MITEN ON MAHDOLLISTA, että Piia Ristikankareesta ei ole löytynyt merkkiäkään?
Tuntuu jotenkin uskomattomalle, että poliisilla on ollut jo 30 vuotta aikaa tutkia Piian katoamista, mutta asiassa ole päästy kotiovea pidemmälle.
Piian omaiset ovat joutuneet elämään vuosikymmeniä tietämättä mitään tyttärensä kohtalosta. Ilkeät ihmiset pistävät liikkeelle huhuja tai vihjeitä ja ilkeimmät soittelevat Piian isälle ja vaativat häntä tunnustamaan. :( Olisi jo aika vihdoinkin kääriä hihat ja selvittää asia.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei ole edistynyt asiassa koska he haluaa havaintoja Piiasta 15 v mutta eivät ojenna mediaa joka julkaisee tytöstä kuvaa jossa hän on ehkä 10 ?
Sama kuin joku 70v mummo katoaa ja media julkaisee kuvan jossa on 30 . Tässä kadonnut mummo ! Havainnot poliisille kiitos
Herää kysymys miksi isä antoi 10v tytön kuvan jos Piia oli 15v? Ei ollut Piian eduksi ja kaikki vihjeet ovat periaatteessa yhtä tyhjän kanssa koska näköhavainnot ovat tehty pikkutytöstä, ei teinistä.
Ja isällä oli kyllä 15v Piian kuva olemassa, ja poliisi on nyt ottanutkin sellaisen uutta tutkintaa varten ja nähtiin lehdissä :O
Kyllä noita muitakin kuvia on ollut mediassa jo alusta saakka kun havaintoja on pyydetty, muistan noita vanhempiakin kuvia siitä saakka kun olen tapauksesta kiinnostunut.
Media vaan tykkää nostaa tuon kuvan aina juttuihin, hän on siinä todellakin niin nuoren ja viattoman näköinen - kuka voisi tehdä jotain tuollaiselle enkelinkasvoiselle tytölle?
Olen muuten itse ollut ihan valtavan samannäköinen nuorena kuin tuo Piia. Tuossa Seuran jutun kuvaakin oikein hätkähdin, voisi olla mun lapsuuden kuva. Myös nuo toiset kuvat on ihan kuin omia nuoruuden kuvia. Mitään sukulaissuhdetta ei ole enkä ole koskaan käynyt Piikkiössä.
Tuo teinikuva on uusi enkä ikinä törmännyt paljon seuranneena ja isä itse esittelee medialle Piian vanhaa kuvaa eikä tuota uusinta.
https://www.google.fi/search?q=piia+ristikankare&source=lnms&tbm=isch&s…:
Ja kun otat kuvahaun näet uuden teinikuvan ja kaikki uutiset näyttävät menevän uusiin 2018 uutisiin.
Shit Scherlok!
Netissä!? 1988- elettiin aikaa ilman nettiä ja ihan alusta asti toi teinikuva on ollut mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolle valokuvalle tuli selitys yhdessä ohjelmassa missä haastateltiin isää ja poliisia, mutta en vaivaudu kertomaan, koska kyseessä sama jankkaaja, joka jankkaa tosta kuvasta joka ikisessä ketjussa.
Eiköhän se ole selvää miksi et suostu kertomaan. Ja kaikki jotka puhuvat kuvasta ovat sama jankkaaja? Vai onko niin että sinä olet se sama jankkaaja, nimittäin vain yksi täällä heittää tuota jankkaaja termiä.
En todellakaan kerro vaikka miten jankkaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei ole edistynyt asiassa koska he haluaa havaintoja Piiasta 15 v mutta eivät ojenna mediaa joka julkaisee tytöstä kuvaa jossa hän on ehkä 10 ?
Sama kuin joku 70v mummo katoaa ja media julkaisee kuvan jossa on 30 . Tässä kadonnut mummo ! Havainnot poliisille kiitos
Herää kysymys miksi isä antoi 10v tytön kuvan jos Piia oli 15v? Ei ollut Piian eduksi ja kaikki vihjeet ovat periaatteessa yhtä tyhjän kanssa koska näköhavainnot ovat tehty pikkutytöstä, ei teinistä.
