemmän seksiä on sitä vähemmän sitä tekee mieli. Mun elämä on nyt tällaista, tulevaisuudessa on sitten enemmän mahdollisuuksia mm. sekstailuun.
Olen ollut 4 vuotta totaali-yh.
En tuo miehiä kotiin noin yleisesti. Kerran toin yhden tapailukumppanin kerran, lapsi oli tuolloin 2v. Hän kävi siis tuon yhden kerran.
Nyt olen ollut suhteessa vajaan vuoden. Mies on tavannut lapseni kahdesti, ensimmäisen kerran noin puolen vuoden jälkeen. Tapaamme kerran viikossa aamuisin, kun vien lapsen aikaisemmin päivähoitoon. Tapaamme myös lounastunneilla ja joskus viikonloppuisin, jos aikataulut osuvat yksiin. Tämä sopii meille, enkä jaksa tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että vien välillä lapsen päivähoitoon aikaisemmin miehen takia. Saadaan panna rauhassa ja keskittyä toisiimme, sen verran on minullakin oikeus hyvinvointiin ja läheisyyteen. Kun ei tässä mitään perhettä olla perustamassa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
kahden lapsen isä ei ole kuvioissa ollenkaan, en mene sen tarkemmin yksityiskohtiin tässä. Ei ole tavannut lapsia vuosiin. Kolmas on isällään viikko viikko, toimii ihan hyvin näin. Miksi tämä olisi lasun aihe, voiko lapset saada trauman seksiäänistä??? Ei kai kukaan kiellä tuomasta kotiin ihmisiä, miten se olisi rikos.
Oletko hieman yksinkertainen ap??!!
Jakari on aina jakari. Kuka saa ja kenelle annetaan ja niin edelleen 🎶
Älä heti hyppää sänkyyn, niin voisi onnistua että saat kunnon kaverin pitkään suhteeseen.
Voin vastata monta äitini. Kaksi 20vuoteen. RESPECT!
Pitäkää libidonne kurissa ja hoitakaa niitä lapsianne
Onko AP provo vai tyhmä lehmä h00000ur4. Paha sanoa, kuin täällä on molempia aikalailla.
Kuin olin lapsi erään ystäväni äiti oli aina kotonaan erimiehen kanssa. Ystävälläni ja hänen äidillään ei ole enää välejä.
Neljä vuotta olen ollut sinkku. 10 miestä olen tavannut. Yhtään en ole kotiin tuonut. Nyt olen seurustellut puoli vuotta ja suunnitelmissa olisi esitellä mies lapsille.
Miksi ihmeessä sinun pitää ne miehet kotiin raahata? Etkö voi mennä miesten luo? Tai pyydät heitä kotiisi vain silloin kun lapset eivät ole kotona.
Miksi ihmeessä niitä lapsia on pitänyt hankkia kahden eri miehen kanssa ja sitten on kuitenkin erottu. Ja nyt valitat, ettei hyvää vakikaveria löydy. Olisikohan pieni peiliinvilkaisun paikka?