Ja isällä oli kyllä 15v Piian kuva olemassa, ja poliisi on nyt ottanutkin sellaisen uutta tutkintaa varten ja nähtiin lehdissä :O
No sen varmimman näköhavainnon teki Piian opettaja, eiköhän hän ihan tunnistanut tytön sen hetken olemuksen, oli tervehtinytkin ventovierasta teiniä Piiana.
Opettaja tunsi Piian joten tunnisti. Me muut emme ja sen takia vihjeetkin voi olla tehtyjä pikkutytöstä.
Ei ole olemassa mitään vihjeitä pikkutytöstä eikä isommastakaan Piiasta. Siitähän tässä koko ketjussa on kyse, vihjeitä tai havaintoja ei ole. Sen sijaan on tullut vihjeitä tyttöjä ahdistelevasta miesporukasta, ja niiden kautta juttu voi ratketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita muitakin kuvia on ollut mediassa jo alusta saakka kun havaintoja on pyydetty, muistan noita vanhempiakin kuvia siitä saakka kun olen tapauksesta kiinnostunut.
Media vaan tykkää nostaa tuon kuvan aina juttuihin, hän on siinä todellakin niin nuoren ja viattoman näköinen - kuka voisi tehdä jotain tuollaiselle enkelinkasvoiselle tytölle?
Olen muuten itse ollut ihan valtavan samannäköinen nuorena kuin tuo Piia. Tuossa Seuran jutun kuvaakin oikein hätkähdin, voisi olla mun lapsuuden kuva. Myös nuo toiset kuvat on ihan kuin omia nuoruuden kuvia. Mitään sukulaissuhdetta ei ole enkä ole koskaan käynyt Piikkiössä.
Tuo teinikuva on uusi enkä ikinä törmännyt paljon seuranneena ja isä itse esittelee medialle Piian vanhaa kuvaa eikä tuota uusinta.
Ja kun otat kuvahaun näet uuden teinikuvan ja kaikki uutiset näyttävät menevän uusiin 2018 uutisiin.
Shit Scherlok!
Netissä!? 1988- elettiin aikaa ilman nettiä ja ihan alusta asti toi teinikuva on ollut mukana.
Niinkö? Miksi Piiasta löytyy nämä kaksi kuvaa nettiaikakaudelta jossa on nuori ja toinen on mustavalkoinen, mutta tuota teinikuvaa (uusinta) ja olellisinta ei löydy? Ihmettelen vihaista asennettasi.
Se ei ole löytynyt koska sen ruumiskin on jo lahonnut ja hajonnut. Katoamisen jälkeen satoi lumi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolle valokuvalle tuli selitys yhdessä ohjelmassa missä haastateltiin isää ja poliisia, mutta en vaivaudu kertomaan, koska kyseessä sama jankkaaja, joka jankkaa tosta kuvasta joka ikisessä ketjussa.
Eiköhän se ole selvää miksi et suostu kertomaan. Ja kaikki jotka puhuvat kuvasta ovat sama jankkaaja? Vai onko niin että sinä olet se sama jankkaaja, nimittäin vain yksi täällä heittää tuota jankkaaja termiä.
En todellakaan kerro vaikka miten jankkaisit.
Ainut jankkaaja olet sinä ja minä tiedän kyllä miksi et voi kertoa, enkä sitä odotakaan.
Anna meidän muiden puhua aiheesta, äläkä jankkaa jokaisen ihmisen mielipiteeseen. Laittaa miettimään motiivejasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shit Scherlok!
Niinkö? Miksi Piiasta löytyy nämä kaksi kuvaa nettiaikakaudelta jossa on nuori ja toinen on mustavalkoinen, mutta tuota teinikuvaa (uusinta) ja olellisinta ei löydy? Ihmettelen vihaista asennettasi.
Jankkaa mitä jankkat
Aha, sama jankkaus jatkuu taas sinne yhteentoista asti. Ja tämähän alkoi kuin poliisi kertoi tutkivansa autoilevaa porukkaa koskevia vihjeitä.
PIIA ON KAIKISSA KOLMESSA KUVASSA IHAN SAMAN NÄKÖINEN.
Vierailija kirjoitti:
PIIA ON KAIKISSA KOLMESSA KUVASSA IHAN SAMAN NÄKÖINEN.
No ei ole. Voisitko lakata jankkaamasta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kaivattu moneen päivään? Jos itse olisin jättänyt tulematta kotiin kahtena päivänä, kyllä olisi puututtu.
Käytettiinkö koiraa jälkien vainuamiseen? Mitä olisi selvinnyt silloin?
Taasko sinä olet täällä niiden koiriesi kanssa.
Tää on tosi creepyä. Kun poliisi sanoo epäilevänsä autoilevaa nuorten miesten porukkaa, pörähtää verkkoon hirveä määrä syytöksiä Piian isää kohtaan. Ja kun poliisi sanoo, että tässä ollaan lähellä ratkaisua, pörähtää joukko piikkiöläisiä sanomaan, että tarviiko tuohon rahaa tuhlata, vanha juttu.
Luulisi, että mikä tahansa pikkupaikkakunta toivoisi katoamisen selviävän, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Mikä Twin Peaks se Piikkiö on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma olettamukseni on, että kotona tapahtui jotakin lopullista. Riita meni pitkäksi tai sitten tapaturma, Piia menetti henkensä. Ja kannettiin asuntoautoon, jolla roudattiin tarpeeksi kauas. Asuntoautohan myytiin aika pian Piian katoamisen jälkeen.
Taustalla syy varjella syyllistä ja/tai pitää perheen mainetta yllä.
Tuohon viittaa sekin, ettei Piiaa alettu hetikään etsiä, vasta kahden päivän kuluttua.
Mulla on sama epäilys ja aika monella muulla tuolla minfossa, mutta täällä ei siitä saa puhua. Veikkaan että Jehovat päivystävät tätä palstaa nyt kun aihe niin pinnalla.
Pysy siellä minfossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shit Scherlok!
Tuo mustavalkoinen kuva, jossa on kiharat hiukset, otsis ja katsoo suoraan kameraan on ollut jo sieltä alusta saakka lehdissä. Muistan sen siksikin, että olen saman ikäinen kuin Piia ja äitini sanoi jo silloin, että oho, voisi olla sun sisko.
Piia katosi vuonna 1988. Vasta kymmenen vuoden kuluttua siitä netti alkoi yleistymään ja siitä vielä ainakin viisi vuotta ennen kuin nettilehtiä edes julkaistiin, saati että ne olisivat olleet jotenkin sellaisia, että niissä olisi ollut kaikki se mitä painetuissa ja ne olisivat olleet jotain koko kansan julkaisuja.
Ei tuossa välissä ole Piiaa kovin aktiivisesti rummutettu ja mediassa on sittemmin aina ollut tuo nuoren Piian kuva, sillä on myyty tuhansia lehtiä. Sitä miksi juuri siitä kuvasta on nimenomaan mediassa tullut ikoni Piian katoamiselle eikä muita kuvia ole niin käytetty, pitää kysyä medialta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on tosi creepyä. Kun poliisi sanoo epäilevänsä autoilevaa nuorten miesten porukkaa, pörähtää verkkoon hirveä määrä syytöksiä Piian isää kohtaan. Ja kun poliisi sanoo, että tässä ollaan lähellä ratkaisua, pörähtää joukko piikkiöläisiä sanomaan, että tarviiko tuohon rahaa tuhlata, vanha juttu.
Luulisi, että mikä tahansa pikkupaikkakunta toivoisi katoamisen selviävän, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Mikä Twin Peaks se Piikkiö on?
Mä en oikein kejsi muuta selitystä isän vainoamiseen, kuin sen että ihmiset purkaa turhautumisensa häneen siitä, ettei Piiaa ole löytynyt. Osa haluaa unohtaa, koska tietävät, ettei Piiaa koskaan löydy. Itsekin tiedän erittäin hyvin, ettei juttu koskaan selviä. 30 vuotta on liian pitkä aika.
Toi kuva-asia ei ole millään tavalla olennainen katoamisen kannalta. Sama on koirajankkaus, kun vieläpä heti satoi lumi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shit Scherlok!
Tuo mustavalkoinen kuva, jossa on kiharat hiukset, otsis ja katsoo suoraan kameraan on ollut jo sieltä alusta saakka lehdissä. Muistan sen siksikin, että olen saman ikäinen kuin Piia ja äitini sanoi jo silloin, että oho, voisi olla sun sisko.
Piia katosi vuonna 1988. Vasta kymmenen vuoden kuluttua siitä netti alkoi yleistymään ja siitä vielä ainakin viisi vuotta ennen kuin nettilehtiä edes julkaistiin, saati että ne olisivat olleet jotenkin sellaisia, että niissä olisi ollut kaikki se mitä painetuissa ja ne olisivat olleet jotain koko kansan julkaisuja.
Ei tuossa välissä ole Piiaa kovin aktiivisesti rummutettu ja mediassa on sittemmin aina ollut tuo nuoren Piian kuva, sillä on myyty tuhansia lehtiä. Sitä miksi juuri siitä kuvasta on nimenomaan mediassa tullut ikoni Piian katoamiselle eikä muita kuvia ole niin käytetty, pitää kysyä medialta.
Tuo mustavalkoinen teinikuva on niin huonolaatuinen, ettei sitä printtimediassa voi käyttää paljon postimerkkiä isompana. Ja näin 2000-luvulla lienee ihan sama, mikä kuva julkisuudessa on. Piia on joka tapauksessa keski-ikäinen tai hänen jäänteensä jo tuhoutuneet. Ja jos joku muistaa hänet tuona iltana nähneensä, kyseinen ihminen on joko tuntenut hänet tai osallinen tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Toi kuva-asia ei ole millään tavalla olennainen katoamisen kannalta. Sama on koirajankkaus, kun vieläpä heti satoi lumi.
No kyllä kuva on iso tekijä kadonneen löytämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein kejsi muuta selitystä isän vainoamiseen, kuin sen että ihmiset purkaa turhautumisensa häneen siitä, ettei Piiaa ole löytynyt. Osa haluaa unohtaa, koska tietävät, ettei Piiaa koskaan löydy. Itsekin tiedän erittäin hyvin, ettei juttu koskaan selviä. 30 vuotta on liian pitkä aika.
Ei pidä paikkansa. Isää epäillään ja yleensä ihan aiheesta.
Omat epäilykseni kasvoi tämän uuden vihjeen myötä minkä antoi isän oma naapuri 30 vuoden jälkeen ja poliisi juuri kertoi 2018 heinäkuussa että tarvitsevat todisteen siitä että Piia poistui kotoa, jotta isää ei tarvitse epäillä.
Poliisi ei epäile isää. Mutta sinä epäilet isää "koska poliisi kertoi..."
Ohis, mutta tästä tuli mieleen toinen samanlainen tapaus jossa joku varas oli lähtenyt lipettin ostoskeskuksen läheltä poliisit perässä ja olikohan mennyt jonnekin katolle vai kiipesikö sellaiseen kiviseen (tiili?) pylvääseen jossa keskellä oli reikä, johon mahtui piiloon. Poliisit ihmettelivät kun oli yhtäkkiä kadonnut kuin tuhka tuleen. Muutama äärimmäisen lämmin päivä myöhemmin, joku asiakas oli ihmetellyt hirvittävää lemua parkkipaikalla, joka tuli kyseisen pylvään kohdalta ja se purettiin ja kyseinen varas tietenkin sieltä kuolleena löytyi. Ei ollut päässyt enää pois, eikä kukaan varmaan ollut kuullut avunhuutoja. Raukka-parka paistunut elävältä kuuman ja kivisen pylvään sisällä. Tämäkin taisi olla Iltiksessä ja Yhdysvalloissa tapahtui. Mutta joo, ei ikinä tekisi mieli mennä yhtään mihinkään ahtaseen rakoon piiloon.